Autor Tema: Opel Astra H SW 1.3 CDTI  (Pročitano 903 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže vlada320Topic starter

  • RallyeSport
  • *****
  • Poruke: 545
  • Total likes: 0
  • Ugled L&K: 42
  • Lokacija: Beograd
  • Škoda - best for money
Opel Astra H SW 1.3 CDTI
« poslato: Oktobar 20, 2016, 11:06:42 posle podne »
Jeste da ova tema ima sekundarno mesto na forumu brenda Škoda, ali eto, spletom okolnosti sam posle punih 6 godina druženja sa Fabiom postao vlasnik Opel Astre. Imao sam želju da ponovo kupim Škodu, ali ni jedna iz ponude polovnih mi se nije uklopila u potrebe i mogućnosti. Zapravo, ideja o Astri je krenula od moga kuma, koji mi je ponudio da po vrlo povoljnoj ceni otkupim njegovu službenu Opel Astru H 1.4 (2010). I tako sam prodao Fabiu, a njemu je isporuka novog službenog automobila kasnila, oteglo se, a ja sam bio bez auta. Nije da puno vozim, ali ne mogu dugo bez auta - navika je to. Paradoks je i to što je kum na kraju ipak dobio novi službeni auto, ni manje ni više nego Škoda Fabiu 1.4 TDI. Ovih dana će otkupiti od firme prethodni auto; ali ništa mi ne znači, jer sam još 10. Septembra otišao u NS i sa jednog auto placa dovezao:

OPEL ASTRA H 1.3 CDTI Station Wagon, oprema N Joy (2006.)

Auto je bio u Breši - Italija, prethodni vlasnik je provereno 1952.godiste (nepoznato da li je i prvi), bez ikakvih oštećenja i vidljivih popravki karoserije, gotovo u fabričkom stanju, očitana kilometraža 140785 (bez servisne knjige). Cena - vrlo povoljna, dobio sam ga za 3.450 evra. Kupio sam ga posle 20 minuta razgledanja.
Da li sam se pokajao - nisam! Istina, uspostavilo se da su potrebna bila malo veća ulaganja od očekivanih, ali mogu reći da sam sa današnjim danom završio sva planirana servisiranja i popravke, tako da imam jedan ispravan, dobar i nadam se pouzdan auto. Naravno da ima tu još prostora za sitna doterivanja i sređivanja, ali su to sitnice koje ne iziskuju finansijska davanja. Od kupovine do danas je u auto uloženo (uključujući probne tablice, tehnički pregled, registraciju sa novim tablicama...) oko 620 evra, znači u zbiru (da je sve extra), izašlo me 4070 evra i nadam se da do proleća neće biti novih ulaganja.
Na autu odrađeno: ugradnja OBD zaštite + blokada motora, sigurnosni šrafovi točkova, zamenjene obe šipke spone, desni stabilizator - centriran trap; kompletan mali servis, dijagnostika i kontrola celog auta (veliki servis nije radjen - lanac se ne čuje, PK kaiš se vidi da je nov); ugrađen šus - pleh (plastični) koji je nedostajao (i to vidno već duže vreme); nove prednje gume - zimske Dayton DW 510Evo 205/55 R16 (preporučujem - Made in Italy, povoljna cena); promenjene metlice brisača;
termostat sa kućištem i senzorom temperature zamenjen (ide sve u kompletu - to je neplaniran trošak); sirena - jedna od trubica zamenjena; taster suvozačkog prozora u vratima vozača zamenjen (ustvari je zamenjena cela pločica uz doplatu - polovna, zbog polomljene plastike samo jednog tastera); podmazane sve šarke vrata, brave i slično, centrirane prskalice brisača i takve sitnice doterane; i na kraju najzanimljivija stvar - dijagnostikom je aktiviran BC koji je prethodno ispisivao NO FUNCTION. Navodno, nikada nije ni bio aktiviran. Sama aktivacija nije problem, ali jeste kodiranje na tip motora i evropske merne jedinice (pokazivao galon / milja), za šta je potrebna naprednija dijagnostika od osnovnog OP-COM uređaja (za ozbiljnije zahvate je potrebna Tech-2 dijagnostika, a postoji i jedna još naprednija za Opel). Pošto je BC tek proradio, a nisam napamet racunao potrošnju goriva, informacija o tome drugom prilikom (ako nekoga bude interesovalo).
Potrošnju ulja nisam za sada primetio (presao tek oko 700 km sa autom) i nadam se da je neće ni biti.

Motor - jeste slab za auto težak 1380 kg, meni ne smeta, tražio sam auto što ekonomičniji za potrošnju i registraciju. Fiatov multijet 1248 ccm, 90 ks, 200 NM od 1750 o/min, menjač 6 brzina. Lično, problem je pri šaltovanju uzbrdo, jer je auto mrtav ispod tih 1750 o/min - dok se ne uključi turbina, naročito dok je hladan. Mora se u prvoj brzini razvući na 3500 o/min da bi prihvatio II brzinu, a to je nepoželjno sa hladnim motorom. VI brzina je samo za brzine PREKO 100 km/h. Nije bučan, uostalom moglo bi se reći da je to još uvek savremen agregat, proglašen za najbolji motor godine 2005.
Potvrđujem da auto izvrsno leži u krivinama, baš kao što je rekao kolega Zlatić, a i brojni testovi.

Sigurno očekujete i neko poređenje Opela i Škode. Mislim da nema tu mnogo toga da se kaže, automobili koji bi u generalnom zbiru bili sličnog kvaliteta, s tim da Škoda ima izvesnih prednosti. Nisam imao Octaviu da bih poredio 2 automobila C segmenta - oba alternativa za VW (molim da se ova konstatacija prihvati kao moje lično mišljenje - ja ne bijem one koji se sa time ne slažu). Rekao bih da je limarija podjednako dobra kod obe marke, Opel ima više konfekcijski dizajn, a Škoda je možda malo dugovečnija. Možda je i većina komponenti u Škodi malo boljeg kvaliteta, ali Opel ima ponešto što je u Škodi luksuz, kao npr. amortizer prednje haube. Najveća prednost Škode je svakako bolje iskorišćenje prostora - mnogo više pregrada za sitnice i stvari u kabini, a o gepeku da i ne govorimo. To bi bilo neko najveće razočarenje kod Opela - gepek jeste veliki, ali je plitak, nema duplo dno, a bilo je mesta da ga naprave, nema džepove sa strane, niti pregrade, tako da nosim jednu kofu za pribor, kozmetiku i slično, koju sam pričvrstio onim rastegljivim tregerom. Takođe, čak i Fabia ima gomilu plastika za zaštitu podvozja, a na Astri H samo osnovno - u prednjim blatobranima i na zadnjoj strani zadnjih.

To bi bilo to sa moje strane - neki vid objašnjenja i opravdanja što više nisam vlasnik Škode, tipa "molim za razumevanje", izvinite - bilo je slučajno, ja i dalje volim i cenim skodaforum.rs i slično. Tu sam i neću pobeći sa ovog foruma. Postavljam samo jednu sliku, jer nisam ni stigao da slikam auto, nije mi bio prioritet. A nije ni prikladno promovisati suparničke brendove...
  • Vozi: Opel Astra H 1.3DTH SW / ex Fabia mk1 1.4 16v

Van mreže ljusasd

Odg: Opel Astra H SW 1.3 CDTI
« Odgovor #1 poslato: Oktobar 21, 2016, 01:09:48 pre podne »
Ja nisam vlasnik Škode već tri godine, pa me još trpe ovde,  tako da će i sa tobom takav tretman verovatno biti  :)) :)) :))

Elem auto je ovako iz opisa i sa slike, jednom rečju odličan!!

Ja sam trenutno u potražnji auta za stariju decu, pa mi je jedna od opcija ASTRA H ali GTC verzija i verovatno isto dizel, tako da si me hteo to ili ne malo uputio u temu  ;D ;D

Neka te on služi bez kvarova dok je kod tebe, pa da ga zameniš sa nekom novijom mašinom!!
  • Vozi: Karoq 1.5 TSI DSG Style i još po nešto

Van mreže -nebojsa-

Odg: Opel Astra H SW 1.3 CDTI
« Odgovor #2 poslato: Oktobar 22, 2016, 11:40:42 posle podne »
Neka te on služi bez kvarova dok je kod tebe, pa da ga zameniš sa nekom novijom Škodom!!
Evo ispravio sam umesto tebe :)

Jeste Opel, ali moglo je i gore, mogao je da bude Fiat, u stvari na neki nacin i jeste...:)

Salu na stranu, srecno sa novim autom Vlado.
Noviji i mladji auto svakako je napredak.Astra H je OK auto.
Škoda Octavia 1.9TDI Elegance 2007 A5.5 Home Made

Van mreže vlada320Topic starter

  • RallyeSport
  • *****
  • Poruke: 545
  • Total likes: 0
  • Ugled L&K: 42
  • Lokacija: Beograd
  • Škoda - best for money
Odg: Opel Astra H SW 1.3 CDTI
« Odgovor #3 poslato: April 14, 2017, 08:40:49 posle podne »
Proslo je 7 meseci od kako je Skoda Fabia zamenjena Opel Astrom H, pa bih mogao da iznesem neke utiske, pre svega koliko naknadno kosta prelazak na malo noviji, veci auto, sa benzinca na dizela, sa pedantno odrzavanog na nepoznat - uvezen auto sa placa.
Tek sada bih mogao reci da je Astra dovedena u extra stanje, u kakvom je bila Fabia. U servisiranje i sredjivanje Astre je ulozeno mozda nekih 700€, deluje na prvi pogled mnogo, ali i nije kada se uzme u obzir da sam auto kupio po nesto nizoj ceni, a sada nema vise nista da se pipne na njemu. Ugradjena je OBD zastita + blokada motora + sigurnosni srafovi; aktiviran BC; odradjen kompletan mali servis (lanac dobar, pa nije veliki); 4 nove gume 16'; nove sipke spone, desni stabilizator, centriran trap; ugradjen nedostajuci sus-pleh; zamenjen termostat sa kucistem i relej ventilatora hladnjaka; prednji nosac motora - Lemforder; novi zadnji amortizeri - Monroe; baterija kljuca; metlice brisaca; sijalice H7 Philips +30%.... i na kraju (nije nasledjen kvar, a ukupno je kostalo 40€) je zamenjen el.motor koji pomera klapnu ventilacije - usmerivac vazduha kabine. Gratis sam dobio i ugradio naslon zadnjeg sedista sa trecim naslonom za glavu.
Konacno sam zadovoljan stanjem auta, tako da mogu odahnuti. Ne mislim da sam kupio los auto (ako izuzmemo da je Opel najlosiji nemacki auto), generalno je i pre sredjivanja bio vrlo dobar primerak, mahom su sve to bile sitnice za odradjivanje, bilo ih je malo vise od ocekivanog, ali malo po malo uz dobru volju i zavrseno je sve. Meni je bitno da motor ne trosi ulje - ne trosi, da plivajuci zamajac potraje sto duze, kao i turbina sa promenljivom geometrijom lopatica; CR ubrizgavanje (koje je izgleda srecom,kompletno novo,menjano - Bosch). Prijatno iznenadjenje (za Opel) je da klima i dalje lepo hladi. Sve u svemu, sada je to odlican auto koji lepo izgleda (poliran i voskiran - licno), urednost motorskog prostora na standardnom nivou (kao sto je bilo i kod Fabije).
I tako - nastavljam u nastojanju da se razlikujem od vecine drugih vlasnika Opel Astri H karavan - u inat onima koji ljude procenjuju po tome koji auto voze, ukljucujuci ovde i samoga sebe (i jos neke clanove skodaforum.rs), ja se i dalje osecam kao prosecan vlasnik Skode.
Inace, decko kome sam prodao Fabiju je prezadovoljan, cesto mi se javlja, ugradio je plin, ksenone, novu muziku...
  • Vozi: Opel Astra H 1.3DTH SW / ex Fabia mk1 1.4 16v