Autor Tema: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)  (Pročitano 70391 puta)

0 članova i 22 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Stalker

  • Style
  • ****
  • Poruke: 237
  • L&Ke: 41
Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #615 poslato: Jul 01, 2019, 11:40:46 pre podne »
Hvala (Nebojsa i AcaSk) ...
Nije da ce mi (s)pasti kruna sa glave, nego zaista imam manje vremena nego pre, pa molim da pitanja budu direktna i sa sto manje podpitanja (mogli ste odmah da pitate za Shell HX7).
Ukratko (na kafe pauzi, sa podledom na drugi monitor i neke grafike):
1) HX7 ima VW 502.00 (jedno od malobrojnih 10W40) pa jeste o.k. da se koristi.
2) Moze cak i ulje 10W40 bez 502 ali to je samo ako se prelazi manje od 10k km godisnje (bas manje, npr. 7500 km ili manje). Popularno u Srbiji ali ne podrzavam osim kod sumnje da je prava kilometraza 250k km+ ili ako motor troskari ulje. I tad je 5W50 po pravilu bolje (ali skuplje) resenje (gde nema turbine ne toliko).
3) 101x ako ste tek kupili vozilo, najbolje sipati 5W-40 (uopste, default za motor) da steknete (makar) utisak o stanju motora. Odmah 10W40 je vec "teranje vode na vodenicu" prethodnog vlasnika.
Pozz

Van mreže bob001

  • Test Drive
  • *
  • Poruke: 6
  • L&Ke: 0
  • Lokacija: Beograd
Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #616 poslato: Jul 11, 2019, 03:17:37 posle podne »
Stalker-u
Veci deo od ove 42 strane sam procitao. Dosta novih informacija i svakako tema ima dosta vrednih stvari za citanje. U skladu sa tim pohvale. Ujedno i izyvinjenje ako si na nesto od dole navedenog na neki nacin odgovorio.
E sad bicu konkretan, precizan i jasan sa pitanjem ali ne i kratak u definisanju pitanja :)

Uputstvo vozila (Skoda 2014 1,6 TDI 77kw  Predjena kilometraza 65000 km) koje posedujem kaze sledece:
"Specifikacije i količina ulja (u litrima) za vozila sa fiksnim periodom servisiranja
1,6 l/77 kW TDI CR DPF VW 507 00 4,3

Specifikacije i količina ulja (u litrima) za vozila sa promenljivim periodom servisiranja
1,6 l/77 kW TDI CR DPF VW 507 00 4,3"

Vozilo sam kupio sa 44000 km i do tada je sipano u ovlascenom servisu Castrol EDGE PROFESEIONAL 5W-30 Long Life


Nisam se opredelio za nastavak odrzavanja u ovl servisu pa kupujem sam delove za mali servis. Ulje koje kupujem u radnji (Ovl uvoznik SEC LUBES DOO mi je odgovorio da radnja u kojoj kupujem ima ugovor sa njima o isporuci originalnog ulja) Castrol EDGE 5W-30 ll (ali nije profesional na kupljenoj kutiji).
 
Na ovom ulju pise da ispunjava normu (VW 504 00/ 507 00)





Pitanja
1,Castrol EDGE PROFESEIONAL ili Castrol EDGE  (jel ima tu razlike na koju treba da obratimo paznju kad kupujemo)
2,Ako mozes da mi pojasnis sta znaci 507 oznaka (ili ako ima neki tekst/link/sajt koji bi mi pojasnio sve oznake 502 504 506 507 ... i sl)
3,Pronasao sam citat
Nema šta da ispada, Total je za nijansu viših specifikacija.
(Mislim na Total INEO MC3 SAE 5W-40; i karakteristike su uglavnom bolje ali ne sve)
No, nije od većeg značaja u konkretnom slučaju, naročito za fiksne intervale zamene (do 15000km).
Nije "made in Germany" uvek najbolje, često nije (i zloupotrebljava se do besmisla).
Već sam više puta rekao da jesu najbolji hemičari i sve ostalo (Nemci). Ipak, Aral je pod okriljem BP-a (poodavno), i jedino što nije makar skup kao "pobratim" (brend) Castrol. Aral je doduše bila firma (proizvođač) a Castrol je samo "virtuelna" (brend). Slično (samo obratno) je i u slučaju Fuchs/Silkolene.
U principu se koristi "nemačko" gde to pali (podiže cenu), a gde manje pali onda je "UK (Englesko)".
Aral ulja su svakako visokog kvaliteta, to nije sporno.
BP ima politiku da u manjim državama ne meša brendove Castrol i Aral, dok kod većih je to neizbežno (kao i sveprisutnost Castrola čak i gde je zvanično Aral, te sladak "ekstra profit" na tome).
Da li bi imao nesto da dodas kao bitniju razliku izmedju Arala i Castrola za one koje se dvoume izmedju ova dva ulja
4,Da li bi se opredelio za neko drugo ulje (pod time mislim i na viskozitet i na marku) u skladu sa kilometrazom od trenutnih 65000 km (godisnje prelazim izmedju 15-20 hiljada. Otvorenog i auto puta 4-5 hiljada. Ostalo je u gradu ali centru Beograda ne prilazim) Minimalna relacija kada upalim auto je 10 km.
Potrosnja ulja u uslovima gradske voznje je svedena na minimum (da budem iskren ne dosipam vise od jednom u periodu izmedju dve zamene) Ulje u startu sipam na deo malo iznad polovine meraca za ulje. Ali kad idem na put npr more on jede to ulje. Sad sam dosao iz grcke i verujem da mi je pojeo oko 500 ml na 1500 km. Dve voznje od po 700-800 km bez pauze i odmaranja motora


Unapred zahvalan na odgovoru

  • Vozi: Skoda Roomster 1.6TDI 2014

Van mreže Stalker

  • Style
  • ****
  • Poruke: 237
  • L&Ke: 41
Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #617 poslato: Jul 12, 2019, 10:59:01 pre podne »
1) To su, verovatno, ista ulja. Ako i nisu, razlike su u nijansama (nije posebno bitno za primenu, tj. kupovinu).
2) Uf, ima mnogo sajtova. Malo izguglaj (ne znam napamet). Počni od oilspecifications.org.
Jednostavno to su sintetička ulja sa visokim zahtevima i za duge intervale zamene.
Imaju posebne pakete aditiva, a sposobna su da izdrže min. 650 rh. Test za ova ulja obuhvata i merenje habanja u realnom vremenu (preko radionukleoida).
3) Aral i Castrol su najverovatnije ista ulja. Aral se obično više isplati.
4) Pa ... viskoznost ne možeš menjati (kao ni tip ulja), dok god se držiš preporuke (VW 504/507). Uostalom ne treba tražiti hleba preko pogače (bolji standard nećeš ni naći za svoj motor). Što se brenda tiče, to svakako možeš da menjaš (dok god si siguran u originalnost proizvoda).
Potrošnja ulja je normalna (u gradu i treba da bude niska, na auto-putu je ona "prava", ali 2-3 dl na 1000 km je prilično normalno; ako motor potroši pola litara, svakako dospeti par dl).
Pozz

Na mreži ivanm

  • Style
  • ****
  • Poruke: 190
  • L&Ke: 4
  • Lokacija: Aleksinac
Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #618 poslato: Jul 15, 2019, 11:09:10 posle podne »
Pozz. Zanima me koje ulje ide u Citroen C5 2.0Hdi 103kw? Ima kum ovaj auto i sipa Castrol Edge 5w30 507.00. Da li to ulje moze bez problema ili treba da ima i standard PSA B71 2290? Hvala.


Sent from my iPhone   Pro

Van mreže Stalker

  • Style
  • ****
  • Poruke: 237
  • L&Ke: 41
Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #619 poslato: Jul 16, 2019, 08:01:39 pre podne »
Može se koristiti. Btw. može čak i Normal SAPS 5W-40 (?!), tako kaže Citro.
Ipak, ACEA C2 (uz PSA B71 2290) je prvi izbor (ostalo je alternativno).
Naročito uz mnogo gradske vožnje.
Dakle, ništa strašno, može se i nastaviti ali zašto za ne tako staro vozilo ne koristiti primarnu preporuku?

Na mreži ivanm

  • Style
  • ****
  • Poruke: 190
  • L&Ke: 4
  • Lokacija: Aleksinac
Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #620 poslato: Jul 16, 2019, 09:34:37 posle podne »
Hvala na odgovoru. Kupio je prosle god. auto, 2014g, zaboravio sam da napomenem, a ja sam mu rekao da je moguce da je sipao pogresno ulje vec drugi put, pa se utripovao da li da menja... Castrol oil finder ga recimo ne preporucuje:

https://applications.castrol.com/oilselector/en_gb/c/recommendation?data=1828e12fd6adc995cac41fba2d48feed

Sent from my iPhone   Pro

Van mreže Stalker

  • Style
  • ****
  • Poruke: 237
  • L&Ke: 41
Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #621 poslato: Jul 17, 2019, 07:29:12 pre podne »
U principu bi trebao da menja, ali ne mora to da uradi panično (neka završi započeti interval zamene). Iako su mnoga C3 ulja zapravo C2/C3, mislim da Egde to nije. Razlike u zahtevima nisu velike (i više se tiču sadržaja nekih elemenata, npr. sumpora), a za osnovne stvari (habanje) zahtevi su identični (zbog veće HTHS vrednosti čak i "na strani" C3 ulja (ali ne u normalnim uslovima, ponavljam nije bolja zaštita sa C3 kod motora u dobrom stanju)).
Šta može poći naopako? U praksi praktično ništa.
Malo veća potrošnja goriva (nije od velikog značaja) ... duuugooorooočnoo neznatno veće zaprljanje sistema za obradu izduvnih gasova ... teorijski (u gradskoj vožnji) manje taloga (lakova) sa C2 nego C3 (posebno VW 504/507), ali to tek na duugiii rok).
I to je to.
Btw. C3 ulja su nešto viskoznija te bi moglo da se očekuje da ih motor manje troši.
Posle više od 100k km i u teškim uslovima vožnje, nijansa nijanse bolja zaštita motora.
Ipak, ACEA C2 ulja bi trebala da budu primarni izbor što duže (npr. prvih 7 do 10 god.).