Autor Tema: Električni auto ... opšta diskusija  (Pročitano 294 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Na mreži shuxxTopic starter

Električni auto ... opšta diskusija
« poslato: Maj 08, 2019, 01:03:15 posle podne »
ima klip na ytube o beograđanki koja je uložila 2000eur u solarne panele, bez baterija, imala je oko 2KWh, ali mogla je da ih koristi samo kada su joj potrebni, pa je efikasnost sistema bila cca 20%, onda je ugradila bvaterije jo 2000eur i povezala se sa srujomerom, i bez naplate vraćala višak energije u EPS sistem, ali su joj došli i zabranili, ne možeš tako da vraćaš struju... potraži malo sam zaokružio priču


činjenica

ukoliko se 10% krovova pokrije sa solarnim panelima, ima da se dobije ogromna količina energije, ali to nikome ne odgovara.... sunce je velik izvor... ali ga treba koristiti... ali ponavljam.... nekome ne odgovara...


edit: nastavak diskusije iz druge teme
« Poslednja izmena: Maj 09, 2019, 04:06:29 posle podne Karlheinz »
  • Vozi: Škoda Fabia MK II 1.4 TDI

Na mreži nidza

Odg: Električni auto ... opšta diskusija
« Odgovor #1 poslato: Maj 08, 2019, 01:10:30 posle podne »
Jeste sunce veliki izvor, ali paneli su još uvek vrlo neefikasni u odnosu na svoju cenu. Nije tako jednostavna priča i mislim da nije teorija zavere, samo nije tako prosto. Energija sa solarnog panela na krovu vozila nije dovoljna ni za sve električne potrošače, a ne za pokretanje vozila.


E, sad, rasveta u kući i grejanje vode za kupanje bi mogli da se iskoriste od energije sunca, ali za bilo koji jači uređaj je i dalje nedovoljno. Za grejanje, veš mašinu, kuhinju, zasad zaboravi. Zemlje u kojima je to zaživelo je gde su velike subvencije države i gde je to sistemski rešeno, a naročito vraćanje viška energije u električnu mrežu, kada je ima u višku.

  • Vozi: Škoda Octavia RS230 2017, Škoda Octavia 2.0 TDI 2015 Style

Na mreži jovan.ilic.89

  • RallyeSport
  • *****
  • Poruke: 757
  • Total likes: 7
  • Ugled L&K: 51
  • Lokacija: Власеница (Република Српска) - Београд
Odg: Električni auto ... opšta diskusija
« Odgovor #2 poslato: Maj 08, 2019, 01:22:17 posle podne »
@shuxx - Марка Жвака има клип о томе на свом YouTube каналу :) Није ни ту све тако просто, ал' добро, није то тема... Слажем се са тобом да то некоме не одговара, у сваком случају, али "хајде да нам неко понуди технологију која је супер напредна, ефикасна и еколошка, а да нас кошта јако мало" је само сан, наравно, и ако кренемо у том смјеру доћи ћемо и до тога да су многи увјерени да у природи постоје средства и начини за све, па зашто не и да користимо енергију воде за покретање мотора, ал' све и да постоји таква технологија док смо ми живи нећемо је видјети да се примјењује, то је бар јасно :) Да не идемо у дубиозу, осврнуо сам се на оно што имамо сада, оно што нам се презентује и продаје за велике паре - моје незадовољство иде у смијеру лажног представљања технологије као еколошке јер то није, продавање тога свега за велики новац, и поврх свега недостатак инфраструктуре која би подржавала посједовање и лагодно коришћење електричног аутомобила. Није проблем напунити га код куће, по било којој цијени, али је проблем кренути са њим на годишњи одмор, рецимо, без дебелог планирања условљеног реалном немогућношћу да се допуни на сваком кораку ::) Понављам, то је мој лични став јер моја размишљања иду у том смијеру - не допада ми се то, сматрам да је скупо, није еколошки, неће у блиској будућности бити лако допуњавати та возила на путу, те због свега тога сматрам да је то превара (или можда само промашај) ауто-индустрије :-X

Na mreži shuxxTopic starter

Odg: Električni auto ... opšta diskusija
« Odgovor #3 poslato: Maj 09, 2019, 11:00:48 pre podne »
@ jovan

druže, sve što je bilo u ranim fazama razvoja je skromnih mogućnosti, a preskupo

sećam se drugara ...paljevine... klinci smo bili... on gledao neke biznismene po Nišu kako razgovaraju sa prvim mobilnim telefonima...  bili ko cigla, kloštali ko manji stan... ali su bili prvi u tome.. a vidi danas šta mogu i rade mobilni telefoni... samo 20-30god  :B=) kasnije....

slično sa e vozilima ovo su prva vozila ( ne mislim bukvalno... ), i kao takva su skromnih mogućnosti, za gradsku i vangradsku vožnju, svi bre spominju to JEDNO letovanje od cca  1500km kao najveći problem...

imam prijatelja koji je davno rekao, ako ti neka stvar završava 95% potreba u redu je, za ostalih 5% se snađi

da imam e vozilo za mojih cca 20 000km godišnje, bio bih presrećan... jer su mi kratke ture... do max 250km.... ali to retko... standard 40-100 dnevno

a za to letovanje... našlo bi se rešenja.... većini je problem onih 95% vožnje....

  • Vozi: Škoda Fabia MK II 1.4 TDI

Na mreži jovan.ilic.89

  • RallyeSport
  • *****
  • Poruke: 757
  • Total likes: 7
  • Ugled L&K: 51
  • Lokacija: Власеница (Република Српска) - Београд
Odg: Električni auto ... opšta diskusija
« Odgovor #4 poslato: Maj 09, 2019, 11:48:28 pre podne »
Не кажем да ниси у праву, напротив, итекако има смисла то што говориш али ћеш се и ти сложити дa је ово мало даље од ране фазе развоја :) Јапанци баратају батеријама сад већ више od 2 деценије, а мобилни телефони су код нас доживјели експанзију, тј. постали доступни широј популацији отприлике у то неко вријеме - напредак у развоју технологије у једној и другој бранши је јасно уочљив :) Шта ће бити за још 20-30 година не знамо, али на данашњи дан се нуди већ солидан број електричних возила, изузетно високе цијене. Тесла избацује модел за моделом, а имају проблем за проблемом, и не кажу "јао извините, паузираћемо мало продају док не развијемо технологију, па се чујемо" :) Нервира ме прича о екологији која се продаје и маме купци, јер није у потпуности истинита - нема гасова да загађују, али има индустрије која рударењем и црном металургијом (читај "тешким загађењем") долази до батерије која има животни вијек након кога поново треба да се уложи енергија (+ загађење) за рециклажу...цијена експлоатације је такође упитна, код нас је још струја и јефтина за разлику од земаља на Западу...на крају дођемо до тога да су то возила за градове, а ко често путује нека се снађе ;D Навео си свој примјер, који је легитиман, и много је таквих људи, али је такође много и оних других, да не кажем нас који имамо нешто дуже туре. Мом пријатељу одговара и Xiaomi електрични тротинет, вози се до 25km/h, аутономија је довољна да му покрије одлазак на посао и повратак кући, ноћу га стави да се пуни по јефтиној струји и он је пресрећан, али то не значи да су електрични тротинети будућност масовног превоза :) Да ме не схватиш погрешно, не реплицирам ти и не надмудрујем се са тобом на личном нивоу, дискутујемо глобално о технологији, а мене је подстакло да се огласим оно што је Peja рекао о потреби стварања потпуно новог модела а не препакивања (па онда ја додајем)малог градског аута који ће коштати као ауто средњег сегмента а моћи да послужи за превоз по граду, до пијаце... Онда ће да се хвале електричним возилом, будућношћу, екологијом, цијеном коштања превоза, а уствари ће то још много година бити само продавање нечега за бубреге ::) Још увијек не могу да замислим неку станицу за пуњење возила која на паркингу има прикључених 30-40-50-100 возила која морају да се пуне сат-два да би се могло наставити путовање следећих 200-300 километара, па поново лијепа пауза на неком новом паркингу...и шта ћемо кад заборавимо да допунимо аутић код куће, или немамо времена за допуну а морамо даље, није то баш стајање на пумпи од 5 минута и пуњење до чепа, неће још дуго моћи да се постигне брзо пуњење које је довољно ефикасно и безбједно за допуну од "прихватљивих" 15-30 минута и вожњу до новог декларисаног максимума ::)

P.S. Не памтим кад сам нешто тако "исхејтовао" као ове батеријомобиле ;D ooops1

Na mreži shuxxTopic starter

Odg: Električni auto ... opšta diskusija
« Odgovor #5 poslato: Maj 09, 2019, 02:11:35 posle podne »
znam da nije nova tehnologija, ali još uvek je na nezadovoljavajućem nivou. Baterije su sada problem, a kasnije će biti br punionica.. količina struje...a verovatno i cena iste... jer države ŽIVE od akciza itd....

kada sam svoj auto davne 2005 prebacio na TNG navozah se za male pare, kada se TNG omasovio, država uvede akcize i ateste, i br vozila na TNG opade za 50%.... sve je to pitanje trenutka kada čovek izabere da prihvati neku novu tehnologiju

s druge strane, cenim da postoji velik otpor od svih koji se baziraju na sadašnjoj SUS tehnologiji, a znaš da je to opasan biznis, ulja, maziva, delovi.. gorivo....

skoro sam čitao da su neki proizvođači trenutne tehnologije, kupili neke druge....buduće tehnologije... znaju oni da im vreme ističe... ali sve to ide polako.. i mobilni npr... 30 god... nije to malo....
  • Vozi: Škoda Fabia MK II 1.4 TDI

Na mreži ugi85

Odg: Električni auto ... opšta diskusija
« Odgovor #6 poslato: Maj 09, 2019, 10:09:29 posle podne »
E, sad, rasveta u kući i grejanje vode za kupanje bi mogli da se iskoriste od energije sunca, ali za bilo koji jači uređaj je i dalje nedovoljno. Za grejanje, veš mašinu, kuhinju, zasad zaboravi. Zemlje u kojima je to zaživelo je gde su velike subvencije države i gde je to sistemski rešeno, a naročito vraćanje viška energije u električnu mrežu, kada je ima u višku.

Gresis za ovo. Itekako je moguce napajati jace potrosace ali je problem u periodu za koji se investicija isplati.

Још увијек не могу да замислим неку станицу за пуњење возила која на паркингу има прикључених 30-40-50-100 возила

Ovakav tip stanice je moguce veoma lako napraviti duz autoputa.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Na mreži jovan.ilic.89

  • RallyeSport
  • *****
  • Poruke: 757
  • Total likes: 7
  • Ugled L&K: 51
  • Lokacija: Власеница (Република Српска) - Београд
Odg: Električni auto ... opšta diskusija
« Odgovor #7 poslato: Maj 10, 2019, 01:28:39 pre podne »
Можда је и лако, али ни близу као бензинску пумпу...потребна је много већа површина јер се возила значајно дуже задржавају, инфраструктура са великим електропотенцијалом, трафо станице, систем против пожара итд... На прометним граничним прелазима би на свакој станици за пуњење био потребан по један тржни центар, јер шта да раде толики људи док чекају да се напуне батерије


Sent from my iPhone  

Na mreži Buca Skoda Mladenovac

Odg: Električni auto ... opšta diskusija
« Odgovor #8 poslato: Maj 10, 2019, 02:38:12 pre podne »
Svaku rec se slazem sa Jovanom . Pogotovo zamisljam situaciju posto znam koliko se nerviram kad mi se telefon isprazni pa moram da cekam , a kamoli kada bih cekao za auto  :B=)
  • Vozi: Fabia mk1, 2 x Octavia TDI mk1, Octavia vRS mk2

Na mreži shuxxTopic starter

Odg: Električni auto ... opšta diskusija
« Odgovor #9 poslato: Maj 10, 2019, 08:13:44 pre podne »
Zamišljate nešto masovno, ali po sadašnjim uslovima, velik br vozila koje se pune par sati.... pogrešno....

kada dođe do toga da ima velik br vozila... biće i druge tehnologije koja omogućava brzo punjenje... pa niko nije lud da pođe na put i čeka prvo da dođe na red, a dugo da par sati puni auto

e auto će se omasoviti tek kada
prvo -  padne cena
drugo -  poraste autonomija
treće -  ubrza se dopunjavanje baterija....

a za to će trebati par decenija....
  • Vozi: Škoda Fabia MK II 1.4 TDI

Na mreži Buca Skoda Mladenovac

Odg: Električni auto ... opšta diskusija
« Odgovor #10 poslato: Maj 10, 2019, 05:34:14 posle podne »
Mene nervira i punjenje telefona od pola sata . Kad bude bilo punjenje brze nego sipanje ngoriva na pumpi onda i da se razmisli :) . Ali prodavanje price o ekologiji zastiti sredine itd sa elektricnim autom meni ne pije vodu . Nek regulisu prvo sve ostale teze i gore zagadjivace pa onda nek nam uvode elektricne automobile .
  • Vozi: Fabia mk1, 2 x Octavia TDI mk1, Octavia vRS mk2

Van mreže Peja

  • Laurin&Klement
  • ******
  • Poruke: 2598
  • Total likes: 0
  • Ugled L&K: 40
  • "Lako ti je plitku vodu zamutiti, i budalu naljuti
Odg: Električni auto ... opšta diskusija
« Odgovor #11 poslato: Maj 10, 2019, 08:43:56 posle podne »
Jedna od "istina" u vezi izduvnih gasova.
https://youtu.be/iN4BQ8S7E7E
Poruka hejterima:
Jedino što možete uraditi je da mi pljunete pod prozor