Autor Tema: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)  (Pročitano 18962 puta)

0 članova i 12 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže DobrivojeTopic starter

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #285 poslato: Decembar 01, 2017, 06:54:27 posle podne »


Ako je tacno kako si napisao Filo, sauh negde zaglavljuje ili zapinje. Proverices tako sto ces skinuti poklopac filtera i pogledati kako stoji leptir sauha. Leptir mora stojati vertikalno ( auto je vozen i ostavljen da ostoji najmanje 6 - 7h ), zatim rukom daj pun gas i normalno pusti gas. Dok dodajes gas leptir sauha mora da se pomera momentalno u smeru zatvaranja prvog grla i na ovoj temperaturi vazduha leptir je u krajnjem zatvorenom polozaju.
  • Vozi: skoda 1000 MB

Na mreži Filo

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #286 poslato: Decembar 01, 2017, 08:11:33 posle podne »
U prva prilika naredni dana provericu negov polozaj prije palenja.
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže DobrivojeTopic starter

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #287 poslato: Decembar 01, 2017, 09:22:28 posle podne »
Sto se tice slika iz posta282 koje pokazuju preradu plovka i iglice, ostao sam duzan da odgovorim. Takva prepravka je nepravilna dragi moji clanovi, neko ce pitati a zasto.

Odgovor je: povecana je tezina plovka za tezinu ugradjenog zavtnja i matice. Samim tim plovak se vise potapa u benzinu i izuzetno je tesko pravilno podesiti visinu goriva u loncetu. Na iglici plovka odsecen je mehanizam koji povezuje iglicu sa plovkom i koji amortizuje oscilacije goriva dok se auto vozi.
  • Vozi: skoda 1000 MB

Van mreže DobrivojeTopic starter

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #288 poslato: Decembar 01, 2017, 09:37:16 posle podne »
Dali ste imali prilike da vidite ovakav prikljucak kabla koji se ubacuje u kapu razvodnika i razvodnu kapu:









  • Vozi: skoda 1000 MB

Na mreži Filo

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #289 poslato: Decembar 05, 2017, 02:19:12 pre podne »

Ako je tacno kako si napisao Filo, sauh negde zaglavljuje ili zapinje. Proverices tako sto ces skinuti poklopac filtera i pogledati kako stoji leptir sauha. Leptir mora stojati vertikalno ( auto je vozen i ostavljen da ostoji najmanje 6 - 7h ), zatim rukom daj pun gas i normalno pusti gas. Dok dodajes gas leptir sauha mora da se pomera momentalno u smeru zatvaranja prvog grla i na ovoj temperaturi vazduha leptir je u krajnjem zatvorenom polozaju.


Proverio sam polozaj leptira malo pre.
Trenutno spolna temperatura je 0 stepeni.
Polozaj leptira prije palenja i prije pritiskanje pedala za gas je 100% otvoren, kako da je na radna temperatura.

Dodam tu gas uz pomoc prsta, leptir se pomerio u smeru zatvaranja, ali samo malo. Moje mislenje oko 20-25% je zatvorio usisno grlo.
Dodao sam par puti gas do kraj, nista, leptir stoi tako kako pri prvog pritiskanje gas (25% zatvoren). Probam da pomeram leptir sa prst, on se lako pomera u smeru ka zatvaranje, ali se ne zatvara jos, vraca se na tih 25% zatvorenost.

Ok, vracam poklopac, upalim, provozim 1 km, obrtaje su se malo digle. Nije motor preglasan, moje mislenje je da bile oko 1200 obrtaje.
Skidam poklopac, proveravam polozaj leptira, on je bio 50% zatvoren.

Vozim jos 2 km, skazalka za temperatura mi je bila izmegu ona sredna crta i 70 stepena. E tu se obrtaje stabilizovale.
Skidam opet poklopac, leptir je 100% otvoren, nije zatvoren.
Da uzmemo u obzir da me malo i skazalka za temperatura vara, tako da na oko 70 stepena leptir se otvorio i sauh se izgasio.

Eto tako mi funkcionise sauh.
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže DobrivojeTopic starter

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #290 poslato: Decembar 05, 2017, 07:28:30 posle podne »
Nesto nije uredu sa bimetalnom oprugom sauha na karburatoru tvog auta Filo. Na 0 stepeni vazduha sauh mora bit i 100% aktivan i da se obrtaji motora podignu na 1600 O/min. i vise.

 Trebalo bi pogledati kako se ponasa bimetalna oruga i pogledati ceo sistem hladnog starta u kakvom je stanju ( dali se nesto nezaglavljuje ). Kad je leptir doveden da se lako pomera uz pomoc svojih poluga i bimetal ima svoj nesmetani radijus od 90 - 100 stepeni, a vakum aparat sauha ispravan. Kod prvog dodavanja gasa ( motor podpuno hladan ) leptir sauha se u momentu 100 % zatvara...
  • Vozi: skoda 1000 MB

Na mreži Filo

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #291 poslato: Decembar 05, 2017, 07:39:51 posle podne »
Mene mi odgovara da se nezatvara 100% ;)
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže DobrivojeTopic starter

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #292 poslato: Decembar 05, 2017, 08:06:07 posle podne »
Filo, Filo, sta bi sve meni i drugim clanovima odgovaralo. Objasnio sam kako automatski sauh na ovom tipu karburatora treba da radi i tu vise nema sta da se kaze.

Jedinu primedbu konstruktoru dajem sto se bimetalna opruga sporije iskljucuje ( uspeo sam da skratim vreme sauha za 30% ) u odnosu na isti sauh kod golfa II 1,3l i jako brzo reaguje ( ponovo je aktivan ) kad temperatura motora opadne za 15 - 20 stepeni.
  • Vozi: skoda 1000 MB

Na mreži Filo

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #293 poslato: Decembar 05, 2017, 08:12:28 posle podne »
Filo, Filo, sta bi sve meni i drugim clanovima odgovaralo. Objasnio sam kako automatski sauh na ovom tipu karburatora treba da radi i tu vise nema sta da se kaze.

To je jasno i ne osporavam negov pravilan rad.
Ali ako moj sauh koj zatvora grlo samo 50% i zatim otvora se na 100% i dize mi potrosnja do 12-13 litra, ondak sta bi bilo kad bi zatvorao do 100% i obrtaje 1600-2000 ?
Neznam kako da izvedem, ali ja bi izvadio bimetalna opruga i nekako da napravim da bude klasican mehanicki sauh.
Imas neka ideja kako bi se ovo izveo ?

Evo nasao sam nesto po netu> https://www.howacarworks.com/modifications/converting-an-automatic-choke-to-manual
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže Bobi

  • RallyeSport
  • *****
  • Poruke: 451
  • Total likes: 2
  • Lokacija: Aleksinac
  • Moj Skoda Club Aleksinac...
Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #294 poslato: Decembar 05, 2017, 08:21:45 posle podne »
Pronadji ispravnu bimetalnu oprugu,zameni je i vozi kao i svi mi ostali.
Nemoj da komplikujes ionako vec komplikovan automatski sauh...
Da treba fabricki da nosi rucni sauh fabrika bi ga i ugradjivala.
  • Vozi: Skoda Octavia MK1 1.6L MPI ' 98 benz+tng

Na mreži Filo

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #295 poslato: Decembar 05, 2017, 08:23:06 posle podne »
Abe da trebalo i da imaju plin, imali bi i od fabriku plina, a ne da ugradivamo mi, jel tako ? :)
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže Bobi

  • RallyeSport
  • *****
  • Poruke: 451
  • Total likes: 2
  • Lokacija: Aleksinac
  • Moj Skoda Club Aleksinac...
Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #296 poslato: Decembar 05, 2017, 08:32:43 posle podne »
To ugradjivanje plina je nasa opcija da bi mogli da se vozimo jefinije. Ja se na moj karburator ne zalim,radi propisno pod sauhom i na plin i na benzin.
Samo sam dao svoje misljenje u vezi tvog komentara za prepravku neceg sto moze da radi onako kako je fabrika izmislila i da nema s problema,nerazumem zasto bi sad nesto unazadio jer neces da ga popravis?
  • Vozi: Skoda Octavia MK1 1.6L MPI ' 98 benz+tng

Na mreži Filo

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #297 poslato: Decembar 05, 2017, 08:37:10 posle podne »
Pa ako se nezalis na tvog karburator, zasto imas traku na usis ? Zasto ti nije sve u fabricko stanje sta se tice usis ? :)

A cim ugradivamo plin da mi smo mogli da vozimo jeftinije, zasto da ne ugradim neka modifikacija da nemam automatski sauh i da mi mogao jos da smalim potrosnju plina ? Jer plin ne treba puno sauh, plin nema problema sa trokiranje na hladan motor kako benzin koj dok motor ne postigne najmanje 50-60 stepena mora da bude povucen sauh.
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže Bobi

  • RallyeSport
  • *****
  • Poruke: 451
  • Total likes: 2
  • Lokacija: Aleksinac
  • Moj Skoda Club Aleksinac...
Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #298 poslato: Decembar 05, 2017, 08:50:45 posle podne »
ode tema u off ;)
nemam potrebu da bilo sta diram jer za sad radi kako treba iako ima izolir na usisu koji zatvara 1/3 hladnog vazduha koju je plinadzija stavio,kad dodje prolece probacu i to da sredim-skinem i nastelujem ali sam zadovoljan potrosnjom plina gde sa 6000 dinara predjem 1200km...
  • Vozi: Skoda Octavia MK1 1.6L MPI ' 98 benz+tng

Na mreži Filo

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #299 poslato: Decembar 06, 2017, 12:39:14 pre podne »
Da bi i ja vozio malo na otvoren put, ne bi imao veca potrosnja od 8-9 litra na 100 km.
Evo juce i danas napravio sam 5 km, ali u tih 5 km, imao sam 5 startovanja na motor. Fakticki vozio sam 1 km, pa stao, pa opet vozio, pa stao i to je to, dize potrosnja.

Zasad sum na tacno 13 litra prosek sa ova boca, nemam jos puno, ali smatram da cu dogurat 120 km sa 15 litra i prosek 12.5.
Po meni odlicno za gradsku voznju, kratki relacije i najbitnije, bez nikakve reducire na usis.
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995