Autor Tema: Uskoro: Nova Skoda Octavia 2020  (Pročitano 8076 puta)

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Na mreži -nebojsa-

  • Laurin&Klement
  • ******
  • Poruke: 1465
  • L&Ke: 60
  • Lokacija: Čačak
Odg: Uskoro: Nova Skoda Octavia 2020
« Odgovor #165 poslato: Jun 17, 2019, 10:30:38 posle podne »
Ja napisah da ima dizela, i da ce ih i biti; rekao sam da ih kod Toyote vise gotovo nema;  mozda te mrzelo da citas.
U sustini se slazem sa tim sto si ti napisao.  :)
Poenta je da ce dizeli (a u velikoj meri i benzinci) biti sve kompleksniji i samim tim sve skuplji; vidis kakva pometnja se napravila sa euro 6d temp i WLTP, a zamisli tek za par godina kad prepolove dozvoljene emisije gasova. Pa kad malusi za proizvodjaca cija flota emituje vise CO2; NOx...od propisanog minimuma...
Benzinci sve vise dobijaju GPF, uglavnom kao posledicu direktnog ubrizgavanja goriva i sve strozih normi izduvnih gasova.
Dizeli vec drugu deceniju vuku sa sobom hrpu eko filtera; svakom generacijom sve restriktivnijih i zahtevnijih; a sve zbog pomenutih normi izduvnih gasova. Danasnji dizel motor ima EGR, DPF, SCR, itd... Cenim da jedno 200 kg mase danasnjeg dizel automobila otpada na dpf, egr, ad blue skalamerije.
Deo gimnastike su i ovi takozvani mild hibridi sa 48V instalacijama, benzin/dizel+48v instalacija koja sluzi tome da se smanji upotreba sus motora kad god je moguce; a da pritom ostane u osnovi vec postojeci automobil.
U prilog tvrdnju da ce biti sve skuplji automobili sa dizel motorima ide i cinjenica da se vecina B segmenta odrekla dizela u novim generacijama; pa i Skoda, VW, Seat. Nece biti isplativo prodavati dizel autmobil za 15000€. Ili tacnije receno proizvodjaci ga nece nuditi zbog smanjene zarade uslovljene vecim ulaganjem u tehnologiju i proizvodnju dizel motora za jeftinije modele.
Škoda Octavia 1.9TDI Elegance 2007 A5.5 Home Made

Na mreži nidza

  • Laurin&Klement
  • ******
  • Poruke: 1090
  • L&Ke: 33
  • Lokacija: Beograd
Odg: Uskoro: Nova Skoda Octavia 2020
« Odgovor #166 poslato: Jun 18, 2019, 08:37:44 pre podne »
Sto naravno ne znaci da je dizel gotov; bice novih dizel automobila realno barem jos 10ak godina


Nije me mrzelo da čitam, nego sam replicirao na ovu blago apokaliptičnu rečenicu za dizel, koja nema veze sa Toyotom. Biće ih još 50 godina, tj. biće ih dok bude SUS motora, ali u vozilima gde je njihovo prisustvo opravdano, jer su dosta skuplji i, kao što si i sam primetio, preopterećeni ekologijom.

  • Vozi: Škoda Octavia RS230 2017, Škoda Octavia 2.0 TDI 2015 Style

Na mreži -nebojsa-

  • Laurin&Klement
  • ******
  • Poruke: 1465
  • L&Ke: 60
  • Lokacija: Čačak
Odg: Uskoro: Nova Skoda Octavia 2020
« Odgovor #167 poslato: Jun 18, 2019, 08:19:25 posle podne »
Nista tu nije bilo apokalipticno. Stanje je vec sada takvo da u jeftinijim vozilima dizela vise nema. Ponavljam, u sustini se slazemo. A Toyota je pomenuta zbog navedenog poredjenja hibrid-benzin-dizel od kolege Dilema.
Škoda Octavia 1.9TDI Elegance 2007 A5.5 Home Made

Na mreži darkman

  • Test Drive
  • *
  • Poruke: 3
  • L&Ke: 0
Odg: Uskoro: Nova Skoda Octavia 2020
« Odgovor #168 poslato: Jun 20, 2019, 08:30:05 pre podne »

Van mreže Dilema

  • Ambition
  • ***
  • Poruke: 39
  • L&Ke: 4
  • Lokacija: Srebrenica
Odg: Uskoro: Nova Skoda Octavia 2020
« Odgovor #169 poslato: Jun 20, 2019, 10:23:21 pre podne »
Masis poentu hibrida, a to je niska emisija izduvnih gasova, niska potrosnja u urbanim uslovima, niza potrosnja u odnosu na konvencionalne benzince.
Najveci proizvodjac hibrida - Toyota se od dizela vec gotovo oprostila. Sto naravno ne znaci da je dizel gotov; bice novih dizel automobila realno barem jos 10ak godina.
Problem je sto ce biti sve skuplji jer ce biti sve teze odrzavati korak sa novim normama izduvnih gasova. AdBlue, dpf, i ko zna sta jos. Vec sada pojedini automobili sa AdBlue/SCR trose i preko 10-12 litara ad blue na 10000 km.
Takodje subvencionisane cene hibridnih vozila u velikom delu EU, kao i manji harac pri registraciji cine jos jednu prevagu.
Cena odrzavanja je takodje niza za hibride nego za dizele.
Sve su to cinjenice koje odlucuju ko ce prodati flotu vozila i slicno. Naravno ne kod nas... :)
Nije potrosnja samo litara na 100 km.
Npr. novi Rav4 2,5HSD trosi realnih 6-6,5 lit/100 km kombinovane voznje. Kazerm realnih jer sam ja toliko video na bordu. Camry Hybrid cak i manje. CHR Hybrid prosek Cacak-Ljubljana nesto oko 4,5l/100km.
U gradu i regionalno manje, na auto putu nesto vise. Mada je takav slucaj i kod dizela i benzinaca; najvise trose na auto putu.
Servis za Rav4 2,5HSD kosta slicno kao za Yaris 1,5VVTiE. Informacija iz prve ruke  :)
Gresis i sto se tice regenerativnog punjenja, doduse ne toliko kod Yarisa; kod poslednje generacije hibrida efekat regenerativnog punjenja baterije je izrazeniji, mada svako kocenje i otpustanje gasa dopunjava bateriju. SUS motor i hibridni menjac (sklop menjaca, generatora i elektromotora; sa planetarnih zupcanicima) su stalno spojeni.
Po meni je tek plug in besmislica; ako vozis samo po 50km; tebi je realno i dovoljan cisto elektricni automobil; sto bi se cimao sa plug in-om?
Ako vozis duze relacije, kod nas na brdovitom Balkanu opet plug in nema smisla jer nema punjaca. :(
4x4 kod hibrida i elektroautomobila nije i nece biti zamena za 4x4 kod terenaca. Vec sada AWD hibridi nemaju nikakvu fizicku veziu izmedju prednjeg i zadnjeg pogona.
:)

Toyota Corolla (2015 god.) 6.5 l sa 1.6 stari benzinac, sasvim dovoljno nema nekakve potrebe za hibridom.
Moj utisak je da nema neke velike sreće sa hibridom za moje potrebe, kao i većinu ljudi koji žive mimo Beograda.
Na magistralnim putevima, ako imate imalo logike možete preći 50 km da ne zakočite (napunite baterije).
Hibrid=dodatna masa, dodatni dijelovi (dodatni kvarovi), neisukustvo majstora sa novim dijelovima, upitna ušteda na gorivu.

Što se tiče disela i troškova, najgore je prošao jedan od dva Pežoa 301 sa 1.6 HDI motorm, pumpa Add Blue je vrisnula i to 2 puta, što je bilo 2x1200 KM u ovlaštenom.
Pumpa je vrisnula na oko 120 000 km i 3 godine starosti, te je ispao kao jedna od gorih vozila koje smo uzeli.
23 000 KM kao nov, 2 400 KM samo za dvije zamjene pumpi 10% vrijednosti novog vozila.
Ostali 1.6 HDI motori služe, da ne čuje zlo, imamo Berlinga sa 340 000 km, koji još gazi bez problema.

Toyota je se oprostila od malih disela jer su izračunali da im se ne isplati razvoj novih "zelenijih" disela.
Sa 1.6 motorom koji su preuzeli od BMW-a, nisu se usrećili, kraći servisni intervali, slaba pozdanost.
A njihova primarna tržišta i ne mare toliko za diselima.
Uz to došlo je njihovih 5 "hibridnih" minuta.

Stoga mojim potrebama i firme u kojoj radim najviše odgovara, disel ili manja vozila sa benzinskim motorima.

Prije svega ne zamjeri na 4x4, to je onako kolokvijano upotrebljen izraz, znam da postoje različite vrste.
4x4 za pravi offroad mehanika je zakon za naše uslove Lada Niva, ko ima para ima i boljih.
Ne vozim AWD ili 4x4, ali dobro bi mi došao i AWD ponekad, zato mu se i radjujem za male pare.
Da pojasnim doplata za AWD kod C-HR je 3000 KM što smješna cifra, a pogledaj kolika je doplata kod klasične mehanike.
Mišljenja sam da 90% nas je sasvim ok sa pogonom na jednoj osovini, tj. nema potrebe za varijantom AWD 4x4.
Opet ni za izbor žene nisu presudne grudi, ali opet se čovjek obraduje kada ih vidi.

Ko je imao iskustva sa majstorima, zna da obični alternator može biti glavobolja (možda ne u Beogradu i većim mjestima).
Savršenstvo je u jednostavnosti.

Željno iščekujem Teslu od 40 000 -50 000 KM, a do tada se nadam plugin Oktaviji za 30 000- 40 000 KM.
AWD neka opcija čisto da pomogne u krivinama i na jačim uzbrdicama zimi.
Opet potrebe su različite, svakom svačije veselje.

Btw. na ovom snimku me karavan podsjeća malo na Rapida Spaceback.
  • Vozi: Škoda Superb 1.9 TDI Greenline

Na mreži -nebojsa-

  • Laurin&Klement
  • ******
  • Poruke: 1465
  • L&Ke: 60
  • Lokacija: Čačak
Odg: Uskoro: Nova Skoda Octavia 2020
« Odgovor #170 poslato: Jun 20, 2019, 10:42:57 pre podne »
Kod CHRa nema AWDa sem na 1,2T benzincu sa CVTom  :(
Sve je tacno sto si napisao a tice se Toyote i BMW diesela. Uz to vise procentualno ima problema sa BMW dizel motorima nego sto je bilo sa Toyotinim u istim modelima. :)
Sto se AdBlue problema na Citroenu tice, imamo bar jedan sedmicno sa tim problemom.
Da ne sirim dalje, tema je nova Octavia  :)
Škoda Octavia 1.9TDI Elegance 2007 A5.5 Home Made