Autor Tema: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)  (Pročitano 101084 puta)

7 članova i 35 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #600 poslato: Mart 24, 2019, 07:23:15 posle podne »
Nije baš (originalno) zamišljen test, nego rađen PO UZORU (pa manje ili više improvizovan, na prvi pogled deluje o.k.) na standardne industrijske testove za menjačka i reduktorska ulja.
Kod motora NE znači mnogo. LJudi iz industrije su ALERGIČNI na ovakve video zapise ... ja lično nešto manje.
Nije da su skroz beskorisni (makar su zanimljivi) ali ako se po tome pravi nekakva "rang-lista" ulja po kvalitetu, onda ste na lošem putu (nije sve u tome, nije čak ni u bilo kom relevantnom (ali jednom) testu (standardnom)).
U standardima (API i ACEA) postoje testovi u kojima je ograničeno habanje (u mikrometrima) ali bliži realnim uslovima. Još jednom (da ponovim): testovi za menjačka ulja se NE mogu smatrati od veće važnosti za motorna (kod kojih takvi testovi NISU deo standarda).
Test (jednostavno) forsira značaj EP aditiva ili makar AW (ZDDP), kao i viskoznost ulja (donekle).
Osim toga, mineralna ulja i uopšte ne-ekološka (sa mnogo sumpora) mogu pokazati (nerealno) dobre rezultate (bolje nego što zaslužuju).
Tako - nekako (okvirno).

P.S.
Izvinjavam se na kašnjenju (frka, zort ... katastrofa (prošle nedelje)). Pozz

Na mreži ivanm

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #601 poslato: Mart 24, 2019, 08:24:49 posle podne »
Ako se pogleda neki njegov test gde su ulja 10w40, uvek su rezultati perfektni, verovatno ta ulja na sobnoj temperaturi bolje stite ovaj ekser od habanja.... Meni se cini ovako laicki da ovo nema veze s mozgom, ali sam hteo da cujem strucno misljenje... Sama cinjenica da je ulje hladno....


Sent from my iPhone   Pro

Van mreže ivandzilo

  • Registrovan
  • Poruke: 2
  • Total likes: 0
  • Ugled L&K: 0
  • Lokacija: Kruševac
Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #602 poslato: Maj 24, 2019, 11:42:02 pre podne »
Imam jedno zanimljivo pitanje za Stevu. Posmatrajuči tabelu nekih proizvođača ulja nailazim na različite klasifikacije ulja. Na Shell-ovoj stoji da pojedina ulja odgovaraju ACEA C3 i API CF a da druga odgovaraju samo ACEA C3. AKo je poznato da je API CF zastarela onda bi trebalo da svako ulje ACEA C3 da je kompatibilno i sa API CF ili mozda grešim?
  • Vozi: Polo i Rav4

Van mreže onepo

  • Registrovan
  • Poruke: 1
  • Total likes: 0
  • Ugled L&K: 0
  • Lokacija: Jagodina
Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #603 poslato: Maj 24, 2019, 12:03:48 posle podne »
Seat Ibiza 1.4 16v benzin + tng, auto je prešao 205.000 km. Od kupovine automobila čuju se hidopodizači, stari vlasnik je koristio ELF 10w40, nakon kupovine automobila ja sam na preporuku prodavca kupio Castrol 10w40 (Magnatec - zelena kantica) kome sam ubrzo nakon zamene ulja dodao LIQUIMOLI aditiv za hidropodizače. Hidropodizači su se i dalje čuli problem nije bio rešen. U januaru ove godine prilikom zamene ulja sipao sam IGAT Platin 10w40 (ubeđivali su me trgovci da ću tim uljem sigurno rešiti problem sa hidropodizačima jer Castrol koji sam koristio uopšte ne vredi komentarisanja). Nakon zamene ulja problem sa hidropodizačima ponovo nije rešen i konačno pre par dana mehaničar je zamenio hidropodizače uz konstataciju da ulje koje trenutno koristim zamenim što pre jer je izuzetno retko.  Pritom je auto IGAT ulje za pet meseci (oko 5000 km) potrošio oko 1l.

Koje ulje mi preporučujete da sipam sada? Izluđuje me ovo menjanje jer za tri servisa u auto sipam tri marke ulja a da pritom ne rešavam problem sa hidropodizačima. Budući da su sada podizači zamenjeni hoću da sipam dobro ulje i da ne mislim više o tom problemu.

Hvala unapred
  • Vozi: Seat ibiza

Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #604 poslato: Maj 24, 2019, 05:08:16 posle podne »
Prvo u vezi sa API CF.
Ovaj standard je zastareo i povučen je 2010.
Svako ACEA A3/B4 ulje pokriva sve (i mnogo više) što zahteva CF.
Isto je i sa ACEA C3 ... eventualno ne ispunjava zahtev za TBN (sada se i ne zove tako nego samo Base Number), koji je po starim propisima morao biti veći od 9. No, sa modernim gorivima (Euro 4 pa naviše, trenutno akutuelan Euro 5 standard koji je i za Euro 6 motore) to nije od značaja.
Ako se negde i piše, sve će manje toga biti (API CF). Potpuno je irelevantan.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #605 poslato: Maj 24, 2019, 07:33:14 posle podne »
Što se Seat-a tiče, stvari su (nadam se) jasne.
Ako 3 ulja nisu rešila problem neće ni 33 jer problem nije u motornom ulju nego konstrukciji tih hidropodizača. Ovo je čuven problem i sa bloga motornaulja, gde je čovek imao problem sa novim novcijatim Seat-om i nije ga rešio. U početku će (pošto su promenjeni) biti manje problema kasnije više.
Bolje je naviknuti se na zvuk jer motor i sa tim (pri)zvukom prelazi 300k km i više, bez problema.
Propisano je korišćenje ulja sa VW 502.00 (5W-30 ili 5W-40 kao i malobrojna 10W-40).
U principu je kod starijih vozila (više od 10 god. i 150 ili 200k km) dozvoljeno i 10W-40 (sa VW 501.01) iako je to lošija varijanta (ovde obavezna i zbog nešto povećane potrošnje ulja). Dakle, bilo koje "kršteno" 10W-40 ulje ili još bolje neko sintetičko 5W-50 (takvih doduše nema mnogo).
Nije kriv Castrol, to je sasvim o.k. ulje, IGAT je mali brend, solidan ali bih ga ipak izbegao.
Aditiv nije pomogao (nije ni moglo da se očekuje, tj. više je faktor srećnih okolnosti) a pošto su hidropodizači promenjeni sad bih ga NAROČITO IZBEGAVAO.
Dakle neko standardno (ACEA A3/B4) 5W-40 ulje (npr. Valvoline Synpower, Total Quartz 9000 i slična) je najbolje za motor u dobrom stanju, uz troškarenje ulja, možda ipak pre 10W-40 ili 5/10W-50 (Wolf 5W-50 je pristupačne cene, Mobil 1 je verovatno bolji ali uz visoku cenu; Elf 10W-50 nije skupo ulje, možda bi sve u svemu bilo najbolji kompromis).
Pozdrav!

Van mreže Bojan86

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #606 poslato: Maj 29, 2019, 10:08:38 pre podne »
Poštovani Stalker,

prvo da se zahvalim na nesebičnom deljenju znanja i vremena. Po mom mišljenju samo istinski poznavaoci svoje struke mogu javno i otvoreno da govore i da na taj doprinose opštem dobru, ker ne kaže se džabe znanje nam niko ne može ukrasti.

Hteo bih da zamolim za preporuku za motorno ulje. U pitanju je VW Golf 7 1.4 TGI ( benzin/metan fabrički) 2015.godište, DSG 7s menjač, kilometraža 206.000 km. Do moje kupovine auto se vozio oko 90% otvorenog puta, poslednjih 30k je 90% gradska vožnja.
Po dokumenticiji koju posedujem, vidim da je pre mene sipano ulje norme 502 00 ali ne i koji brend i gradacije. Servisni interval za zamenu ulja je 15 000. Auto je kod mene već 30.000 km i 10 meseci. Do sada kod mene je korišćeno ulje Castrol Edge Proffesional 5w30 LL sa oznakom SAE 5w30; ACEA C3, VW 50400/507 00; Porce C30. Ovo ulje sam koristio na preporuku servisa.
Potrošnja ulja na 15 000 km je oko 1.2-1.5l s tim što ga po korisničkom upustvu uvek držim na max tako da je i na dan zamene ulje na max-u.  Konrektno mislim da ovo ulje ne prija autu. Čini se da čujem klaparanje ventila/hidropodizača u slučaja i  toplog i hladnog motora.
Korisničko upustvo preporučuje VW 502 000 za motore na metan.
Nemam ekonomski problem da platim skupo kvalitentno ulje ako je skuplje merodavno :), jer već pravim velike uštede na gorivu, tako da ako može da preporuka bude prvenstveno u pravcu kvaliteta.

Hvala unapred na odgovoru 
  • Vozi: Golf 7 1.4 TGI

Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #607 poslato: Maj 29, 2019, 07:46:59 posle podne »
Poštovani,
VW 504/507 bi trebalo da bude najbolji izbor. No, u praksi to nije uvek slučaj.
Uz kraće intervale zamene, "obična" ACEA C3 ulja (VW 502.00) mogu biti čak i bolja uz nižu cenu ("bolja", hmm, teško ali recimo zbog manjeg procenta aditiva ... a sasvim dovoljno). Npr. ("čak") ACEA C2/C3.
U tom smislu vredi probati neko Vw 502.00 ulje u 5W-30 a da je dexos2 uz MB 229.52 (ima ih raznih, npr. Kroon, Motul, Total, Valvoline, Liqui Moly, itd.).
DAlje, 5W-40 (ACEA C3, ovo zbog CNG) bi trebalo da su još bolja (za motor sa nešto više km u sebi).
No, uzevši u obzir sve što ste naveli, "obična" (malo nakrkanija ZDDP-om) 5W-40 ulja (VW 502.00) bi mogla da budi i najbolji izbor (vredi probati ... bar).
Npr. Valovine SynPower (hvale ih na svim forumima, a po analizama su u samom vrhu), Total Quartz 9000, par LM ulja, Shell Helix Ultra, itd. i sl.
Pozdrav!

Van mreže ivandzilo

  • Registrovan
  • Poruke: 2
  • Total likes: 0
  • Ugled L&K: 0
  • Lokacija: Kruševac
Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #608 poslato: Maj 30, 2019, 09:58:15 pre podne »
Da se zahvalim Stevi na odgovoru u vezi sa pitanjem o API CF.
Pošto je to zastereo standard, da li praktično bilo koje ulje (B3,B4,B5, C1,C2,C3) moze da se koristi, odredene viskoznosti (5W-30) i da zahtev proizvođača automobila neće biti neispunjen.
U mom slučaju automobil je Toyota Rav4 D4d  2005 godište 200 hiljada km prešao.
  • Vozi: Polo i Rav4

Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #609 poslato: Maj 31, 2019, 01:37:56 posle podne »
Ovde se ne mogu načuditi ko je pisao ove preporuke ... API CE nije ni za automobile (?!) već samo teretni program i razne mašine (najviše traktori). API CD je standard iz 1955 (!?) ...
Ovde treba biti oprezan samo zato što API CF ne znači mnogo po pitanju HTHS-a, zahtevi su takvi da ih pokrivaju i tzv. Low HTHS ulja (API C1, C2, B1, B5) ali se češće CF "uparava" sa High HTHS, pa je preporuka da ipak bude B4 ili C3 (iako Japanci često forsiraju baš Low HTHS ... pa 99% da može, no ipak je malo vremešniji motor pa neće da škodi "normal" HTHS; ne plaća se visoka cena, svega cca. 1 dl na 100 km, ako i toliko i maksimum kada je ... ).
Pozz

Na mreži pajapop

  • RallyeSport
  • *****
  • Poruke: 371
  • Total likes: 2
  • Ugled L&K: 20
  • Lokacija: Beograd
Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #610 poslato: Jun 28, 2019, 05:19:41 posle podne »
Postovani Stalker, od pre neki dan sam vlasnik Fabie 1.2 htp 47 kw (2003.)... Presla je 188000 km. Auto je redovno servisiran, ali koliko vidim iz servisne knjizice cesto na razlicitim mestima i sa cestom promenom marke ulja, bez nekih vidnih karakteristika. Takodje, iscitavam uputstvo za koriscenje...pa.. blago receno nije mi bas najjasnije. Zato bih te molio da mi konkretno kazes koje ulje je nabolje sad za ovaj motor. Pozdrav!
  • Vozi: skoda felicia 1.3 lx 2001, skoda Fabia 1.2 htp sedan 2003.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #611 poslato: Jun 29, 2019, 02:10:51 posle podne »
Poštovani,
Za Vaš motor je bilo predviđeno korišćenje VW 506.01 ulja sa dugim (30-50k km) intervalima zamene. No to je samo za nova vozila i mnogo km u toku godine.
Savet je da se držite standardnog intervala zamene (15k km ili 12 meseci).
Možete (još uvek) koristiti VW 504/507 5W-30 ulja ili VW 502 uz ACEA C3 5W-30 ili 5W-40 (naročito ovo drugo/drugo), no uzevši u obzir pređene km i (naročito) godište vozila, optimum je verovatno korišćenje Full SAPS ulja koja ispunjavaju VW 502, SAE 5W-40.
Npr. Total Quartz 9000 (ili bilo koje Elf ACEA A3/B4 5W-40), Shell Helix Ultra, Kroon Emperol, Motul X-cess, Valvoline SynPower i mnoga druga te kategorije (Lukoil Luxe sintetičko, u 5W-40 ili Modriča Magnum).
Pozdrav!

Na mreži pajapop

  • RallyeSport
  • *****
  • Poruke: 371
  • Total likes: 2
  • Ugled L&K: 20
  • Lokacija: Beograd
Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #612 poslato: Jun 29, 2019, 08:05:30 posle podne »
 Zahvaljujem na brzom odgovoru. Samo jos jedno pitanjce. Posto na Feliciji koristim vec Shell helix hx7 10w-4o, da li bi isto ulje odgovaralo i za ovu Fabiju? Hvala...
  • Vozi: skoda felicia 1.3 lx 2001, skoda Fabia 1.2 htp sedan 2003.

Van mreže -nebojsa-

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #613 poslato: Jun 29, 2019, 08:27:13 posle podne »
Napisa covek sve u sitne detalje, jos samo gde ima da se kupi nije napisao; i na kraju izgleda uzalud ?!  :-\
Škoda Octavia 1.9TDI Elegance 2007 A5.5 Home Made

Na mreži AcoSk

  • Laurin&Klement
  • ******
  • Poruke: 1121
  • Total likes: 5
  • Ugled L&K: 36
  • Lokacija: Čačak
Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #614 poslato: Jun 30, 2019, 12:51:13 pre podne »
Uze mi rec iz usta
  • Vozi: Skoda Octavia A5 Combi (1Z5) 1.6mpi 2008. god.