Autor Tema: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)  (Pročitano 102545 puta)

0 članova i 30 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže KarlheinzTopic starter

Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« poslato: Mart 03, 2014, 12:03:43 pre podne »
Svi koji su imalo zagrebali po internetu u potrazi za konkretnim odgovorom na neke nedoumice oko motornih maziva - ulja, sigurno su pročitali bar nekoliko pasusa odavde:
http://motornaulja.blogspot.com/
Oni koji dobro poznaju tu materiju znaju koliko je ovaj izvor i njegov autor dobro upućen u ono što piše.
Uskoro i ovde na forumu, Expendable, čovek koji može da vam razjasni bilo kakvu neodoumicu po pitanju motornih ulja/maziva.

(tnx to WEST 014)

PRE NEGO ŠTO POSTAVIŠ PITANJE ILI ZATRAŽIŠ SAVET, PROČITAJ:

1. Odgovore i savete piše korisnik STALKER (više o njemu pročitajte na gornjem linku)

2. KORISTI PRETRAGU, možda je odgovor na tvoje pitanje već ovde  bravo2

3. Kako bi olakšali Stevi, sebi i svim čitaocima, preporuka je da se piše poštujući ovo:

a) Pitanje MORA biti jasno i direktno
b) Poželjno (ne obavezno) da se navede preporuka iz uputstva vozila
c) Navesti način korišćenja vozila (profi, npr. taksi, više grada ili mešovita vožnja ili više duge relacije), više da bi odgovor bio konkretniji
d) Tip motora, godište, ukupnu kilometražu koje ima vozilo, tvoju godišnju kilometražu... isl.
d) Opciono, posebni zahtevi (npr. smanjenje potrošnje goriva ili Track Day i slično)
e) Istorija servisa (koje je ulje korišćeno) ako postoji pisani trag
f) Slobodno navesti brend ulja koji je omiljen, naravno nije obavezno

4. AKO želiš mišljenja/savete DRUGIH korisnika Škoda foruma - onda OBAVEZNO otvori posebnu (novu) temu.

5. Pitanja koja nisu u skladu sa gornjim preporukama i ostali komentari i potpitanja mogu biti obrisani.
« Poslednja izmena: Jun 24, 2016, 12:11:06 posle podne Karlheinz »
  • Vozi: OctaviA5 1.9TDI 2008 Elegance+

Van mreže WEST 014

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1 poslato: Mart 03, 2014, 03:35:30 posle podne »
Admine hvala na tvojoj zelji i pomoci da ovako nesto zazivi na Skoda forumu, nadam se da ce nam Steva biti od pomoci, kao i na drugim forumima. Naravno u skladu sa vremenom koje mu je na raspolaganju.
Tema je zamisljena da mi pitamo, a Steva odgovara. Znaci krajnje jednostavno za nas :D
Ako imate nedoumicu koje ulje da sipate u vasu Skodu, na koliko da menjate, koliko treba da trosi auto ulja, ili bilo sta iz ove oblasti, ovde pitajte. Pozz

Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #2 poslato: Mart 03, 2014, 08:56:45 posle podne »
Evo mene!
Izvolite!

Poželjno navesti (ko ima uputstvo) preporuku fabrike, šta je korišćeno, stanje motora, način korišćenja automobila ... (sve po rečenicu-dve, nije obavezno ali što više navedete precizniji i odgovor).

P.S.
Nisam (na žalost) vlasnik Skoda automobila ali bi mi Rapid lepo legao! Baš za mene, nisam izbirljiv što se detalja tiče (mada mu i tu ništa posebno ne fali), ali je zaista prostran auto pristojnih performansi (čak i na 86ks! što nije baš česta pojava).
Škodilak smo imali (proodično, kad sam bio "Titov pionir") pre 40-tak godina (pa do pre 33.), 110L.
Čak i ta mi je ostala u lepom sećanju. Od novijih sam malo (službeno) vozio samo Fabiu kombi (1.2) i nešto se vozao u oktaviji 1.9TDi, 2006. (veeeliiiki auto, troši kao upaljač, mogao bi biti malo udobniji ali pouzdanost je više nego dobra ... ali me je zapanjilo zviždanje vazduha pozadi već na 80-90km/h, nije baš da iritira do 120 ali se ne može ignorisati; ipak idealna porodična i poslovna limuzina, ništa besno i ne toliko skupo a sve ispunjava).
Po gradu sam dosta vozio Fabiu pick-up ... malo je nežnija nego što sam bio očekivao.

Van mreže Turbo

  • Laurin&Klement
  • ******
  • Poruke: 1588
  • Total likes: 0
  • Ugled L&K: 16
  • Lokacija: Beograd
Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #3 poslato: Mart 03, 2014, 09:15:44 posle podne »
Pozdrav, odavno sam redovni posetilac Bloga, pa evo nas i ovde, dobrodošao :)

Moj slučaj je sledeći: Fabia 1.2TSI 77kW, 2010., kupljena nova, sada na nepunih 60.000km, u garanciji sipan Castrol Edge 5W-30 504.00/507.00. Sada prvi put promenjen brend(tj pre 5000km), i sipan Motul Specific 504.00/507. Castrola trošio oko 0.8l između dva servisa(12-13.000km), ja obično dolijem 300-400ml, tako da pri narednoj zameni bude oko sredine merne šipke. Castrol po pravilu skoro uopšte nije trošio u zimskim mesecima, 90% potrošnje popije u letnjim mesecima.
Sada Motula troši i više(pri tome je malo gubio na separatoru uljnih para što je rešeno vrlo brzo nakon prvog sipanja Motula, dakle Motula ne gubi i na tom mestu, već je sve potrošio na rad motora). Neka moja procena je da sam dolio oko 600ml na 5000km, i to od novembra do sada, dakle sve u zimskim mesecima, kada inače nije trošio.

Znam da postoji tendencija da pri prvoj promeni brenda može da se javi povećanja potrošnja koja se kasnije stabilizuje.

Da li da prelazim na neki 502.00 5W-40 možda bolje, posebno zbog letnjih meseci? Auto je na fiksnom servisnom intervalu, a ja sam sipao 504.00 po principu "ko može manje može i više", računajući da je to ipak za nijansu viši standard :)

Takođe u razgovoru sa jednim prilično upućenim i merodavnim mehaničarem VW grupe, saznao sam da se u poslednjih godinu dana primećuje povećana potrošnja Motula u motorima, i da je on koji je ranije preporučivao i forsirao Motul, od njega odustao, i sada savetuje Mobil svojim mušterijama, i neki Bardahl čak, za koji sam samo čuo i to na Blogu u tekstovima o moto uljima.
Fabia 1.2TSI 105PS Eibach Pro Kit | Civic 1.5 V-Tec Eibach Pro Kit

Van mreže WEST 014

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #4 poslato: Mart 03, 2014, 09:38:15 posle podne »
Pozdrav Stevo i ovde. Sad smo dosta bogatiji forum. Srecno u radu! 8)

Na mreži Neba

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #5 poslato: Mart 03, 2014, 11:08:57 posle podne »
Pozdrav Stevo, dosta toga pozitivnog sam cuo o Vama. Drago mi je da cete i ovom forumu posvetiti deo vremena.

Da ukratko predstavim svoj primerak 1.9 sdi motora u Fabiji:

kupio sam automobil sa 91700km na satu.
 93155km: u okviru velikog servisa zamena ulja Castrol Edge 5W-40
102650km: mali servis ponovo sipano Castrol Edge 5W-40
113603km: mali servis ponovo sipano Castrol Edge 5W-40
123563km: mali servis ovaga puta po savetu sipan Castrol Magnetic 10W-40
trenutno na satu 131000km.

Za nepune 2 godine sam presao nepunih 40000km. Od 20000km na godisnjem nivou
nekih 6000 su mi na otvorenom a ostalo grad. Najcesca gradska relacija mi je 12km.

Za 30 hiljada km sa Castrol Edge sam ukupno dolio 2,6 litara ulja, dakle ne pun litar na 10000km s tim sto ostane na minimumu pred zamenu a blizu gornjeg kolenceta na sipki posle zamene. Za ovih 7500km na 10W-40 sam dolio 0.2l ulja i trenutno je nekih 2-3mm iznad pocetka karirane zone, odnosno imam utisak
ovo ulje manje trosi.

Gorivo najcesce sipam na Petrolovim pumpama, njihov Q-max ili na NISu.

Da li da nastavim sa Castrol Magnetic 10W-40 ili da se vratim na Castrol Edge 5W-40 ili nesto trece ?
Da li kolicina potrosenog ulja govori o tome dal ulje "prija" motoru ili ne ? Recimo ako motor ulje iste
gradacije recimo 5W-40 dva razlitia proizvodjaca ulja razlicito potrosi, znaci i da je proizvodjac cije je ulje manje potroseno bolji ?
I jos jedno pitanje za sledecu zimu, kako je sdi motoru recimo na -5 stepeni potrebno dobranih 7-8km
u gradu da postigne radni temperaturu da birati drugacije ulje za zimu od onog za leto ?

Da li je ispravno prilikom zamene naliti ulje do sredine/vrha a zone na slici ispod ?

Unapred Hvala :)
« Poslednja izmena: Mart 03, 2014, 11:18:08 posle podne Neba »
  • Vozi: Fabia 1.9 SDI

Van mreže vlada320

  • RallyeSport
  • *****
  • Poruke: 545
  • Total likes: 0
  • Ugled L&K: 42
  • Lokacija: Beograd
  • Škoda - best for money
Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #6 poslato: Mart 03, 2014, 11:52:24 posle podne »
I ja bih molio za savet, što više razmišljam - to sam neodlučniji koje ulje da sipam, a već sam trebao servis da odradim.

Škoda Fabia 1.4 16v - 100 ks, VW motor (2001.) 112.000km, godišnje pređem tek 7.000km - uglavnom gradska vožnja sa puno kratkih deonica od 2-3 km, jednom u god. do Grčke, par puta do Banata i to je sve. Ne forsiram po gasu, naročito na hladan motor, a ne idem ni preko 5000 o/min. Benzin sipam isključivo od 98 oktana, kako je fabrički propisano.
Stanje motora: kompresija u svim cilindrima 11 do 11,5, lepo radi, lepo ide, ne duva vidljivo na iberlauf (mada masti kućište filtera za vazduh gde ulazi crevo). Nije trošio ulje do pre 18 meseci, onda počeo pomalo i sada došlo do 1 litar na 5.000 km.
Auto je uvezen iz Italije, mada u odličnom stanju (servisna knjiga), do  2010. god. tamo korišćeno Agip ulje, ja odmah prešao na Valvoline 5 w40  full sintetika, nije trošio, ponovo isto zamenim posle godinu dana i sve u redu do jeseni 2012. i onda primetim da je počeo da troši ulje. Pomislim - iskvarili su Valvoline ulje i pređem na MOTUL Synergie 6100 10w 40. Možda se malo smanjila potrošnja prvobitno, ali sigurno je potrošio 1 L / 5000km.
Valvoline preporučuje njihovo Max-Life 5 w40 ulje za taj motor, ali nema ga u Srbiji, ima 10w 40, ali ono nije licencirano od strane VW-a. Šta Vi mislite o MAX - LIFE Valvoline uljima, ima li istine u tome da imaju posebne aditive za vremešne motore?

I na kraju da nešto važno dodam. Mene, kao i većinu članova foruma, osim informacije o viskozitetu i specifikaciji ulja odgovarajućeg za auto koji vozimo, podjednako ili čak i više interesuje koje brendove ulja nam preporučujete kao kvalitetne.
Zahvaljujem se na odgovoru!
  • Vozi: Opel Astra H 1.3DTH SW / ex Fabia mk1 1.4 16v

Na mreži 2 Busy

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #7 poslato: Mart 04, 2014, 07:32:13 pre podne »
Pozdrav,cenjenim blogeru.
Kakvo je mišljenje o NISOTEC uljima za PD motore?
Da li mogu da se vrte 10000 km ili da se skrati interval?Konkretno radi se o niskobudžetnom ulju 5W40.505.01 norma,ali nema VW odobrenje.
Pozdrav i hvala.

2 Busy from Sony Miro

V.A.G.-Volkswagen-Škoda-Audi-Porsche-Seat-Bugatti-Bentley-Lamborghini-Ducati-Scania

Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #8 poslato: Mart 04, 2014, 08:48:53 pre podne »
Prvo da zahvalim Peđi (na mejlu koji sam dobio).

Dakle, idemo redom ali naopačke (od lakših pitanja ... zgodinijih za odgovor (napamet)).
Odgovaram u toku dana na ova dostadašnja a nova će morati da sačekaju sutra (nemam Napoleonove veštine, na žalosti ili sreću).

Verovatno mislite na Nisotec Autoline 5W-40.
Naravno da ulja sa liste zvanično odobrenih imaju prednost ali je i ovaj "nivo kvaliteta" o.k.
ACEA C3 ulja zaista imaju malo manje AW aditiva od "klasičnih" ("robusnih") VW 505.01 ulja ali sveukupno pružaju istu (sličnu) ili čak i bolju zaštitu (zavisno od motora i uslova ali otprilike).
Dakle ako se gleda samo habanje na akademskom nivou možda su 505.01 ulja malo bolja ali zaostaju u drugim performansama (nije sve baš u "singl" osobini).
Recimo da jeste pametno Nisotec (i slična) ulja menjati nešto ranije (od 15.000km) ali je 10.000km sasvim u redu. Ako nije samo grad onda i npr. 12.500km (ili 13.000, mislim samo ne mora po svaku cenu "do kraja").
Sa druge strane cena je povoljna (i još možete ugrabiiti i popuste uz karticu).
Može, naravno.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #9 poslato: Mart 04, 2014, 09:21:12 pre podne »
Za "vlada320":

1) Motor bi mogao da bude u dobrom stanju ali ne može se tvrditi ni da ni ne na osnovu navedenog. Kompresija nije dovoljna kao kriterijum ali je dobro da je dobra (kad je loša, loše je).
2) Motor je već nakupio godina ... proverite zaptivke, da negde ne curi (kaplje) ulje (kap po kap i njiva se navodnjava). Ovo mora neko iskusan (mehaničar) da pogleda jer je kapilarno (inače bi potrošnja bila veća). Ako je to slučaj najbolje zameniti zaptivke (čak i sumnjive ako su dostupne).
3) MaxLife jesu dobra ulja za starije motore i one koji troškare ulje, ali su više za preventivu. Doduše vaš slučaj je "umeren" pa bi možda i bilo koristi. Ipak, više su za tačno konstatovan slučaj ili da se sa njim počne na 100, 120 ili 150 hiljada km. Mogu biti korisna za kapilarna curenja ulja na zaptivkama koje je skupo zameniti (mnogo rada) ALi je onda pa bolje koristiti Liqui Moly ili Wynn's aditiv za zaptivke ("jači" su). Jeste rešenje ali za "pod 2" ili čak za "pod 3".
4) Koristite ulja sa VW 502.00 što duže je to moguće a još je moguće. I što viskoznija. Dakle 10W40.
Motul 6100 je bila dobra ideja. No to je skupo ulje, može i Optima HC Power koje je takođe 502.00.
Eto to i preporučujem.
5) Pre MAxlife-a ili aditiva (a i jedno i drugo posle pregleda mehaničara) a posle 10W-40, možda neko još viskoznije (neće imati 502.00 ali to je samo zato) recimo Fuchs 5W-50 ili Elf 10W-50.
Ipak, pre bih više dosipavao 10W-40 i pratio situaciju. Zato i pre svega 5W-50 (vozite mnogo po gradu).
6) Vaša pretežno gradska vožnja i "milovanje" motora (benzinskog) nisu baš sjajna stvar za motor.
Bar jednom mesečno (ili još bolje dva puta) izvedite auto van grada i po zagrevanju motora slobodno "ošinite" malo. Pa i 5000 obrtaja (ne prekoračujte brzinu! smanjite stepen prenosa).
To pljuckanje ulja u kućište filtera ne mora da znači da je motor loš nego je česta pojava zbog kondenzata u ulju, što je opet vezano za česte relacije od 2-3km. Možda će se i pojačati prvi put po "šibanju" ali bar ćete izbaciti vodu iz ulja (koju možete i da ne primetite, to je obično deo %).
7) Kratke relacije zaista na duži rok "ubijaju motor k'o zeca" pa kad god je moguće izbegnite iste (ako je posao, idite peške zdravije je i jeftinije, ako nije zgodno za posao bar za kupovinu ili slično jeste pa preskočite ponekad takve relacije za koje je bicikl bolje prevozno sredstvo (ili elektromobil ako ikada budemo imali taj standard).

Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #10 poslato: Mart 04, 2014, 05:14:27 posle podne »
Poštovani g. "Neba":
Održavanje auta Vam je odlično ... sa promenama ste tačni (k'o mašina ... ne mora baš toliko u km, opustite se malo). Gorivo sipate "po propisu" i nastavite tako.

Da se (zajedno podsetimo) šta su pitanja:
1) Da li da nastavim sa Castrol Magnetic 10W-40 ili da se vratim na Castrol Edge 5W-40 ili nesto trece ?
Nastavite sa Castrol Magnetac 10W-40. Naročito pošto veoma brinete o potrošnji (1l na 10.000km je sasvim u redu, inače), menjate ulje na 10 hiljada km i zato što je jeftinije (a dovoljno kvalitetno).
Vaš motor nije mnogo zahtevan a (ipak) ima u sebi (bar) 3000rh, pa mi se 10W-40 čini primerenijim.
Nastavite da menjate ulje na 10.000km±10% (zbog pretežno gradske vožnje, cca. 70% od pređenih km).
2) Da li kolicina potrosenog ulja govori o tome dal ulje "prija" motoru ili ne ? Recimo ako motor ulje iste
gradacije recimo 5W-40 dva razlitia proizvodjaca ulja razlicito potrosi, znaci i da je proizvodjac cije je ulje manje potroseno bolji?
Ne mora da znači. Uslovno, može i tako da se posmatra (da motoru više "prija" 10W-40 nego 5W-40 npr.) ali nijedna pojedinačna (singl) osobina ne može da kvalifikuje neko ulje boljim. Kod starijih motora često se dešava (baš Vaš slučaj) da motor troši manje boljeg ulja (Edge je sigurno za klasu bolje od Magnatec i plus jednu kategoriju je iznad, pa je za dve klase bolje a motor ga troši 3x više).
Naravno dok god je potrošnja ulja normalna (to je najčešće do dva litara na 10.000km preko je već nešto što je previše, osim u teškim uslovima vožnje ali to su i posebne okolonosti).
I naravno dok je god motor u dobrom stanju.
Sintetička ulja (kao što je Edge) su bolja ili kod motora sa izrazito malim tolerancijama i modernim konsturkcijama (SDI to nije) ili za motore kao što je SDI dok su u fabričkom stanju ... posle 100 hiljada km to sigurno nije slučaj. Ne znači da ne može da se koristi (ni da je povećana potrošnja znak da nije dobro za konkretan motor) ali od toga nema (baš) mnogo koristi.
3) I jos jedno pitanje za sledecu zimu, kako je sdi motoru recimo na -5 stepeni potrebno dobranih 7-8km u gradu da postigne radni temperaturu da birati drugacije ulje za zimu od onog za leto ?
Još je gora situacija. Radi se o radnoj temperaturi rashladne tečnosti, ulju treba još toliko do radne temperature.
Nije loša ideja, naročito jer ionako (ovako) menje ulje dva puta godišnje. Možete već korišćeni Edge ali je verovatno još bolje da ulje bude iz iste serije, u vašem slučaju Magnatec 5W-40 zimi a 10W-40 leti (zimi je potrošnja ulje nešto manja) koje možete i dolivati jedno u drugo (misli o par dl koji vam zaostanu, može to i sa Edge-om ali je ovo bolja varijanta).

4) Da li je ispravno prilikom zamene naliti ulje do sredine/vrha a zone na slici ispod ?
Zavisi šta kaže proizvođač automobila.
Verovatno je gornji deo b zone idealan nivo ulja. Pri zameni čak i bolje sredina te oblasti pa u prvih par stotina km podesite na gonju granicu, pa dolijte na isti nivo kada bude blizu donjeg b dela.
a i c zone su obično nivoi koji su tolerancija. Proverite i uputstvo vozila, nije (baš) isto na svim.
U svakom slučaju sve u "šrafiranoj" zoni je O.K.

Pozdrav!

Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #11 poslato: Mart 04, 2014, 05:39:39 posle podne »
Pozdrav, odavno sam redovni posetilac Bloga, pa evo nas i ovde, dobrodošao :)

Moj slučaj je sledeći: Fabia 1.2TSI 77kW, 2010., kupljena nova, sada na nepunih 60.000km, u garanciji sipan Castrol Edge 5W-30 504.00/507.00. Sada prvi put promenjen brend(tj pre 5000km), i sipan Motul Specific 504.00/507. Castrola trošio oko 0.8l između dva servisa(12-13.000km), ja obično dolijem 300-400ml, tako da pri narednoj zameni bude oko sredine merne šipke. Castrol po pravilu skoro uopšte nije trošio u zimskim mesecima, 90% potrošnje popije u letnjim mesecima.
Sada Motula troši i više(pri tome je malo gubio na separatoru uljnih para što je rešeno vrlo brzo nakon prvog sipanja Motula, dakle Motula ne gubi i na tom mestu, već je sve potrošio na rad motora). Neka moja procena je da sam dolio oko 600ml na 5000km, i to od novembra do sada, dakle sve u zimskim mesecima, kada inače nije trošio.

Znam da postoji tendencija da pri prvoj promeni brenda može da se javi povećanja potrošnja koja se kasnije stabilizuje.

Da li da prelazim na neki 502.00 5W-40 možda bolje, posebno zbog letnjih meseci? Auto je na fiksnom servisnom intervalu, a ja sam sipao 504.00 po principu "ko može manje može i više", računajući da je to ipak za nijansu viši standard :)

Takođe u razgovoru sa jednim prilično upućenim i merodavnim mehaničarem VW grupe, saznao sam da se u poslednjih godinu dana primećuje povećana potrošnja Motula u motorima, i da je on koji je ranije preporučivao i forsirao Motul, od njega odustao, i sada savetuje Mobil svojim mušterijama, i neki Bardahl čak, za koji sam samo čuo i to na Blogu u tekstovima o moto uljima.


Izvinite što ste na kraju.
Ovo je jedno od pitanja na koje je jako teško dati odgovor.
Oba ulja (Castrol i Motul) su sa zvaničnim 504/507 odobrenjem (a kod Motul-a ga ima i X-Clean +).
To je nešto što teorijski ne bi trebalo da se događa ali eto vama se baš dešava.
Ne bih tako radikalno otpisao Motul (uopšteno), jer "jedna lasta ne čini proleće" (pa i par njih).
(pogotovu što se mnogi baš njime, još uvek, hvale da imaju najmanju potrošnju)
No, kod vas je nešto pošlo malo lošije (nije ni tih 600ml na 5000km još uvek znak da je vaš motor "alergičan" na ovo ulje ili da je ono nižeg kvaliteta, čak i u zimskim mesecima), a kad je tako onda se ulje menja i ranije (vidite još mesec-dva šta se dešava).
Moguće je sve i svašta (česta pojava je par dl pa do celog litra kada se posle mnogo zimske vožnje u gradu krene na duži put pa se gazi) ali mogli bi nagađati do prekosutra o razlozima za ovo ponašanje (laboratorijska analiza bi nam možda nešto rekla ali možda i ne).
Naročito je čudno jer su ulja 504/507 obično veoma slična (isti paket aditiva, slična bazna ulja). Sigurno je manja razlika nego kod 10W-40 API SL/CF kategorije ili kod 5W-40 kategorije (API SM(Sn)).
Ne bih naravno paničio, niti donosio nagle zaključke (ja ovde ali i na Vašem mestu). Sačekao bih sredinu aprila ili početak maja, pa ulje zamenio.
Duplo veća potrošnja ulja bez vidljivog razloga jeste nešto što zabrine vlasnika tako novog automobila ali ta potrošnja još uvek nije posebno velika.
Nemojte ići na 5W-40 ulja nižeg kvaliteta, možete još više povećati potrošnju ulja. Ulja 504/507 obično imaju manju isparljivost od većine onih koja su 502.00 makar i viskoznija.
Dobro ste učinili svom automobilu što ste koristili ulja višeg kvaliteta pa nastavite sa tom praksom.
Ipak, zarad svog mira, promenite brend ulja koje koristite.
Moj savet (da ne ispadnem baš kao vaš prijatelj, poznavalac VW, serviser? ali ako ste čitalac bloga znate već da je to moj stari savet; zapravo dobro je da se sa tim mišljenjem i ja slažem pa nemojte dalje tražiti) je:
Mobil 1 5W-30 ESP ("Allmighty" Mobil ulje ... jedno od njihovih najboljih uopšte, mada je cela ESP serija jaka).
Naravno, dobro je (i slično) Shell Ultra Extra 5W-30 (njihova varijanta "allmighty" ulja).
Bardahl su dobra ulja ali je to posebna priča (i više motociklistička ... i mnogo komplikovana, obzirom na razne filijale širom sveta, za nas je zadužena italijanska), više je za temu "ezoterija u svetu ulja".
Ne bih preporučio kao (neko) standardno rešenje (iako može biti dobro).
Pozdrav!

Van mreže Turbo

  • Laurin&Klement
  • ******
  • Poruke: 1588
  • Total likes: 0
  • Ugled L&K: 16
  • Lokacija: Beograd
Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #12 poslato: Mart 04, 2014, 05:54:36 posle podne »
Hvala na temeljnom odgovoru, isplatilo se 'čekanje'  :-)
Onda ću probati navedeni Mobil pred leto.
Možda moja procena od oko pola litre nije tačna, nisam tačno pogledao koliko ima u flaši još. Teško mi je i da dva puta merim nivo na istom parking mestu, a nagnut je parking malo.
Po rečima servisera, ovaj motor troši pa troši ulje, i kaže mi da litar na 10kkm nije ništa specijalno, već normalno za ovaj motor.

Fabia 1.2TSI 105PS Eibach Pro Kit | Civic 1.5 V-Tec Eibach Pro Kit

Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #13 poslato: Mart 04, 2014, 08:30:35 posle podne »
Uopšte su ljudi previše zabrinuti zbog potrošnje ulja. Ona svakako ne sme da bude velika, ali litar na 10.000km je nešto normalno (0,5-1,5 lit.). Vrlo bi se zabrinuo za motore koji uopše ne troše ulje (a da je zaista tako). Lično čak više volim da motor "pošteno troši" ulje (koje sigurno podmazuje takav) i da (makar malo smaralo) dolijem 2-3 puta po 3-4dl. Naravno, mnogima je to "zamorno" ali bi makar nedeljna provera nivoa ulja trebala da bude rutina. To je 5 minuta posla. Naravno, nije uvek zgodno pa nije strašno ni ređe ali ostaje da se ni u senzore ne treba pouzdati a ni u nov motor.
Jednostavno, to je vezano uz motore SUS od njihovog početka ... i njihova je suština.
Naravno, pokušavam da savetima pomognem da korisnici smanje i malu potrošnju ulja. No, normalnu potrošnju nekada nije baš lako smanjiti.
I ne pokušavam da nametnem ono što je meni zgodno (recimo, ja bih uživao da dolivam onaj Edge) nego šta je to većini i šta je ono optimalno. Ne treba biti (čak ni ja nisam, daleko od toga) previše vezan za automobil i svaki čas mu tražiti manu, meriti potrošnju ulja na 1000km (premalo je za tako nešto) i slično.
U svakom slučaju, razumeli smo se.

Van mreže WEST 014

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #14 poslato: Mart 04, 2014, 10:22:49 posle podne »
Svi VW Audi turbo motori trose ulje. Na primer Audi A1 1.4 TFSI 185 ks trosi ulje kao lud, i vlasnici su na to navikli, govorim o potrosnji do 1L na 1000km. I to od prvog dana tako. Ako ti automobil trosi do 1L na 10 000km, ti si srecan covek 8)