Autor Tema: Kupovina novog Superb-a: saveti, iskustva, preporuke  (Pročitano 9022 puta)

0 članova i 4 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže nemilose

Odg: Kupovina novog Superb-a: saveti, iskustva, preporuke
« Odgovor #135 poslato: Februar 28, 2020, 02:20:33 posle podne »
Nisam čuo da se neko žali na GPF, dok sam se priča za DPF načitao ovde na forumu :-)
Ko će ga znati. Kako god da izaberem, pogrešiću ili neću :-)
  • Vozi: Opel Astra Classic II 1.4

Na mreži nidza

Odg: Kupovina novog Superb-a: saveti, iskustva, preporuke
« Odgovor #136 poslato: Februar 28, 2020, 11:21:16 posle podne »
Rano je. Ne zali se niko ni na DPF na novim kolima već na matorim sa nepoznatom km.
  • Vozi: Škoda Octavia RS230 2017, Škoda Octavia 2.0 TDI 2015 Style

Van mreže nebojsar

Odg: Kupovina novog Superb-a: saveti, iskustva, preporuke
« Odgovor #137 poslato: Februar 29, 2020, 03:02:10 pre podne »
Inače, bio sad malopre do prodavca ovde u Nišu. Na stolu su im svi cenovci sa popustima, tako da neću morati da čekam sajam.

Jel imaju negde ti cenovnici da se skinu u pdf-u? Jesu negde vec dostupni?

Ono sto sam citao o gpf-u je da je dosta drugaciji od dpf-a i da regeneracija ima potpuno drugaciji ciklus nego kod dizela. Nazalost nemam neko iskustvo iz prakse koje to potvrdjuje.
  • Vozi: Skoda Octavia 3 1.6TDI Elegance, Hyundai i30 1.4CRDI

Van mreže nemilose

Odg: Kupovina novog Superb-a: saveti, iskustva, preporuke
« Odgovor #138 poslato: Februar 29, 2020, 07:58:38 pre podne »
Ti cenovnici se obično pojave u vreme sajma, pa ih posle sklone. Trenutno ih nisam video za download.

Malo sam čitao za DPF i GPF. Rade na sličnim principima, sa saćastom strukturom koja zadržava čestice čađi, ali su mnoge stvari različite, prvenstveno zbog razlika u dizel i benzinskim motorima. Za razliku od dizel motora, kod normalnog režima rada benzinskog motora ne postoji kiseonik u izduvnim gasovima (koji je potreban za sagorevanje čađi u GPF-u), jer se smeša tako pravi da sav kiseonik izgori. Višak kiseonika se stvara kada se koči motorom, odnosno kada se ne ubrizgava berzin, ili kada se namerno pravi siromašna smeša zbog sagorevanja čađi i regeneracije filtra. To je upravo suprotno od onoga što se dešava kod dizel motora, kada se prilikom aktivne regeneracije ubrizgava dodatna količina goriva koja će da izgori u DPF-u. Poznato je da nije dobro da se taj proces prekida, jer gorivo ostane u cilindrima i može da se pomeša sa uljem i napravi problem. Kod GPF-a ne postoji aktivna regeneracija, već samo pasivna pomoću pomenutog viška kiseonika. Kočenje motorom je relativno često u gradskoj vožnji, a poželjno je i primenjivati ga i van gradske vožnje, što većina i čini, uglavnom nesvesno. Za GPF je najgori režim rada kada se vozi konstantnom brzinom na praznom autoputu, bez  usporavanja. Verovatno tada stupa na scenu namerno formiranje siromašne smeše, ukoliko je potrebno. Kapacitet DPF-a je oko 8 grama čađi po litru i to je trenutak kada se uključuje aktivna regeneracija. Kod GPF-a je kapacitet dosta manji, oko 1 gram po litru. Međutim, emisija čađi je kod benzinskih motora 10-30 puta manja nego kod dizel motora, pa ovaj manji kapacitet ne pravi problem, a i pasivna regeneracija je dosta česta.
Ako sam ja sve ovo dobro razumeo, jer mi nije struka, zaključak je da su benzinski motori sa GPF mnogo pogodniji za gradsku vožnju od dizel motora sa DPF.
  • Vozi: Opel Astra Classic II 1.4

Van mreže nebojsar

Odg: Kupovina novog Superb-a: saveti, iskustva, preporuke
« Odgovor #139 poslato: Februar 29, 2020, 09:11:40 pre podne »

Ako sam ja sve ovo dobro razumeo, jer mi nije struka, zaključak je da su benzinski motori sa GPF mnogo pogodniji za gradsku vožnju od dizel motora sa DPF.

Tako sam i ja razumeo. Jos da se potvrdi u praksi
  • Vozi: Skoda Octavia 3 1.6TDI Elegance, Hyundai i30 1.4CRDI

Van mreže fobia24

Odg: Kupovina novog Superb-a: saveti, iskustva, preporuke
« Odgovor #140 poslato: Februar 29, 2020, 12:06:37 posle podne »
Ne treba se opterećivati time, a naročito u sveri razmatranja kupovine novog auta. Ko planira da vozi taj auto preko 200.000km, može se edukovati čisto da zna kako produžiti vek trajanja GPF ili DPF. I uvek je dobro znati nešto oko kola. Ni ja ne prekidam aktivnu regeneraciju ukoliko je uočim i ukoliko imam vremena.
  • Vozi: Oktavia RS 2.0TDI

Van mreže nemilose

Odg: Kupovina novog Superb-a: saveti, iskustva, preporuke
« Odgovor #141 poslato: Mart 03, 2020, 07:38:30 posle podne »
Odlučio sam se za Ambition Plus 1.5 TSI 6G uz sledeće dodatke:
Side Assist (PWB) - € 582
"Virtual Cockpit" (9S0) - € 455
"REAR VIEW CAMERA MID" (KA2) - € 404
Heated windscreen (PKV) - € 301
"SUNSET" (4KF) - € 246
Rough road package (PF1) - € 133
Foldable passenger front seat (PKI) - € 96
Storage box with cover in luggage compartment side panel (covers on both sides) plus cargoelement (3N2) - € 19

Ostalo je da se još žena odluči za boju. U igri su Lava Blue i Quartz Gray, ali je verovatnija Lava, mada se meni više sviđa Quartz.

Rekli su mi da od jeseni najverovatnije neće moći da se bira pojedinačna dodatna oprema, već da će postojati određeni broj fiksnih paketa. Ako sam dobro razumeo, to će važiti za sve modele Škode.
  • Vozi: Opel Astra Classic II 1.4

Van mreže observer

Odg: Kupovina novog Superb-a: saveti, iskustva, preporuke
« Odgovor #142 poslato: Mart 04, 2020, 09:38:01 pre podne »
Ne bih se slozio da kad se kupuje nov auto ne treba razmisljati o DPF.
Ja sam prvi put "primetio da ga imam" vec posle tacno dve godine (i samo 55.000 km) - od tada me redovno iritira sa regeneracijama u najnezgodnije moguce vreme (trudim se da ga ne prekidam). Zato sam jako pazio da sledeci auto ipak bude benzinac (mada ih ne volim ali bas nikako) i cak sam pozurio sa kupovinom da me ne zakaci ni GPF (daleko pre totalne amortizacije prethodnog auta). Ko se opece na jogurt, duva i na pavlaku...
  • Vozi: VW Polo 1.6 TDI Comfortline 2010, VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Na mreži lonely_wolf

Odg: Kupovina novog Superb-a: saveti, iskustva, preporuke
« Odgovor #143 poslato: Mart 04, 2020, 02:40:03 posle podne »
Dobro nam došli. Pa čovek iz Vogošće mora da vozi ono što mu je u srcu, a to je nešto iz VW programa. Meni je žao što se Škoda više ne sklapa u Vogošći i što ta saradnja nije otišla dalje od sklapanja vozila. Cene bi u regionu bile povoljnije da se sklapa ili čak i proizvodi u BiH. Mada jeftinija proizvodnja i manji troškovi ne moraju da osete kupci. Može koncern više da zaradi  :-\
Zahvaljujem se na dobrodoslici bravo2.
Mjesto boravka nema veza sa mojim izborom auta, ali daleko od toga da nije istina :))  =)). Moje veze sa VW i TAS_om su puno vece, naime moj otac je bio jedan od šefova pogona za sastavljanje karoserija i upravo on je trebao da pokrene proizvodnju G3 1992. godine (urađena "0" serija).
(imam jednu istorijsku fotografiju iz '73 godine sa prvom proizvedenom "bubom" sa tadasnjim radnicima TAS_a, i moj otac je medju njima. Ako zelite mogu je podjeliti sa vama samo ne znam je li ovo mjesto za to.)

Da se vratim na temu, auto je poruceno 16.02. i juce sam dobio informaciju od dilera da ce uci u prizvonju pocetkom aprila tj. 14. kalendarske sedmice. Ostaje mi samo da se nauruzam strpljenjem i da se molim da ne dodje do prolongiranja jer potraznja za 1.5 TSI_jem je ogromna. Uglavnom javim se cim dobijem nove informacije.
LP svima
  • Vozi: Oktavia_5FL 1,6MPI

Van mreže Filip BG

Odg: Kupovina novog Superb-a: saveti, iskustva, preporuke
« Odgovor #144 poslato: Mart 06, 2020, 08:27:23 pre podne »
Odlučio sam se za Ambition Plus 1.5 TSI 6G uz sledeće dodatke:
....

Čestitam još jednom na izboru. Kao što napisah mislim da je Superb 3 bolji auto od Oktavije 4. Moje mišljenje naravno nema nikakvu težinu jer Oktaviju 4 nisam ni video uživo, a kamoli vozio  :))
Nepristojno je viriti u tuđi novčanik, ali ako dajete tolike pare, tj. ne uzimate auto sa lagera već dodajete opremu po svom izboru, ja bih dodao i hromirane lajsne na pragovima zadnji vrata. One su bile standard kod Superba 2 u Ambition opremi, a kod Superba 3 su ih zbog uštede izbacili, tj. standard su tek u Style paketu.
Meni je sada čudno kada otvorim vrata Superba 3 i nema tih lajsni, a kod Superba 2 ih ima.
Koštaju oko 30e par i trebalo bi da je to stavka: 7M3 Ukrasni pragovi na vratima (napred i pozadi)

Rekli su mi da od jeseni najverovatnije neće moći da se bira pojedinačna dodatna oprema, već da će postojati određeni broj fiksnih paketa. Ako sam dobro razumeo, to će važiti za sve modele Škode.
U ovo ne verujem. Škoda, tj. ceo koncern, je poznat po mogućnosti individualizacije – velikoj slobodi u izboru dodatne opreme. Za razliku od npr. Toyota-e, gde je ta sloboda dosta ograničena. Morate uzeti ceo paket dodatne opreme ili viši fabrički paket opreme da biste imali jednu stavku koja vam je potrebna – recimo tempomat kod Yaris i sl.
  • Vozi: Superb 2.0 TDI 2014

Van mreže nemilose

Odg: Kupovina novog Superb-a: saveti, iskustva, preporuke
« Odgovor #145 poslato: Mart 06, 2020, 08:55:58 pre podne »
Za tu lajsnu nisam ni znao da postoji. Prilikom analize dodatne opreme nisam obraćao pažnju na estetske elemente :) Samo jednom sam se vozio u Škodi. Bila je to službena Superb 2. Lajsnu nisam primetio. Ono što mi je odmah zapalo za oko je prostranost i znatno bolja zvučna izolacija u odnosu na moju Astru. Naravno, i dvostruko otvaranje gepeka. Šteta što ga ukinuše.
  • Vozi: Opel Astra Classic II 1.4

Van mreže Filip BG

Odg: Kupovina novog Superb-a: saveti, iskustva, preporuke
« Odgovor #146 poslato: Mart 06, 2020, 09:08:20 pre podne »
Ako imaju na lageru Ambition (Plus) i Style pogledajte kako izgledaju lajsne uživo. Možda vam se ne svide pa nema potrebe da ih doplaćujete.
Duplo otvaranje gepeka je praktična stvar. Većinom otvaram mali deo gepeka (kao na Pasatu) i ubacim ranac, kese, manji kofer...
Kada je potrebno ubaciti veliki kofer, bicikl, tricikl i ostale dečije zanimacije onda se otvara ceo gepek (kao na Oktaviji). Slažem se, šteta što je ukunito. Opet je glavni razlog ušteda, a sporedni smanjenje težine za kilo-dva.
  • Vozi: Superb 2.0 TDI 2014

Van mreže Kosdario30

Odg: Kupovina novog Superb-a: saveti, iskustva, preporuke
« Odgovor #147 poslato: Mart 21, 2020, 09:18:03 posle podne »
Dobro veve
Prvi put sam na ovom forumu. Planiram da kupim superb 3 karavan 2.0 dizel sa 190 ks. I dsg mijenjacem . Pa me zanima iskustva vozaca i neka preporuka oko kupovine kako bih se lakse opredijelio. Lijep pozdrav
  • Vozi: Škoda Superb 3

Van mreže nemilose

Odg: Kupovina novog Superb-a: saveti, iskustva, preporuke
« Odgovor #148 poslato: Mart 28, 2020, 03:17:27 posle podne »
Malo će da pričekamo nova kola. Privremeno prekinuta proizvodnja u Češkoj.
https://www.volkswagenag.com/en/news/2020/03/coronavirus_pandemic.html
  • Vozi: Opel Astra Classic II 1.4

Van mreže fobia24

Odg: Kupovina novog Superb-a: saveti, iskustva, preporuke
« Odgovor #149 poslato: Mart 28, 2020, 05:01:02 posle podne »
Skoda je zatvorena jos odavno, a i VW. Neki lager ce dileri imati neko vreme. Za sada cela autoindustrija izuzev japanske i korejanske je privremeno zatvorena.
  • Vozi: Oktavia RS 2.0TDI