ŠKODA Old-School Modeli > ŠKODA - stariji modeli

ŠKODA 110 LS (1974)

(1/5) > >>

vlada320:
Moto revija broj 6, godina XVI, Jun 1974

NAŠ TEST

ŠKODA 110 LS

ZAPAŽANJA JEDNOG AMATERA

Dobar auto, koji nije skup, to je ono što treba današnjim potencijalnim kupcima. Najbliži ovoj želji kupaca svakako je u poslednje vreme automobil Škoda i to u svim verzijama. Imao sam priliku da vozim nekoliko stotina kilometara Škodu 110 LS koja je na testu kod MOTO-REVIJE i uverio sam se da ona sigurno vredi onoliko koliko staje, čak možda i malo više.
Prvo da iznesem ono što mi se dopalo kod ovih kola. To je prostran auto, dovoljno da 4 putnika krenu na godišnji odmor a da se u toku putovanja ne udaraju laktovima. Sedišta su dobra i ne zamaraju vozača čak i ako se vozi 5,6 časova bez odmora.
Svi prekidači na instrumentnoj tabli nalaze se blizu vozača i sa njima se lako rukuje. I dalje se izrađuju od plastike, ali je njihova izrada bolja u odnosu na Škodu 1000 MB. Najnovija serijska Škoda ima sve pokazivače koji su potrebni vozaču, možda jedino smeta što se ne čuje automat žmigavaca, već se samo pali strelica a treba dodati da se prekidač na upravljaču ne isključuje automatski.
Izrada enterijera je dosta čista što odmah pada u oči, neki skuplji automobili nisu toliko pažljivo finalno obrađeni. Tri vrsta tepiha na podu su retkost kod drugih automobila i sasvim je razumljivo da ovo prija vozaču (u pitanju je de luxe verzija). Naveo sam samo manje važne sitnice, ali se one odmah zapaze kad se sedne u automobil.
Škodu sam vozio i po asfaltu, preko rupa na makadamu,ne sasvim opterećenu, ali i to je bilo dovoljno da se uverim da amortizeri dobro gutaju rupe zahvaljujući i gumama dimenzije 155 SR 14 marke Barum.
Motor je dovoljno snažan, međutim prilično vremena sam morao posvetiti menjaču, tačnije palici, koja će vozača odmah da opomene na grešku. Ukoliko u IV stepenu prenosa  želite naglo ubrzati pri brzini od 60 Km-h (sa 3 putnika u kolima) ventili se jasno čuju, mogu i da probude vozača.
Po svoj prilici moglo bi se nešto učiniti da motor ne bude tako bučan pri brzinama od preko 100 Km-h. Mislim da nije dovoljno pažnje posvećeno izolaciji buke u kabini. Obratio sam pažnju na temperaturu motora, jer mi je od ranije bilo poznato da je Škoda sklona pregrevanju. Spoljna temperatura je iznosila oko 20 stepeni C a u hladnjaku se još nalazio antifriz i ni posle duže vožnje brzinom između 120 i 130 Km-h skazaljka nije izašla iz zelenog polja dozvoljene temperature.
Sa Škodom 110 LS lako i bezbedno sam preticao vozila koja su se kretala brzinom od 100 Km-h. Meni je, kao novajliji u tom automobilu,  smetalo što gas ne reaguje istovremeno sa pritiskom pedale, već sa kratkom zadrškom. To je verovatno zbog mnogih poluga koje prenose kretanje užeta gasa do karburatora.
Papuče kvačila i kočnice funkcionišu korektno. Oseća se prisustvo disk kočnica na prednjim točkovima - efikasno se koči i pri velikim brzinama. Kvačilo je precizno ali ipak u prvi stepen prenosa nisam mogao uvek da uključim bilo da sam to pokušao iz slobodnog hoda ili iz drugog stepena.
Ako se vozač visok 180 cm udobno smesti onda mu je palica menjača nešto malo udaljena. Mogla bi da bude nešto duža i povijena nazad. Na svaki automobil se vozač mora naviknuti, pa tako i na Škodu. Udarci bočnog vetra bri brzini od 100 Km-h, za vozača bez prakse, moraju izazvati nelagodnost, bar trenutnu, da bi se kod prvog naleta održao na svojoj strani puta. Zasmetao mi je i ne baš nalpogodniji položaj točka upravljača.
Škoda je verovatno automobil sa najviše šupljina koje se mogu iskoristiti za smeštaj sitnog prtljaga. Iza naslona zadnjih sedišta ima mesta za dve poveće torbe a ispod zadnjeg levog sedišta je takođe rupa za sitnice. Ne treba zaboraviti i mesto ispod poda u prtljažniku gde je smešten rezervni točak. Uz dodatni nosač prtljaga to je dovoljno za stvari koje jedna porodica nosi na duže putovanje.
U celini Škoda 110 LS zaslužuje solidnu ocenu. Ne treba zaboraviti da sada ima i znatno više ovlašćenih auto-servisa i rezervnih delova za čehoslovačke automobile.

B.N. vozač-amater

Eto, tako je to izgledalo pre celih 40 godina.

vlada320:
Još par slika najluksuznije Škode 70-ih
Inače Škode serije 100 i 110 su bile daleko pouzdanije od naredne serije 105 i 120, najviše zbog toga što je i hladnjak bio pozadi, pa se nisu pregrevale kao one naredne sa hladnjakom napred (a motorom pozadi). Najveća zamerka domaćih vozača bio je veliki, tanak i ne baš dopadljiv volan, pa su naši vozači ugrađivali onaj spotskiji iz Škode kupe 110R, mada su u tom slučaju morali da skrate duge i povijene pozadi ručice migavaca i brisača. Zanimljivost su i prozori zadnjih vrata koji nisu uopšte imali mogućnost otvaranja. Ipak, najveća, a možda i jedina prava mana ovih Škoda je naravno bila korozija limarije.
80-ih godina prošlog veka imao sam dosta ovakvih Škoda u susedstvu i često se vozio u njima, a sećam se da je jedna upravo bila bela Škoda 110 LS.

Karlheinz:
Zanimljiva priča i tekst.
Ovaj model Škode u varijanti 100/110 pravio se od 1969 do 1977 i to je prvi model (linija modela) Škode koji je proizveden u više od milion komada, tačnije 1.079.708.

2 Busy:
Sećam se,brat od strica je posle Stojadina 1998. našao ovakvu Škodu u SM boji.Bila je 1972. godište sa pređenih oko 80000 km.Preko preporuke je došao do nje,iskopali su je bukvalno iz ekonomskog dvorišta u jednom selu.Ali je bila uredno zaštićena od spoljnih uticaja.Vozio ju je dobrih 7 godina,nikad ga nije.ostavila na putu.Motor je bio dobar a menjač savršen.

dulefontana:

--- Citat: vlada320  Avgust 15, 2014, 11:23:52 posle podne ---Još par slika najluksuznije Škode 70-ih

--- Kraj citata ---
Izvini na mesanje, ali najluksuzniji je po meni ipak:

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju