ŠKODAforum.RS

ŠKODA SUV => KODIAQ 2017 => Temu započeo: srkee Februar 12, 2018, 10:02:05 posle podne

Naslov: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: srkee Februar 12, 2018, 10:02:05 posle podne
Pozdrav svima od novog člana foruma,

Planiram da pređem u Škoda tabor, po prvi put :) pa bi mi svaka pomoć i savet dobrodošla.

Ovih dana hoću da naručim, tj kaparišem Kodiaq-a u Style opremi sa još po kojim dodatkom. Mogu reći da sam suzio izbor na dve varijante, ali mi je i dalje dilema da li 2.0 dizel sa 150ks ili 2.0 TSI, pa bih molio ako neko ima iskustva sa jednim ili drugim da kaže u par reči prednosti ili mane.

Inače, trenutno vozim Toyotu Corollu 1.6 benzinca, 2016. godište, ali nešto nisam posebno zadovoljan performansama (prethodno vozio Zafiru 1.9 dizel), kao ni prostorom za pakovanje prilikom putovanja, ne odgovara mi ni nisko sedenje zbog problema sa leđima itd. Sve u svemu bih da je menjam  ;)

Godišnje prelazim 20-25k, dobrim delom gradska vožnja, 2-3 puta nedeljno međugradska, 4-5 puta godišnje duže putovanje. Nisam neki preterano sportski orijentisan vozač, uglavnom vozim prosečnim brzinama, ali nešto ne volim da mi ponestane snage kod preticanja sa prtljagom i nas četvoro u kolima, a sa Corollom je to često...

Nisam pametan kod izbora motora, kod dizela me brinu DPF filteri i njihova regeneracija svako malo, pogotovo kod češće gradske vožnje (sa Zafirom ludeo redovno zbog toga), a opet 2.0 TSI mora da fino troši  :)

Hvala unapred na odgovorima...

Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Markkoni Februar 12, 2018, 10:07:49 posle podne
Za taj segment ja bih isao samo na dizel. Solidna ti je godisnja kilometraza, bojim se da bi te tu ovaj benzinac dokusurio. Pandan tom dizelu je 1.4 TSI, pa mozda da probas njega ako ga ima u ponudi za test, mada je zbog mnogo stvari u ovom slucaju bolji izbor dizel.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: slobodanalex Februar 12, 2018, 10:10:01 posle podne
Dpf kod VW nije toliko osetljiv kao kod Opela, meni posle skoro 300.000 km radi regenaraciju na 2 nedelje ili na oko 800 km.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: aleksandarzlatic Februar 12, 2018, 10:26:24 posle podne
Da si postavio pitanje 1.4TSI vs 2.0TDI za tu kilometrazu ja bih ti savetovao 1.4TSI, potrosnja malo veca, odrzavanje jeftinije, nema DPF filtera, benzinac...
A obzirom da bi uzeo 2.0 TSI, to je vec kudikamo veliki potrosac, onda je moja preporuka 2.0 TDI... Naravno, ako imas mogucnosti da napajas tu azdaju, uzmi TSI, benzinac je ipak benzinac a jos turbo benzinac!
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: srkee Februar 12, 2018, 10:40:03 posle podne
Iskreno nemam ja ništa ni protiv tog 1.4 TSI, čak šta više povoljniji je dosta u Style paketu u odnosu na ova dva iz naslova, ali samo me brine ta neka snaga naspram veličine karoserije, naravno prevrnuo sam gomilu review-a na YT, svi nekako kažu da je super u većini situacija, ali kad je auto sa više putnika i prtljagom oseti se taj nedostatak snage. Godisnje idem bar 2 puta na skijanje, pa me taj deo najviše brine... Iz tog razloga sam uzeo u obzir taj 2.0 TSI, a probao sam i test vozilo sa tim motorom. Voleo bih da negde mogu da probam taj 1.4, ali niko ga nema kao test vozilo...
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Maksimus Februar 13, 2018, 01:20:02 pre podne
Gledaj ovako,taj tsi se lepo vozi,ima bas sirok opseg korisnih obrtaja i snage. Medjutim,u SUV kategoriji motorizacija je malo drugacija u odnosu na hecbek-limo. Prvo,po gradu uopste nemas osecaj za snagu SUV-a,oni manjak snage u odnosu na limuzine pokazuju na autoputu (zbog mnogo vece otpora vazduha),tako da obavezno isteraj auto na otvoreno i pogledaj kako se tu ponasa.
U SUV-u je zbog mase po meni presudan obrtni momenat,a tu je razlika izmedju tdi od 150 i tog tsi prilicno mala,ali ga tsi isporucuje u sirem opsegu obrtaja. Da je 190tdi onda bi bilo nekog diskutovanja,ovako su performanse potpuno na strani tsi-a.
Sto se potrosnje tice,ne mislim da je u npr superbu neka velika razlika u potrosnji izmedju tsi-a i tdi-a,medjutim SUV ima dosta veca kaliranja u potrosnji u zavisnosti od stila voznje (santa fe koji sam kupio klincu,2.2 dizel srkne i blizu 20 ako ga gasiras,ovako je po gradu oko 12.5-13),a kod benzinaca je to kaliranje generalno izrazenije. Sto se tice dpf-a,i ja sam se plasio toga mada se i ne secam kad sam zadnji put ostavio auto sa upaljenjim ventilatorima ili prometio nesto u voznji,a cak veci deo  vremena ga vozim po gradu. Ja sam razmisljao o 280tsi ili 190tdi (slicna tvojoj dilemi,ista cena,vise performansi) ali me je na kraju taj visak performansi i odbio (zbog klinca koji cesto uzima moj auto,a ja sam i vise nego zadovoljan sa 190).
Isto tako,racunaj da u dzipu je osecaj ubrzanja veci nego kod limuzine,taj kodiaq 150 ide lepo, tesko da ce ti faliti snage u obilasku na magistrali,ali tsi definitivno ide bolje,ali i vise trosi.
I da znas,meni superb 190 tdi 4x4 dsg trosi oko 8.5 po BG,cenim da samta fe sa tim motorom bi isao oko 10,a taj tsi cenim oko 12. Obzirom da kazes da relativno mirno vozis onda ti benzinac nece "divljati" sa potrosnjom,po meni vrlo prihvatljiva razlika uzimajuci u obzir i razliku u performansama.
Ali uzmi u obzir i da kodiaq nije auto koji ce te inspirisati na neku brzu voznju,kao i 95% SUV-ova okrenut je opustenoj voznji(sedi se visoko,on se ljuska,uzivanje je za "krstarenje",dok za brzu voznju jednostavno nije,kroz krivine se naginje i zbog gavarita generalno pokazuje SUV prirodu).
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: observer Februar 13, 2018, 09:29:05 pre podne
Dpf kod VW nije toliko osetljiv kao kod Opela, meni posle skoro 300.000 km radi regenaraciju na 2 nedelje ili na oko 800 km.

Meni radi na svakih 500 km, a trudim se da nijedna voznja ne bude kraca od 20 min i 10km (uglavnom relacija N.Sad - Sr.Karlovci).
Auto presao 107.000 km.
Smucio mi se dizel zbog DPF, to mu jedino i zameram, sve ostalo je na strani dizela.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Peja Februar 13, 2018, 09:47:58 pre podne
Vozio sam se u A4 2.0 tsi, komsijski, prelepa voznja, mada covek nije divljao. Ako mozes priustiti vecu cenu motora i vece troskove goriva, onda uzivaj u 2.0 tsi.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: WladaGTC Februar 13, 2018, 12:32:09 posle podne
Ako ti nije bitna potrošnja i ako imaš živaca da svaki 5 dana ides na pumpu i točiš pun rezervoar onda uzmi 2.0 TSI bez razmišljanja, ali i ako dizel uzmes od 150 ili 190 ks nećeš pogrešiti sigurno.

 :B=)
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Karlheinz Februar 13, 2018, 01:27:16 posle podne
Zanimljiva dilema. Mala pomoć u vidu ankete je aktivirana uz ovu temu. "Pročitaj prvu poruku i daj svoj glas: 2.0 KODIAQ TDI ili TSI?"
(ne vidi se anketa pregledom pomoću tapatalk-a)
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: nidza Februar 13, 2018, 01:35:23 posle podne
Mislim da će količina prodatih TSI u odnosu na TDI, bar ovih od 180KS, biti zanemarljiva na EU i našem tržištu, ako prodaju ijedan. Sličnu sudbinu deli i kudikamo jači TSI 2.0 u Superb.  Koliko god da je lepo voziti benzinjaru, a živ sam svedok da jeste, racio govori u prilog dizela - u ovom konkretnom slučaju.


Druga priča bi bila da je TSI 280KS kao u Superb, ovako 180KS mislim da samo cilja rusko i druga tipično benzinska tržišta.


Moj glas za TDI.

Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Maksimus Februar 13, 2018, 03:11:54 posle podne
Ma kodiaqa benzinaca ce prodati na prste da izbroje,isto kao i tsi superbove.
Gledam pun je grad ovih kao mojih (190 tdi 4x4) koji kostaju isto,a kad sam pitao kako im ide tsi ovi iz AČ nbg kazu osim mupa,mislim da su 2 ili mozda 3 prodali u zadnjih godinu,godinu i po. Ja sam ocekivao da ce ih biti vise,mnogo vise.
A i oktavije rs u 80 posto slucajeva dizelke,onaj drugi auspuh retko kad vidjam(a da radi  :B=) ).
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: WladaGTC Februar 13, 2018, 03:42:30 posle podne
Najbolje bi bilo da se strpiš malo da stigne kodiq sportline u Srbiju i sigurno sa njim dolaze i jači motori. :D
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Maksimus Februar 13, 2018, 03:45:08 posle podne
Ne dolaze jaci motori sa sportline-om,to je samo paket opreme. VRS ce doneti bitdi,ali to ce biti i osetno skuplje od ovoga sto sada gleda.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: srkee Februar 13, 2018, 09:01:55 posle podne
Eto i ja sam glasao za TDI  :B=)

Bice onda 2.0 TDI 150 ks

Hvala svima na savetima i pomoći.

Nadam se da će stići u neko razumnom roku, kažu 60-90 dana. Ostala je još "slatka muka" oko izbora boje  ;)

Okačiću neke slike kada se ponovim...
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Maksimus Februar 13, 2018, 09:29:52 posle podne
Bice to sjajan auto.
Moj predlog za boju-ona zelena,bela ili crna(al onda obavezno.privacy glass).
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Jocalaguna Februar 13, 2018, 09:36:14 posle podne
Moj je 190 ks ali kad bi znao da tsi ne troši mnogo (a sigurno troši) ja bi benzinac, u crcu mi je benzin ali... Šta ću,  aj dizel pa da vidim kčikp troši... Danas uzeo iz salona.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: slobodanalex Februar 13, 2018, 09:41:25 posle podne
Moj je 190 ks ali kad bi znao da tsi ne troši mnogo (a sigurno troši) ja bi benzinac, u crcu mi je benzin ali... Šta ću,  aj dizel pa da vidim kčikp troši... Danas uzeo iz salona.
Cestitam, da te lepo sluzi. Otvori garazu i pretstavi auto.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Jocalaguna Februar 13, 2018, 09:43:51 posle podne
Važi, idež sa posla pa pišem ovih dana. Svima želim lepe dane za praznike i dobru vožnju kao ispravnost...
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: srkee Februar 14, 2018, 09:14:24 pre podne
Bice to sjajan auto.
Moj predlog za boju-ona zelena,bela ili crna(al onda obavezno.privacy glass).
Nesto sam razmisljao o one dve sive, bussines grey ili quartz grey, jesu klasika, ali mislim da mu dobro stoje. Mada, dopada mi se i ona lava blue, ali koliko vidim svaki drugi Kodiaq je u toj boji  :)
Od dodatnih stvari na Style opremu bih uzeo Front assist do 160km/h, Canton sound, Triglav 19" felne i grejanu sofersajbnu, kao i dve sitnice, drzace za tablet i sleep paket. Koliko je koristan onaj lane assist i ono prepoznavanje znakova, tj multifunkcionalna kamera?
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: nidza Februar 14, 2018, 10:12:26 pre podne
Lane assist mene lično iritira, ali možda nekom odgovara. Konkretno može sam da vozi auto održavajući rastojanje i držeći automobil između traka, tvoje je samo da opustiš ruke na volanu. Možeš i da ih pustiš nekih desetak sekundi, sve piči samo.

Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Maksimus Februar 14, 2018, 10:50:16 pre podne
Nemoj lava blue,niti mu nesto stoji (po meni) a ima ih previse u toj boji.
Ukoliko ima multifunkcionalnu kameru (a trebalo bi da svaki style ima,jee ima onu automatsku kontrolu dugog svetla) prepoznavanje znakova moze da se aktivira preko dijagnostike. E sad,da li ti treba je nesto drugo  :B=)
Nego interesuje me koju to motorizaciju narucujes,2.0 tdi sa dsg i 4x4?
Quartz grey mu stoji odlicno.
Nesto sto bih inace uvek preporucio su sportska sedista,medjutim za SUV su diskutabilan izbor jer naglaseni bokovi jako brzo stradaju zbog povisene pozicije (od ulazaka i izlazaka). Inace full koza je 400e,posto standardno dolazi sa koza-stof kombinacijom.
I iako nikada ne bih narucio onu bež-crnu varijantu,izgleda jako zanimljivo i skupo  :B=)
Inace dodatna oprema za kodiaq je negde duplo jeftinija od one za superb,prijatno sam iznenadjen.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: WladaGTC Februar 14, 2018, 10:52:03 pre podne
Mislim da ti ne treba lane assist, pitanje dal to radi u Srbiji s obzirom da na auto putu se bele trake jedva vide negde se i ne vide.  =))
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: nkteam Februar 14, 2018, 04:50:13 posle podne
Meni radi na svakih 500 km, a trudim se da nijedna voznja ne bude kraca od 20 min i 10km (uglavnom relacija N.Sad - Sr.Karlovci).
Auto presao 107.000 km.
Smucio mi se dizel zbog DPF, to mu jedino i zameram, sve ostalo je na strani dizela.

Moje iskustvo je identicno, sa razlikom da su moje voznje radnim danima uglavnom u gradu i krace su. Dizelko (2.0tdi, 2016, 150ks) radi sjajno, a DPF regeneracija je jedino sto bas smara i sto mogu da zamerim motoru.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Jocalaguna Februar 14, 2018, 04:58:34 posle podne
Šta se dešava sa tim DPF i zašto,  koliko često i koliko košta to čišćenje?
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: slobodanalex Februar 14, 2018, 05:06:39 posle podne
DPF trazi konstantne obrtaje (autoput) za samociscenje (pasivna regeneracija), po gradu tesko da moze odraditi pasivnu pa pokrece aktivnu regeneraciju kad senzor diferencijalnog pritiska primeti da je zacepljenje 45%, digne obrtaje na 1000 u leru, upali ventilator iako radna temperatura nije dostignuta, moze se desiti da pocne da dimi beli dim kad se cadj u filteru upali, promeni zvuk... i traje oko 10-15 minuta. Ciscenje se radi kad se napuni pepelom koji ne sagoreva i trajno ostaje u dpf, uglavnom na velikoj kilometrazi kad regeneracija vise nije moguca i upali gresku da je dpf pun. Ciscenje je oko 200€.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Maksimus Februar 14, 2018, 05:14:47 posle podne
Ja se i ne secam kad sam ga uhvatio sa ventilatorima,u startu je to cesce radio(190 tdi).
Kodiaq sa tim motorom ide super,sti se potrosnje tice,meni santa fe ispod 12.5 ne silazi (155ks,automatik,4x4),ali rado ode na 13.5  :B=).
 Ali je on i generacijski dosta stariji,a i nesti veci motor (2.2). Cenim da ce ti kodiaq ici na nekih 10.5-11,ja sam nesto ubedjen da je superb posle par meseci oborio potrosnju,sad mi srce 8.5 po gradu,iskreno nisam ocekivao taj rezultat,ja sam planirao 10. Imas li 4x4? Kodiaq je najbolji odnos ulozeno-dobijeno u tom segmentu,prostran i komforan SUV sa takvom opremom (bas su ga nakrcali u klasicnom style paketu) za te pare je vrhunska kupovina. Jedva cekam da vidim da li ce biti nesto od ovog VRS modela,mozda bi zamenio santa fe  :D
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Jocalaguna Februar 14, 2018, 05:24:00 posle podne
Htedoh i ja Santa Fe ali me odbio 2.2 motor, neću da dajem toliki porez za 200 cc.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Maksimus Februar 14, 2018, 05:31:27 posle podne
Po meni je kodiaq bez 4x4 potpuno besmislen.
Predstavi auto,da nemam santa fe (doduse njega sam kupio klincu,mada ga vozim i ja)  uzeo bih ga pre superba 100%.
Doduse kad sam uzimao auto bio mi nije skroz legao (u medjuvremenu mi je bas legao i sad mi se jako svidja,jedino jos malo da se naviknem na zadnji kraj) i enterijer mi je bio 'nako(doduse nisu ni imali izlozen style paket). Ono sto moram da pohvalim je koliko opreme ima style,koliko je dodatna oprema pristupacna,a i ta sedista u style-u mi deluju udobnija i naglasenija od onih u style superbu.
Kodiaq je bolji auto od trenutnog santa fea (koji je na zalasku karijere,stize novi za koji mesec),nisi pogresio ni 2%.
Sto se potrosnje tice u prvih 1000km ce ti pokazivati potpuno glupe cifre,em sti ces ga malo brze voziti (truditi se da ne das gas u patos jer se razradjuje al te zivo interesuje kako ide pa pokusavas da ga "slazes"  :B=) ) a i kratke relacije iz kojih on racuna prosek,meni je na superbu izbacivao 12-13 konstantno prvih dana.
Inace ja uopste ne volim siber (uvek navucem i roletnu ako vozim auto sa njim) ali SUV sa panoramom mi je brutalna stvar.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Jocalaguna Februar 14, 2018, 05:37:31 posle podne
Hvala na podršci i ja sam čitao da izlazi novi Santa Fe. Sad mi sledi posle teorijskog čitanja uputstava da pređem na praktično. Odoh i malo na vikendicu do Ljiga pa ću da vidim kako ide po Ibatskoj, ne treba mi brzina (kamere svuda)  samo startnost da ne ciljam kad obilazim.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Jocalaguna Februar 14, 2018, 05:40:28 posle podne
Lako ću izračunati potrošnju i Elantru sam punio uvek ma istom mestu od pola rezervoara do klika pištolja kad je pun i tako uvek. Mislim da tako dobijem tačnu potrošnju a bord nije pokazivao isto.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: srkee Februar 14, 2018, 06:00:59 posle podne
Da, narucicu 2.0 TDI sa 150ks i 4x4. Inace kada sam poceo da razmisljam o prelasku na SUV, krenuo sam od nekih 25k, a evo zavrsio na preko 35k  :B=) Verovatno svi tako rade, te dodaj ovo, te ono i cas posla 10 hiljada vise...  :)
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Jocalaguna Februar 14, 2018, 06:07:14 posle podne
Takođe i ja krenuo od Tusona a uzeo Kodiaq. Uzmi 190 ks... Neće da se baci.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Maksimus Februar 14, 2018, 06:47:53 posle podne
Da, narucicu 2.0 TDI sa 150ks i 4x4. Inace kada sam poceo da razmisljam o prelasku na SUV, krenuo sam od nekih 25k, a evo zavrsio na preko 35k  :B=) Verovatno svi tako rade, te dodaj ovo, te ono i cas posla 10 hiljada vise...  :)
Bez dsg-a? Iskreno bih onda bez razmisljanja uzeo onaj tsi 4x4 sa dsg-om,jer za razliku u gorivu (za koju ne mislim da je prevelika) dobijam i bolje performanse i neuporedivo udobniju voznju (pogotovo ti koji vozis po gradu,dsg je za grad druga dimenzija ).
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Jocalaguna Februar 14, 2018, 06:49:44 posle podne
Samo DSG obavezno.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Maksimus Februar 14, 2018, 06:53:13 posle podne
Ja sam ga razumeo u prvom postu da se lomi izmedju  150tdi dsg 4x4 i 180tsi dsg 4x4,pa kao ok,nesto manje performansi ali usteda goriva. Medjutim ovako za tu ustedu u gorivu ti ostaje jos i dsg i vise snage(a i servisi su nesto jeftiniji) po meni je to ipak mnogo bolji dil.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: srkee Februar 14, 2018, 07:10:04 posle podne
Ma da, DSG mi je bila stavka pod obavezno, mozda sam bio nedorecen... Do sada sam uvek vozio sa manuelnim, ali sam rekao kad vec dajem toliko novaca, nema sanse da ne bude DSG
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Jocalaguna Februar 14, 2018, 07:14:57 posle podne
Kao što rekoh ja uzeh juče tdi 4x4 190 ks pa ćemo videti. Razmišljao sam kad već uzimam tdi 2.0 neka bude jači. Navodno je najsnažniji u nm (400).
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Maksimus Februar 14, 2018, 07:28:36 posle podne
Ma da, DSG mi je bila stavka pod obavezno, mozda sam bio nedorecen... Do sada sam uvek vozio sa manuelnim, ali sam rekao kad vec dajem toliko novaca, nema sanse da ne bude DSG
Onda ok,nego kad sam usao u cenovnik vidim istu cenu za tdi 4x4 bez dsg kao za tsi sa 4x4 i dsgom,pa zato.
190vs150,ja sam vozio superbo i definitivno se oseti solidna razlika u snazi (pogotovo obrtnom) ali najprimetnije je to sto se 190 duze vrti,penje se solidno preko 4k obrtaja i ne gubi snagu,150 ranije ostaje bez daha. Sta znam,sumljam da ce u kodiaqu faliti snage sa tim od 150ks (u superbu definitivno ne fali) ali je i 190 bas osetno jaci,pa sad vidi sam sa sobom,kad si ionako prebacio planirani budzet za 10k,mozda ti se isplati za jos hiljadu  :B=) ,mada ti to najbolje znas(ne volim ovo kad se na forumima krene sa jos ovo jos ono,ja znam po sebi kad narucujem da znam sta mi treba i ne dajem ni dinar na nesto sto mi ne treba).
Ja moram da se pohvalim da sam ja ovaj put ispostovao svoj planirani budzet  :B=)
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Jocalaguna Februar 14, 2018, 07:32:52 posle podne
 :RR)
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: hakkler Februar 14, 2018, 10:53:03 posle podne
Onda ok,nego kad sam usao u cenovnik vidim istu cenu za tdi 4x4 bez dsg kao za tsi sa 4x4 i dsgom,pa zato.
190vs150,ja sam vozio superbo i definitivno se oseti solidna razlika u snazi (pogotovo obrtnom) ali najprimetnije je to sto se 190 duze vrti,penje se solidno preko 4k obrtaja i ne gubi snagu,150 ranije ostaje bez daha. Sta znam,sumljam da ce u kodiaqu faliti snage sa tim od 150ks (u superbu definitivno ne fali) ali je i 190 bas osetno jaci,pa sad vidi sam sa sobom,kad si ionako prebacio planirani budzet za 10k,mozda ti se isplati za jos hiljadu  :B=) ,mada ti to najbolje znas(ne volim ovo kad se na forumima krene sa jos ovo jos ono,ja znam po sebi kad narucujem da znam sta mi treba i ne dajem ni dinar na nesto sto mi ne treba).
Ja moram da se pohvalim da sam ja ovaj put ispostovao svoj planirani budzet  :B=)
Stvarno je več malo naporno čitati tvoje poveznice sa tvojim superbom u skoro SVAKOJ temi..bilo u garaži.. bilo u podforumu od nekog drugog modela..koji ima sličan ili isti motor.

Dobro da fabia i citigo nema taj uber tdi od 190ks sa dsg.em..koji je naravno  a gdje drugdje nego u tvom superbu..tss

Sorry ne radi ignore preko tt.pa..budem u brosweru rijesio sa vremenom.
Lp
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Maksimus Februar 14, 2018, 11:02:25 posle podne
Pa ti lepo dodaj na "listu neprijatelja" ili kako vec,tapatalk ne koristim tako da ne znam sta tu moze,a ako ti toliko smeta ne moras ni da citas teme gde sam ja pisao.
Ne vidim problem da uporedim 2 motora oko kojih se ovde potegla prica(od strane drugih) a probao sam oba. Razlika izmedju njih je ista i u kodiaqu i u superbu tako da mislim da je i te kako validna ova paralela koju sam povukao. U garazi je covek pitao za iskustva pa sam mu napisao,najvise zbog potrosnje.
To sto tebi smeta mi je potpuno,ali potpuno nebitno,ne znam ni sto citas ovu temu ako te ne zanima.
Ako ugrade 2.0 tdi u citigo napisacu i tamo,nemoj da brines  bravo2
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: -nebojsa- Februar 15, 2018, 10:00:23 pre podne
Uprava da obezbedi smajli koji jede kokice, sve cesce nam treba... :B=)
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: fobia24 Februar 15, 2018, 10:30:34 pre podne
Takođe i ja krenuo od Tusona a uzeo Kodiaq. Uzmi 190 ks... Neće da se baci.
Nisi ni malo pogrešio. Kodijak je daleko bolji, veći i kvalitetnije urađen od tucsona. Čim sam dotakao njegovu instrument tablu od tvrde plastike koja pri tom nova smrdi na neke hemikalije od kojih te glava zaboli, sve mi je bilo jasno. O automatskom menjaču da ni ne govorim, dsg preciznost i prefinjenost nema konkurenciju u sličnom segmentu.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Maksimus Februar 15, 2018, 11:35:58 pre podne
Tucson je lep auto,ali kad sam bio do hyundaija bas sam usao da ga pogledam iz prve ruke. Iskreno za do 25k je dobar izbor,ali problem je sto 185ks dizel+automatik+4x4 u jakom paketu opreme kosta kao kodiaq(35k),a pored njega nema sta da trazi,pocev od samog prostora,preko performansi (iako je manji a ima prakticno isto snage ide znatno losije) itd.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Jocalaguna Februar 15, 2018, 12:02:39 posle podne
Pa i ja sam stvorio sličan utisak iako sam sad imao Elantru novu. Škoda i bolje drži cenu, mada će se Hyundai probiti kad tad, kvalitetni su.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: WladaGTC Februar 15, 2018, 12:24:42 posle podne
Maksimus sasvim si upravu, ja volim da citam tvoje poruke jer pises iz licnog iskustva i uvek sve lepo i detaljno napises.  bravo2
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Jocalaguna Februar 15, 2018, 12:30:20 posle podne
Ja sam nov na forumu ali prija kad pročitaš nešto iz oskustva a pogotovo ako se slažeš.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Maksimus Februar 15, 2018, 01:17:44 posle podne
 beer1
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: hakkler Februar 16, 2018, 02:09:06 pre podne


a ako ti toliko smeta ne moras ni da citas teme gde sam ja pisao.

Malo je takvih..u zadnje vrijeme..


Uprava da obezbedi smajli koji jede kokice, sve cesce nam treba... :B=)

U potpunosti se slažem
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: rocktheroad Februar 16, 2018, 05:01:04 posle podne
Ja sam se lomio izmedju 190 TDI i 180 TSI, prelazim smesno oko 7-8k godisnje, potrosnja mi nije problem. TSI motor je jedan od najpouzdanijih, ali je opet iz TDI sto se pouzdanosti i dugotrajnosti tice, naravno iz totalno subjektivne analize rekla-kazala foruma. TDI mnogo bolje drzi cenu, pa i to treba imati na umu. Ono sto je najveca nepoznanica je najava DPF za TSI motore, i kako ce se to odraziti na trenutne TSI motore i isporuke u ovoj godini.

Tako da sam odlucio se zaduzim jos vise, i cini mi se da bi trebao biti mirniji sa TDI motorom.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Maksimus Februar 16, 2018, 05:13:10 posle podne
Neces pogresiti,velika je verovatnoca da sada krecu isporuke tsi sa dpf.
Sto se pouzdanosti tice,ni jedan ni drugi se jos nisu pokazali,ali 5 godina si miran.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Jocalaguna Februar 16, 2018, 05:29:16 posle podne
Ja uzeh 190ks pa kako bude, samo da će oba da troše hoće, dizel manje ali je skuplji. Veruj ja bi benzinca uzeo da se ne plašim potrošnje. Naravno pustiću da se malo razradi ali u startu počinjem sa mrenjem, kao kod predhodnog auta:do pla rezervoara pa pun do klika pištolja pa meri pa opet.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: hakkler Februar 16, 2018, 05:43:03 posle podne
Kakav dpf na tsi.u?

Valjda Gpf ili ti gasoline particulate filter

Ne vidim uopce problem sa tim.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Maksimus Februar 16, 2018, 05:59:05 posle podne
@Jocalaguna To je do dsg-a,vozi ga na 1050 odbrtaja,a onda je pola pedale "mrtvo"(takvo je mapiranje gasa,da stedi gorivo). Onda kad gurnes dalje od te "mrtve zone" on skapira da ti treba ubrzanje pa opali kickdown i krene.
Samo povuci rucicu jos jednom dole (za S mod menjaca) i to nestaje,drzi pravu brzinu i mnogo je responzivniji.
Medjutim posto je auto nov D mod jos nije "isprogramiran",posto on ima softver koji uci stil vozaca takod a ce se prilagoditi posle izvesnog vremena i neces imati taj "problem" u D modu. Primetices ako ga par puta ostrije nacepis da ce poceti da ti drzi brzinu duze.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Jocalaguna Februar 16, 2018, 06:19:07 posle podne
Tako nekako, ako će da se programira naspram mene onda sam stvarno iznenađen prijatno, to nisam nigde pročitao do sad. Tako kažem malo mi čudno u odnosu na benzinca (čak i za turbo koje imam na poslu, mekše pale torbo od tdi), polako pa naglo krene, imam osećaj da tad više troši jer ne mogu ravnomerno da ubrzavam...
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Maksimus Februar 16, 2018, 06:40:11 posle podne
Ne mozes ravnomerno da ubrzas jer ga dsg stavi u jako glupu poziciju. Postavi obrtaje na nekih 1000-1100rpm,odatle on jednostavno nema snage da ubrzava (kao ni bilo koji drugi motor) a pusti te da pritegnes pola gasa a da se nista ne desava(motor nema snage ni da podigne obrtaje jer je u previsokoj brzini). Kad gurnes preko pola( i on skapira da ti treba ubrzanje) on spusti brzinu ili 2 nize,podigne obrtaje i "zalepi" te,jer ode u obrtaje gde ima maksimalnu snagu i obrtni momenat. Kazem ti,ubacu u S mod menjaca (povuces rucicu jos jedan stepen dole) i on ce duze drzati brzinu (tj pravilnije ce saltati,nece ubacivati u najvisu brzinu pri 60 na sat) i onda mozes mnogi bolje da doziras gas (i auto je mnogo linearniji). Probaj,videces.
Inace dobra fora kad hoces da pretices a u D modu si je da samo pritisnes levu pedalicu na volanu (za brzinu nize),obidjes,on posle 10 sekundi vrati na automatsko saltanje (ili samo zadrzis desnu pedalicu 3 sekunde).
Kada gurnes rucicu menjaca desno (u full manuelni mod) auto se ponasa kao manuelni menjac,mozes da ga vozis prvom na 5 hiljada obrtaja al on nece sam presaltati.
To sa ucenjem stila vozaca ima veliki broj automatika.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Jocalaguna Februar 16, 2018, 06:52:32 posle podne
Da da za ručno menjanje brzina znam, sad krećem za BG pa ću probati S.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Sammael Februar 16, 2018, 07:37:37 posle podne
S je šta, Sport?
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Maksimus Februar 16, 2018, 08:33:41 posle podne
Tako je.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Jocalaguna Februar 16, 2018, 09:46:34 posle podne
Stigoh kući evo oduševljen. Za S mod znam i sad sam samo sa njim vozio, bolje je jer menja na višim obrtajima pa bolje ide, dobra je i potrošnja al nov je polako. Ono što je čudo je Front Assist u kombinaciji sa tempomatom sam koči sam ubrzava. Sam javi na tabli da je registrovao vozilo ispred. Kad on uspori usporim i ja automatski. Koči do zaustavljanja ako treba. Automatsko veliko svetlo je priča za sebe.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Marjanke Februar 16, 2018, 09:51:16 posle podne
Predstavi auto.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Jocalaguna Februar 16, 2018, 09:54:06 posle podne
Jesam ima moja garaža.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Karlheinz Februar 17, 2018, 12:19:10 pre podne
cini mi se da bi trebao biti mirniji sa TDI motorom.
Poručio si KODIAQ TDI? Koja oprema, koji je rok isporuke?
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: observer Februar 17, 2018, 12:47:57 pre podne
Ja sam se lomio izmedju 190 TDI i 180 TSI, prelazim smesno oko 7-8k godisnje, potrosnja mi nije problem. TSI motor je jedan od najpouzdanijih, ali je opet iz TDI sto se pouzdanosti i dugotrajnosti tice, naravno iz totalno subjektivne analize rekla-kazala foruma. TDI mnogo bolje drzi cenu, pa i to treba imati na umu. Ono sto je najveca nepoznanica je najava DPF za TSI motore, i kako ce se to odraziti na trenutne TSI motore i isporuke u ovoj godini.

Tako da sam odlucio se zaduzim jos vise, i cini mi se da bi trebao biti mirniji sa TDI motorom.

To da TDI bolje drzi cenu, ako je uopste jos uvek tacno, samo pokazuje koliko smo zaostali i koliko nismo svesni pravih troskova odrzavanja (odrzavanje ne znaci izbaciti DPF kad crkne nego kupiti novi i zameniti). Svet polako odustaje od dizela a mi jos uvek zivimo u mitovima. Ne kazem da ni ja licno nisam podlegao.

Meni je TDI uvek bio drazi izbor, ali sa DPF-om ne mogu vise da ga smatram za racionalnu kupovinu. 2000 eur skuplji u nabavci, sto se isplati tek posle 150.000-200.000 km a dodatno zamena DPF na 150.000 km u visini od najmanje 1500 eur tesko da moze da opravda kupovinu dizela. Ne znam koliko su dizne kod TSI osetljive na lose gorivo ali kod TDI su koliko citam prilicno osetljive. Dakle, razlika u ceni je na strani TSI. Pouzdanost se plasim da je jednaka kod oba, tako da na zalost, pobedjuje TSI.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Maksimus Februar 17, 2018, 02:50:19 pre podne
Tsi je dobio neku varijantu dpf-a za benzinske motore...
Sto se tice drzanja cene kod nas,pa gledaj ovako,u npr Nemackoj superb sa 280tsi dsg 4x4 je nesto ispod 3000e skuplji od 190tdi dsg 4x4,ovde je razlika 400e. Pritom,280ks vidim jednom mesecno,i to bude presretac  :B=) ,dok je ovih dizela(sa dsg i 4x4) koliko hoces . Eto,toliko volimo dizele.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Karlheinz Februar 17, 2018, 07:33:22 pre podne
Tsi je dobio neku varijantu dpf-a za benzinske motore...
http://forum.skodaforum.rs/motor-i-menjac/uskoro-dpf-u-tsi/
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: rocktheroad Februar 17, 2018, 05:57:05 posle podne
To da TDI bolje drzi cenu, ako je uopste jos uvek tacno, samo pokazuje koliko smo zaostali i koliko nismo svesni pravih troskova odrzavanja (odrzavanje ne znaci izbaciti DPF kad crkne nego kupiti novi i zameniti). Svet polako odustaje od dizela a mi jos uvek zivimo u mitovima. Ne kazem da ni ja licno nisam podlegao.

Meni je TDI uvek bio drazi izbor, ali sa DPF-om ne mogu vise da ga smatram za racionalnu kupovinu. 2000 eur skuplji u nabavci, sto se isplati tek posle 150.000-200.000 km a dodatno zamena DPF na 150.000 km u visini od najmanje 1500 eur tesko da moze da opravda kupovinu dizela. Ne znam koliko su dizne kod TSI osetljive na lose gorivo ali kod TDI su koliko citam prilicno osetljive. Dakle, razlika u ceni je na strani TSI. Pouzdanost se plasim da je jednaka kod oba, tako da na zalost, pobedjuje TSI.

Jos uvek mi u zvanicnoj narudzbini stoji TSI, sa time sam krenuo i citajuci strane forume dizel je mrtav. Svakim danom po jedan grad zabranjuje dizel, svaka drzava podigne po malo porez za dizel motore. Nazalost upravo je to ono sto ce ovde dizele uciniti jos povoljnijim. Kada krene zamena dizela za benzince, naravno da ce svi ti dizeli zavrsiti kod nas. Polovnjaci su posebno interesantni grupi koja je osetljiva na potrosnju, tako da ce TSI teze doci do kupca i osetno ce se odraziti na cenu. Od mene zbog male kilometraze obicno taksisti uzimaju vozila, tako da je izlisno reci da TSI taksistu videti nece.

Ja moram da racunam koliko ce moj auto da vredi posle 6-7 godina koliko planiram da ga zadrzim, i to koliko ce da vredi ovde, ne u evropi. Posto religiozno pratim potrosnju, imam dobru sliku koliko trosim mojim stilom voznje i za 2.0 TDI i za 1.2 Turbo benzinac. U mom slucaju dizel se isplati za manje od 6 godina, prelazeci oko 15000 godisnje.

DPF dolazi i na TSI motore, i to je jos jedna nepoznanica. Ocekuju se u isporukama tek u avgustu, sto znaci da bi verovatno zavrsio sa TSI-jem bez toga. Ceo zivot sam vozio  dizele za DPF-om, jako kratke voznje imam 2-3 km po gradu do posla. Nikad nisam imao problem sa njim, niti sam u zivotu video tu famoznu ikonicu za regeneraciju. Iskren da budem, Superb sam retko vozio po gradu on je uglavnom za duza putovanja, ali pre toga sam imao 1.6 HDI koji je cepao po gradu samo tako i nikad nisam imao problem sa DPF-om.

Sto se dizni tice, svi majstori su mi uvek rekli da turbo benzinci imaju vise problema sa gorivom nego turbo dizelasi. VW-ov TSI kad se pojavio ovde je zestokih problema imao, i opet se svede na mutaciju ovog podneblja da se vise paznje posvecuje na dizel gorivo jer neuporedivo ima vise Turbo dizel nego Turbo benzinaca. Atmosferski benzinci gutaju sve bez veceg problema, i nazalost time se i vode distributeri goriva.

Poručio si KODIAQ TDI? Koja oprema, koji je rok isporuke?

Da, porucio sam TDI na kraju. Plan je bio da stavim svu opremu da vidimo koji ce datum biti, pa posle da vidimo da li cu nesto izbaciti jer bi to teoretski samo trebalo da skrati ili ostavi istu nedelju proizvodnje. Od straha da ce se cekati mnogo vise od 6 meseci, doslo se do toga ce uskoro u proizvodnju i da su sve izmene zakljucane ;)

Sto se opreme tice, mislim da ima sve osim Columbus navigacije, nema Active Cockipt posto se to pojavilo kad je zakljucana izmena, nema Trailer Assist iako ima kuku to mi je mnogo smesno i nepotrebno delovalo, ACC tempomat samo do 160, nema Webasto grejanje, i mozda jos nesto ne secam se...

 i evo sad dok ovo kucam imam napad panike jer pojma nemam da li sam izabrao felene koje hocu ili su ostale default. Sve se nesto zbrzalo posto sam na skijanju saznao da je vozilo zakljucano i nema izmena... Sigurno znam da je ostala Candy White default boja, ali sam to i hteo  i ako sam razmatrao Moon White.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: observer Februar 17, 2018, 06:13:36 posle podne
Svidja mi se ova temeljna analiza. Za deo oko kvaliteta goriva ostaje samo da licno istestiram, tokom vremena... Ako nista drugo racunam da je jednna benzinska dizna jeftinija od dizel dizne (za koju znam da je za moj TDI citavih 600 eur, komad, naglasavam). Cak i ceo motor da se zameni, opet je jeftiniji benzinac pa sam posao od toga.

Sa kojom kalkulacijom potrosnje si usao?
Meni Polo TDI trosi 4.8 a Golf TSI 5.5 (sto je priblizno kalkulaciji koju sam imao prilikom kupovine, kada sam racunao da je razlika oko litre).

Postprodajnu vrednost ne razmatram jer kako god okrenem, za svoj auto uvek nekako premalo para dobijem. Kada sam hteo pre dve godine da prodam Polo, nudili su mi samo 7000 sto je manje od 50% koliko sam ga platio novog, jebi ga mozda sam ga preplatio (skoro 16.000)  ali pod takvim uslovima nisam zeleo da ga prodam, pa sam odustao od dalje prodaje. S obzirom na to da mi je vec skoro 45 godina, mislim da sam sa kupovinama automobila zavrsio do kraja zivota ;)
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Maksimus Februar 17, 2018, 06:20:00 posle podne
Koji grad je zabranio dizel? To mi je promaklo. Znam da zabranjuju do odredjene CO2 emisije sva kola (kao npr London koji to radi zadnjih ihaj),ali nisam cuo da je euro 6 dizep bilo gde zabranjen. Eto u londonu npr u ultra low emissions zoni kartu ne placaju benzinci od euro 4 pa gore,a ni dizeli euro 6(adblue).
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: observer Februar 17, 2018, 06:30:14 posle podne
Samo da dodam nesto oko postprodaje - zar nije logicno da ce cena domacim dizelasima pasti, kad krene poplava dizelasa iz uvoza (koji su po pravilu bolje opremljeni i sigurno jeftiniji jer su nabavljeni po nizoj nabavnoj ceni)?
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: rocktheroad Februar 17, 2018, 07:11:00 posle podne
Svidja mi se ova temeljna analiza. Za deo oko kvaliteta goriva ostaje samo da licno istestiram, tokom vremena... Ako nista drugo racunam da je jednna benzinska dizna jeftinija od dizel dizne (za koju znam da je za moj TDI citavih 600 eur, komad, naglasavam). Cak i ceo motor da se zameni, opet je jeftiniji benzinac pa sam posao od toga.

Razmatrao sam i taj aspekt, ranije sam imao A4 2.5 TDI i dok je u garanciji ne tangira te cena dizne i da je 1500 EUR. Ali eto meni je tu jedna dizna pravila problem nakon isteka garancije, i kad sam dobio Porshe Ada ponudu i ponudu da stave polovnu u Stevanovicu, neverovatno kako coveku padnu kriterijumi. I dan danas taj auto radi bez problema sa tom polovnom diznom a sve me je kostalo 150 EUR. (2007 godine).

Sa kojom kalkulacijom potrosnje si usao?
Meni Polo TDI trosi 4.8 a Golf TSI 5.5 (sto je priblizno kalkulaciji koju sam imao prilikom kupovine, kada sam racunao da je razlika oko litre).

Kalkulacija je prilagodjena meni, i ne znam da iko na planeti ima takve cifre. Za svaki auto vodim evidenciju o potrosnji, vise kao data freak ali mi je to pomoglo da shvatim da debelo odudaram od proseka. Prosecna potrosnja za Superb je 8.63 :) A za Kodiaq-a sam projektovao 8.5, ne zato sto mislim da ce manje da trosi, naprotiv verujem da bi bio 9.5. Ali ono sto sam primetio sa ovim ogranicenjam na autoputu sa prosecnim merenjem brzine da se potrosnja drasticno smanjila kad ides 130, posto sam ranije trosio oko 9-10l po autoputu vozeci dosta brze.

Za 2.0 TSI sam se vodio nekim prosekom sa drugih sajtova. Potrosnja koju ja imam sa 1.2 Turbo benzincem (9.73) je cista gradska, ne vidim da bilo kako moze da pomogne u racunici. Tako da sam uzeo tudje statistike i malo pojacao pa sam racunao sa 10.5. Ono sto je bitna stavka je da sam racunao 98 oktana, posto samo to sipam nadajuci se da je kao cistiji i bolji...

Sve u svemu, po mom stilu voznje i sta vozim (uvek pun auto, deca, thule itd...) mislim da je razlika 2l jer se dizel mnogo bolje i lakse nosi sa vecim opterecenjem i potrosnjom.

Postprodajnu vrednost ne razmatram jer kako god okrenem, za svoj auto uvek nekako premalo para dobijem. Kada sam hteo pre dve godine da prodam Polo, nudili su mi samo 7000 sto je manje od 50% koliko sam ga platio novog, jebi ga mozda sam ga preplatio (skoro 16.000)  ali pod takvim uslovima nisam zeleo da ga prodam, pa sam odustao od dalje prodaje. S obzirom na to da mi je vec skoro 45 godina, mislim da sam sa kupovinama automobila zavrsio do kraja zivota ;)

Tu smo negde sa godinama.... 40-te su drugi pubertet :) Bolesno sam racionalan, zato i vozim Skodu ali vodim se i tim detaljima oko postprodajne vrednosti. Zato mi je i bitno da imam brend koji drzi vrednost i to je bitan deo. Iskreno Superb menjam teska srca, samo zato sto mislim da bi mi u narednom periodu vise odgovarao SUV. Prakticno mi je to auto za odmore, i kako zimi cesto zavrsim u dubokom snegu, a leti moram auto da ostavim na asfaltu i spustim se peske do plaze. Pored toga, nedostaju mi ta dva dodatna sedista, i smara kad zbog gostiju moram sa dva auto do grada...

BTW preterao sam sa opremom, nema dosta toga... nema grejanu soferku/volan, posto je garaziran i kuci i na poslu, nema ventilaciju sedista posto mi se ne svidjaju rupice i guzvanje perforirane koze, nema el. podesivo suvozacevo sediste, zeni vise znaci fioka ispod sedista, i nema alarm jer uvek ubacujem dodatni alarm i zastite.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: rocktheroad Februar 17, 2018, 07:24:10 posle podne
Koji grad je zabranio dizel? To mi je promaklo. Znam da zabranjuju do odredjene CO2 emisije sva kola (kao npr London koji to radi zadnjih ihaj),ali nisam cuo da je euro 6 dizep bilo gde zabranjen. Eto u londonu npr u ultra low emissions zoni kartu ne placaju benzinci od euro 4 pa gore,a ni dizeli euro 6(adblue).

According to the investigation, Munich, Stuttgart, Cologne; three cities where bans have already been discussed at length, will be joined by Reutlingen, Hambury, Heilbronn, Kiel, Dusseldorf, Darmstadt and Ludwigsburg in outlawing diesel vehicles.

Iskreno moguce je da ce se sve to preokrenuti, dizel je ne zamenjljiv za dostavna vozila i gde god je obrtni moment, velika klikometraza i potrosnja kljucna. Ali takva je histerija sa Dieselgateom da se ne moze ignorisati kao trend. Ooko 17% je pala prodaja diesela, oko 7% u Nemackoj.

Samo da dodam nesto oko postprodaje - zar nije logicno da ce cena domacim dizelasima pasti, kad krene poplava dizelasa iz uvoza (koji su po pravilu bolje opremljeni i sigurno jeftiniji jer su nabavljeni po nizoj nabavnoj ceni)?

Naravno da ce pasti cena domacim dizelasima ako se nastavi trend i dizelasu budu dostupniji. Ali zaista ne vidim da ce pored toga biti povecana potraznja za TSI. Cak stavise, mislim da ce se ljudi voditi time da ima vise dizelasa, da ima vise delova i lakse je naci delove. Koliko ces polovnih dizni naci za TSI a koliko za TDI, i da li mislis da ce neko hteti da ugradi novu diznu u 10-god star auto.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: observer Februar 17, 2018, 07:25:54 posle podne
Jos jedan moto-freak, drago mi je ;)
Kod mene svaki auto dobije svoju beleznicu (prakticno - dosije).
Belezim svaku kupovinu goriva i kilometrazu (i ne samo to, ali to sad nije tema) tako da imam tacnu evidenciju koliko goriva je kupljeno od 0 km pa do danasnjeg dana

Ovo za polovne delove si verovatno u pravu, ja previse gledam na stvari iz svog ugla a to je stvarno veoma, veoma redak ugao ovde.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Peja Februar 17, 2018, 07:38:04 posle podne
Zabrana dizel motora?  =))

Sve je to populizam, kako bi politicari imali sta da ponude svojoj pastvi i odrzavali se na vlasti.

Treba zabraniti dizel vozila u velikim gradovima ali samo ona koja su ispod Euro6. A i to je diskutabilno, jer postoji nesto sto se zove "steceno pravo", tako da od toga nema nista.

Euro6 dizel motor sa SCR moze emitovati manje NOx (u realnim uslovima eksploatacije) nego benzinski u laboratorijskim uslovima.
To su pokazali i BMW i Mercedes svojim najnovijim dizel motorima. Promenili su algoritam ubrizgavanja AddBlue-a, nista vise. Jeste, trosi se vise AddBlue-a, ali je NOx emisija  na 50% od propisane granične.
Kako dizel motor troši barem 25% manje goriva od benzinskog, toliko je i manje ozloglašenog CO2 koji je proizveden. Dakle, dizel motor moze biti ekoloskiji od benzinskog.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Peja Februar 17, 2018, 07:47:43 posle podne
Test:
http://www.duh.de/fileadmin/user_upload/download/Projektinformation/Verkehr/dieselgate/Wintermessungen_2016_2017/170329_EKI-Bericht_NOx-_und_CO2-Wintermessungen_EKI_DUH_01.pdf
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Dragi 91 Februar 17, 2018, 11:21:23 posle podne
Vidim da ste pisali o diznama.Gledao sam emisiju Sat pre pola godine gde je napravljen video o reparaciji common rail sistema(pumpi) ali i dizni .Kada se sve to raparira lepili su Bosove nalepnice koje daju garanciju od dve godine.Da li smem da ubacim taj video sa Youtube-a?I kao vlasnik dizelasa 1.6 Tdi licno me zanima vase misljenje o mogogucnosti reparacije dizni ?
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Sammael Februar 17, 2018, 11:28:43 posle podne
Dizeli će svakako biti zabranjeni i to primarno ima veze s histerijom nastalom nakon što je istraživanjima utvrđeno da izduv dizela doprinosi promenama DNK u ćelijama koje se povezuju sa razvojem kancera. Stečeno pravo će naravno postojati (van gradova), ali će takse na dizele u EU progresivno biti sve veće i postaće potpuno neisplativo registrovati dizel. Pošto će i potražnja za gorivom pasti, cene će ići gore.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Karlheinz Februar 17, 2018, 11:47:40 posle podne
Da li smem da ubacim taj video sa Youtube-a?I kao vlasnik dizelasa 1.6 Tdi licno me zanima vase misljenje o mogogucnosti reparacije dizni ?
Naravno.
O reparaciji dizni, da ne bi detaljisali u ovoj, (a ako ne postoji već tema o tome), otvori komotno novu, npr. neku ovakvu http://forum.skodaforum.rs/servisiranje/remont-i-ciscenje-pd-dizni-na-1-9-tdi/
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Karlheinz Februar 17, 2018, 11:52:20 posle podne
Jos jedan moto-freak, drago mi je
A ja sam mislio da je moja sedmogodišnja evidencija potrošnje i održavanja na spritmonitor "nešto", sad vidim da sam ja mala maca :-) pored vas dvojice :-)) drage kolege :-))
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: nidza Februar 17, 2018, 11:54:36 posle podne
Može sve da se beleži i u spritmonitor. Ja sve čukam tamo, ali tek od bele Škode.

Sent from my SM-N9005  

Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Peja Februar 18, 2018, 10:41:59 pre podne
Dizeli će svakako biti zabranjeni i to primarno ima veze s histerijom nastalom nakon što je istraživanjima utvrđeno da izduv dizela doprinosi promenama DNK u ćelijama koje se povezuju sa razvojem kancera.
I benzinski motori imaju izduv tih kancerogenih materija. Ako mislis na NOx pogledaj grafik i pdf koji sam postavio iznad. Dizel motor može biti (sa postojećom tehnologijom) čistiji od benzinskog, samo ako to proizvođači žele.

Problem u npr u AT (verovatno i u EU) je sto više od 60% voznog parka sa dizel motorima je sa EU4, EU3, EU2.... normama. Sa EU5 normom motora ima oko 30% vozila, dok tek negde oko 10% su vozila sa EU6 normom. Zna se ko zagađuje najviše.

Stečeno pravo će naravno postojati (van gradova), ali će takse na dizele u EU progresivno biti sve veće i postaće potpuno neisplativo registrovati dizel. Pošto će i potražnja za gorivom pasti, cene će ići gore.
Kada je za nečim slaba potražnja, cene idu dole.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: fobia24 Februar 18, 2018, 10:52:38 pre podne
Pošto ću od marta raditi na 500m od kuće, dizel mi postaje suvišan. Gledao sam cene RS oktavije 3 polovnih da ubrzam promenu kola jer ako čekam da se steknu uslovi za lizing i novu, načekaću se. Cene su nenormalno visoke, RS oktavije 2.0tsi prodaju u Sloveniji za 3-4000e manje od novih, a stare po 3-4g.  hearcut Nije mi jasno ko je lud da plati polovan auto malo manje od novog. U Nemačkoj su 2.0 tdi RS povoljnije poprilično od 2.0 tsi. Mene ne zanima dizel i hoću isključivo benzin. Ako nađem šta polovno, ići će na lizing, a ova će se prethodno prodati. Samo se bojim da stvarno se ne napravi prevelika razlika između dizel-benzin u korist benzinca.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Maksimus Februar 18, 2018, 10:55:01 pre podne
(https://s13.postimg.cc/azpvpl9ef/Screenshot_20180218-105038.png) (https://postimg.cc/image/i2xr57etv/)
Evo Euro6 norme za dizel i benzin i razlike medju njima.

Sto se tice RS-a,i ovde su smesne razlike izmdju novih i polovnih,a smisao dizelke mi bas i nije jasan.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Peja Februar 18, 2018, 11:10:22 pre podne
U mrcine dizel, u ostala vozila benzin.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: -nebojsa- Februar 18, 2018, 01:05:19 posle podne
Meni je dizel vec malo dosadio :) . Kad bude prilike da se kupi nesto novije, voleo bih da to bude neki turbo benzinac 150+ks  :B=)
Sto se Kodiaq-a tice, mislim da ce najredji biti 2.0TSI. Zanima me kako se ponasa 1.4 TSI u Kodiaq-u, sudeci po testovima na YT sasvim solidno. Mada je razlika u ceni izmedju 1.4TSI i 2.0TDI 150ks relativno mala, a opet 2.0TSI je relativno malo skuplji od 2.0TDI 150ks.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Maksimus Februar 18, 2018, 06:40:25 posle podne
According to the investigation, Munich, Stuttgart, Cologne; three cities where bans have already been discussed at length, will be joined by Reutlingen, Hambury, Heilbronn, Kiel, Dusseldorf, Darmstadt and Ludwigsburg in outlawing diesel vehicles.

Iskreno moguce je da ce se sve to preokrenuti, dizel je ne zamenjljiv za dostavna vozila i gde god je obrtni moment, velika klikometraza i potrosnja kljucna. Ali takva je histerija sa Dieselgateom da se ne moze ignorisati kao trend. Ooko 17% je pala prodaja diesela, oko 7% u Nemackoj.
Ovo znamo (da se diskutovalo),nego da li su negde de facto zabranili dizele?
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Sammael Februar 18, 2018, 07:19:11 posle podne
Ovo znamo (da se diskutovalo),nego da li su negde de facto zabranili dizele?
Znaće se za 4 dana: https://www.thelocal.de/20180201/everything-that-changes-in-germany-from-february-2018

BTW, ja se potpuno slažem da dizeli mogu da budu jednako čisti kao benzinci, zato sam i potencirao da je priča oko izduva posledica histerije, tu se političke odluke neće praviti na racionalnim osnovama nego populističkim. Pogotovo što je u Nemačkoj sada vlast potpuno destabilizovana.

Pad tražnje će uzrokovati pad proizvodnje, zato sam i rekao da će vremenom doći do rasta cena. Ne znam pošto je sad olovni benzin (neophodan za oldtajmere) ali bih se kladio da je skuplji od bezolovnog?
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Maksimus Februar 18, 2018, 07:48:54 posle podne
Ne znam,mada pored potrosnje (i to ne preterano bitna razlika),eventualno obrtni momenat (mada je obicno za istu cenu benzinac snazniji) i nema neke opravdanosti za dizel.
Mada mislim da do ukidanja tesko da ce doci,koliko su samo proizvodjaci u toj istoj Nemackoj ulozili u dizel u poslednjih par godina,sumnjam da ce bas tako da ga ugase. Kod nas nece jos duuugggoo,ne moramo da brinemo  =))
Meni najvise deluje kao politicki poeni,al videcemo(ja se uopste ne bi bunio da uvedu tu zabranu,uskocio bi u jedan m550d i ne bih se puno bunio  :B=) ).
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: observer Februar 18, 2018, 07:57:55 posle podne
Olovni benzin se nigde vise u Evropi ne proizvodi. Za oldtajmere postoje posebni aditivi za ventile, koji se kupuju odvojeno.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: fobia24 Februar 18, 2018, 08:32:11 posle podne
Benzin je u Sloveniji osetno skuplji od dizela. U Srbiji je obrnuto, ali samo dok se ne promeni odnos dizelaša-benzinaca. Kada vlast uoči porast neke kategorije, oni je oderu.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Peja Februar 18, 2018, 08:51:57 posle podne
Glavno dranje će biti kada poraste cena sirove nafte. Ode sve u peršun.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: -nebojsa- Februar 18, 2018, 09:28:16 posle podne
Kod nas cena goriva raste i kada cena sirove nafte opada, mi smo tek naj..ali  :(
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Jocalaguna Februar 18, 2018, 10:34:49 posle podne
Samo da podsetim one koji imaju dizele kupljene ovde, kada budu dolazili ti "zabranjeni"  dizeli kod nas, koji će više vredeti: uveženi sa 600 000km koji će biti vraćeni na 150 000km ili naši sa originalnom km?
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: observer Februar 19, 2018, 12:30:21 pre podne
To je vec sad veliko pitanje. Narod ovde ne gleda kvalitet vec samo najnizu cenu. Eventualno domace poreklo moze da pomogne da se auto lakse proda ali da ce postici vecu cenu jako tesko.
Moj Polo je patoloski odrzavan (i dan danas u ovlascenom servisu), garaziran, izgleda i mirise kao nov ali mu to nije pomoglo da dobije bolju cenu pre tri godine kada sam pokusao da ga prodam.
Nista to nasem coveku nije vazno ako ima preko plota jeftinije.
Odustao sam na kraju od prodaje jer mi vise vredi kao rezervni auto nego kao (malo) keša.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Maksimus Februar 19, 2018, 12:42:04 pre podne
Naravno da vredi vise od onog iz uvoza,uz solidan paket opreme itekako nadje kupca.
Samo treba biti realan i ne ocekivati 50% vecu cenu od polovnjaka iz uvoza na to ime.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Sammael Februar 22, 2018, 10:21:11 posle podne
Odluka odložena za 27.2.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Buca Skoda Mladenovac Februar 22, 2018, 11:32:19 posle podne
Vozio sam bolje dizele sa 500k nego sa pravih 150 od ljudi koji su prvi i jedini vlasnici . Sve je stvar vozaca i odrzavanja . Ukupno stanje auta odredjuje cenu . To sto se kod nas kupuju samo najjeftinije krntije je posebna stvar . Ljudima se prodaje magla i to samo iz razloga jer se u 90% slucajeva prave da su popili svo znanje sveta . Dobra stara , ovce su za sisanje :)
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Jocalaguna Mart 04, 2018, 06:22:56 posle podne
Slažem se samo ako mislite da je nemac mutav pa da proda auto od 80000 km a ne sa 480000 km onda je lud. Pa on ceni pare više od nas. Iz određenih izvora znam da nema uvezenog vozils a da mu nije vraćana km ili je nešto rađeno na njemu...
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Vićsa Jul 31, 2019, 10:46:40 pre podne
Pozdrav. Iako kod mene dileme nije bilo, prelistao sam ovu temu čisto radi informacija :)
U procesu sam prodaje starog automobila i konfiguracije novog Medveda. Faktički sam već sve iskonfigurisao, ali može da se desi da odradim još neke sitne korekcije.

2.0 TSI će biti
Benzin lover sam oduvek, a i kilometraža mi nije velika da bi opravdala dizel. Pretežno gradska vožnja isto ide u korist benzinca.

Za sad je situacija takva da mi naručivanje direktno zavisi od prodaje Audija, ali presipam iz šupljeg u prazno ne bih li uspeo da naručim auto čim pre i da imam sreće da prodam Audi tačno kad treba (što je babi milo...) :)
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: djordje48 Jul 31, 2019, 11:18:12 pre podne
Kad pogledate mobile de i cekirate nesto da valja tj da je staro do 5 godina, da je prvi vlasnik i da prodavac govori samo engleski i nemacki onda znajte 100 ppsto da je to odlican auto. Naravno ovako nesto nema ispod 10 000 do 20 000 eura. Zaboravite da cete ispod 10 000 eura naci auto vise klase tipa oktavija a da valja u Nemackoj :( mozda ima ali retko. Jer sama logika kaze da su vozila tamo u startu skuplja. A kod turaka i sl ima kanti kakvih god hoces starih 10-15 godina koje su sve presle 132 000 i kostaju od 3000 do 8000 evra nesto. :o  ja prelazim 30 000 km gpdisnje pa ipak dizel. A takodje boli me kad vidim cifru vecu od 6l na tabli i kad brzo pada kazaljka :( naravno benzinac ce uvek biti u prednosti. Samo te muka natera da vozis dizel i plin. Nije niko mutav. Ali bolje i dizel i plincuga nego svinjobus =)) dizeli su kancerogeni, plin i metan su najcistiji. Zasto nema vise oktavije 1.4 na metan? Mada tu je autonomija bila problem i nema mnogo pumpi. TNG je super ali sam skeptik ugradnje TNG na TSI motore. Nisam se usudio takvo nesto a imao sam priliku da uzmem superb 2.0 TSI 200 KS. Mada on ima lose karike pa trosi ulje. Blago onome ko prelazi vise od 20-30 000 km godisnje i nikad mu na tabli nije potrosnja kao glavni meni :( :( :(
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: toleander Jul 31, 2019, 11:26:21 pre podne
Kao neko ko uopste nije imao dilemu prilikom izbora motorizacije za Kodiaqa, apsolutno podrzavam tvoj izbor motora.  :D
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Super 20 Jul 31, 2019, 12:44:28 posle podne
Ja pa ne bih kupio veliki SUV i benzin motor. Uzeo bi dizel svakako. Bas mislim da u gradu ce benzin znatno vise trositi od dizel nego na autoput i konstantnih 130km/h.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: djordje48 Jul 31, 2019, 12:51:19 posle podne
Pogledajte petroheads kad je glavaski vozio superb mk3  280 KS do Zagreba i testirao adaptivni tempomat. Na 130 nije mogao ispod 9l da ga spusti. Kazem 130 po navigaciji, mozda je bilo blizu 140 po cajgeru :o

P.S sluzbeni superb =))

Takodje i ponovna prodaja. Ako niste jedan od onih kojima treba novac od prodaje polovnog automobila onda laganica. Mazlost vrcina ljudi muci muku sa novcem, skupi jedva neke pare i posle kad prodaje auto racuna na novac od tog polovnjaka i strepi da li ce brzo otici na oglasima :(  ko moze da kupi nov auto od 30-50 000 eura i da ga nakon 5 godina i 300 000 km predjenih vrati autocacku bez cimanja oko cene i odmah kupi opet novi, kapa dola i svaka cast :bravo: :bravo: :bravo:
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Vićsa Jul 31, 2019, 01:42:49 posle podne
Treba definisati šta je to "znatno više". Taj parametar vrlo lako može da bude subjektivan.

Posle Alfe 147 i Audija 1.8 TFSI prilično sam siguran da imamo različite poglede na potrošnju i bitnost iste kod odluke (kod mene gotovo nikad nije ulazila u izbor, sem kad je naletela opcija za Mazdu CX5 gde je baš teško spustiti potrošnju i sa ekonomičnom vožnjom).
Na moju kilometražu od 10ak+ (do 15) hiljada kilometara se ne isplati da trošim više para za dizela pri samoj kupovini i na servise. Pogotovo što može da se desi da posle 5 godina opet odem na full rent varijantu za novi auto i uopšte ne preuzmem auto. Pet godina je dugačak period, ko zna šta se do tad desi. Za slučaj da preuzimam auto, znam šta preuzimam i to je ono što sam sam odabrao.

Auto je veliki i potpuno je normalno da troši. Na vazduh ne ide :)
Na menjaču sam prilično rentabilan (što veći stepen prenosa i što lakša noga na gasu). Ne znam kako će to da ide sa DSG, nemam iskustva.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: toleander Jul 31, 2019, 01:55:12 posle podne
Slazem se sa kolegom. Ne zanima me potrosnja preterano niti postprodaja, auto sam kupovao za sebe i da ja uzivam u njemu.

Razumem i argumente koji su na strani dizela, ali, meni je ovo drugo bitnije.

Iz prve ruke, posle 1700 km (400 km autoputa, 800 km magistrale, 500 km po gradu), prosek mi je 9.8 litara. U principu vozim oko ogranicenja, do 10% preko, nisam agresivan na papucici gasa. Meni je to u okviru ocekivanja, a zadovoljstvo voznje se ne moze izmeriti novcem. :)
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: djordje48 Jul 31, 2019, 02:03:49 posle podne
Bravo :bravo: pouka iz cele price je da imao razumevanja koji voze na drugo gorivo jer neko voli neko ne voli a nekoga muka naterala   :o  i radovati se uvek kad neko kupi novi auto ili dobar polovnjak jer se tako smanjuju kancerogeni nebezbedni lesevi na nasim putevima

Sifra "132 000"  :(

Nov nov nov  :(
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: observer Jul 31, 2019, 02:12:18 posle podne
Podrzavam :)

Mada sam ja celog zivota jurio potrosnju, nista preko 5l/100 km,  meni je zadovoljstvo kada naftnim kompanijama ne platim vise nego sto je nuzno - cak sam i klasu vozila birao spram toga, uvek sam vozio mala kola, a na Golfa presao tek kad se pojavio turbo benzinac sa malom potrosnjom.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Super 20 Jul 31, 2019, 08:21:39 posle podne
Tolender tvoj prosek je 8,9 ako sam dobro video vidi koji je Pejin na isti Kodiaq samo dizel. Siguran sam da nije veci od 6l. Razlika od 3-4l na 100km ili vise to je za mene "znatno vise" posto je neko hteo da mu objasnim sta podrazumevam pod to. Evo na primer na moji Superb 3 tdi srednja dugorocna potrosnja je 5.5l dizel. Superb TSI sa 280hp trosi 13l na 100km u grad.Meni sa 65 litara opseg je izmedju 1200-1300km a na TSI je jedva 780km. Nadam se da sam objasnio sta sam mislio zasto se ne isplati benzin u veliki auto ili SUV. Da ne bude da pricam naprazno ubacicu jedan link sa jednog makedonskog foruma gde covek realno prica koliko mu trosi 2.0 tsi u Superb 3.
http://forum.carclub.mk/index.php/topic,23054.120.html
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: petarp031 Jul 31, 2019, 10:26:43 posle podne
Koliko sam razumeo ovog Makedonca sa postavljenog linka, njemu je potrosnja prvobitno bila oko 13 litara, ali i nacin voznje u razradi je bio izivljavajuci. Zatim je njegova potrosnja spala na 10 litara, a zadnji put na deonici Skoplje-Budimpesta i natrag 8,1 litar na autoputu. Ja bih rekao da je potrosnja na ovom vozilu sa 270 ks sa dosta autoputa, klimom zapravo realna potrosnja i ne verujem da bi dizel istu rutu spustio znatno ispod 7 litara.
Sto se tice videa gde Glavacki testira superb iz Zagreba sa abnormalnom potrosnjom, nikako nije realno, drzao je dsg u manuelnom modu i bez potrebe auto vrteo u obrtajima, a kako mi se cini, taj superb nije bio razradjen i adaptivni tempomat je zadavao muke i dodatno podizao potrosnju jer je konstantno spustao brzinu na oko 90, pa je ponovo vrteo do 150.
Moje misljenje da 2.0 tsi normalne voznje ne sme na AP trositi preko 8,5 litara, jer imam staru skodu sa turbo motorom i 180 ks bez direktnog ubrizgavanja, taj auto sa klimom i voznjom do 150kmh trosi oko 7,5 litara. Kako se radi o dve decenije novijem vozilu sa direktnim ubrizgavanjem koje je napravljeno zbog iskoriscenja snage i smanjenja potrosnje, realno je da superb trosi barem u okvirima 1.8T motora.
Jos jedna stvar, drugar koji radi u Svajcarskoj kod dilera skode kao prodavac, kaze da superb od 270 ks na valjcima izbaci 292ks sto je 100ks vise od tdi-a.


Poslato sa ANE-LX1 pomoću Tapatoka
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: toleander Jul 31, 2019, 10:47:26 posle podne
9.8 je moj prosek, ne 8.9.

Ja ne sporim da dizel manje trosi, to sam i napisao. Ali, u bajke ne verujem, apsolutno nema sanse da kombinovana potrosnja dizel auta sa 190 konja, aerodinamikom padobrana i 4x4 pogonom bude iole blizu 6 litara. Da je tako, pa prva bi Skoda to stavila u promo materijale. Umesto toga stoji 7.1, kombinovano, po WLTP merenjima za 2.0 TDI 190 konja DSG 4x4. Adekvatan TSI je, po WLTP, na 8.8 litara, kombinovano. Nemam problem da priznam da je tih 8.8 neostvarivo u imalo realnoj voznji.

Ja verujem onome sto je Peja napisao, ali njegov Kodiaq nije 4x4. Takodje, ne znam da li je njegov motor onaj od 150 ili 190 konja. Naposletku, potrosnje koje sam video da je on navodio se uglavnom odnose na vangradsku voznju, u takvim uslovima i moja potrosnja je oko 8-9 litara.

Opet kazem, neosporno dizel manje trosi, ali nije ni bas toliko velika razlika.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: djordje48 Avgust 01, 2019, 06:55:12 pre podne
Ko ne uzme karoq sa 4x4 i pomozi Boze. Ali kod vozi ogroman SUV preko 4.7m kao sto je kodijak bez  4x4 a moram ga zvati Tupson =))  jer ce kad tad da ga otkine mala pandica 4x4 u snegu od telekoma italija sto vozi raznosac pizze =))

Sifra: Tucson sa prednjim pogonom =))
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Super 20 Avgust 01, 2019, 07:59:32 pre podne
Kao sto rekoh razlika je uglavnom 3-4 litara. Taj makedonac je rekao da mu auto trosi 13l u gradu a ponekad i vise. Prosek mu je bio 12l dugorocno,to je napisao nekoliko stranica ranije. E sad gde on zivi u Skopje i kako ga vozi ja ne znam,ne poznajem coveka. Inace neka je i prosek 8,1 za autoput gde je vozio konstantno 130, tu TDI potrosi 5,5 najvise i to govorimo o otvorenom putu gde je razlika znatno manja.Pejin KOdiaq je 150hp ako se ne varam. Kod nas je dizel jeftiniji od benzina za 20 dinara po litar pa usteda je jos veca.Tako je i u vecinom drzava sem u Srbiji i jos par drzava. Naravno neka vozi ko sta hoce i moze priustiti. Bio sam u Bg na auto sajem, video se sa Zlatica i ostale iz ekipe (nisam se upoznao jer je bila guzva) i kada bi ja imao mogucnost da biram onda bih vozio Kodiaq RS TDI sa 240hp. Vrh i performanse i potrosnja. Al bice i to jednog dana, samo zdravlje.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Vićsa Avgust 01, 2019, 08:31:18 pre podne
Kao što reče toleander, nesporno je da je dizel ekonomičniji. Na koji vremenski period bi se on meni isplatio, to je pitanje.

Čak i da prelazim 15k km godišnje (a to se retko dešava), razlika u ceni za gorivo je nekih 500 eura godišnje. U kalkulaciju sam uneo benzin od "100 oktana" koji je skuplji. Sa 95icom je razlika od oko 300 eura godišnje.

Za dizel primerak u startu moram da dam 2000 više.

Gorivo me vraća na nulu tek za 4 godine ako svake godine pređem zadatu kilometražu (što se sigurno neće desiti)
Servis neću ni da ubacujem u jednačinu, već mi se ne isplati :)

Potpuno razumem odabir dizela za veće kilometraže, ali meni jednostavno ne pije vodu.

Na sve to treba dodati da sam neko ko potrošnju stavlja kao poslednji parametar pri odluci za kupovinu. Razlozi su, nadam se, očigledni u napisanom gore.

P.S. Na brzinu sam radio proračune na potrošnje od 10l za benzin i 7l za dizel. Ako sam nešto negde omašio, ispravite me slobodno.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Super 20 Avgust 01, 2019, 09:53:04 pre podne
Moje je da ce ti auto u gradu imati razliku od 4l. Al ako tebi gorivo nije problem onda go for it. Svako zna sta mu odgovara. I ako tebi ne menja nisto 500 eu ustede godisno ili 600eu ko smo mi da ti ista sugerisemo.Svako ima svoju matematiku. U zdravlje ga vozio.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: toleander Avgust 01, 2019, 09:56:56 pre podne
Pa, ne mozemo porediti babe i zabe, 4x4 benzinac od 190 konja i 4x2 dizelas od 150 konja.  :B=) Onda gledaj 1.5 TSI i poredi njega sa tim dizelom.

Drugo, taj Superb koji pominjes, niko ne kupuje auto od 270 konja da bi ga mazio vec da bi ga gazio i ne vidim kako njegova potrosnja moze biti relevantna ovde.

Trece, eno po spritmonitoru, prosek 2.0 TSI 4x4 190 benzinaca je 9.12, prosek 2.0 TDI 4x4 190 dizelasa je 7.81, RS Kodiaq 9.08. Nista fabricka merenja, vec ljudi beleze koliko njihov auto realno trosi u realnoj voznji. Nema govora o 4 litra razlike, niti moze biti u slucaju slicno konfigurisanih masina. Sad, sto ti poredis razlicite stvari, to je vec drugo.

Jos jednom, neka cveta hiljadu cvetova i neka svako vozi ono sto zeli, nemam problem sa tim. Ali nemojmo preterivati. :)
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: nidza Avgust 01, 2019, 09:57:45 pre podne
Par bitnih stvari koje se redovno ispuštaju iz vida:
- moraju se upoređivati vozila istih performansi, ne različitih
- 150 vs 190 ks nije isto
- prednja vuča i 4x4 nije isto


Primer:
Octa 2.0 TDI 150 KS, Audi A4 Quattro, 2.0 TDI 184KS, sipali na istom pištolju, vozikali se po ostrvu, Octa 53€ sledeće sipanje, Audi 73€. Maltene 50% više zakolje 4x4 + šire gume. Prosto drugačije trimovan automobil, za performanse i ugođaj, ne za štednju kao Octa.


Ljudi najčešće potcene koliko 4x4 zakolje ekonomiju i performanse. Ogromna energija se tu prži bespotrebno, kome dodatna pogonska osovina nije često potrebna. Ako vam treba svake treće zime na dva dana, ne kupujte 4x4, jer ćete rasuti par hiljada EUR goriva za vreme posedovanja.


Ovde dilema između 2.0 TDI i TSI nije tako jednostavna, ako jedan ima 4x4, DSG, opremljeniji je teži, naspram ekonomične varijante.


TDI 150 KS fwd treba porediti sa TSI 150 KS fwd.



4x4 TDI 190KS nema šanse da je štedljiviji od Audija spomenutog iznad, verovatno je tu negde ili još grđi.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Maksimus Avgust 01, 2019, 10:12:50 pre podne
Jel nekome stvarno presudno par litara na novom autu od 30+ hiljada koji generise toliko troskova? Pa za 2 godine ode bar 8-10 hiljada na pad vrednosti,pa onda jedna guma kosta 200e,gde je kasko,gde su servisi? Zbog cega,50tak eura ustede na mesecnom nivou(za neke prosecne kilometraze koje se pominju)?
Kod npr kodiaqa mozemo diskutovati o izboru 190 benzin ili 190 dizel(benzin ne ugladjeniji,dizel ima vise obrtnog,sta neko smatra da bolje lezi tom tipu vozila itd). Pogotovo sto je tu benzin i jeftiniji pa tek ima smisla.
Porediti 280 tsi sa tdi je besmisleno,pogotovo sa tdi-em koji nema 4x4 i dsg. Taj tsi je bolji automobil,ja sam uzeo tdi ne iz bilo kakvog ubedjenja da je bolji,da cu nesto ustedeti,neke totalno druge(i za vecinu irelevantne okolnosti) su presudile. To gorivo je jeftina razlika kad se uzmu u obzir performanse i to da je nabavna cena ista kao i za dizel.
 
Kupuje se pre svega sta odgovara potrebama i sta ko zeli od auta.

I meni u superbu dizelu gradska potrosnja 8.5,ne vidim kako bi mi kodiaq trosio ispod 9.5 a ne 7.x. Pa santa fe 2.2 dizel mi trosi nikad ispod 11.5,al racunam da je kodiaq noviji i da je dsg stedljiviji od klasicnog autimatika.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Super 20 Avgust 01, 2019, 10:39:34 pre podne
Pa, ne mozemo porediti babe i zabe, 4x4 benzinac od 190 konja i 4x2 dizelas od 150 konja.  :B=) Onda gledaj 1.5 TSI i poredi njega sa tim dizelom.

Drugo, taj Superb koji pominjes, niko ne kupuje auto od 270 konja da bi ga mazio vec da bi ga gazio i ne vidim kako njegova potrosnja moze biti relevantna ovde.

Trece, eno po spritmonitoru, prosek 2.0 TSI 4x4 190 benzinaca je 9.12, prosek 2.0 TDI 4x4 190 dizelasa je 7.81, RS Kodiaq 9.08. Nista fabricka merenja, vec ljudi beleze koliko njihov auto realno trosi u realnoj voznji. Nema govora o 4 litra razlike, niti moze biti u slucaju slicno konfigurisanih masina. Sad, sto ti poredis razlicite stvari, to je vec drugo.

Jos jednom, neka cveta hiljadu cvetova i neka svako vozi ono sto zeli, nemam problem sa tim. Ali nemojmo preterivati. :)

Tekst ti je bezveze. (to je najblago receno sto mogu napisati a da te ne uvredim)
Koje babe i zabe poredis? Sporedio sam dva slicna modela koje ce da se koriste u slicnim okolnostima.Sporedio sam moji Superb sa 190hp dizel i benzinski Superb od 270hp. Napisao sam moja licna iskustva da ja nikada nisam imao prosek na otvorenim putom pri 130km/h veci od 5.5l Covek je imao sa 2.0tsi u isti auto 8.1l. Meni je range sa 65litara dizel inicijativno 1250km i to se menja naravno sa stilom voznje. U Superb 2.0 tsi sa 65l benzina range je 780km. Mala razlika? Ok nekome mozda i je mala.
Kako ti to zakljucujes ko za sta kupuje auto? Ja mogu da kupim auto i od 300hp pa da ga vozim laganica sa poneke izlete. Kazes da "covek nije relevantan"? Stvarno? A ti si relevantan i znas kako on vozi na osnovu negovog izbora motora? I zato on nije relevantan a vozi taj auto? Smesno.
Al zato navodis anonimne postove u neki spirometar kao relevantne podatke ili tako ti odgovara? Zasto bi podatke bile relevantne u spirometru a ne bi bio relevantan covek koji je kupio superb 2.0tsi?

Moj stav je da u auto B i C segment benzin je dobra opcija. U teska i velika auta poput Kodiaqa i Superba gde se prelaze velike kilometraze nije. Po meni je glupo kupovati Superb ili Kodiaq ako mu je prvenstvena namena grad. Oni su konstruirani pre svega za otvoren put i velike kilometraze ne za grad. Za u grad ima manje alternative.

p.s. U velika vozila samo hibrid dobro podrzava benzin pri tom da potrosnja ostane u razumne mere.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: toleander Avgust 01, 2019, 10:48:23 pre podne
Slobodno vredjaj, ostajem pri onome sto sam napisao, ti poredis babe i zabe. Nidza i Maximus su ti lepo napisali, poredjenje automobila sa motorima toliko razlitih snaga i drugacijim pogonima je apsolutno nerelevantno.

Ali iz poredjenja sa istom snagom i pogonom ne moze da se izvuce zakljucak koji tebi odgovara, to je problem.
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: Vićsa Avgust 01, 2019, 11:11:54 pre podne
Moje je da ce ti auto u gradu imati razliku od 4l. Al ako tebi gorivo nije problem onda go for it. Svako zna sta mu odgovara. I ako tebi ne menja nisto 500 eu ustede godisno ili 600eu ko smo mi da ti ista sugerisemo.Svako ima svoju matematiku. U zdravlje ga vozio.

Uhvatio si se za tvoje pogrešno interpretiranje mog posta i ne puštaš :) Moje iskreno mišljenje je da ne postoji razlika od 4 litre izmešu 190KS benzinca i 190KS dizela. Nisam stručnjak, možda grešim.

Nije poenta da li je meni nešto mnogo ili ne, nego da ta ušteda od 500 eura godišnje počinje tek za oko 5 godina (više manje).  I to je pod "možda". Zato što treba u jednačinu staviti da sam dizela platio 2000 eura više. Dok dizel povrati tu cifru na moju kilometražu, ko zna šta se sve promeni.

Matematika je jasna, ako je već moja zaljubljenost prema benzinu problem :)
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: djordje48 Avgust 01, 2019, 11:14:51 pre podne
o ukusima se ne raspravlja, udrite brigu na veselje :bravo: bravo2

svako ima svoj ukus i svakome nesto treba. npr, mene niko ne moze ubediti da mi ne treba 4x4. spalicu se ziv sa ogromnim autom a prednjim pogonom jer dosta vozim zimi, idem po brdima, leti imam makadama i losijeg puta a po kisi da ne pricam. nema sanse da mi superb odmah lepo primi gas a da ne slajfuje po ravnom po kisi sem ako bas lagano i pazljivo ne krecem. gume imaju oko 7mm sare, letnje su. i mene npr ne zanima da li bi trosio 15l tada. ali opet kaze, ogranicavam se na moje zelje. ima ljudi koji ne voze kola zimi, koji nemaju planinu, sve je to ok.  bravo2. npr ja ne bi vozio nikad bmw audi ni merc ni da mi ih poklonis i bez razmisljanja bih dao 50 000 eura za superb u full opremi ili kodijak RS. ne bih ni sekunde razmisljao. takodje, nemam te pare, pa i zbog toga ne bih razmisljao =))  dao bih 45 000 eura za seat alhmabru ili 70 000 eura za neki vrh opremljen T6 kamper, karavelu i sl. I nema sanse da me neko ne ubedi u suprotno bravo2

samo je pogresno unedjivati nekoga ko nesto zeli da mu to ne treba, a nasi ljudit to vole "sta ce ti, koe to jos treba, ne diraj, ostavi" :( :( :(
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: fobia24 Avgust 01, 2019, 12:34:36 posle podne
Odlican izbor motora ako ga konfigurises! Realna potrosnja se ne moze uzimati bez 5000km. Jer je niza kad se motor razradi malo.

Poslano z mojega SM-G965F z uporabo Tapatalk

Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: observer Avgust 01, 2019, 12:54:56 posle podne
dao bih 45 000 eura za seat alhmabru ili 70 000 eura za neki vrh opremljen T6 kamper, karavelu i sl. I nema sanse da me neko ne ubedi u suprotno bravo2

samo je pogresno unedjivati nekoga ko nesto zeli da mu to ne treba, a nasi ljudit to vole "sta ce ti, koe to jos treba, ne diraj, ostavi" :( :( :(

O da, T6 kamper je i meni zelja, jednog dana...  bravo2
Naslov: Odg: Dilema - 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Poruka od: toleander Avgust 04, 2019, 02:52:45 posle podne
http://forum.skodaforum.rs/moj-suv/kodiaq-lk-2-0tdi-4x4-dsg-by-vladapetr/

Dakle, gotov identican Kodiaq mom, 190 konja, 4x4, L&K, cak je i dodatna oprema gotovo istovetna, samo sto je njegov TDI. I covek lepo kaze:

"EDIT: zaboravio sam potrošnju  na ovih 2500km prosečna potrošnja je 8.4l. "

E, to nisu babe i zabe vec relevantno poredjenje potrosnje dva automobila. I, naravno, nema govora o 4 litra razlike.