Autor Tema: Gore lampice na tabli  (Pročitano 1765 puta)

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže hatuna1983Topic starter

  • Style
  • ****
  • Poruke: 269
  • Total likes: 1
  • Ugled L&K: 12
  • Lokacija: Lukavac, Bosna i Hercegovina
Gore lampice na tabli
« poslato: Mart 02, 2017, 09:00:46 pre podne »
Od jucer drugo jutro imam problem. Malo nakon paljenja ugasio se servo I abs(gore lampice) te uz njih gori ili blinka nisam siguran od rucne i blinka airbag. Nakon nekog vremena u voznji I samostalnog gasenja lampica cime proradi i servo I abs te ponovnog paljenja i otkazivanja svega pomenutog se stablizuje. Jucer sam provjerio punjenja bilo je ok 13.9v. Mjerio sam nakon sto se stabilizovalo vec. Danas nisam mjerio te sam nakon neoliko puta paljenja i gasenja te kad je sve proradilo vozio normalno osim sto mi gori ona check engine lampica ili sta vec.  Ici cu na dijagnostiku danas ali interesuje me da li se nekome desavalo. Akumulator je star 4-5 godina ali je palio normalno dakle nije bilo nekog dugog verglanja i slicno. Najvise mi cudno sto se servo I palio i gasio u voznji, desavalo mi se da se zbog slabog akumulatora ugasi, pa kasnije dodje sebi nakon paljenja, ali ovako nikada. Citao sam slicne teme vec, ali one se odnose ili na servo samo ili na abs pumpu samo, kod mene dakle popali bruku lampica i iskljuci oboje.
« Poslednja izmena: Mart 02, 2017, 09:08:49 pre podne hatuna1983 »
  • Vozi: Škoda Octavia A5 2006 1.9 TDI BJB 77kw Elegance

Na mreži ugi85

Odg: Gore lampice na tabli
« Odgovor #1 poslato: Mart 02, 2017, 11:26:54 pre podne »
Punjenje ti nije dobro usled cega je akumulator poluprazan.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Van mreže hatuna1983Topic starter

  • Style
  • ****
  • Poruke: 269
  • Total likes: 1
  • Ugled L&K: 12
  • Lokacija: Lukavac, Bosna i Hercegovina
Odg: Gore lampice na tabli
« Odgovor #2 poslato: Mart 02, 2017, 04:07:06 posle podne »
Punjenje ti nije dobro usled cega je akumulator poluprazan.
Zbog cega bi moglo bit cas dobro cas lose? Danas mjerio 14.4v Dijagnostika pokazala gresku na servo pumpi i gresku na napon, s tim sto prva moze biti uzrokovana drugom jer je servo pumpa veliki potrosac i prva se gasi u slucaju slabog napona. Kablo u poklopcu akumulatora malo labavo bilo sad je dotegnuto ali sumnjam da sam ja te srece da to samo bude. Sad trenutno opet sve radi, vidjecemo sutra.
  • Vozi: Škoda Octavia A5 2006 1.9 TDI BJB 77kw Elegance

Na mreži ugi85

Odg: Gore lampice na tabli
« Odgovor #3 poslato: Mart 03, 2017, 08:45:01 pre podne »
Lako se moze desiti da je uzrok los kontakt ili na masi ili na + klemi. Ukoliko to ne resi problem treba proveriti regler.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Van mreže hatuna1983Topic starter

  • Style
  • ****
  • Poruke: 269
  • Total likes: 1
  • Ugled L&K: 12
  • Lokacija: Lukavac, Bosna i Hercegovina
Odg: Gore lampice na tabli
« Odgovor #4 poslato: Mart 03, 2017, 10:47:18 posle podne »
Otprilike sam isto sam i zakljucio na kraju. Danas je sve OK. Buduci da je dva dana zaredom bilo problema nadam se da je taj labav spoj bio problem.
  • Vozi: Škoda Octavia A5 2006 1.9 TDI BJB 77kw Elegance

Van mreže hatuna1983Topic starter

  • Style
  • ****
  • Poruke: 269
  • Total likes: 1
  • Ugled L&K: 12
  • Lokacija: Lukavac, Bosna i Hercegovina
Odg: Gore lampice na tabli
« Odgovor #5 poslato: Mart 05, 2017, 01:28:31 pre podne »
Jos nema problema, a buduci da je dva dana zaredom bila frka, eto ja se nadam da je problem I bio u tom labavom spoju. Zamalo da promijenim regler. Znaci opet ona pouka koju smo cesto culi svi, prvo provjeriti sve banalne stvari, nekada moze biti i neka sitnica a ne skup kvar.
  • Vozi: Škoda Octavia A5 2006 1.9 TDI BJB 77kw Elegance

Van mreže hatuna1983Topic starter

  • Style
  • ****
  • Poruke: 269
  • Total likes: 1
  • Ugled L&K: 12
  • Lokacija: Lukavac, Bosna i Hercegovina
Odg: Gore lampice na tabli
« Odgovor #6 poslato: Mart 06, 2017, 11:44:09 pre podne »
Danas se na zalost opet desilo. Malo nakon kretanja od kuce na raskrsnici se nekoliko puta popalilo sve iskljucujuci mi servo a vjerovtno I abs te se ponovo vracalo u normalu. Znaci u vremenskom intervalu od 2-3 minute paljenje gasenje svih lampica nekoliko puta i onda opet sve normalno ostatak voznje. Lici li jos nekome ovo na lose kontakt, vlagu i slicno? Bezveze mi nesto da mijenjam napamet npr regler jer i to kosta a moda nije do njega. Najvise mrzim ove hoce-nece kvarove, njih je najteze dijagnosticirat...
  • Vozi: Škoda Octavia A5 2006 1.9 TDI BJB 77kw Elegance

Na mreži ugi85

Odg: Gore lampice na tabli
« Odgovor #7 poslato: Mart 06, 2017, 01:11:35 posle podne »
Kontakte mozes da sredis smirglanjem i prskanjem kontakt spreja. Akumulator bi morao sto pre da napunis dok steta ne bude nepovratna, a trebalo bi i ispitati struju punjenja akumulatora.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Van mreže hatuna1983Topic starter

  • Style
  • ****
  • Poruke: 269
  • Total likes: 1
  • Ugled L&K: 12
  • Lokacija: Lukavac, Bosna i Hercegovina
Odg: Gore lampice na tabli
« Odgovor #8 poslato: Mart 06, 2017, 05:00:10 posle podne »
Struja punjenja je svaki put bila OK nakon problema, 14+. Sam problem je kratkotrajan i desava se samo kod prvog paljenja ujutro(s tim sto se dva dana nije ni desavalo) sto nekako ukazuje na akumulator koji je kako rekoh vec 4 godine star. Medjutim prilikom paljenja nama dugog verglanja, takoreci na pola kljuca pali.
  • Vozi: Škoda Octavia A5 2006 1.9 TDI BJB 77kw Elegance

Na mreži ugi85

Odg: Gore lampice na tabli
« Odgovor #9 poslato: Mart 06, 2017, 06:14:45 posle podne »
Struja punjenja nije sto i napon punjenja. Struja se izrazava u amperima i obicno se meri strujnim klestima ili ampermetrom skidanjem jedne kleme. Struja punjenja je neophodno izmeriti jer se moze desiti da napon punjenja bude odgovarajuci ali ne i struja punjenja sto za posledicu ima lose ili nikakvo punjenje akumulatora.
Uslovno receno akumulator ti nije mnogo star ali ako se kola mahom voze po gradu, na kratkim relacijma i akumulator nikad nije punjen, neminovno je da je poprilicno "istrosen." Pokusacu sto krace da objasnim zasto je neophodno da kolo punjenja akumulatora pa i sam akumulator budu u odlicnom stanju. Sve pristunija elektronika u kolima je izuzetno osetljiva na sve sto je vezano za napon napajanja. Previsok napon ce dovesti do pregorevanja nekih kola, a prenizak do raznoraznih anomalija. Ukoliko masa napajanja nije dobra, napon moze varirati sto se manifestruje kao razne gluposti koje se tesko dijagnostifikuju.
Startovanje motora dovodi do toga da izlazni napon akumulatora padne na neku vrednost. Koliko nisko zavisi od stanja akumulatora i ispravnosti sistema za paljenje. Lose punjenje akumulatora uz veliko smanjenje njegovog izlaznog napona moze (naglasavam moze) dovesti do anomalija koje se tebi desavaju jer potrosnja struje veca od isporucene od strane alternatora, a akumulator ne moze da isporuci nedostajuci deo jer je suvise slab. Posto kolo punjenja akumulatora radi u zatvorenoj petlji i tu moze biti problem sa kontaktima i kratkotrajnim prekidima. Zato je neophodno proveriti napon i struju punjenja prilikom manifestacije problema, a neophodno je i izvrsiti punjenje akumulatora.
Ukoliko akumulator ostane bez punjenja u toku voznje auto ce ici bez problema odredjeni period (koji se moze meriti i u satima), a onda ce krenuti cirkus kad otkazuje servo, gase se svetla, brisaci ne mogu da rade, indikatori blinkaju ko zmigavci itd... jer je izvor napajanja isuvise slab (napon i struja su slabi).

  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Van mreže hatuna1983Topic starter

  • Style
  • ****
  • Poruke: 269
  • Total likes: 1
  • Ugled L&K: 12
  • Lokacija: Lukavac, Bosna i Hercegovina
Odg: Gore lampice na tabli
« Odgovor #10 poslato: Mart 06, 2017, 10:48:05 posle podne »
Aha sad vidim da sam napravio lapsus, pitao si me za jacinu struje ja pricao o naponu...Jbg desava se nisam detaljno citao. Uglavnom sve sto si rekao slazem se I samom mi je to jasno. E sad, vaki put kad se ovo desilo bilo je neposredno nakon paljenja ili nakon par minuta voznje. Nakon recimo 5-10 minuta nikada nije sto ukazuje da punjenje ipak nije toliko lose, ali mozda je slabije jer imam problem. To sto nema verglanja mi govori da akumulator i nije toliko los, on pokretanje motora odradi dobro, dakle problem je vjerovatno u punjenu ili u nekim kontaktima. Tako sam bar ja zakljucio. Hvala na savjetima.
Imam jos samo jedno pitanje: moze li biti do reglera odnosno cetkica u njemu pa da se problem desava nekada a nekada ne? Da je stalno ja bih sumnjao na regler ali zasto nekad zeza i to samo poslije paljenja a onda sve OK. Vozio sam prekjucer za Beograd I nazad, proveo skoro 8 sati u voznji, cak sam ga malo i na 160-170 natjerao sve bilo perfekcija.
  • Vozi: Škoda Octavia A5 2006 1.9 TDI BJB 77kw Elegance

Na mreži ugi85

Odg: Gore lampice na tabli
« Odgovor #11 poslato: Mart 07, 2017, 09:34:23 pre podne »
Problem koji imas je jako nezgodan iz razloga sto se manifestuje povremeno pa je dijagnostiku potrebno vrsiti kad se problem javi. Dve stvari su evidentne a to su da imas punjenje akumulatora i da je isti u pristojnom stanju. Akumulator ti jeste prazan, u izvesnoj meri, ali ne toliko da ne moze startovati auto jer kratke destinacije prazne akumulator posto alternator ne stize da ga dopuni.
Kao sto rekoh kod tebe mogu biti dva problema. Prva mogucnost je da kratkotrajno ostajes bez punjenja u trenutku kad je akumulator poprilicno slab pa se gase potrosaci zbog niskog napona. Nesto ne verujem da je akumulator u toliko losem stanju da ne moze ni par minuta premostiti nedostatak punjenja ali svakako predlazem da ispitas akumulator u nekom servisu specijalizovanim instrumentom.
Druga mogucnost se u manje-vise opet svodi na prvu jer, naglasavam, ukoliko akumulator u potpunosti ostane bez punjenja vozac ce to osetiti tek posle izvesnog vremena koje moze biti i 2-3 sata kod dizel vozila ali svakako ne par sekundi. Nagli pad napona i na alternatoru i na akumulatoru se moze objasniti izuzetno velikim potrosacem koji povlaci ogromnu struju (reda 100A) jer su naponski izvori u automobilu fiksne snage i kada struja predje odredjenu vrednost napon mora da padne.
Sta god da je u pitanju, moraju se izmeriti napon i struja punjenja akumulatora kada se problem javi (napon meriti i na akumulatoru i na alternatoru, a struju strujnim klestima) jer se tako suzava broj mogucnosti. Da su cetkice istrosene ne bi uopste imao punjenje akumulatora pa kad se problem javi auto bi se ugasio posle par minuta.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Van mreže hatuna1983Topic starter

  • Style
  • ****
  • Poruke: 269
  • Total likes: 1
  • Ugled L&K: 12
  • Lokacija: Lukavac, Bosna i Hercegovina
Odg: Gore lampice na tabli
« Odgovor #12 poslato: Mart 07, 2017, 10:35:28 pre podne »
Evo maloprije opet. Sad se desilo nakon cca 10 min voznje. Sad sam pratio sta se desava. Dakle prvo se upalila lampica serva pa abs-a. Onda su pocele da blinkaju u neravnomjernom intervalu lampice rucne i airbag. One su se tako palile i gasile. Servo je prestao da funkcionise nekoliko sekundi nakon paljenja lampice. Onda su se nakon minut pogasile sve lampice osim abs-a, ali servo jos nije radio. Vozio sam tako minut-dva pa sam stao i ugasio pa upalio. Sve je bilo u normali,  ostalo ostatak puta. Lampica alternatora SE NIJE palila, mozda je vazan podatak ne znam. Takodjer da napomenem da su opet radi o vlaznom vremenu pada kisa a I vozio sam iza jednog auta. Razmisljam da provjerim one dzekove dole iza maglenke, da ne prolazi vlaga ne znam ni sam. Nemam instrument za mjerenja a moracu nabavit jer bolje mi je kupiti neki unimer, trebace nekad opet, nego mijenjati stvari napamet, ili ostaviti auto u servisu kako sto mi preporucuju jer ce i oni vjerovatno mijenjati isto, nece traziti sitnice kao sto su losi spojevi, vlaga na dzekovima i slicno.
  • Vozi: Škoda Octavia A5 2006 1.9 TDI BJB 77kw Elegance

Na mreži ugi85

Odg: Gore lampice na tabli
« Odgovor #13 poslato: Mart 07, 2017, 10:47:38 pre podne »
Rekao bi da servo pumpa iznenada pravi ogromnu potrosnju sto dovodi do pada napona u vozilu pa otuda nastaju svi problemi sa elektronikom. Cim si ugasio kola ugasio si i servo pumpu koja se tada da kazem "resetovala" pa kad si upalio kola sve je bilo normalno. Kad ti se to desi gledaj da sto pre ugasis vozilo kako bi izbegao kvar elektronike ili pregrevanje servo pumpe ukoliko povlaci veliku struju.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Na mreži bugarin

Odg: Gore lampice na tabli
« Odgovor #14 poslato: Mart 07, 2017, 11:04:00 pre podne »
Ajd lepo raskaci treci dzek na servo pumpi, pa javi sta se desava.
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD