Autor Tema: Simptomi za zamjenu seta kvacila  (Pročitano 2153 puta)

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže hatuna1983

  • Style
  • ****
  • Poruke: 268
  • L&Ke: 12
  • Lokacija: Lukavac, Bosna i Hercegovina
Simptomi za zamjenu seta kvacila
« poslato: Maj 29, 2016, 09:44:09 posle podne »
Imam neke problemcice sa mjenjacem koje ne mogu da protumacim. Naime kada iz druge u trecu prebacim pri vecem boriju obrtaja cuje se neki ''kvrc'' zvuk. Ne cuje se u drugim brzinama i ne cuje se ako prebacujem iz cetvrte u trecu a ne cuje se ni kad lagano prebacim tj sacekam pola sekunde da broj ortaja spadne ali kad saltam ono lagano penzionerski. Ja sam sumnjao na sinhron trece brzine ali mi majstor iz servisa gdje odrzavam auto kojeg inace cijenim smatra da nije do mjenjaca nego da korpa ne odvaja dobro tj da je potrebna zamjena seta kvacila. Posto se radi o skupoj popravci, volio bih biti sigurniji da ce to rijesiti problem. Je li neko imao takva iskustva? Nikad nisam mijenjao set kvacila tene znam bas dobro simptome koji se mogu pojavljivati, meni ipak vise ide na sinhron trece brzine, mada jest sumnjivo da je kod prve ili druge sve super.
  • Vozi: Škoda Octavia A5 2006 1.9 TDI BJB 77kw Elegance

Van mreže ivan4994

  • Style
  • ****
  • Poruke: 199
  • L&Ke: 13
  • Lokacija: Beograd
Odg: Simptomi za zamjenu seta kvacila
« Odgovor #1 poslato: Maj 29, 2016, 09:56:34 posle podne »
Na jugiću koji sam davno, davno vozio, čulo se SAMO iz druge u treću khhhhhrrr i u pitanju je bio sinhron! Kad se malo sačeka sa prebacivanjem, kad obrtaji padnu ne čuje se ništa, znači kao i kod tebe se čulo samo pri šaltanju sa velikim obrtajima. Najbolje da pitaš drugog majstora. Ja nisam mehaničar i ne mogu da tvrdim, ali zašto bi kvačilo loše odvajalo samo izmedju druge i treće i samo sa velikim obrtajima!
  • Vozi: fabia mk1 sedan 1.4 16v 74kw

Van mreže hatuna1983

  • Style
  • ****
  • Poruke: 268
  • L&Ke: 12
  • Lokacija: Lukavac, Bosna i Hercegovina
Odg: Simptomi za zamjenu seta kvacila
« Odgovor #2 poslato: Maj 29, 2016, 10:08:02 posle podne »
@ivan4994
I ja mislim isto, zato i jesam zbunjen. Zna li neko uopste je li skuplje ili jeftinije zamijenjiti sinhron, cuo sam da su ruke puno skupe, ako je to u pitanju.
  • Vozi: Škoda Octavia A5 2006 1.9 TDI BJB 77kw Elegance

Van mreže vlada320

  • RallyeSport
  • *****
  • Poruke: 545
  • L&Ke: 42
  • Lokacija: Beograd
  • Škoda - best for money
Odg: Simptomi za zamjenu seta kvacila
« Odgovor #3 poslato: Maj 29, 2016, 10:12:21 posle podne »
Kada kvacilo ne razdvaja dobro zbog korpe - tesko bi ulazio u I brzinu i rikverc, a u svaku vecu brzinu sve lakse. Zasto bi neispravna korpa kvacila pravila problem samo kod III brzine? Po onome sto si napisao - sve ukazuje da je sinhron krenuo da riknjava, ili problem moze biti u hodu poluge menjaca (saltheble) - da ne gadja dobro III brzinu, ali i to se najredje desava sa brzinama pravo napred i pravo pozadi (III i IV).
Ako korpa ne trese pri polasku iz mesta, kvacilo lepo sastavlja i ne cuje se druk lezaj - ne vidim zasto bi menjao ceo set kvacila. Vozi i prati situaciju, ako je sinhron - vremenom ce doci do pogorsanja, ali zbog toga ti nece stati auto.
  • Vozi: Opel Astra H 1.3DTH SW / ex Fabia mk1 1.4 16v

Van mreže ivan4994

  • Style
  • ****
  • Poruke: 199
  • L&Ke: 13
  • Lokacija: Beograd
Odg: Simptomi za zamjenu seta kvacila
« Odgovor #4 poslato: Maj 29, 2016, 10:15:07 posle podne »
 Mislim da mora da skida ceo menjač, zato je skupo...
  • Vozi: fabia mk1 sedan 1.4 16v 74kw

Van mreže hatuna1983

  • Style
  • ****
  • Poruke: 268
  • L&Ke: 12
  • Lokacija: Lukavac, Bosna i Hercegovina
Odg: Simptomi za zamjenu seta kvacila
« Odgovor #5 poslato: Maj 29, 2016, 10:27:59 posle podne »
Moracu dakle potraziti i drugo misljenje, ovaj mi rece I cifru od koje me glava zaboli u sekundi, jer ispade skuplje od zamjene seta kvacila, a nesto mi nelogicno ipak, mada dosad nisam stekao utisak da ne treba da mu vjerujem.
  • Vozi: Škoda Octavia A5 2006 1.9 TDI BJB 77kw Elegance

Van mreže vlada320

  • RallyeSport
  • *****
  • Poruke: 545
  • L&Ke: 42
  • Lokacija: Beograd
  • Škoda - best for money
Odg: Simptomi za zamjenu seta kvacila
« Odgovor #6 poslato: Maj 29, 2016, 10:37:52 posle podne »
Standardna cena skidanja menjaca radi zamene seta kvacila u Srbiji je 50 evra. Medjutim, jako mali broj automehanicara se bavi rasklapanjem i sklapanjem samog menjaca - vecina ce reci da nadjes drugi polovan menjac. A, ako i nadjes nekoga da ti zameni sinhron - savetovace i zamenu seta kvacila, kada se vec skida menjac. Zato kazem vozi i uzivaj, ako drugih problema nema, jer ne znam koliko kosta sinhron kao deo (ako i moze da se nadje), ali ukupna cena intervencije bi svakako bila preko 200 evra.
  • Vozi: Opel Astra H 1.3DTH SW / ex Fabia mk1 1.4 16v

Van mreže Beli82

  • RallyeSport
  • *****
  • Poruke: 459
  • L&Ke: 13
  • Lokacija: BG
  • Putting the laughter back into manslaughter
Odg: Simptomi za zamjenu seta kvacila
« Odgovor #7 poslato: Maj 30, 2016, 12:31:18 pre podne »
Ja sam na puntu radio remont menjača i izašao me 100e. Drugar i ja smo sami skinuli menjač, poslali ga liku iz Šapca AKS-om i namontirali kada je vraćen sa remonta. To je bilo pre 2 godine pa bi sada verovatno bila realna cifra od oko 200e sa rukama za skidanje i vraćanje menjača. Set kvačila ne mora da se menja ako je dobar ili relativno skoro menjan. Ja sam na Puntu samo otvorio druk ležaj, napunio ga tovatnom masti i vratio.
  • Vozi: Fabia MK1 Combi 1.2 HTP-TNG 2006.

Van mreže hatuna1983

  • Style
  • ****
  • Poruke: 268
  • L&Ke: 12
  • Lokacija: Lukavac, Bosna i Hercegovina
Odg: Simptomi za zamjenu seta kvacila
« Odgovor #8 poslato: Maj 30, 2016, 03:15:19 posle podne »
Danas sam jos malo isprobavao razne opcije i stvarno ostale brzine su OK, ne proklizava niti hvata nesto previsoko, u rikverc ide fino samo dakle iz druge u trecu I to ako saltam na preko 2000 obrtaja. Cak ni kod downshiftinga nema zvuka i to ono bas fino kad skoce obrtaji kad vratim iz cetvrte u trecu. To me malo zbunjuje jer sam negdje procitao da se sinhron upravo najvise i manifestuje kod downshiftinga, kod mene recimo ne. Malo zeznut problem jbg. Tesko je ovdje biti siguran sta je. Na kraju cu vjerovatno ostaviti sve kako jest bar do zamjene seta kvacila nekad. Nasao sam lika u Sarajevu koji bi popravio ako je sinhron za 100-120 eura, sto je meni sasvim Ok ali sam ga nasao na Pik-u a ne daje mi se bas svakom da mi prcka po mjenjacu...
  • Vozi: Škoda Octavia A5 2006 1.9 TDI BJB 77kw Elegance

Van mreže hatuna1983

  • Style
  • ****
  • Poruke: 268
  • L&Ke: 12
  • Lokacija: Lukavac, Bosna i Hercegovina
Odg: Simptomi za zamjenu seta kvacila
« Odgovor #9 poslato: Jun 01, 2016, 07:34:11 posle podne »
Evo jos jedan update, mozda neko zna ima li veze i sa cim ovo, dakle MANJE I RJEDJE se cuje zvuk kod saltanja na hladan motor. Ima li smisla da probam sa zamjenom ulja i nekim aditivom za ulje mjenjaca?
  • Vozi: Škoda Octavia A5 2006 1.9 TDI BJB 77kw Elegance

Van mreže vlada320

  • RallyeSport
  • *****
  • Poruke: 545
  • L&Ke: 42
  • Lokacija: Beograd
  • Škoda - best for money
Odg: Simptomi za zamjenu seta kvacila
« Odgovor #10 poslato: Jun 01, 2016, 10:21:49 posle podne »
Sada sam jos sigurniji da je sinhron. Ne moze to eliminisati zamena ulja, moglo bi samo malo ublaziti pod uslovom da je sadasnje ulje lose. U svakom slucaju, svako ulje se vremenom zagreva i razredjuje, a viskozitet ulja za menjac je fabricki propisan.
  • Vozi: Opel Astra H 1.3DTH SW / ex Fabia mk1 1.4 16v

Van mreže hatuna1983

  • Style
  • ****
  • Poruke: 268
  • L&Ke: 12
  • Lokacija: Lukavac, Bosna i Hercegovina
Odg: Simptomi za zamjenu seta kvacila
« Odgovor #11 poslato: Jun 03, 2016, 09:50:27 posle podne »
OK. Nista onda odlucio sam da zasad vozim ovako, jer pri normalnoj voznji nema zvukova, samo kada nekad agresivnije idem u drugoj pa u trecu tada se cuje. Necu sad nista kopati ne bi se trebalo pogorsat obzirom da evo sad kad znam kad zeza skoro da I nemam problema, dakle nece zupcanik stradat. AKo krene nagore, onda cu kod ovo sto je za 120 eura rekao da ze popravit, ili eventualno ako dodje do zamjene seta kvacila, tad cu I ovo. Mislim da je to zasad najpametnije. Hvala svima na sugestijama.
  • Vozi: Škoda Octavia A5 2006 1.9 TDI BJB 77kw Elegance

Van mreže hatuna1983

  • Style
  • ****
  • Poruke: 268
  • L&Ke: 12
  • Lokacija: Lukavac, Bosna i Hercegovina
Odg: Simptomi za zamjenu seta kvacila
« Odgovor #12 poslato: Jun 03, 2016, 10:35:24 posle podne »
eee, malo mi bi dosadno pa sam citao u temi moto&mjenjac post o zamjeni ulja, neko spomenu tovatnu mast na biracu brzina i pranja motora, upali mi se neka lampica. Naime, prije nekoliko dana su mi ispirali motor malo. Procurila tandem pumpa, nafta kapala dole cak mi I crijevo od vode nagrizla pa mi iscurila voda iz sistema(prije nego pitate kako je skroz iscurila da ne primijetim, izgleda da mi senzor na boci ne valja, moram i to mijenjat). sjetih se da mi je rekao majstor da su prali motor jer je bilo sve zamasceno pa da se moze kontrolisat curi li vise. Sutra cu pogledat birac brzina. Moze li litiumska mast?
  • Vozi: Škoda Octavia A5 2006 1.9 TDI BJB 77kw Elegance

Van mreže Swarovski

  • Test Drive
  • *
  • Poruke: 4
  • L&Ke: 0
  • Lokacija: Škoda Fabia 1.4 mpi Comfort
Odg: Simptomi za zamjenu seta kvacila
« Odgovor #13 poslato: Jun 17, 2019, 07:40:45 pre podne »
Bok ljudi. Molim Vas za mišljenje, škoda fabia 1.4.mpi,2001.godina, auto ima 257 tkm. Problem se pojavljuje u mjenjanju u rikverc i ponekad u prvu  brzinu malo teže ide. Dali je do kvačila ili bi možda moglo biti nešto drugo poput nekih poluga ili nešto slično. Kod mjenjanja brzina nema krckanja , auto ne trza kad kreće niti ne proklizava. Najveći problem je ubacivanje u rikverc, trebam mjenjač dosta jako povući u lijevo i tek onda s trećeg ili četvrtog pokušaja uspijem prebaciti u rikverc.
Hvala unaprijed.

Na mreži t.salai

  • RallyeSport
  • *****
  • Poruke: 580
  • L&Ke: 46
  • Lokacija: Mostar
  • Skoda SUPERMAN
Odg: Simptomi za zamjenu seta kvacila
« Odgovor #14 poslato: Jun 17, 2019, 09:39:18 pre podne »
Zapinje ili je neprecizno za pogoditi brzinu ? Ako zapinje onda je sinhron nacet, tako je i kod mene bilo. Ako je neprecizan onda salteblo, sajle ili birac na mjenjacu ima lufta.

Ako je sinhron probaj ovako, kad zapne brzina ne vracaj ga u ler vec ga drzi tu dokle je uspijela rucica mjenjaca doci, pustaj lagano kvacilo dok ne uklizne u brzinu.
  • Vozi: Skoda Fabia - 1.9 TDI vRS - OEM+