Dobrodošao/la na škodaforumllRS.
Učestvuj u diskusijama - registruj se!

Pretraži sadržaj Škoda foruma [by Google]

 
 
Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte. Da niste izgubili svoj aktivacioni mejl?

Autor Tema: Zamenjen hladnjak?  (Pročitano 4049 puta)

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Zamenjen hladnjak?
« poslato: Maj 29, 2013, 22:58:16 posle podne »
Pozdrav forumasi (valjda se tako kaze :) )  Ovako: Imam skodu fabiu 1.4 mpi. Imao sam problema sa tecnoscu za hladnjak iliti antifrizom i destilovanom. Naime, jako brzo auto je ostajao bez tecnosti u posudi namenjenoj za to tako da je neko vreme trosio dosta vode, iz toga zakljucio sam da je busan hladnjak ili neki spoj blizu njega jer sama posuda nije busna a zatekao sam roze baricu ispod haube kada sam jednom prilikom ostavio kola na 15 minuta. Zatim sam vozio jos neko vreme (svestan postojanja nekog kvara) i pri paljenju lampice za manjak tecnosti otvarao sam posudu i tom prilikom usled zagrejanog motora u praznu posudu bi pocela da se vraca tecnost iz sistema i da kljuca i da preliva (to bi trebalo da je normalno donekle,jer kljucanje je prirodna stvar). Pomenuta lampica se palila na oko 10km gradske voznje! Desavalo se u poslednje vreme, i da se lampica ukljuci a posuda je puna, cak malo i preko crte maximuma. Inace,motor se ni u jednom slucaju nije zagrevao vise nego inace (uvek tek malo preko pola na indikatoru na instrument tabli). Neki, da kazem poznanici, koji se razumeju u skode, su mi ukazivali da je moguce da je otisao dihtung glave motora i da mi voda odlazi iz sistema cak i preko auspuha!  Auto je nakon nekoliko dana odvezen kod majstora (u ovlascen servis) i nakon sto je detaljno ispitao uz pomoc nekog uredjaja rekao je da je hladnjak busan ali da postoji sansa da je i pumpa crkla. Sve zajedno cena je trebala da bude oko 40 hiljada (njegovi delovi i ruke)  :(  Zatim je kupljen hladnjak u drugoj prodavnici po daleko nizoj ceni (oko 8 hiljada), kazu volkswagenov, nema garancije ali eto otprilike bi trebalo da traje 2-3 godine  :o  Zatim je auto odvezen kod drugog majstora da ga ugradi, ostavljena su kola i nakon malo jace od pola sata pozvao je da se pokupi auto jer je zavrseno ?!  ???  Naravno,kupljeno je i litar i po antifriza i 3 litre destilovane. Danas 2 dana kasnije,seo sam u auto i ukljucila se lampica za manjak ponovo,otvorio sam haubu i video da je tecnost pala do crte minimum,ne ispod toga. Dosuo sam tecnost i sve je bilo uredu u toku cele voznje od oko 22km!  MEDJUTIM! Prilikom tog otvaranja haube uocio sam poprilicno cudnu stvar  Na samoj resetki hladnjaka se nalazio poprilican sloj prasine,a auto je vozen manje od 1 km nakon popravke do danas (ne puna 2 dana je proslo).  :o  Ajde,nekako bih to i mogao da razumem, ALI postoji i podebela nit paucine izmedju ruba haube i resetke posmatranao sa prednje strane.   :o  Zdrava logika mi govori da je nemoguce za 2 dana NE VOZENJA da se navata tolika prasina i da se napravi takva paucina, a nemoguce je da je izvadjen stari hladnjak i stavljen novi a da paucina i dalje stoji tu. Zar ne ? :-\ Majstor naravno nije pokazao stari hladnjak pri preuzimanju kola,ali me jako boli sto ja licno nisam mogao da vozim kola na popravku vec je to za mene ucinio clan uze porodice (zenskog pola). Samo da jos napomenem da creva iza koja idu do hladnjaka (sa zadnje strane) deluju jako cisto kao i metalni spojevi,sto naravno nista ne garantuje osim da su ociscena. Molim vas recite mi sta mogu u ovom trenutku da ucinim i kako mogu da otklonim sumnju da sam prevaren ??  Hvala unapred na odgovorima i/ili predlozima.   ;)
« Poslednja izmena: Maj 30, 2013, 00:36:11 pre podne skoda »
  • Vozi: Fabia 1.4 mpi

Na mreži 2 Busy

Odg: Zamenjen hladnjak?
« Odgovor #1 poslato: Maj 30, 2013, 09:25:05 pre podne »
Prosto.Usmeriš baterijsku lampu ka saću hladnjaka i ako ima metalni sjaj,tj.ako je čisto onda je novi hladnjak.To je jedan od predloga.Pogledaj dovod vode u hladnjak,šelne,čantru,možda tu negde izbija voda.
Velika je muka kad krene auto da gubi vodu,ima mnogo solucija.

Odg: Zamenjen hladnjak?
« Odgovor #2 poslato: Maj 30, 2013, 16:48:56 posle podne »
Hvala,pogledacu :)  Inace,sad ne gubi vodu,al me kopka jel zamenio il nije.... nadam se da cu ustanoviti sto pre...
  • Vozi: Fabia 1.4 mpi

Odg: Zamenjen hladnjak?
« Odgovor #3 poslato: Maj 31, 2013, 07:48:12 pre podne »
ima dva hladnjaka prvi koji se lepo vidi je onaj od klime a drugi za sa antifrizom je iza njega

Van mreže dusko zemun

Odg: Zamenjen hladnjak?
« Odgovor #4 poslato: Maj 31, 2013, 08:35:26 pre podne »
Poslao sam Vam odgovor i na PP, ali u ovom slučaju ŠAC metoda sa baterijskom lampom ne pije vodu... informacija da Vam je neko za pola sata zamenio hladnjak na tom vozilu je malo neverovatna, ali ok ... opet se pitam za 40.000 sa rukama koji to tip hladnjaka moze da se kupi, a opet i cena od 8.000dinara za kopiju... i prica da ce hladnjak da traje 2-3 godine... a od cega je to hladnjak pa da ima ovakav ili onakav rok trajanja... ima u priči koju su Vam majstori pričali dosta šupljina...
 opet priča o tome da za 22 km nestane velika količina "vode"  tj smeše antifriza i vode, bez traga je malo neverovatna jer nemoguće je da je u motornom prostoru problem, tj temperatura koja bi bez traga i pare mogla za tako kratak period da dovede do isparavanje tolike količine vode bez stvaranja pare...
zamislite da imate na šporetu šerpu sa 2litre vode koja ključa... i koliko vremena treba da u zavisnosti od površine dna šerpe ista voda ispare a da ti pri tome stvori veliku količinu pare, a opet i da ne dodje do kondenzacije na haubi ...
meni sve ovo liči na situaciju da ta voda nestaje na auspuh ... i da je u pitanju delimično stradanje dihtunga glave između vodenog i izduvnog kanala... i da voda direktno ide u auspuh, tj izduv ... a opet je neverovatno da nije doslo još do nekog od znakova, npr, povecanog pritiska u crevima ili kuvanja vozila ...
u svakom slučaju rebus ...

  • Vozi: skoda 110R, felicia pik up FUN, OCTAVIA TOUR ...

Na mreži bugarin

Odg: Zamenjen hladnjak?
« Odgovor #5 poslato: Maj 31, 2013, 10:57:50 pre podne »
moze hladnjak da se zameni za pola sata, ali ono sto je verovatnije jeste da za tih pola sata nije stigao da montira novi i lepo ozraci sistem, i da se zato nivo tecnosti spustio na minimum.

senzor za tecnost je na tom motoru postavljena u najvisu tacku sistema, tako da ce signalizirati nedostatak tecnosti cim se nivo priblizi minimumu. ponekad ume i da zaglupi i da prijavljuje manjak iako je sve u redu, i da pri sledecem startovanju motora nista ne prijavljuje. cim pocne tako da se ponasa, bolje ga je zameniti novim. jeftini su ali su i kratkog veka. kolega sa foruma je kupio, zamenio i posle kratkog vremena morao ponovo da menja. ovaj put je narucio iz nemacke, kako bi bio siguran sta ubacuje u kola.

ako pre zamene hladnjaka creva nisu bula naduvena i extremno tvrda, nema price o dihtungu glave. da je voda odlazila kroz cilindre i izduvni sistem, veruj mi da bi osetio to po ponasanju motora.

a to da li je majstor ubacio novi hladnjak ili nije, to je pitanje na koje niko ovde ne moze da ti da odgovor. taj deo ces morati sam da odgonetnes :)
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD

Odg: Zamenjen hladnjak?
« Odgovor #6 poslato: Maj 31, 2013, 14:07:35 posle podne »
@markoconic:  Pogledacu i to hvala na pomoci, moguce je da sam gledao u pogresan hladnjak :) 

@bugarin: nisu creva bila tvrda,vise puta sam proveravao, a i ja verujem da bih osetio u voznji da je voda na "neuobicajen nacin" odlazila. Svakako moram sam da utvrdim, cisto sam zeleo neki savet ili potvrdu da imam elemenata za sumnju. Moguce je da sam greskom gledao pogresan hladnjak, kao sto rekoh, onaj koji je najblizi rubu haube, umesto onaj iza :)   Hvala i vama na odgovorima ;)

@dusko zemun:  poslao sam Vam PP, hvala jos jednom :)   

Cisto zbog ostalih forumasa koji mozda budu citali ovo da pojasnim ako nisam razumljivo napisao. Dakle u tih 40 hiljada uracunat bi bio hladnjak,pumpa i ruke, s tim sto je problem sa pumpom mogao da bude utvrdjen tek nakon otvaranja, tako da je to potencijalno najvisa cena koja je mogla da me ocekuje. Sto se tice voznje auta "pod kvarom"  nisam mogao da sastavim, sa punom posudom i ne ukljucivanjem lampice za manjak tecnosti, vise od 10km, mozda u jednom periodu i manje, jer se proces gubljenja vode ubrzao. Sada je, hvala Bogu, sve uredu, tih 22 km sam vozio bez problema (nisam vise jer nisam imao potrebu :) )   A cim utvrdim da li sam neosnovano sumnjao javljam  ;)
  • Vozi: Fabia 1.4 mpi


Odg: Zamenjen hladnjak?
« Odgovor #7 poslato: Maj 31, 2013, 17:09:25 posle podne »
E ovako, bio sam malopre do kola, tecnost stoji na istom nivou kao kad sam sipao pre neki dan, pre voznje.  :)   Video samo jedno jezgro (neki to zovu radijator) i to ono prvo koje se vidi cim se otvori hauba i koje je, kao sto sam navodio, prvljavo i vidi se da je starije. Video sam takodje sa druge strane dva ventilatora. Jedan je malo cistiji od drugog, a iza tog cistijeg (sa desne strane kad se gleda hauba od napred kao da popravljas nesto) se vidi isto jezgro kao ovo napred, samo cisto. Jedino sto imam utisak da je to jedno te isto samo sa druge strane.  :-\   Inace,jel se hladnjak ubacuje sa prednje il sa zadnje strane kad se menja ?   :-\    (Na kraju krajeva kad sve radi kao pre i kad se vidi ovaj deo sto izgleda novo (bar to malo kolko se vidi) ne bih trebao vise da insistiram al eto da prokljuvim. Rekao bih da je ipak odradjeno sve kako treba,jer ocigledno vise auto ne gubi tecnost tj smesu antifriz+destilovana. Stvarno se ne razumem bas toliko u kola pa da znam gde je tacno koji deo :-[    )    Hteo sam da ubacim i koju slicicu al su prevelike...

P.S. izvinjavam se sto gnjavim.  O:-)
« Poslednja izmena: Maj 31, 2013, 17:18:23 posle podne Metodicar »
  • Vozi: Fabia 1.4 mpi

Na mreži URKE 80

Odg: Zamenjen hladnjak?
« Odgovor #8 poslato: Maj 31, 2013, 17:31:39 posle podne »
to što ti je sa jedne strane hladnjak čist a sa druge ne to je zato što ih imaš dva.jedan je od klime a drugi od motora.pa ako si menjao od motora on ti je naravno čist,a od klime ne.to su dva hladnjaka ali kada ih gledaš kao da su jedan pošto su naslonjeni jedan na drugi.Hladnjak od motora se nalazi odmah ispred dva ventilatora dok je hladnjak klime posle njega i on dosta strada od kamenčića.
  • Vozi: Fabija 1.9SDI 2001god. ASY

Odg: Zamenjen hladnjak?
« Odgovor #9 poslato: Maj 31, 2013, 18:45:44 posle podne »
@Urke 80:   Hvala druze, upravo takvo objasnjenje o "gradji" i polozaju ta dva hladnjaka mi je bilo potrebno :)  Otklonjena svaka sumnja, zamenili su mi hladnjak! 8)  Zahvaljujem se jos jednom forumasima koji su mi pruzili pomoc.  :D
  • Vozi: Fabia 1.4 mpi