Autor Tema: Pištavi zvuk nakon zaključavanja auta  (Pročitano 1092 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže fobia24

Odg: Pištavi zvuk nakon zaključavanja auta
« Odgovor #15 poslato: Januar 26, 2020, 11:53:40 pre podne »
To vazi kada se auto gazi recimo na autoputu 160 i stane na pumpu, pa ni tad ljudi to ne primenjuju narocito na premium modelima. Jer danas vozac nema ni minimum znanja o motoru, vec samo voze. Preko 50% danasnjih vozaca nije nikad haubu otvorila na autu ako ne racunamo dosipanje tecnosti za vetrobrane.
  • Vozi: Oktavia RS 2.0TDI

Na mreži AcoSk

Odg: Pištavi zvuk nakon zaključavanja auta
« Odgovor #16 poslato: Januar 26, 2020, 11:45:53 posle podne »
Ja znam za jedno opste uputstvo, savet, za automobile sa turbo punjacem, a to je da se nakon prekida voznje ostavi da auto radi na leru jedno 10-15 sekundi, bas zato da bi se turbina primirila pa tek nakon toga da se ugasi motor...
Nisam razumeo kakve to ima veze sa ovom temom?
  • Vozi: Skoda Octavia A5 Combi (1Z5) 1.6mpi 2008. god.

Na mreži Buca Skoda Mladenovac

Odg: Pištavi zvuk nakon zaključavanja auta
« Odgovor #17 poslato: Januar 27, 2020, 12:39:12 pre podne »
Nisam razumeo kakve to ima veze sa ovom temom?

Korisno jeste da znaju svi ali bas kao sto kazes nema veze sa temom
  • Vozi: Fabia mk1, 2 x Octavia TDI mk1, Octavia vRS mk2

Na mreži pajapop

Odg: Pištavi zvuk nakon zaključavanja auta
« Odgovor #18 poslato: Januar 27, 2020, 06:16:21 pre podne »
Pa kako nema? Covek pita sta moze da mu pisti pod haubom? Neko je odgovorio moze ovo, moze ono...A mozda mu se vrti turbina
  • Vozi: skoda felicia 1.3 lx 2001, skoda Fabia 1.2 htp sedan 2003.

Na mreži Buca Skoda Mladenovac

Odg: Pištavi zvuk nakon zaključavanja auta
« Odgovor #19 poslato: Januar 27, 2020, 01:20:42 posle podne »
Pa kako nema? Covek pita sta moze da mu pisti pod haubom? Neko je odgovorio moze ovo, moze ono...A mozda mu se vrti turbina

Znaci ti kazes da kad ne saceka , a ugasi auto vrti mu se turbina i dalje ?
  • Vozi: Fabia mk1, 2 x Octavia TDI mk1, Octavia vRS mk2

Na mreži pajapop

Odg: Pištavi zvuk nakon zaključavanja auta
« Odgovor #20 poslato: Januar 27, 2020, 05:28:28 posle podne »
Pa upravo tako..Turbinu pokrecu izduvni gasovi i kad se auto zaustavi, treba joj neko vreme da se zaustavi, primiri...U leru, strujanje izduvnih gasova nije tolko da daju "zamah" turbini, ona se primiruje ali i dalje postoji njeno podmazivanje. Ako se naglo ugasi motor, pre umirivanja turbine, ona se i dalje pod inercijom okrece (njena perca) a podmazivanja nema. I to samo vremenom moze da ostecuje lagere turbine.
  • Vozi: skoda felicia 1.3 lx 2001, skoda Fabia 1.2 htp sedan 2003.

Na mreži Buca Skoda Mladenovac

Odg: Pištavi zvuk nakon zaključavanja auta
« Odgovor #21 poslato: Januar 27, 2020, 06:26:17 posle podne »
Svaki auto se gasi iz lera , ne sa 100 na sat , turbo se pod inercijom i dalje okrece naravno , ali ne 2 minuta i ne piste to peraja . Mislio sam da pricas o tome da turbo nastavlja da radi nakon gasenja auta . Zato ti kolega kaze da to nema veze sa temom .
  • Vozi: Fabia mk1, 2 x Octavia TDI mk1, Octavia vRS mk2

Na mreži pajapop

Odg: Pištavi zvuk nakon zaključavanja auta
« Odgovor #22 poslato: Januar 27, 2020, 07:49:20 posle podne »
Pazi..izgleda da se opet ne razumemo. Kad vozis sa odredjenom turazom tebi se aktivira turbo punjac. I tako vozis...vozis...I sad se negde parkiras...MOtor se primirio na leru, ali turbina pod inercijom se i dalje vrti....sve manje i manje, ali ipak vrti....Zato je i receno za pravilo da se motor pre gasenja pusti neko vreme 10-15 sekundi da radi, da se da vremena turbini da se potpuno umiri, da se broj tih obrtaja smanji na nulu i da se tek tada motor poptpuno ugasi. A moguce je da pokretac teme upravo to ne radi, ugasi motor skroz nakon neke zustrije voznje, a turbina se polako vrti dok se sama ne zaustavi i to daje taj pistav zvuk, a pri tome i lezajevi propadaju...
  • Vozi: skoda felicia 1.3 lx 2001, skoda Fabia 1.2 htp sedan 2003.

Na mreži Buca Skoda Mladenovac

Odg: Pištavi zvuk nakon zaključavanja auta
« Odgovor #23 poslato: Januar 27, 2020, 08:17:41 posle podne »
Ma razumemo se . Dosta sam ja turbina pakovao sam znam na koji nacin sve to radi . Zvuk na koji on misli sigurno nije taj zvuk . I kod mene se cuje iako odradi auto 2 minuta nakon stajanja pa se ugasi , iskreno pojma nemam od cega ali pisti , neka ga :))
  • Vozi: Fabia mk1, 2 x Octavia TDI mk1, Octavia vRS mk2

Na mreži hakkler

Odg: Pištavi zvuk nakon zaključavanja auta
« Odgovor #24 poslato: Januar 27, 2020, 09:36:24 posle podne »
Kako vam se da odgovarat na poluinformativan upit u temi od autora kad nije naveo osnovno o kojem je motoru riječ?

Ili guglate po njegovim objavama (kao ja) da bi izvukli da je 1.5tsi u pitanju?

Ugl. N75 ventil hoće fučkat kada je dao svoje dok ne izjednači tlakove.

Malo mi je to prerano za relativno novi auto..koji je vjerojatno pod garancijom pa nagađanje forumskog rješenja neće biti toliko od koristi kao odlazak u ovlašteni servis.

Na mreži Buca Skoda Mladenovac

Odg: Pištavi zvuk nakon zaključavanja auta
« Odgovor #25 poslato: Januar 27, 2020, 09:41:05 posle podne »
Pazi isti zvuk sam cuo na golf 7 2.0tdi sa nekom smesnom kilometrazom 20 30k . Ne verujem da je tu nesto lose
  • Vozi: Fabia mk1, 2 x Octavia TDI mk1, Octavia vRS mk2

Na mreži Buca Skoda Mladenovac

Odg: Pištavi zvuk nakon zaključavanja auta
« Odgovor #26 poslato: Januar 27, 2020, 09:55:41 posle podne »
Nasao sam na podatak da se cuje uglavnom klapna gasa kod benzinca ili asv kod dizela . Podesavaju se za sledece paljenje i da je to potpuno normalno . Koliko je tacno ne znam , probacu sutra da neko drugi ugasi auto da oslusnem odakle se cuje .

 Da se razumemo nije jak zvuk jedva da se cuje kad se obrati paznja bas ako je napolju tiho .
  • Vozi: Fabia mk1, 2 x Octavia TDI mk1, Octavia vRS mk2

Na mreži petarp031

Odg: Pištavi zvuk nakon zaključavanja auta
« Odgovor #27 poslato: Januar 27, 2020, 09:59:51 posle podne »
Nema tu niceg loseg, mislim da je @nidza potpuno u pravu i da se radi o elektricnoj pumpi koja gura vodu kroz sistem, jer se isti zvuk cuje i na fabia 3 1.2tsi. Cini mi se da mi majstor rece da ta pumpa gura rashladnu tecnost nakon gasenja vozila, kako bi ohladila ceo sistem, a najvise zbog ulja koje nakon ostre voznje i momentalnog gasenja pravi problem, jer pregrejano ostaje u motoru i sklopovima, na sta prvo reaguje najosetljivija turbina.
Mislim da se radi o odlicnom resenju, samo ga treba u potpunosti analizirati, pretpostavljam da ima dosta objasnjenja na netu.
  • Vozi: Octavia RS mk1

Na mreži hakkler

Odg: Pištavi zvuk nakon zaključavanja auta
« Odgovor #28 poslato: Januar 27, 2020, 10:02:33 posle podne »
Imam snimku kako se kod mene čulo kad je vrisnuo n75
I da..čuje se več u kabini piskutavo kad izlaziš van iz auta. Ali isto tako okolina ne smije biti bučna.

Na mreži AcoSk

Odg: Pištavi zvuk nakon zaključavanja auta
« Odgovor #29 poslato: Januar 27, 2020, 10:39:24 posle podne »
Pazi..izgleda da se opet ne razumemo. Kad vozis sa odredjenom turazom tebi se aktivira turbo punjac. I tako vozis...vozis...I sad se negde parkiras...MOtor se primirio na leru, ali turbina pod inercijom se i dalje vrti....sve manje i manje, ali ipak vrti....Zato je i receno za pravilo da se motor pre gasenja pusti neko vreme 10-15 sekundi da radi, da se da vremena turbini da se potpuno umiri, da se broj tih obrtaja smanji na nulu i da se tek tada motor poptpuno ugasi. A moguce je da pokretac teme upravo to ne radi, ugasi motor skroz nakon neke zustrije voznje, a turbina se polako vrti dok se sama ne zaustavi i to daje taj pistav zvuk, a pri tome i lezajevi propadaju...
Druze, nemoj da se ljutis sto ti ovako kazem, ali ovo su gluposti sto si napisao.

Turbo motor se ne gasi odmah posle AGRESIVNIJE voznje, ne zato da bi turbina smanjila obrtaje i "umirila se" (pogotovu ne sasvim da se zaustavi, jer se ona okrece i na leru), vec da bi se OHLADILA uljem koje kruzi kroz nju (ponekad i rashladnom tecnoscu, uglavnom kod turbo benzinaca).
Znaci, ulje pored toga sto podmazuje turbo ima i (nista manju) ulogu da hladi turbinu.
Kada se posle agresivnije voznje odmah ugasi motor, ulje prestaje da kruzi, slije se dole u karter, pa nema sta da odvede toplotu turbine koja je "usijana" (nekada u pravom smislu te reci - usijana (ne kod serijskih ne "budzenih" vozila)).

A to koliko se vremena posle gasenja, turbina i dalje vrti, zavisi i od velicine turbine i drugih stvari... Vreme se izrazava u sekundama (ili desetinama sek.)
Nebitna stvar u prici, jer se svakako ne moze cuti posle gasenja motora (osim kada se prisloni uvo nazad na auspuh, ali samo u slucaju kada je izvadjen katalizator (dpf) i svi lonci - tzv straight pipe).
  • Vozi: Skoda Octavia A5 Combi (1Z5) 1.6mpi 2008. god.