Autor Tema: U bloku cilindra NIKASIL  (Pročitano 349 puta)

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže vladimir1975Topic starter

U bloku cilindra NIKASIL
« poslato: Februar 28, 2019, 01:35:42 posle podne »
Kolege forumaši,imao bih jedno pitanje pa ako je neko u stanju da mi da odgovori a u pitanju je konkretni motor 1.2 htp,da li je kod njega ugrađena košuljica u cilindre ili je samo presvučeno nikasilom.Negde sam pročitao da na motociklima koji imaju blok motora od aluminijuma izvršena je metoda presvlačenja površine po kojoj klizi klip u bloku cilindra metodom NIKASILOM.To je nanošenje mikrometarskog sloja ovog metala koji je izuzetno tvrd i otporan na habanje,ali u slučaju oštećenja površine cilindara nije moguće da se isti honuje tj. vrši obrada cilindara na veću meru jel se automatski skida taj sloj koji je jako tanak.Ostaje jedino varijanta da se cilindar prosiri na veću meru i ubaci čelična hilzna pa ponovo odradi na standardne mere klipa.Kako je to urađeno na konkretnom motoru 1.2 htp.
  • Vozi: škoda fabia 1.2 htp 2007

Na mreži AcoSk

  • Laurin&Klement
  • ******
  • Poruke: 1140
  • Total likes: 6
  • Ugled L&K: 36
  • Lokacija: Čačak
Odg: U bloku cilindra NIKASIL
« Odgovor #1 poslato: Februar 28, 2019, 01:42:56 posle podne »
Meni su u ovlascenom VW rekli da je upravo tako na 1.6 benzincu 102ks, presvucen je tom metodom (kako god da se zove), a kako je 1.2htp ustvari 1.6 kome je jedan cilindar "odstranjen", mislim da je i na njemu isti slucaj.
Znaci nisam 100% siguran. To mozda najbolje da pitas u nekom ovlascenom ili ove sto vrse obradu bloka, glava...
  • Vozi: Skoda Octavia A5 Combi (1Z5) 1.6mpi 2008. god.

Van mreže vladimir1975Topic starter

Odg: U bloku cilindra NIKASIL
« Odgovor #2 poslato: Mart 14, 2019, 03:56:15 posle podne »
Evo samo da dodam uverio sam se svojim očima da je na tom motoru ipak ugrađena košuljica od sivog liva.
  • Vozi: škoda fabia 1.2 htp 2007

Na mreži shuxx

Odg: U bloku cilindra NIKASIL
« Odgovor #3 poslato: Mart 18, 2019, 10:30:56 pre podne »
ovo nađoh na testu automobila, priča o tankom sloju na zidovima cilindra, i nemogućoj popravci po habanju motora....

https://www.nacionalnaklasa.com/93993/nk-test-renault-scenic-tce-160-fap-initiale-paris/4

Ispod kamare plastičnih maski „sakriven“ je veoma moderan motor koji koristi razna moderna tehnološka rešenja. Tu je sada obavezno direktno ubrizgavanje goriva, novi dizajn glave, novi turbo kompresor i prvu primenu „Bore Spray Coating“ tehnologije u motoru za masovnu proizvodnju (prvi put upotrebljeno na Nissan GTR motoru). Zbog smanjenja težine motora (što automatski daje sve pozitivne atribute, bolje performanse, manju potrošnju goriva i tako dalje), većina proizvođača je kod benzinskih motora odavno krenula da koristi aluminijum kao materijal za izradu bloka. Problem gde aluminijum nije dovoljno jak da podnese potrebna opterećenja se uglavnom rešava tako što se postavljaju cilindri od livenog gvožđa u centar aluminijumskog bloka. Standardna debljina takvih dodataka je 2 mm, što dodaje određenu težinu u pokušaju da se ista smanji. Kako se bi se ovo izbeglo, razvijena je „Bore Spray Coating“ ili „Mirror Spray Coating“ tehnologija koja podrazumeva da se gvožđe ili čelik u topljivom stanju „prskaju“ u unutrašnjost aluminijumskog bloka stvarajući savršeno glatku površinu (zbog čega je u nazivu iskorišćena reč “ogledalo”). Tako se dobija dovoljno jak sloj metala koji može da izdrži sva neophodna opterećenja, koji je u isto vreme debeo samo 0,2 mm.
Zbog „ogledalo“ površine dobija se veća efikasnost u radu zbog manjeg otpora koji stvaraju karike, a debljina zida od 0,2 mm omogućava bolje hlađenje. Kada su mane u pitanju, tu je samo jedna i ona se odnosi tek na kupce polovnog vozila koji motor treba da održavaju nakon velikog broja pređenih kilometara. Ukoliko dođe do momenta kada treba obrađivati cilindre usled potrošenosti, to zbog navedenog tankog sloja jednostavno nije moguće, pa takav blok može direktno na reciklažu. Dakle, nema prve specijale i tako toga, to je očigledno stvar prošlosti.
  • Vozi: Škoda Fabia MK II 1.4 TDI

Van mreže vladimir1975Topic starter

Odg: U bloku cilindra NIKASIL
« Odgovor #4 poslato: Mart 20, 2019, 09:12:45 pre podne »
Da tekst je odličan i upućuje u novu eru gradnje motora i to logično da se nemože vršiti generalni remont motora po istrošenju stublina.A na mojoj predhodnoj feliciji koju sam par puta otvarao motor bile su promenjljive hilzne jednostavno sam kupio sklop hilzne i klipova i zamenio ih.Ne znam jedan rus je radio generalni remont na motoru 1.2 htp sa 6 ventila i on je tako uradio da je ubacio zamenske cilindre od VAZ mislim lade predhodno je obradio cilindre u mašinskoj radionici na veću meru zatim upresovao u blok cilindra i ponovo su honovani cilindri na standardnu meru klipova 76.51 mm.Ima to na njihovom forumu.Samo što ga je to dosta i koštalo u pitanju je njihova rublja pa neznam koliko je to u evrima.
« Poslednja izmena: Mart 20, 2019, 09:17:59 pre podne vladimir1975 »
  • Vozi: škoda fabia 1.2 htp 2007

Na mreži shuxx

Odg: U bloku cilindra NIKASIL
« Odgovor #5 poslato: Mart 20, 2019, 01:05:33 posle podne »
Meni zaista nije jasno sledeće, 1.2HTP motori su nastali tako što je izbačen jedan cilindar od 1.6 motora, e sad 1.6 se može raditi... valjda, a 1.2 ne može....

u čemu je stvar.... ako su isti cilindri....
  • Vozi: Škoda Fabia MK II 1.4 TDI

Van mreže observer

Odg: U bloku cilindra NIKASIL
« Odgovor #6 poslato: Mart 20, 2019, 01:33:57 posle podne »
Pa prosto, "secenje" jednog cilindra ocigledno nije bila jedina izmena. Uvek se kontinuirano rade inovacije na motorima, tako svi rade.
  • Vozi: VW Polo 1.6 TDI Comfortline 2010, VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Van mreže mihajloalasp

Odg: U bloku cilindra NIKASIL
« Odgovor #7 poslato: Mart 20, 2019, 06:11:36 posle podne »
1.2 HTP I 1.6 16v (BTS)nemaju nikakve veze jedan s drugim, lice, ali se mnogo razlikuju. Oba motora imaju nabijenu celicnu hilznu u aluminijumski blok, pa stoga kad se cilindar potrosi nema dalje obrade. To je jedina slicnost. Pogonski lanac, uljna pumpa, lancanici I sve ostalo se razlikuje. 1.2 se radi,samo je izrada novih hilzni tog tipa skupa, 3 hilzne kostaju koliko ceo polovan motor, a gde je ostatak delova. Potrosena hilzna se busi do aluminijuma jer ne moze da se izvadi, a I postoji mogucnost da blok pukne pri nabijanju nove pa niko nece da se zeza sa tim. Ja sam jednom prijatelju radio u fullu 1.2 12v, verovali ili ne, cifra skoro da prelazi vrednost vozila.
Favorit 136LS - in progress...
Golf 4 SDI - daily