Autor Tema: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)  (Pročitano 92061 puta)

1 Član i 386 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže zzeelljjkkoo

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #570 poslato: Mart 11, 2019, 07:47:23 posle podne »
Gospodo Observer i Stalker,

Šta reći... Hvala.
Idemo dalje...
  • Vozi: Fabia III 1.0 MPI 75 KS 2018 Ambition + TNG

Van mreže observer

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #571 poslato: Mart 12, 2019, 07:19:48 pre podne »
Samo da se ispravim, litar 502.00 ulja u VW servisu je 1243 din sa pdv. Sad sam pogledao racun. Castrol 5W-40 professional.
  • Vozi: VW Polo 1.6 TDI Comfortline 2010, VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Van mreže zzeelljjkkoo

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #572 poslato: Mart 12, 2019, 07:31:49 pre podne »
Samo da se ispravim, litar 502.00 ulja u VW servisu je 1243 din sa pdv. Sad sam pogledao racun. Castrol 5W-40 professional.

Hvala.

Sad još samo da sačekamo prvi servis i da vidimo da li će auto kuća pristati na neko "normalno" ulje.
Očekujem da hoće jer mi zet vozi Octaviu i koliko znam sipaju neko prihvatljivije ulje po ceni a u skladu sa specifikacijama.

Iako, ono je bio šok na prvu, ali u principu ipak mi nije žao nešto platiti ako to vredi i ako čini dobro motoru, jer na svim automobilima do sada, i polovnim a i novim koji izađu iz granacije uvek sam uzimao originalne delove i potrošni materijal (normalno iz prihvatljivijih kanala), jer nekako mislim da to u krajnjem zbiru ipak bude jeftinije.
  • Vozi: Fabia III 1.0 MPI 75 KS 2018 Ambition + TNG

Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #573 poslato: Mart 12, 2019, 08:18:41 posle podne »
Već ste naveli da je servisni interval 1 god. ili 15000km.
VW 504/507 je obavezno samo za varijabilne intervale (do 2 god. ili 30k km).
Naravno, reći će Vam (verovatno) da je bolje i za kraće servisne intervale, ali nije od značaja.
Razlika je isuviše mala* da bi se na 15000 km bilo šta osetilo (i na dugogodišnji period) a osetiće se po džepu (to sigurno). Kasnije možete koristiti i 504 i 502 ulja (može i naizmenično) ali skoro 20€ za litar ulja (u Srbiji) je zaista preskupo.

*u samim VW standardima još i ima neke (kakve-takve) razlike, ali ne treba zaboraviti da su takva ulja (ACEA C3) ona koja obično ispunjavaju Dexos2 i (još bitnije) MB 229.51 (iz 2012 a naročito 2016) što je toliko blizu VW 504/507 (iz 2012) da se svodi na akademske razlike (i to ne uvek u korist 504/507)

Na mreži slobodanalex

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #574 poslato: Mart 12, 2019, 08:28:51 posle podne »
Na moja pitanja neki komentar?
Ako moze i za Petronas Syntium?
  • Vozi: Škoda Superb Combi 2.0 TDI CR 170hp 2010 Ambiente + Eibach Pro Kit

Na mreži slobodanalex

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #575 poslato: Mart 12, 2019, 08:30:01 posle podne »
Pozdrav Stevo, po preporuci/nagovoru poznanika koji prodaje Pakelo ulja (nahvalio ga je da je naj naj ulje na trzistu - trgovacka prica !?), pa me interesuje dal se isplati preci na Pakelo ili da ostanem na Shell-u. Jel imas neke informacije/iskustva sa tim uljem? Inace zahtevana specifikacija je 504/507.



Neki komentar za Pakelo?
Danas mi na poslu bili uvoznici za Texaco i ubedjuju me da je to naj naj ulje...  :B=)
Ako moze i za Texaco neki komentar?
  • Vozi: Škoda Superb Combi 2.0 TDI CR 170hp 2010 Ambiente + Eibach Pro Kit

Van mreže zzeelljjkkoo

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #576 poslato: Mart 12, 2019, 08:45:58 posle podne »
Već ste naveli da je servisni interval 1 god. ili 15000km.
VW 504/507 je obavezno samo za varijabilne intervale (do 2 god. ili 30k km).
Naravno, reći će Vam (verovatno) da je bolje i za kraće servisne intervale, ali nije od značaja.
Razlika je isuviše mala* da bi se na 15000 km bilo šta osetilo (i na dugogodišnji period) a osetiće se po džepu (to sigurno). Kasnije možete koristiti i 504 i 502 ulja (može i naizmenično) ali skoro 20€ za litar ulja (u Srbiji) je zaista preskupo.

*u samim VW standardima još i ima neke (kakve-takve) razlike, ali ne treba zaboraviti da su takva ulja (ACEA C3) ona koja obično ispunjavaju Dexos2 i (još bitnije) MB 229.51 (iz 2012 a naročito 2016) što je toliko blizu VW 504/507 (iz 2012) da se svodi na akademske razlike (i to ne uvek u korist 504/507)

Hvala.

Ovo sve je dokaz da je apsolutno sve postalo žestoka filozofija, da li slučajno ili namerno, i ponekad kada običan čovek želi da što više sazna o nečemu na kraju zaključi da zapravo sve manje zna.

I još jednom, hvala svim Stalker-ima, jer ipak ima neko da pali svetlo u tunelu.  :bravo:
  • Vozi: Fabia III 1.0 MPI 75 KS 2018 Ambition + TNG

Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #577 poslato: Mart 13, 2019, 08:43:13 pre podne »
Sad nemam vremena pa samo kratko:
NAJ NAJ (JEDNIO I APSOLUTNO NAJBOLJE U UNIVERZUMU (MULTIVERZUMU), Extra, Ultra, Giga, Tera ...
Sve su to trgovačka preterivanja.
Pakelo je o.k. (za jednu malu kompaniju). Ima ambicije (i verovatno jeste tamo) da bude u društvu velikih ... jeste neka premijum kategorija. Krypton 504/507 ima zvanično MB 229.51 a za VW 504/507 nisam siguran, ali računajte da je makar pravi "nivo kvaliteta". Vredi ... koliko? Recimo da bi moralo da bude makar malo jeftinije od Mejdžorsa (Shell-a svakako).
Chevron/Texaco(Caltex) je jedan od Mejdžorsa (TOP 5 po količini). Kvalitet je (naravno) vrlo dobar. Ispunjene su svi standardi a zvanična odobrenja pribavljena. Centralizovali su proizvodnju u Evropi pa je kvalitet isti na celom kontinentu.
Nešto su jeftiniji od (npr.) Shell-a ili Castrol-a, pa u tom smislu možda (verovatno) imaju i veći odnos kvalitet/cena.
Naravno, ostaje tu i Total koji je još korak dalje u tom smeru (Evropa im je "dvorište" gde neće tako lako popustiti Amerima). Možda (i) nisu NAJ NAJ ali se verovatno najviše isplate od Mejdžorsa. Btw. nisu samo Mejdžorsi dobar izbor, oni su (recimo) najprostiji (nema greške, narvno ako je original).
To je u najkraćim crtama.

Na mreži slobodanalex

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #578 poslato: Mart 13, 2019, 11:07:57 pre podne »
Hvala
  • Vozi: Škoda Superb Combi 2.0 TDI CR 170hp 2010 Ambiente + Eibach Pro Kit

Na mreži ivanm

Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #579 poslato: Mart 13, 2019, 03:17:28 posle podne »
A kakvo je to ulje 506.01 koje kosta minimum 30e po litru? Jel to stvsrno neko ludilo od kvaliteta? :) Za moj Lupo 3L 1.2Tdi fabrika je propisala to ulje, a sada  Castrol na osnovu modela i motora izbacuje 507.00 0W30. Ja i jesam sipao Shell Helix Ultra Professional 0W30, ali sam primetio da mi auto radi malo bucnije, a hoce i da potrosi boga mi sigurno litar od zamene do zamene? Posto prelazim oko 10000km godisnje i menjam na godinu dana, planiram sutra da uzmem stari dobri 505.01 5W40 iako fabrika preporucuje 507 0W30. Ipak je auto star skoro 20god. i smatram da ce mu 505.01 pruziti bolju zastitu i sa manje agresivnih aditiva, kao i smanjiti potrosnju... Da li gresim? Tripujem se malo zbog ulja jer kod ovog motora nema maltene generalke. Blok je od aluminiuma i nema hilzne. Ako rikne, nema ga nigde, a ako ga ima skup je bolje da ga nema...:)


Sent from my iPhone  Pro

Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #580 poslato: Mart 13, 2019, 08:42:13 posle podne »
Prvo zaboravljeni Petronas. Spada u TOP 20 po veličini a i po kvalitetu. Vrlo kvalitetna ulja po umerenim cenama.
Uglavnom imaju sve sertifikate (zvanično) i nema problema. Mislim da kod nas stižu iz Italije, a naravno mogu biti i iz Nemačke. Koriste i svoja bazna ulja, u poslednjoj deceniji u samom svetskom vrhu.
***
506.01 je ulje koje može da se menja (i) na 50 hiljada km ili dve godine.
(ne kod svih modela, kod Vas je predviđen servisni interval na 15000 km, pa se i ne isplati toliko).
Kvalitet je vrhunski ali nije proporcionalan ceni (što je skoro uvek tako).
U principu bi 504/507 (5W-30) trebalo da je bolje kod iole starijih motora (manje troši ulja, doduše nešto više goriva ali 1-2% nije mnogo s obzirom na apsolutno nisku potrošnju).
Za malo km u toku godine, i motor star više od 15 god. mislim da je sasvim primereno preći na 5W-30 ili 5W-40 VW 505.01 ulje.

Na mreži ivanm

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #581 poslato: Mart 14, 2019, 02:29:57 posle podne »
Petronas je glavni sponzor Mercedesa u Formuli 1, a Mercedes je vec vise godina i sampionski tim tako da.... sve je jasno...


Sent from my iPhone   Pro

Na mreži bugarin

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #582 poslato: Mart 14, 2019, 03:00:41 posle podne »
Jedno je sponzorstvo a drugo sta se sipa u motor. U mercedesa (ne f1) u fabrici sipaju fuchs ulja, a u amg-a mobil1. Kantica brendirana kao MB OIL sadrzi fuchs ulje (info od prosle godine, pre toga sam cuo da su ih punili TOTAL-ovim uljima), a u MB servisima sipaju i mobil i petronas i kojesta jos. Zavisi od drzave do drzave.
Bitno je da ulje ima sertifikat proizvodjaca vozila.
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD

Van mreže -nebojsa-

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #583 poslato: Mart 14, 2019, 04:53:19 posle podne »
Jos jedna banalna potvrda ovoga; svojevremeno je za VW bio preporucen Castrol, za Skodu Shell, a za Seat Repsol. A sve za iste motore  :B=) =))  Dodje novi Seat, uradis nulti servis i preko Repsol nalepnice zveknes Castrol nalepnicu... :B=)
Škoda Octavia 1.9TDI Elegance 2007 A5.5 Home Made

Na mreži mirkuk38

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #584 poslato: Mart 14, 2019, 04:58:26 posle podne »
Čekajte malo ljudi, a koje to onda ORIGINALNO VW ulje koje se prodaje ??

Auto: Škoda Superb 2.0TDI MY2016 + Eibach Pro-kit + Revochip