Autor Tema: Poludela struja felicia 1,3  (Pročitano 776 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Na mreži ugi85

  • Laurin&Klement
  • ******
  • Poruke: 1713
  • L&Ke: 53
Odg: Poludela struja felicia 1,3
« Odgovor #15 poslato: Oktobar 16, 2016, 08:06:48 posle podne »
To je previsok napon za punjenje. Voznjom neces dobro napuniti akumultor, a gradskom, kratkom voznjom na niskim obrtajima pogotovu neces dobro napuniti akumulator. Najbolje bi bilo da da ga prikljucis na punjac.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Van mreže boris014Topic starter

  • Ambition
  • ***
  • Poruke: 61
  • L&Ke: 0
  • Lokacija: valjevo
Odg: Poludela struja felicia 1,3
« Odgovor #16 poslato: Oktobar 16, 2016, 08:08:01 posle podne »
ok,tako sam i mislio..da mu nema druge,ali mislim da je ipak najbolje nov,ide zima..
  • Vozi: felicia 1.3 43kW 2000

Na mreži ugi85

  • Laurin&Klement
  • ******
  • Poruke: 1713
  • L&Ke: 53
Odg: Poludela struja felicia 1,3
« Odgovor #17 poslato: Oktobar 16, 2016, 08:17:15 posle podne »
Ne mora nov, moze taj jos da traje samo treba da se pravilno napuni i onda proveri njegov kapacitet i udarna struja. Ako nista drugo, odnesi akumulator u specijalizovani servis na punjenje.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Van mreže boris014Topic starter

  • Ambition
  • ***
  • Poruke: 61
  • L&Ke: 0
  • Lokacija: valjevo
Odg: Poludela struja felicia 1,3
« Odgovor #18 poslato: Oktobar 16, 2016, 08:50:37 posle podne »
ok,pokusacu i to da odradim,pa cu videti kakva je situacija..hvala puno na pomoci
  • Vozi: felicia 1.3 43kW 2000

Van mreže SaleNBg

  • Ambition
  • ***
  • Poruke: 61
  • L&Ke: 2
  • Lokacija: Novi Beograd uglavnom
Odg: Poludela struja felicia 1,3
« Odgovor #19 poslato: Oktobar 17, 2016, 12:42:08 pre podne »
moguce da je akumulator ipak trajno ostecen, jer je moguce da je regler probio jos ranije, a da si recimo vozio neke krace relacije pa da nisi skontao.
 meni je zveknuo bio akumulator tako (na autoputu, u krivini, noc, kisha, nema svetala, dve drzave udaljen od srbije :) :) -otprilike ga je regler prokuvao jer je pichio jacu struju nego sto treba.
 dakle proveri pre punjenja vodu - ne sipaj cesmovacu nego destilovanu do onih markera (ako je taj - olovni akumulator), i vidi uzmi od nekog ako nemas neki "bolji" punjac. -eventualno neki koji ima onaj mali ampermetar, ili makar led diode-indikator napunjenosti/struje punjenja. i proveri napon na klemama kad je upaljeno motor
 al ako je samo ispraznjen a bio je dobar - ne moras da kupujes novi - napunis taj i vozis, sve o.k.
  • Vozi: Škoda felicia 1.3lx 2000

Van mreže Filo

  • Style
  • ****
  • Poruke: 313
  • L&Ke: 13
  • Lokacija: Skopje, Makedonija
Odg: Poludela struja felicia 1,3
« Odgovor #20 poslato: Oktobar 17, 2016, 01:45:13 pre podne »
Nije neki problem za akumulator sto je bio punjen 15.4 volti od alternator. Pre bi da crko nesto od elektronika na auto, nego da crkne akumulator od 15 volti, mada 15 volti nije nesto prevelik napon.
Kada alternator ili pak punjac puni akumulator, nije samo bitno napon, vec i struja (amperi) su bitne.
Nemojte da se ogranicuvate samo na napon kada akumulator se puni.
Evo ja imam stari akumulator koj pokazuje 12.3 volti, ali ipak nema dovolno struje da zavergla motor.

Za da se zna dali je akumulator ostecen, mora da se odnese u servis za akumulatore, valda bi trebalo da imaju svi prodavnice za akumulatori takvu opremu na koje se testira akumulator i da se vidi dali ima sposobnost da drzi struju. Znaci struja ili amperi, to je bitno za da akumulatorot go zapali motorot.
« Poslednja izmena: Oktobar 17, 2016, 01:49:33 pre podne Filo »
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže SaleNBg

  • Ambition
  • ***
  • Poruke: 61
  • L&Ke: 2
  • Lokacija: Novi Beograd uglavnom
Odg: Poludela struja felicia 1,3
« Odgovor #21 poslato: Oktobar 17, 2016, 09:48:29 pre podne »
zapravo bitna stavka je kapacitet (što se opet svodi na struju, jer je napon tu negde oko 12v, a ima i jedan drugi pojam, koji se isto meri u voltima, a koji se zove elektromotorna sila).
pošto da bi akumulator zavrteo motor - potrebno je uložiti neku snagu (P= A/t), a u konkretnom slučaju je potrebna snaga =U (V) x I(u ovom slučaju su A, a ne mA).
 tako da ono što se zove kapacitet, tipa 56Ah znači da taj akumulator može kada je pun, da se optereti potrošačem, koji vuče 1 amper struje, 56 sati, ili 2 ampera 28 sati, ili 4 ampera 14h, i tako dalje...
 dakle dešava se i ovo što filo kaže - akumulator pokazuje 12ak volti, ali nema dovoljnu EMS - dakle ne može da generiše potrebnu struju (onaj proizvod U x I koji treba da bude recimo 1200w, jer on povlači 100 ampera pri startovanju, a na / oko 12v - naprosto ne može da se postigne).
  • Vozi: Škoda felicia 1.3lx 2000

Na mreži ugi85

  • Laurin&Klement
  • ******
  • Poruke: 1713
  • L&Ke: 53
Odg: Poludela struja felicia 1,3
« Odgovor #22 poslato: Oktobar 17, 2016, 01:04:48 posle podne »
Pomesao si pojmove, elektromotorna sila nema nikakve veze za rad akumulatora. Akumulator karakterisu kapacitet i "udarna" ili startna struja. Kapacitet se izrazava u Ah, a startna struja u A. Oba parametra se degaradiraju i cesto se desava (pogotovu kod dizelasa) da je napon na akumulatoru dobar ali startna struja nije dovoljna da pokrene anlaser.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance