Autor Tema: Skoda Fabia 1.9SDI 2003.godiste,potrosnja ulja.  (Pročitano 17277 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže LjahzeZapočeo temu

Skoda Fabia 1.9SDI 2003.godiste,potrosnja ulja.
« poslato: 14. Jun, 2015. 01:23 »
Postovani,
clan sam ovog foruma nepunih godinu dana,ali sam skroz bez iskustva tako da se unapred izvinjavam ako sam ovu poruku ostavio na pogresno mesto.Zahvaljujem se svima vama koji odvojite vreme da procitate ovu poruku i eventualno odgovorite ako imate vremena i nekog iskustva sa mojim problemom,a u pitanju je sledece:
Pre par dana sam  kupio Skoda Fabia 1.9SDI 2003,prvi put registrovana 2004.godine (kupljena u Auto Cacku u Beogradu).Vec neko vreme sam pokusavao da nadjem Fabiu koja se uklapa u moj skromni budjet (1800 evra),ali sam svestan da za te pare ne mogu da nadjem vozlio koje je u dobrom stanju i sa poznatom prosloscu.
Trazio sam benzinca (strah od turbina,bos pumpi,dizni,plivajuceg zamajca...opravdano-neopravdano,vi bolje znate),ali sam na kraju naletio na oglas i vozilo koje je koliko-toliko kulturno izgledalo za te pare.S obzirom da je covek od kojeg sam kupio vozlio imao samo ovlascenje pretpostavljao sam da je preprodavac sto samo po sebi ne znaci da je lose,ali obicno tako bude.Pazario sam vozilo za 1750 evra nakon vizuelnog pregleda i krace voznje.
Automobil je"na oko"vise nego solidno izgledao (sem nekih estetskih sitnica i naravno,poluispravnih podizaca prozora) i svesno sam preuzeo rizik da kupim vozilo,a da prethodno ne otidjem u neki servis na tehnicki pregled i misljenje majstora.Za te pare (i ako meni velike) bilo me sramota reci coveku:Ok,pazarim ga,ali prvo majstor!
Odmah posle kupovine sam odvezao kola u servis Babic u Rakovici,Beograd, i nakon izvrsenog tehnickog pregleda i misljenja majstora situacija je sledeca:
Auto dijagnostika nije pokazala ni jednu gresku,trap potpuno zdrav i na njemu nema nista da se menja pa cak ni silen blokovi,kocnice i sve sto je vezano za bezbednost u saobracaju je ispravno sem nekih estetskih stvari koje mi nisu toliko vazne,menjac,kvacilo dobro funkcionise,nije lupan,poplavljen,ima ulaganja u karoseriju od"gradske i parking"voznje po Bg,gume mogu izgurati jos jednu godinu,registrovan do 15.10...
Ono sto mene najvise interesuje je motor,a kada je u pitanju motor majstor mi je rekao da za predjenih 230 000 km (sat tako pokazuje,stvarnost kilometara,ko to zna!?!) auto vuce jako dobro,ne dimi i za sada pali na pola kljuca,ali da tek nakon predjenih par stotina kilometara znacu na cemu sam.Kod majstora sam dosao sa namerom da radim veliki servis,ali je on preko dijagnostike ustanovio (i fizicki gledao kais i vodenu pumpu koji izgledaju skoro pa potpuno novi delovi) da je veliki servis radjen pre 15 000 i da prvo odvezem par stotina kilometara i vidim da li vozilo trosi ulje pa da tek na osnovu toga radim mali servis kako bi znao koje ulje da koristim i u kakvom je stanju motor.
Medjutim,u gepeku je pronasao ulje Addinol Long Life MD 1548 SEA 15W-40 i cim je vidio to ulje rekao mi je da se to ulje ne koristi za te motore ako nisu "produvali"i samo je pitanje koliko ulja trosi mimo normalno potrosnje za SDI motore,a po njegovom misljenju to je negde oko 7,8 decilitara na hiljadu kilometara za automobil tih godina i kilometraze.Hm,meni je to jako puno,ali u svakom slucaju covek je iskusni od mene pogotovo sto nikada u zivotu nisam imao dizelasa.Jedno kratko vreme vozio potpuno novu Fabiu,al 1.2 HTP tako da mi to nije relavantno.
Nista,sednem u kola i zapucam u neko vikend naselje kod Sombora udaljeno od Beograda 215km.Pre toga mi majstor dosuo to ulje do gornje granice i nulirao kilometrazu.Po Bg presao 50km i zapucao za So.
Nakon dolaska na spomenutu destinaciju sledi sok.Kao prvo,nisam mogao da poverujem koliko kola malo trose!Do Vrbasa autoputem 120km/h,magistralnim putem 80km/h uz ogranicenja po lokalnim selima i nazad do Bg,automobil je po mojoj proceni potrosio onoliko koliko sam i nasuo,a to je 19.5l dizela na 430km.Tako bar pokazuje kazaljka za gorivo i potrasnja goriva na kompu.Lazu oni,lazem i ja,al ne puno od toga.
Medjutim,onda sledi jos veci sok i razocarenje!Automobil je potrosio ulja skoro koliko i goriva!?!Nakon 215 predjenih kilometara nivo ulja se spustio na pola meraca,a nakon povratka u Bg nivo ulja je opao skroz do donje granice!?!
Pre nego sto je majstor dosuo ulje,na meracu je pila"iscrtana"polovina.Kantica od 900ml je bila puna i on je dosuo pola.Kada sam se vratio u Bg dosuo drugu polovinu i trenutno na meracu stoji tacno na polovini.Po mojoj nekoj racunici,automobil je na predjenih 480km potrosio ulja od gornje pa sve do donje granice,a to je negde oko pola litre,a mozda i vise.
Zamolio bi sve ljude koji poseduju SDI motore ili imaju iskustva sa tim motorima i tom problematikom da mi se jave sa informacijama koliko je to normalno-nenormalno,sta su vi uradili po tom pitanju,koje ulje koriste,neke savete i itd.Znam da je najjednostavnije da je uvalim nekom drugom,ali pokusao bi pre toga neka resenja ako je to moguce.Prodaja je zadnja solucija,jer koliko me ta potrosnja ulja razocarala toliko me potrosnja goriva i samo vozilo odusevilo i ako sam i ranije vozio fabiu.
Izvinite sto sam ovako opsirno zapoceo sve ovo,ali...
  • Vozi: Skoda Octavia IV,2.0 TDI,DSG

Van mreže tasa

Odg: Skoda Fabia 1.9SDI 2003.godiste,potrosnja ulja.
« Odgovor #1 poslato: 14. Jun, 2015. 08:57 »
Pitanje i od kvaliteta ulja, i kad je ulje menjano. Kod mene do 5000hiljada ne trosi, a posle toga pocne da pije. Promeni ulje pa prati. Po tvojoj racunici, to mu ga dodje skoro litar na 1000km, testiraj po gradu, verujem da ti po gradu na tu kilometrazu od 400km nece popiti vise od 100gr. I jos nesto, dok ne pocne da ti trosi litar na 100km, bas te briga, cuti vozi, uzivaj i nemoj da lupas glavu.  Kad motor totalno rikne, imas stranaca od 250-300 jura i menjaj, a dalja procedura se zna  ;)

Poz...
  • Vozi: fabia sedan 1.9sdi, 2002, passat b6 2.0tdi 2008 Sportline

Van mreže LjahzeZapočeo temu

Odg: Skoda Fabia 1.9SDI 2003.godiste,potrosnja ulja.
« Odgovor #2 poslato: 14. Jun, 2015. 09:54 »
Hvala na odgovoru,znam da su ove starije generacije dizela sklone i po fabrickim dekleracijama trosenju ulja,ali kod tebe je cini mi se to podnosljivo.Nisam mogao puno pogresiti u racunici,jer je merac potrosio ulja od maksimuma pa do minimuma na 480km,a sipana kolicina je kantica od 900ml.Trenutno je na meracu ulje na pola sto otprilike dodje oko pola litre sto je za moja shvatanja o"zdravlju"motora jako lose i ako auto ide vise nego korektno.
Nista,sledece sedmice idem ponovo kod majstora da ga informisem o tome pa cu videti sta ce mi on preporuciti sto se tice ulja i servisa.
Pozdrav.
  • Vozi: Skoda Octavia IV,2.0 TDI,DSG

Van mreže LjahzeZapočeo temu

Odg: Skoda Fabia 1.9SDI 2003.godiste,potrosnja ulja.
« Odgovor #3 poslato: 14. Jun, 2015. 11:02 »
Mali update,
u medjuvremenu sam preko saobracajne dozvole dosao do vlasnika vozila na cije se ime vodi automobil i covek mi je rekao da je auto kupio pre tri godine od prvog vlasnika sa pravih 200 000km i da je on za ove tri godine presao 30 000km i ta kilometraza stoji na satu.Covek je prosle godine radio veliki servis,pre 2500km mali servis i kaze da nema razloga da me laze i da stoji iza toga.On nije imao problem sa potrosnjom ulja i da je kantica koju sam ja zatekao u kolima ostala od zadnje promene ulja pre 2500km.Ono sa cime je on imao problem je paljenje na niskim temperaturama koje nije uspeo da resi ni pomocu veceg i novog akumulatora,novim grejacima...
Ako nista drugo bar znam da vozilo nije peslo pola miliona.
  • Vozi: Skoda Octavia IV,2.0 TDI,DSG

Van mreže Neba

Odg: Skoda Fabia 1.9SDI 2003.godiste,potrosnja ulja.
« Odgovor #4 poslato: 14. Jun, 2015. 12:45 »
Zdravo :D

Proveri da ti negde ne curi ulje. 7-8dL na 1000km je solidna potrosnja.
Ja mogu potvrditi tasine reci meni posle promene ulja u prvih 5000km spadne na oko pola karirane zone, tad dolijem do maximuma 2-3dL i do zamene na 10000km dolijem jos oko pola litre.. Sve u svemu od zamene do zamene mi stigne ono sto posle servisa ostane u visku do 5l. (4.3l po fabrici ide ulja ali u praksi vrlomalo se dolije od poslednje flasice)... Moj SDDI je na 156000km, uzeo sam ga na 91000km.
Sto se potrosnje tice, autoput 120-130km/h meni srce 5,5l, na magistrali 4-4.5l a u gradu zavisi oko 5,5l /100km..

p.s. 10W-40 ulje je pitanju, do 120000km sam sipao 5w-40 i tog mi je nesto vise trosio...
  • Vozi: Fabia 1.9 SDI

Van mreže LjahzeZapočeo temu

Odg: Skoda Fabia 1.9SDI 2003.godiste,potrosnja ulja.
« Odgovor #5 poslato: 14. Jun, 2015. 13:01 »
Hvala Neba,
tvoja i Tasina potrosnja mi ima smisla,ali ranije nikada nisam imao dizela niti auto sa tolikom kilometrazom koji  trosi ulje pa mi neke stvari nisu jasne.
Majstor mi je naterao kola na kanal,gledao trap odozdo i da li negde nesto curi,ali sve je suvo.Ni na parkingu kada ostavim kola preko noci,ujutro zateknem ispod motora cisto.
Nista,za pocetak cu promeniti ulje i filter pa cu videti sta ce se dalje desavati.
Pozz
  • Vozi: Skoda Octavia IV,2.0 TDI,DSG

Van mreže alexa06

Odg: Skoda Fabia 1.9SDI 2003.godiste,potrosnja ulja.
« Odgovor #6 poslato: 14. Jun, 2015. 14:44 »
Meni isto u prvih 5000 ne troši a posle počne, ja ga menjam na 7-8 hiljada i dodam oko 200-300ml. A nekada i ne dolijem, inače koristim Elf 10w-40

Poslato sa mog Smederevca na drva!


Van mreže alexa06

Odg: Skoda Fabia 1.9SDI 2003.godiste,potrosnja ulja.
« Odgovor #7 poslato: 14. Jun, 2015. 14:49 »
Zaboravio sam da napišem da sipam samo 4 l, a vidim da je Neba naveo da staje 4,3l, ja za ove tri godine koliko je vozim a prešao sam 66000km(na satu 271000)za to vreme sam uvek sipao 4l i bude malo ispod maximuma!

Poslato sa mog Smederevca na drva!


Van mreže Neba

Odg: Skoda Fabia 1.9SDI 2003.godiste,potrosnja ulja.
« Odgovor #8 poslato: 14. Jun, 2015. 15:40 »
Evo sta citap kaze:

  • Vozi: Fabia 1.9 SDI

Van mreže milosgranice

Odg: Skoda Fabia 1.9SDI 2003.godiste,potrosnja ulja.
« Odgovor #9 poslato: 14. Jun, 2015. 16:52 »
Meni isto u prvih 5000 ne troši a posle počne, ja ga menjam na 7-8 hiljada i dodam oko 200-300ml. A nekada i ne dolijem, inače koristim Elf 10w-40




isto sve samo sipam mobil 10-40, na satu 200000
  • Vozi: fabia 1.9sdi

Van mreže alexa06

Odg: Skoda Fabia 1.9SDI 2003.godiste,potrosnja ulja.
« Odgovor #10 poslato: 14. Jun, 2015. 17:06 »
ok ali ja sam mislio da staje 4l wac1

Van mreže zare

Odg: Skoda Fabia 1.9SDI 2003.godiste,potrosnja ulja.
« Odgovor #11 poslato: 14. Jun, 2015. 17:28 »
Staje onoliko koliko stane. Nikada ne mozes da ispustis iz motora svo ulje, uvek mora "nesto" da ostane. Ako je 4 litra dovoljno da na sipci pokaze koliko treba sipaj i ne misli. Ako sipas jos tih 0.3 l skoro sigurno ce biti previse.

Van mreže tasa

Odg: Skoda Fabia 1.9SDI 2003.godiste,potrosnja ulja.
« Odgovor #12 poslato: 14. Jun, 2015. 19:15 »
Da ne bude zabune, od min do max na sipci je 750ml.
  • Vozi: fabia sedan 1.9sdi, 2002, passat b6 2.0tdi 2008 Sportline

Van mreže tasa

Odg: Skoda Fabia 1.9SDI 2003.godiste,potrosnja ulja.
« Odgovor #13 poslato: 14. Jun, 2015. 19:17 »
Ono sa cime je on imao problem je paljenje na niskim temperaturama koje nije uspeo da resi ni pomocu veceg i novog akumulatora,novim grejacima...
Ako nista drugo bar znam da vozilo nije peslo pola miliona.

Ovo sto nece da ti pali, prekontrolisi ti lepo kompresijuuu...
  • Vozi: fabia sedan 1.9sdi, 2002, passat b6 2.0tdi 2008 Sportline

Van mreže LjahzeZapočeo temu

Odg: Skoda Fabia 1.9SDI 2003.godiste,potrosnja ulja.
« Odgovor #14 poslato: 14. Jun, 2015. 20:32 »
Hm,ja sam mislio da ima litar od minimum pa do maksimuma.Taj podatak mi je dobrodosao.
I meni je odmah palo na pamet da ako zimi tesko pali da je u pitanju kompresija.
Jel losa kompresija znaci raspadnute karike na klipovima ili uzrok lose kompresije moze biti i nesto drugo na motoru?
  • Vozi: Skoda Octavia IV,2.0 TDI,DSG



Pretraga foruma [Google]