Autor Tema: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)  (Pročitano 73322 puta)

3 članova i 29 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #615 poslato: Jul 01, 2019, 11:40:46 pre podne »
Hvala (Nebojsa i AcaSk) ...
Nije da ce mi (s)pasti kruna sa glave, nego zaista imam manje vremena nego pre, pa molim da pitanja budu direktna i sa sto manje podpitanja (mogli ste odmah da pitate za Shell HX7).
Ukratko (na kafe pauzi, sa podledom na drugi monitor i neke grafike):
1) HX7 ima VW 502.00 (jedno od malobrojnih 10W40) pa jeste o.k. da se koristi.
2) Moze cak i ulje 10W40 bez 502 ali to je samo ako se prelazi manje od 10k km godisnje (bas manje, npr. 7500 km ili manje). Popularno u Srbiji ali ne podrzavam osim kod sumnje da je prava kilometraza 250k km+ ili ako motor troskari ulje. I tad je 5W50 po pravilu bolje (ali skuplje) resenje (gde nema turbine ne toliko).
3) 101x ako ste tek kupili vozilo, najbolje sipati 5W-40 (uopste, default za motor) da steknete (makar) utisak o stanju motora. Odmah 10W40 je vec "teranje vode na vodenicu" prethodnog vlasnika.
Pozz

Van mreže bob001

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #616 poslato: Jul 11, 2019, 03:17:37 posle podne »
Stalker-u
Veci deo od ove 42 strane sam procitao. Dosta novih informacija i svakako tema ima dosta vrednih stvari za citanje. U skladu sa tim pohvale. Ujedno i izyvinjenje ako si na nesto od dole navedenog na neki nacin odgovorio.
E sad bicu konkretan, precizan i jasan sa pitanjem ali ne i kratak u definisanju pitanja :)

Uputstvo vozila (Skoda 2014 1,6 TDI 77kw  Predjena kilometraza 65000 km) koje posedujem kaze sledece:
"Specifikacije i količina ulja (u litrima) za vozila sa fiksnim periodom servisiranja
1,6 l/77 kW TDI CR DPF VW 507 00 4,3

Specifikacije i količina ulja (u litrima) za vozila sa promenljivim periodom servisiranja
1,6 l/77 kW TDI CR DPF VW 507 00 4,3"

Vozilo sam kupio sa 44000 km i do tada je sipano u ovlascenom servisu Castrol EDGE PROFESEIONAL 5W-30 Long Life


Nisam se opredelio za nastavak odrzavanja u ovl servisu pa kupujem sam delove za mali servis. Ulje koje kupujem u radnji (Ovl uvoznik SEC LUBES DOO mi je odgovorio da radnja u kojoj kupujem ima ugovor sa njima o isporuci originalnog ulja) Castrol EDGE 5W-30 ll (ali nije profesional na kupljenoj kutiji).
 
Na ovom ulju pise da ispunjava normu (VW 504 00/ 507 00)





Pitanja
1,Castrol EDGE PROFESEIONAL ili Castrol EDGE  (jel ima tu razlike na koju treba da obratimo paznju kad kupujemo)
2,Ako mozes da mi pojasnis sta znaci 507 oznaka (ili ako ima neki tekst/link/sajt koji bi mi pojasnio sve oznake 502 504 506 507 ... i sl)
3,Pronasao sam citat
Nema šta da ispada, Total je za nijansu viših specifikacija.
(Mislim na Total INEO MC3 SAE 5W-40; i karakteristike su uglavnom bolje ali ne sve)
No, nije od većeg značaja u konkretnom slučaju, naročito za fiksne intervale zamene (do 15000km).
Nije "made in Germany" uvek najbolje, često nije (i zloupotrebljava se do besmisla).
Već sam više puta rekao da jesu najbolji hemičari i sve ostalo (Nemci). Ipak, Aral je pod okriljem BP-a (poodavno), i jedino što nije makar skup kao "pobratim" (brend) Castrol. Aral je doduše bila firma (proizvođač) a Castrol je samo "virtuelna" (brend). Slično (samo obratno) je i u slučaju Fuchs/Silkolene.
U principu se koristi "nemačko" gde to pali (podiže cenu), a gde manje pali onda je "UK (Englesko)".
Aral ulja su svakako visokog kvaliteta, to nije sporno.
BP ima politiku da u manjim državama ne meša brendove Castrol i Aral, dok kod većih je to neizbežno (kao i sveprisutnost Castrola čak i gde je zvanično Aral, te sladak "ekstra profit" na tome).
Da li bi imao nesto da dodas kao bitniju razliku izmedju Arala i Castrola za one koje se dvoume izmedju ova dva ulja
4,Da li bi se opredelio za neko drugo ulje (pod time mislim i na viskozitet i na marku) u skladu sa kilometrazom od trenutnih 65000 km (godisnje prelazim izmedju 15-20 hiljada. Otvorenog i auto puta 4-5 hiljada. Ostalo je u gradu ali centru Beograda ne prilazim) Minimalna relacija kada upalim auto je 10 km.
Potrosnja ulja u uslovima gradske voznje je svedena na minimum (da budem iskren ne dosipam vise od jednom u periodu izmedju dve zamene) Ulje u startu sipam na deo malo iznad polovine meraca za ulje. Ali kad idem na put npr more on jede to ulje. Sad sam dosao iz grcke i verujem da mi je pojeo oko 500 ml na 1500 km. Dve voznje od po 700-800 km bez pauze i odmaranja motora


Unapred zahvalan na odgovoru

  • Vozi: Skoda Roomster 1.6TDI 2014

Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #617 poslato: Jul 12, 2019, 10:59:01 pre podne »
1) To su, verovatno, ista ulja. Ako i nisu, razlike su u nijansama (nije posebno bitno za primenu, tj. kupovinu).
2) Uf, ima mnogo sajtova. Malo izguglaj (ne znam napamet). Počni od oilspecifications.org.
Jednostavno to su sintetička ulja sa visokim zahtevima i za duge intervale zamene.
Imaju posebne pakete aditiva, a sposobna su da izdrže min. 650 rh. Test za ova ulja obuhvata i merenje habanja u realnom vremenu (preko radionukleoida).
3) Aral i Castrol su najverovatnije ista ulja. Aral se obično više isplati.
4) Pa ... viskoznost ne možeš menjati (kao ni tip ulja), dok god se držiš preporuke (VW 504/507). Uostalom ne treba tražiti hleba preko pogače (bolji standard nećeš ni naći za svoj motor). Što se brenda tiče, to svakako možeš da menjaš (dok god si siguran u originalnost proizvoda).
Potrošnja ulja je normalna (u gradu i treba da bude niska, na auto-putu je ona "prava", ali 2-3 dl na 1000 km je prilično normalno; ako motor potroši pola litara, svakako dospeti par dl).
Pozz

Na mreži ivanm

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #618 poslato: Jul 15, 2019, 11:09:10 posle podne »
Pozz. Zanima me koje ulje ide u Citroen C5 2.0Hdi 103kw? Ima kum ovaj auto i sipa Castrol Edge 5w30 507.00. Da li to ulje moze bez problema ili treba da ima i standard PSA B71 2290? Hvala.


Sent from my iPhone   Pro

Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #619 poslato: Jul 16, 2019, 08:01:39 pre podne »
Može se koristiti. Btw. može čak i Normal SAPS 5W-40 (?!), tako kaže Citro.
Ipak, ACEA C2 (uz PSA B71 2290) je prvi izbor (ostalo je alternativno).
Naročito uz mnogo gradske vožnje.
Dakle, ništa strašno, može se i nastaviti ali zašto za ne tako staro vozilo ne koristiti primarnu preporuku?

Na mreži ivanm

Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #620 poslato: Jul 16, 2019, 09:34:37 posle podne »
Hvala na odgovoru. Kupio je prosle god. auto, 2014g, zaboravio sam da napomenem, a ja sam mu rekao da je moguce da je sipao pogresno ulje vec drugi put, pa se utripovao da li da menja... Castrol oil finder ga recimo ne preporucuje:

https://applications.castrol.com/oilselector/en_gb/c/recommendation?data=1828e12fd6adc995cac41fba2d48feed

Sent from my iPhone   Pro

Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #621 poslato: Jul 17, 2019, 07:29:12 pre podne »
U principu bi trebao da menja, ali ne mora to da uradi panično (neka završi započeti interval zamene). Iako su mnoga C3 ulja zapravo C2/C3, mislim da Egde to nije. Razlike u zahtevima nisu velike (i više se tiču sadržaja nekih elemenata, npr. sumpora), a za osnovne stvari (habanje) zahtevi su identični (zbog veće HTHS vrednosti čak i "na strani" C3 ulja (ali ne u normalnim uslovima, ponavljam nije bolja zaštita sa C3 kod motora u dobrom stanju)).
Šta može poći naopako? U praksi praktično ništa.
Malo veća potrošnja goriva (nije od velikog značaja) ... duuugooorooočnoo neznatno veće zaprljanje sistema za obradu izduvnih gasova ... teorijski (u gradskoj vožnji) manje taloga (lakova) sa C2 nego C3 (posebno VW 504/507), ali to tek na duugiii rok).
I to je to.
Btw. C3 ulja su nešto viskoznija te bi moglo da se očekuje da ih motor manje troši.
Posle više od 100k km i u teškim uslovima vožnje, nijansa nijanse bolja zaštita motora.
Ipak, ACEA C2 ulja bi trebala da budu primarni izbor što duže (npr. prvih 7 do 10 god.).

Van mreže Robby

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #622 poslato: Avgust 02, 2019, 10:22:36 posle podne »
Pozdrav svima,
da se i ja javim i prenesem moje iskustvo. Ne vozim Škodu već Ibicu 6L god. 2007, ali je motor iz te grupacije VW,Seat,Škoda 1,4 16v 63 kW (od 2013.  je  LPG) sa kojim sam jako zadovoljan i koji je, po meni, prava mera. Pošto je ovde tema vezana za ulja, njaviše bih se toga i prodržavao. Ovako, prvi i jedini vlasnik sa sada pređenih 127.000km.
Auto kupljen nov 2007.i tada pošto je garancija bila 2 god.sipano je u zvaničnom servisu
1. Mobil1 ESP 5w30. Proizvođač za respekt. I samo ulje je bilo odlično, sve osobine – super, Acea C3, sve kako treba. Posle garantnog roka, pređem u ozbiljan servis u mom gradu...ali kao i svugde, oni „krkaju“ iz bureta, 10w40 (UF !) , staje 3,2 lit.a naplaćuju sve 4 lit i to papreno. Dobro, ćutiš i trpiš, jer nije samo do ulja, ima tu i ostalo, ko ti radi i kako radi...
2. Narednih 3-4 god, opterećenje na poslu, inženjer sam, obaveze, porodica...nisam puno prelazio godišnje, pa 'ajde...uglavnom, redom: Valvoline 10w40 Max Life, na moje pitanje zašto to-sa njima imamo ugovor itd.
Nakon toga prešli su na sledeće, ćutao sam, pogodno je bilo za vožnju na plin –
3. Repsol Elite Multivalvulas 10w40. Sve preporuke! Inače, Ibicu vozimo na duže staze,između 2 grada, distanca od min 70km i 4-5 puta do sada vožnja za Grčku na more pri ekstermnoj vrućini. Posle su još 2x sipali isto 10w40, ali sad Havoline, ali ne mogu reći koje, baš zbog obaveza, ostavim auto I sutra dan mi ga doteraju, dobro se pokazalo. Onda sam malo čitao i okrenuo par poznanika i  prelomim da koristim 5w40 ACEA C3 ulja i sam ih nosim na servis…s obzirom da imam dobre kontakte iz svoje naftne struke, povoljno dobijem iz nabavke direktno ulja u ambalaži 12x1, kupim celu kutiju
4. Eni i-sint ms 5w40. Ulje je ok, ima MB 229,51, VW 502/505+01 , API SN i Acea C3. Takođe, ženin auto  Corsa-C je bio “pokusni kunić” za razne probe, tu smo isprobali MOL Dynamic Max 10w40 i posle i Prima 5w40, ulje je odlično, a takođe je isproban i Petrol Premium Performance 5w40 isto Acea c3 inače, brat blizanac od Havoline Ultra S 5w40 Acea C3. I to je ono što će biti u sledećem pakovanju od 12x1 što ću kupiti. Takođe, kome je Mađarska usput, preporuka je i MOL Essence MultiGas 5w40, ima Acea C3 i VW 502/505. Kao i sa Primom, ne bi trebalo da bude greške, a koriste ga i par mojih poznanika tamo, cena – generalno uopšte nije skupo ulje, vrlo povoljno. Ono što može biti interesantno za vožnju na gas, isprobano od strane priljatelja je i Repsol Elite 505.01TDI  Acea C3 i pogodno je za LPG/CNG i to po navodu fabrike na etiketi. Ova Gas ulja nisu izmišljena tek tako i vidim da ih ljudi koriste,dakle,  nije do marketinga, uglavnom, ako nema, onda 5w40 sa C3 je ok za LPG. Sigurno ću probati i Wolf Gas 5w40 čim nađem. A dosta jake preporuke imaju i Total Ineo MC3 5w40 koje je, po meni, svetski vrh za manje para….i da,s obzirom da poznajem i to, barem jedno vreme su ih radili, u kompaniji zaduženoj za ulje - MOL LUB kft.  kod Komarna su se i punila ulja Castrol Magnatec C3 5w40, dakle svi ti veliki igrači traže usluge bližih pouzdanih kompanija, moj glas, naravno ide za MOL Primu 5w40. I mnogima na čepu za dolivanje  piše Castrol…prvo punjenje u Češkoj fabrici Škode  je MOGUL. U HU ga koristi i više firmi, ogromne su reference koje sam video, transportna preduzeća,Gradsko saobraćajno u B.pešti, cementare, Češke željeznice itd. Solidno ulje, ali i to šljaka, dakle dobro je, a nije skupo što je vrlo retko naći danas. Od njih mi je zapalo za oko Mogul Extreme PD 5w40 Acea C3, isto je ok za LPG. Jedna budžet kategorija bila bi Mannol Energy formula PD 5w40 sa C3, cena im bagatelnau HU.Ko je ljubitelj INE, neka progugla, u Subotici se otvorilo i predstavništvo INA ulja, odmah na početku ulice J.Mikića, imaju INA star 5w40 C3 sa VW 502/505, a i za brojna druga vozila. U budžet bih dodao još i ROWE Hightec Multifirmula 5w40, imaju dosta odobrenja, mali su, ali ozbiljni...i što se tiče ulja u menjaču, i te kako da se menjaju, usuto je SWAG SAE 75FE (isto što i Febi), zadovoljan,trebalo je oko 1,6 lit, kupiti 2 litre, cena bila ne više od 700 din / lit. Nakon nekih 10-ak godina, interval zamene ulja sam skinuo sa 15k km na oko 10k km i za taj interval neću da plaćam extra skupe brendove, ove što sam naveo su savim ok... Eto, od mene toliko, iskustvo je dobar učitelj, pozdrav i poštovanje g.Stalkeru i svima na forumu. Nadam se da sam nekom barem nešto pomogao.
« Poslednja izmena: Avgust 02, 2019, 10:29:38 posle podne Robby »
  • Vozi: Seat Ibiza 1,4 16v 63kW LPG

Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #623 poslato: Avgust 05, 2019, 10:26:38 pre podne »
@Robby
Hvala na ovoj "gomili informacija". Prilično objektivno, prilično korisno.
Pozz

Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #624 poslato: Avgust 05, 2019, 10:28:43 pre podne »
Btw.
Iskristio bih priliku da se zahvalim g. Marku Tešiću na poslatim poklonima koji su trebali da budu uručeni na Skoda skupu u N.S.
Nisam mogao da prisustvujem iz zdravstvenih razloga, no nadam se da ću sledeće godine biti tamo. Ovom prilikom pozdrav svima koji su na skupu bili.
Ujedno bih zahvalio i g. Draganu Božinu, koji je poklone obezbedio.

Na mreži mtesic

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #625 poslato: Avgust 05, 2019, 12:32:39 posle podne »
Stevane, hvala najlepše što ste i na forumu javili da je paket stigao, a pogotovo što niste zaboravili i Dragana Božina iz Intersrema koji nam je puno pomogao, a reći ću - i mnogo više nego što većina forumaša može da pretpostavi (na primer: čišćenje prostora na kome smo se okupili - par dana pre skupa taj prostor je bio u stanju u kakvom je ostalo nakon održanog festivala; obezbeđivanje dva alternativna prostora za skup po mojoj molbi, za slučaj da glavni prostor tog dana iz nekog razloga bude nedostupan; briga da što više ljudi dobije neku materijalnu uspomenu sa skupa...).

I Vi, kao i drugi nagrađeni forumaši i administratori foruma zaslužujete mnogo više svojim radom, znanjem i željom da pomognete drugima, no ovo je bila prilika da vam makar i simbolično zahvalimo i odamo priznanje za angažovanje, znanje i nesebičnost.

Jedino ostaje žal što zbog vanrednih okolnosti tog dana niste bili sa nama u Novom Sadu, no biće prilike i da to delimično popravimo na nekom novom skupu.
  • Vozi: Fabijica MK1 1,2 htp :-)

Van mreže Filip BG

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #626 poslato: Avgust 09, 2019, 01:05:15 posle podne »
Dobar dan Stevo,
Moje pitanje nije vezano za ulje već za antifriz G13. Kada ga treba promeniti?

VW (odnosno Škoda) nisu naveli preporučeni interval zamene. Moj auto je Superb 2.0 tdi, proizveden krajem jula 2014., tzv. modelna godina je 2015. (ona je u broju šasije). Upravo je napunio 5 godina i uradio sam mali servis. Kilometraža je 72.000km. Naviknut da na starom autu menjam antifriz G12 svakih 5 godina postavio sam to pitanje u dva ovlašćena servisa. Rečeno mi je da se antifriz proverava i ako je dobar ne menja se.
Oni pod dobar smatraju to da je tačka mržnjenja dovoljno nisko. Ne znam da li mere pH vrednost ili kako određuju da li je antifriz izgubio antikorozivna svojstva? Ili da li može da počne da stvara naslage u sistemu za hlađenje?
Pročitam sam članak na Vašem blogu http://motornaulja.blogspot.com/2012/02/sifra-g13-code-g13.html
Tu kažete da neki proizvođači G13 tvrde da mu je radni vek 10-15 godina.
Pošto je G13 uveden 2013. mi još uvek nemamo auto u kojem je isti antifriz G13 korišćen 10 godina pa da vidimo stanje rashladnog sistema…

Pozdrav, Filip

PS: Hvala Vam što obogaćujete sadržaj foruma.
  • Vozi: Superb 2.0 TDI 2014

Van mreže djordje48

  • RallyeSport
  • *****
  • Poruke: 751
  • Total likes: 9
  • Ugled L&K: 20
  • Lokacija: Beograd
  • kad peres auto dobro zatvori vrata jer ce da curi
Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #627 poslato: Avgust 09, 2019, 04:07:55 posle podne »
Dobro pitanje :bravo: takodje za stalkera, sta mislite o tecnosti za hladjenje koja je vecna? Ewans mislim da se zove. Kao hemicar, ne verujem u fluide i materije koji vecno traju sem radioaktivnih. Ranije je u skodinoj knjizici pisalo da se rashladna tecnost, kociona i svecice menjaju na 60 000 km ili 4 godine tj sta pre nastupi...kociona tecnost upija vlagu i vremenom gubi funkciju. Imaju li novija kola servo ulje kao sto je felicija imala npr i kada se to menja bravo2
  • Vozi: SKODA SUPERB 2.0 TDI 103 KW 2015; SKODA FABIA 1.2 HTP 44 kw 2011
Gazdama su dani odbrojani. No X7 allowed!

Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #628 poslato: Avgust 11, 2019, 10:05:42 posle podne »
ajd' "naopačke" (od lakšeg pitanja).
1) Kočiona ulja (fluidi) se i dalje menjaju, jedino što sa 2-3 god. novi Dot "4+" (ISO 4925 class 6) i DOT 5.1 imaju nešto duži životni vek, pa se (uglavnom) menjaju na "velikom servisu" (tipično na 4 godine).
2) Ne, ne verujem u Deda Mraza i (dosad viđene) vanzemaljce (možda ih ima u galaksiji ali još nije naučno potvrđeno, tj. pre će biti da ih je bilo i biće, a sad (trenutno ±100 god. možda tek "šaka jada" u šta i mi spadamo).
Nema večitih tečnosti. "G13" je  možda i najbliže tome.
Btw. menjanje na 10 ili 15 god. G11 (Mercedes) je uz sistem za regereraciju aditiva, nije do magičnosti motora ili rashladne tečnosti.
3) VW 774j zaista NEMA propisan servisni interval. Uzima se kao "fill for life". E sad, šta mu je "LIFE" zaista je pitanje. Po nekoj logici to bi bilo 7 do 10 god.
Nije na bazi glikola već glicerina (preciznije, obično je njihova smeša), lobrid je tip (OAT sa silikatima, što posebno godi aluminijumskim hladnjacima) ... no slični se menjaju (drugi lobrid) na 4 ili 5 god. pa je možda 7 godina dobar trenutak da se isti promeni.
Lično smatram da je 6 godina još bolje (npr. Wolf navodi da mu je vek 4 do 6 godina ili 250k km kod automobila ili 500k km kod teretnih vozila).
Provera tačke smrzavanja pokazuje samo to (i ništa više). Ostale funkcije su pod znakom pitanja. Makar bi pH moralo da se izmeri ... doduše to je sad malo i manje korisno jer su moderni AF (RT) bliže neutralnom (cca. pH 8 odnosno 7,5 do 8.5). U svakom slučaju moralo bi da bude preko 7 (makar malo bazno) inače bi moralo da se menja (Al je veoma otporan na koroziju ali ispod 5 a naročito 4 (pH) NIJE). Korisnije je odrediti "rezervnu alkalnost" ali za to treba laboratorija (pH metri su sad jeftini, za 50€ ručni su već dovoljno dobri za tačnost 0,1 a svakako 0,2).
Eto to je moje lično mišljenje, a ko kako hoće ... (nema večnih RT, još nije izmišljeno i neće ... kažem eventualno uz sistem za automatsko dodavanje aditiva (u koji baš i nemam poverenje) ili uz dodavanje istih ali koliko bez analize (a sa analizom jeftinije je promeniti isti). Jednostavno nije mnogo skupo da se ne bi menjalo na makar 6 ili 7 godina (može i na 5 a na manje je već bacanje para).

P.S.
Za konkretan automobil, menjao bih u proleće 2021 ili jesen iste godine.
(uzeo bih godine korišćenja a i relativno je malo km ... u odnosu na 250 hiljada)

Van mreže djordje48

  • RallyeSport
  • *****
  • Poruke: 751
  • Total likes: 9
  • Ugled L&K: 20
  • Lokacija: Beograd
  • kad peres auto dobro zatvori vrata jer ce da curi
Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #629 poslato: Avgust 11, 2019, 10:20:28 posle podne »
Danas sam na suncu merio 53 stepena u 14h digitalnim termometrom ma travi a u hladu je bilo oko 40. Pretpistavite koliko je na asfaltu onda. Promena antifriza na vreme je min koji treba uraditi za auto da ne prokuva. :-X
  • Vozi: SKODA SUPERB 2.0 TDI 103 KW 2015; SKODA FABIA 1.2 HTP 44 kw 2011
Gazdama su dani odbrojani. No X7 allowed!