Autor Tema: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)  (Pročitano 107714 puta)

2 članova i 40 gostiju pregledaju ovu temu.

Na mreži zare

  • Laurin&Klement
  • ******
  • Poruke: 1012
  • Lokacija: Kragujevac
Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #660 poslato: Decembar 25, 2019, 05:40:12 posle podne »
Od danas radi, ko ce ga znati sta je bilo...
Fabia Mk1 1.4 16V 74 KW 2004.

Na mreži milosn8

  • Style
  • ****
  • Poruke: 122
  • Lokacija: Novi Sad
Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #661 poslato: Januar 06, 2020, 05:18:54 posle podne »
Poštovani Stalker,

Iščitao sam ovde na forumu svašta u vezi 2.0TDI motora, koja ulja idu, neki kažu 5w30 neki 5w40.
Šta je po vama bolja opcija. U pitanju je Octavia 2.0 TDI, 2010 godište, motor PD, BKD oznaka.
Do sada je sipano 5w40 Shell ulje, a vidim da neki od kolega sa foruma kažu da je možda bolje 5w30.

Hvala unapred na odgovoru!
Sve najbolje

Na mreži AcoSk

  • Laurin&Klement
  • ******
  • Poruke: 1191
  • Lokacija: Čačak
Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #662 poslato: Januar 06, 2020, 10:53:07 posle podne »
Auto koji ima DPF samo 504.00/507.00 standard, a ta ulja su obicno (skoro uvek za nas region tj. klimatske uslove) 5w-30.
  • Vozi: Skoda Octavia A5 Combi (1Z5) 1.6mpi 2008. god.

Van mreže Stalker

  • Style
  • ****
  • Poruke: 256
Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #663 poslato: Januar 07, 2020, 09:01:22 pre podne »
Poštovani,
Konkretno za Vaš motor je dopušteno korišćenje i 5W-40 ulja sa VW 505.01 odobrenjem.
Potrebno je da ulje ima i ACEA C3 (zbog DPF), ali poslednjih desetak godina ta dva idu zajedno kod većine ulja.
Ovim je ograničen interval zamene na 12 meseci ili 15000 km, pa šta prvo istekne.
Korišćenje ulja sa VW 504/507 možete koristiti i flex intervale te ulje menjati i na 24 meseca/30 hiljada km. Naravno, bolje je držati se prvog jer je ipak vozilo staro 9,5 god.
Šta od ta dva (sa fiksnim intervalom zamene) pitanje je vaših afiniteta.
U principu su VW 504/507 ulja kvalitetnija ali su i skuplja. Ako ne prelazite mnogo km u toku godine (npr. do 12-13 hiljada km), onda su 5W-40 VW 505.01 ulja verovatno isplatljivija.
Sa druge strane i zbog godišta automobila "liči" da bi to bio (čak i) bolji izbor.
Ipak, ako je motor u dobrom stanju i (manje od 200 hiljada km) preporuka je da se držite ulja sa VW 504/507 odobrenjem (koja su (sva) SAE 5W-30).
Pozdrav!

P.S.
Srećnu novu 2020. i Božić, čestitam svim članovima Škoda foruma.

Na mreži milosn8

  • Style
  • ****
  • Poruke: 122
  • Lokacija: Novi Sad
Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #664 poslato: Januar 07, 2020, 10:00:55 pre podne »
Hvala kolege na detaljnim odgovorima, konkretno ovaj motor nema DPF filter i  zbog toga (po recima servisera) su sipali 5w40 ulje.
Sto se tice zamene menjam kada predjem izmedju 13k i 15k km i to je period od nekih 8-9 meseci.

Van mreže Stalker

  • Style
  • ****
  • Poruke: 256
Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #665 poslato: Januar 08, 2020, 09:24:30 pre podne »
Nema veze što motor nema DPF.
Neće mu škoditi ni ACEA C3 (uz VW 505.01) a ni VW 504/507 (naprotiv).
I dalje stoji da je za motor u dobrom stanju ovo drugo najbolje, ono prvo vrlo dobro.
(malo su i "stara škola" ti iz servisa, SAE 5W-40 je samo o.k. opcija, ni najbolja ni jedina (još manje)). Pozz

Na mreži milosn8

  • Style
  • ****
  • Poruke: 122
  • Lokacija: Novi Sad
Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #666 poslato: Januar 08, 2020, 05:42:40 posle podne »
Poštovani,
Po ovome možda je bolje da pređem na 5w30 ulje.
Koji brend je po vama najbolji? Motor je u odličnom stanju, prešao 48k km i želim da ga pravilno održavam.
Prva dva servisa su urađena u ovlašćenom servisu u Čačku i sipano je 5w40 (mislim da je bilo u pitanju Castrol ulje, poverio bih odmah ali mi je račun u autu) a treći servis je urađen takođe sa 5w40 Shell uljem a četvrti je isto bio u planu 5w40 Shell.
Ostao sam pri 5w40 jer su tako do sada rađeni servisi, sad sam u nedoumici posle istraživanja na forumu.

Van mreže vladimir1975

  • Active
  • **
  • Poruke: 25
  • Lokacija: novi sad
Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #667 poslato: Januar 08, 2020, 10:17:22 posle podne »
Poštovani gospodine Stalker
 Želim da Vas pitam o poreklu i kvalitetu motornih ulja  ,,Champioil,, , konkretno,,Ultra HDI 5w40,,.
 Slučajno sam nabavio metalno pakovanje od 5 lit. ,i da li šteti ako ga uspem u fabiju sa 1,2 HTP
motorom ,jer je ovo ulje namenjeno za dizel motore prevashodno.Kod nas je ovaj brend nepoznat
 većini vozača ,a navodno je švajcarsko. Mislim da ima slično poreklo kao i Mannol i Fanfaro ulja.
« Poslednja izmena: Januar 08, 2020, 10:26:16 posle podne vladimir1975 »
  • Vozi: škoda fabia 1.2 htp 2007

Van mreže Stalker

  • Style
  • ****
  • Poruke: 256
Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #668 poslato: Januar 09, 2020, 11:32:38 pre podne »
Poštovani,
Po ovome možda je bolje da pređem na 5w30 ulje.
Koji brend je po vama najbolji? Motor je u odličnom stanju, prešao 48k km i želim da ga pravilno održavam.
Prva dva servisa su urađena u ovlašćenom servisu u Čačku i sipano je 5w40 (mislim da je bilo u pitanju Castrol ulje, poverio bih odmah ali mi je račun u autu) a treći servis je urađen takođe sa 5w40 Shell uljem a četvrti je isto bio u planu 5w40 Shell.
Ostao sam pri 5w40 jer su tako do sada rađeni servisi, sad sam u nedoumici posle istraživanja na forumu.

Pa, da ... najjednostavnije je nastaviti sa 5W-40 uljima (ACEA C3 uz VW 505.01).
I Castrol i Shell su više nego dobra ulja (vodeći brendovi).

Van mreže Stalker

  • Style
  • ****
  • Poruke: 256
Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #669 poslato: Januar 09, 2020, 11:40:04 pre podne »
Champoil - iskreno, nikad čuo!
Prvi utisak je ... onako (o.k. manje-više, više manje a manje više).
Lepo to izgleda, nisam stigao da proverim da li su im approval-i važeći i zvanični (doduše).
Ipak, "to je samo biznis" (kao što bi rekla poznata pesma od pre dvadesetak godina).
Lično NE preferiram "nova imena" (kompanije sa kratkom istorijom; "od posle pada berlinskog zida") iako i tu ima izuzetaka (doduše u Evropi takvih nema više od 5-6).
Nije jasno gde se proizvode (u Švajcarskoj? Možda, uz veliku automatizaciju, ali bi pre moglo biti "neki EU") i koliko će se baviti time (logično je da to bude nekoliko godina jer se brže ne može ostvariti investicija, doduše).
Tako da se ne bih dalje izjašnjavao, možda i vredi probati ali mislim da malo nisu u toku događaja ili bar ne prate trendove (električnih automobila te minimalno plug-in hibrida već u tridesetim godinama ovog veka u Evropi).
Dodatno mi se ciljanje ruskog tržišta "ič" ne sviđa (možda je samo korišćenje Švice da se izbegnu sankcije ili tako nešto, a ko stoji iza, teško je reći (i nemam vremena da se time bavim, to je više sfera biznisa)).
Pozz

Na mreži Mareska

  • Registrovan
  • Poruke: 2
  • Lokacija: Bg
Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #670 poslato: Februar 12, 2020, 02:58:17 posle podne »
Gospodine Stevo(stalker) jedva Vas nadjoh.
U dilemi sam u pitanju je 1.6tdi 88kw 2015 god na satu 250.000 km auto se koristi iskljucivo za grad taksi i dosta se prelazi. Do sada sam sipao samo motul 5w30 naravno bukvalno je mali servis na 3 meseca max. Na nagovor prijatelja iz cg  sam poceo da koristim ravenol oznake wiv bas za vw.
Vas predlog nastaviti ili sa njim ili vratiti se na motul. Servis se radi na 10 do 13.000"km. Potrosnja je ista oko 1.5l.
Hvala puno.
  • Vozi: Passat

Van mreže Stalker

  • Style
  • ****
  • Poruke: 256
Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #671 poslato: juče u 11:03:57 pre podne »
Poštovani,
Našli ste me ali u nezgodno vreme (baš kad sam putovao (dan početka) i bio bez comp-a 5 dana).
Iz tog razloga malo kasnim sa odgovorom.
Dakle, bilo koje VW 504/507 ulje će biti o.k. (brend je manje važan).
Naročito ako je marka (brend) renomiran i ako je odobrenje zvanično.
Kod Ravenol-a je to slučaj, te nema razloga (posebnog) da se vraćate na Motul (izvanredna ulja ali ne posebno bolja, plaća se brending (velika reklama) u dobrom delu cene).
Samo VIW ulje je veoma dobro i iznad proseka industrije.
Sam standard (zahtevi za ispunjenje odobrenja) VW 504/507 smanjuje mogućnost da neko ulje bude posebno bolje (ili lošije), te su unutar istog razlike u nijansama.
Svakako da su Motul i Ravenol u gornjem "delu tabele" (ili u samom vrhu).
Pozdrav!

P.S.
Ulje menjajte na 15.000 km ili makar na 12 do 15 (16) hiljada km. Više nego dovoljno (period između izmena je mali). Flex intervale bih (ipak) izbegavao jer način korišćenja profesionalan i spada u "teške" uslove, pa su fiksni intervali svakako bolji.

Na mreži Mareska

  • Registrovan
  • Poruke: 2
  • Lokacija: Bg
Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #672 poslato: juče u 04:28:30 posle podne »
Hvala puno,nastavicu sa ravenolom jer uz rabat cena je skoro 50% povoljnija. Eventualno cu se drzati striktno na 10.000km izmenu tj.na dva ipo meseca.
  • Vozi: Passat

 


Pretraga Škoda foruma [Google]