ŠKODAforum.RS

ŠKODA Superb => SUPERB 2015 => Temu započeo: zoranius April 08, 2019, 12:55:34 posle podne

Naslov: Po drugi put Superb
Poruka od: zoranius April 08, 2019, 12:55:34 posle podne
Posle 6.5 godina rastao sam se od stare Škode Superb i utehu pronašao u novoj. Rastanak je bio tužan jer me je služila bez ikakvih problema, nije ništa ni prešla a do prodaje je došlo nenadano i ničim izazvano. Nadam se da će novog vlasnika služiti onako kako je i mene.
Par dana posle rastanka stigla je prinova kojom smo se svi ukućani utešili. Superb Ambition plus, 2.0 TDI, 150ks, bussines grey boja.
Prošlo je 10-tak dana od kada se družimo pa da napišem utiske posle pređenih prvih 500km. Prvo što se vidi je da je veoma lep i skladan auto. Malo je duža od predhodne što se ne oseti ali je i nešto šira što se čini mi se odmah oseti u kabini. Sem toga auto deluje dosta tiše od stare Superb i stabilnije. Da li stabilnosti doprinose 18” točkovi ili nešto drugo nisam siguran. Na staroj sam imao utisak da zadnji kraj hoće malo da beži. Unutrašnjost je dosta bolje urađena, sve je mekše i kvalitetnije na dodir. Amundsen je dosta zanimljiviji od starog Bolera. Čini mi se i da je zvuk malo bolji. Navigacija malo čudno rutira. Do Skoplosa sam zadao rutu i ne vodi me ni u jednoj varijanti do Volosa pa onda na trajekt nego ide na Eviu pa odatle trajekt (i to ne trajektom na Eviju nego okolo što čini put nekih 400km dužim)
Ono sa čim nisam oduševljen je izgled instrument table. Već sam ovde u jednoj temi pisao da mi stara deluje lepše. Hteo sam da naručim sa digitalnom tablom i zadnjom kamerom ali se auto čeka 2-3 meseca pa sam odustao zbog nekih planova za leto.
Za ovo vreme sam uspeo da malo isprobam neke stari koje auto ima. Pošto ima prednje i zadnje parking senzore postoji mogućnost da mu se kaže da sam zakoči kada oceni da će se udariti u prepreku. Opcija se na srpskom u meniju zove Ranžiranje. Nije mi bilo jasno šta znači, i bilo mi je čudno kada je prvi put zakucao kod kretanja u rikverc. U suštini je super opcija.
Isprobao sam i ACC (mislim da se zove Adaptive cruise control) i omogućava da se sem brzine tempomatu zada i rastojanje koje treba da se održava. Malo mi je suviše kočio kada sam vozio sa ovim podešenim pa mi je bilo malo čudno. Moguće da sam zadao preveliku razdaljinu na kojoj treba da reaguje.
Povezivanje preko Android auta ili Mirror linka je dobra stvar. Problem sa Mirror linkom je što nemam premium verziju Sygoc car navigacije pa neće da radi (neko je ovde spominjao ‘narodnu’ ja nisam uspeo da je nađem pa ako neko ima…)
Škoda conncet bez nekih dodataka koji omogućavaju SOS poziv i poziv zbog kvara a koje auto nema je beskoristan jer ne mogu ništa da uradim kroz aplikaciju.
Eto toliko za sada.
Naslov: Odg: Po drugi put Superb
Poruka od: Filip BG April 08, 2019, 01:14:28 posle podne
Čestitiam još jednom. Nadam se da ćete i vi, i Sloba koji je kupio vaš auto, jednog dana otvoriti Garažu pa ćemo moći da pratimo istoriju ova dva vozila. Srećno!
Naslov: Odg: Po drugi put Superb
Poruka od: Rincewind April 08, 2019, 05:05:39 posle podne
Čestitam na kupovini ! Pošto sam i sam nedavno postao vlasnik jednog takvog sa 18" triton felnama interesuje me da li imate utisak  da je auto preterano tvrd ? Drugih zamerki nemam- Bolero me sjajno služi u kombinaciji sa Android autom i Google maps a za Sygic mi se ne daje 80 evra...

Sent from my SM-N950F  

Naslov: Odg: Po drugi put Superb
Poruka od: Karlheinz April 08, 2019, 09:19:34 posle podne
jednog dana otvoriti Garažu
Samo da ubaci koju sliku auta i .. sa dva-tri klika pretvoriću ovu temu u Garažu. :-)
Čestitam na kupovini!
Naslov: Odg: Po drugi put Superb
Poruka od: zoranius April 09, 2019, 11:15:19 pre podne
Hvala na cestitikama. Dilema kod kupovine je bila Mazda 6 ili Superb. Mazda je nekih 1500 evra skuplja i benzinac je. Razlog sto nije Mazda prevagnula je sto je auto 2018.godiste. Inace u osnovnom paketu opreme ima vise opreme nego Skoda u srednjem (sem parking senzora).
Novi Superb mi ne deluje da je tvrdji od starog. Felne su cini mi se Pegasus 18".
Naslov: Odg: Po drugi put Superb
Poruka od: fobia24 April 09, 2019, 06:41:45 posle podne
Čestitke na kupovini. Mogla bi neka slika auta da tema bude potpuna. Nisi pogrešio za mazdu, mazda je lepša dosta, ali je superb daleko razumniji izbor imajući u vidu probleme sa kvalitetom motora i limarije kod mazde na novim generacijama.
Naslov: Odg: Po drugi put Superb
Poruka od: vuksa11 April 10, 2019, 09:47:52 pre podne
Cestitke na izboru. Sigurno nisi pogresio u odabiru izmedju te dve opcije.
Koliko si zadovoljan motorizacijom?
Kako ide 2.0 TDI 150ks u poredjenju sa starim superbom?
Naslov: Odg: Po drugi put Superb
Poruka od: zoranius April 11, 2019, 08:25:19 pre podne
Imao sam prilike da predhodnih godinu dana povremeni vozim Oktaviu sa istim motorom i cinilo mi se da stari Superb (sa 140ks) bolje povlaci iz manjeg broja obrataja.  To sam pripisivao podesavanju motora na Oktaviji. Medjutim cini mi da se isto desava i na novoj Superb. Iz nizih obrtaja malo sporije krene ali kada povuce onda ide mozda i bolje od stare. Ne znam da li se radi o kasnijem aktiviranju turbine. Juce sam je malo probao na auto putu. Na 210 se uopste ne oseca brzina, nema buke ni bilo sta slicno. Kolega koji ima Oktaviju sa istim motorom mi je rekao da je kod njega ovako na 180. Preko te brzine je i bucnija i postoji osecaj da se krece tom brzinom.
Naslov: Odg: Po drugi put Superb
Poruka od: vuksa11 April 11, 2019, 10:54:28 pre podne
Koliko sam ja cuo aktuelni Superb mk3 sa 150ks ide vrlo slicno kao mk2 sa 170ks.
Od mk2 140ks kazu da je znacajno brzi.
Naslov: Odg: Po drugi put Superb
Poruka od: zoranius April 11, 2019, 11:05:39 pre podne
Verovatno jeste brzi jer na 210 mi se cini da bi jos mogao da ide (ali ja nisam smeo). Na toj brzini nema nikakvog neuobicajenog zvuka od motora, strujanja vazduha ili guma. Samo mi se cini da je stari lakse i brze kretao iz niskih obrtaja.
Naslov: Odg: Po drugi put Superb
Poruka od: Maksimus April 11, 2019, 12:30:13 posle podne
Losije izolovan,tisi motor,a i pd ima eksplozivan start ali vuce kratko.
Naslov: Odg: Po drugi put Superb
Poruka od: vuksa11 April 11, 2019, 01:38:09 posle podne
U pravu je Maksimus, subjektivni osecaj ubrzanja kod PD TDI motora je izrazeniji nego kod CR TDI. Znam iz svog iskustva jer sam posedovao 1.9 TDI PD.
Ako se ne varam svi 2.0 TDI 140ks su bili bas PD.
Naslov: Odg: Po drugi put Superb
Poruka od: Maksimus April 11, 2019, 02:21:16 posle podne
Tih 200 obrtaja gde mu je nalet obrtnog cini se kao 300ks da ima,ali kratkog daha  :(
Cr je mnogo tisi,ugladjeniji,neuporedivo linearniji u isporuci snage.
Sam superb 3 je izolovaniji,siri,i duzeg medjuosovinskog rastojanja od prethodnika tako da je i neutralniji na vecim brzinama.
Naslov: Odg: Po drugi put Superb
Poruka od: Filip BG April 11, 2019, 02:57:41 posle podne
Ako se ne varam svi 2.0 TDI 140ks su bili bas PD.
Do 2010. su bili PD, od 2010. CR. Zoranov stari je bio (i još uvek je) CR.
Naslov: Odg: Po drugi put Superb
Poruka od: zoranius April 11, 2019, 03:48:53 posle podne
Predhodni Superb je 2012 godiste i CR je motor.
Naslov: Odg: Po drugi put Superb
Poruka od: vuksa11 April 11, 2019, 03:49:12 posle podne
Znaci to sto ti se cini da u nizim obrtajima stari 140 bolje povlaci od novog 150 nije do PD-a jer su oba koja se porede CR :)
Naslov: Odg: Po drugi put Superb
Poruka od: Maksimus April 11, 2019, 05:29:56 posle podne
Onda samo subjektivni osecaj.
Na oba je max obrtni raspoloziv od 1750,ali na novom ide i 500 obrtaja duze(3k vs 2.5k obrtaja). Novi je i preko 100kg laksi,i tih 10ks jaci,a i ubrzanje do sto je 1.2 sekunde bolje.
Naslov: Odg: Po drugi put Superb
Poruka od: Filip BG April 15, 2019, 10:03:11 pre podne
Novi je i preko 100kg laksi
Dobar dan Maksimus,
ovo je samo marketing i daleko je od istine. Isto je reklamirano i za Octavia 3, kako je 100kg lakša od O2. Kada se porede isti motori razlika između O2 i O3 je 40-ak kg. Znamo da je deo te uštede u težini ostvaren i upotrebom lošijeg zadnjeg vešanja (O3 nema multi link, a O2 ima – najprodavanija verzija, tj. 1.6 tdi) pa je stvarna razlika u težini još manja.
Kada je Superb u pitanju pogledao sam podatke o težini iz kataloga. 2.0 tdi motor, slabija varijanta i kod S2 i S3 (103kw i 110 kw), manuelni menjač. S3 je bio lakši dok nije imao AdBlue sistem. Od kako ga ima i u ovoj slabijoj verziji, S3 je teži od S2.
Konkretni podaci iz računa, a oni bi trebalo da budu prepisani iz fabričke deklaracije:
Superb 2 2014. Ambition Business 1585kg vs Superb 3 2019. Ambition Plus 1611kg.
Mislim da je S3 teži jer ima više opreme, koju S2 nije imao u paketima koji su cenovno bliski.
Navešću neke stavke: AdBlue sistem, 18“ felne na S3 vs 17“ na S2, prednji parking senzori, radar za adaptivni tempomat, zavese protiv sunca u bočnim staklima i na zadnjem staklu, WLAN, hill holder, navigacija, grejači sedišta, grejači prskalica…
Smatram da ste u pravu da S3 ide bolje zbog 20 NM većeg obrtnog momenta i 7 kW veće snage kao i bolje krive ova dva parametra.
Uživajte u svom 4x4 pogonu. To je, po mom mišljenju, nešto najbolje na autu.
Naslov: Odg: Po drugi put Superb
Poruka od: Maksimus April 15, 2019, 05:12:13 posle podne
Interesantno,ja pogledah brosuru koju su mi dali u salonu,tu je mk3 nekih 14xx kg.
I vama sve najbolje sa novim prevozom,odlican je   :RR)
Naslov: Odg: Po drugi put Superb
Poruka od: zoranius April 15, 2019, 09:39:27 posle podne
Po podacima sa faktura i saobracajne, stara Superb 1601kg, nova 1611kg. Najveca razlika je cini mi se u felnama, na staroj su bile 17" na novoj 18". Ostalo je verovatno vrlo slicno.