Autor Tema: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)  (Pročitano 101088 puta)

7 članova i 36 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Skorpion

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #645 poslato: Septembar 23, 2019, 09:04:33 posle podne »
Odlicno objasnjenje hvala! Ja imam fiksni servisni interval 15k km ili 1 godisnje, servis radim u proseki na 9 meseci posto prelazim oko 20k km godisnje. Do sada nakon 3 redovna servisa sipano je Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30.
Bio je predlog u Alprosu za 5W-40 ali ja bi pre kvalitetnije ulje da me ne boli glava :D

Sent from my SM-G960F  

  • Vozi: Škoda Yeti Outdoor Adventure 1.4TSI 92kW 2WD

Na mreži suponik

  • Registrovan
  • Poruke: 1
  • Total likes: 0
  • Ugled L&K: 0
  • Lokacija: Podgorica-CG
Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #646 poslato: Septembar 27, 2019, 02:23:46 posle podne »
Pozdrav iz CG.
Vozim Skodu Octaviu sedan proizv. krajem 2011.god. 1.6TDI GreenLine(uvezena iz FRA), sa rucnim 5 brz. mjenjacem.
Auto je preslo 228.523 km, i do sad sam sipao ulje INA Ultra Star FE 5W-30, kojeg motor bas minimalno trosi.
Mislio sam da ljeti sipam INA Star 5W-40 jer je malo gusce a kod nas u PG su velike vrucine, ulje je isto low SAPS.
Takodje ako imate predlog za neko ulje koje bi najvise odgovaralo ovom motoru a da nije preskupo.
Uz to sam htio da zamijenim i ulje u mjenjac pa ako ima kakva preporuke za neko mjenjacko ulje dobro bi dosla.
Hvala.
PS.
Sve servise uglavnom obavljam sam.




  • Vozi: Skoda Octavia 1.6tdi 2011

Van mreže Duka85

  • Registrovan
  • Poruke: 2
  • Total likes: 0
  • Ugled L&K: 0
  • Lokacija: Kraljevo
Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #647 poslato: Oktobar 08, 2019, 10:32:29 posle podne »
Postovani Stalker-u,

Skoda oktavia 2.0 tdi  2012 je u pitanju. Auto je presao 240kkm i ima DPF a do sada nije trosio ulje (nije bilo potrebe za dolivanjem ulja izmedju zamena koje su vrsene na 15kkm) Po specif bi trebalo motorno ulje sa VW 504/507 approval, koje je do sada i sipano.

Iz nekog razloga majstor je pri zameni sipao ulje Texaco Havoline Pro DS M 5w30, naravno menjan je i filter. Ovo ulje nema tu spec ali je jako slicno i ima MB 229.52 MB 229.51 BMW LL4.. Takodje low SAPS je i predvidjeno za automobile sa DPF...

Razum mi govori da ovo nije nista strasno ali ipak bolje je da pitam Vas.
Da li mi preporucujete da kupim Texaco Havoline Pro DS V 5w30 i odmah zamenim ulje ili da ovo ulje vozim i koliko?



Unapred zahvalan
  • Vozi: Octavia mk2 2012 2.0 103kw dsg 4x4

Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #648 poslato: Oktobar 09, 2019, 10:04:05 pre podne »
Prvo prethodno (propušteno) pitanje.
Nije dobra ideja (preći na 5W-40 ACEA C3 ulje). Nema (ama baš) nikakve potrebe.
Sami ste rekli da nema potrošnje ulja (minimalna je) tako da nastavite sa odličnim uljem koje već koristite. Ono je toliko dobro da je pitanje da li bi potrošnja ulja uopšte bila manja sa 5W-40 (nema veliku isparljivost, odnosno uporediva je sa 5W-40).
Eventualno kad motor počne da "troškari" ulje (za ko zna koliko god. i km) možete preći na 5W-40 ACEA C3.
A sad prethodno:
Nije posebno strašno, nema potrebe za paničnim reakcijama (odmah menjati ulje).
Ulja su slična (zaista).
Naravno, mnogo je bolje koristiti V umesto M (na duuugaaačaaak rok).
Možda da zamenite s proleća ... na cca. 10 hiljada km ... u svakom slučaju nemojte ići preko 15000 km pa se vratite na verziju ulja sa VW 504/507. Ništa strašno ALI nije idealno jer je i za kraće (fiksne) intervale preporuka VW 504/507.
Ovo je i glavna razlika u odnosu na benzince* gde je VW 502 uglavnom dozvoljen "za do" 15000 km i gde ovo ne bi trebalo ni razmatrati kao "issue" (potencijalni problem).
*VW i za fiksne intervale preporučuje VW 507.00 kod novijih dizela dok kod nešto starijih dopušta i VW 505.01 ... naravno uz ACEA C3 nije baš tako strašno, razlike su minimalne
(u nijansama, glavna je da bez 504/507 ne treba ići na flex intervale zamene).

P.S.
Ulja su potpuno iste osnove (baze) uz razliku u osnovnom (glavnom) paketu aditiva (koji su opet slični), "so, don't worry".

Na mreži observer

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #649 poslato: Oktobar 09, 2019, 11:47:25 pre podne »
Da se vratimo na vremenski interval zamene, ako nije glupo pitanje, jer sigurno je bilo reci o tome.
Da li mogu na CR TDI sa DPF da menjam ulje 507.00 na 15.000 km iako to vremenski (zbog slabog koriscenja) znaci 2-2,5 god?
Isto pitanje i za TSI, ulje 502.00.

Dakle, da li mogu da se samo drzim kilometraze (15.000 km) bez obzira sto se ta kilometraza predje za oko dve godine (i time prekoracujem neki uobicajeno preporuceni vremenski rok od godinu dana)?
  • Vozi: VW Polo 1.6 TDI Comfortline 2010, VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #650 poslato: Oktobar 13, 2019, 11:12:01 pre podne »
15000 km ili 1 godina. Koji deo nije jasan (ILI)?
O.k. zaista liči kao da je paradoks (u odnosu na 30.000 km ili dve godine) ali zapravo nije.
Pretpostavka je da ako ne prelazite više od 7500 km godišnje (ili još gore 5-6 hiljada km) onda je vaše vozilo u kategoriji "slabo korišćenih". Ovo je najčešće povezano sa mnogo kratkih relacija sa malo vožnje van grada. Ovo su najgori uslovi za ulje (i sam motor).
Zbog toga je po ulje/motor bolje ako se menja na 25000 km i dve godine nego 10.000 km i dve godine.
E sad, nije baš tako "crno-belo". Ako je graničan slučaj ili još bolje ako se 15000 km obavi za (nešto) manje od dve godine, nije problem ni tako menjati ulje.
Dodatno, ako je tih 15000 km dobrim delom van grada onda zaista može i na dve godine.
(ipak i ovo nije idealno za motor, po principu "drive (fly) frequently", što je čvrsto pravilo kod aviona sa motorima SUS, kod automobila malo manje, ali čim ulje ne cirkuliše, ostaje da je motor slabije zaštićen od korozije (makar), što čak i kod Al (Al legura) nije za potcenjivanje).
Sve u svemu, više od dve godine NE preporučujem (ali je moguće, s tim da je 12-18 meseci, pa makar i na 10k km bolje, i naravno, čim se ispuni 15000 km).
Fiat je imao baš direktnu preporuku za neke svoje motore gde je bilo:
do 35000 km ili dve godine,
a ako se prelazi manje od 10k km godišnje - NA GODINU DANA.
KRAJ

Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #651 poslato: Oktobar 13, 2019, 11:32:16 pre podne »
Ono od gore u kratkoj i direktnoj formi:
1) preko 15000 km godišnje, menjati ulje na 25-30k km (ili indikatoru na tabli, flex intervali),
2) 10-15 k km godišnje, menjati na dve godine,
3) 7500 do 10k km godišnje - menjati na 15000 km,
4) manje od 7500 km godišnje - menjati na godinu dana.

P.S.
(naravno, uz ±10% u pređenim km)

Van mreže Duka85

  • Registrovan
  • Poruke: 2
  • Total likes: 0
  • Ugled L&K: 0
  • Lokacija: Kraljevo
Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #652 poslato: Oktobar 13, 2019, 03:46:09 posle podne »
Ovo je jasno kao dan.
Iako prelazim 25-30kkm na godisnjem nivou, iako mi je 95% voznje van grada min u cugu 35km, iako je automatik.. nekako mi je logicno da ulje menjam 2x godisnje. Pred zimu i pred leto. Siguran sam da ne gresim... mozda malo bacam pare ali..

Nedmice, koje realno ne mogu dokuciti su usmerene na originalnost ulja koje se koristi kao i da li prihvatiti da majstor koristi ulje iz bureta!?

Vrv vecina njih isto razmislja, a npr servisna kniga automobila iz Svajcarske je vrlo jasna, na 30kkm mali servis iako je to za 15 meseci pri tom nekada je i na 28kkm a nekada i na 34kkm.
  • Vozi: Octavia mk2 2012 2.0 103kw dsg 4x4

Na mreži fobia24

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #653 poslato: Oktobar 13, 2019, 04:37:07 posle podne »
Naravno. I sada kada pređem malo menjam godišnje, a do pre dve godine kada sam prelazio 40.000km godišnje, menjao sam na 10.000km. Nikad preko 10hkm. Uvek sam se držao na 10.000 ili na godinu dana.
  • Vozi: Oktavia RS 2.0TDI
error driver

Na mreži observer

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #654 poslato: juče u 10:03:30 pre podne »
OK, hvala, sve jasno  bravo2.
Moj slucaj je malo specifican, jer ne pravim kratke relacije manje od 10 km.
Po gradu skoro da i ne koristim kola.
Voznja je mahom po magistrali sa rastojanjem od oko 11 km u jednom smeru (relacija: grad-vikendica), otprilike svaki drugi/treci dan.
Dva do tri puta godisnje se prave vece km po autoputu, "turneje" od 5-10 dana (sa oko 300-600 km/dan).
Godisnje to sve izadje na oko 8000-9000 km (po autu).

E sad, razlog zasto i dalje cuvam drugi auto je privatno-poslovne prirode (vrlo je moguce da cu uskoro morati da jedan od automobila pocnem uskoro da koristim za dnevne relacije NS-BG, do posla i nazad).
  • Vozi: VW Polo 1.6 TDI Comfortline 2010, VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Van mreže djordje48

  • RallyeSport
  • *****
  • Poruke: 815
  • Total likes: 17
  • Ugled L&K: 20
  • Lokacija: Beograd
  • kad peres auto dobro zatvori vrata jer ce da curi
Ono od gore u kratkoj i direktnoj formi:
1) preko 15000 km godišnje, menjati ulje na 25-30k km (ili indikatoru na tabli, flex intervali),
2) 10-15 k km godišnje, menjati na dve godine,
3) 7500 do 10k km godišnje - menjati na 15000 km,
4) manje od 7500 km godišnje - menjati na godinu dana.

P.S.
(naravno, uz ±10% u pređenim km)

Svaka cast! bas lepo receno :bravo:  cesto se brinemo o limenim ljubimcima a zaboravljamo na sebe. Koliko cesto idemo kod zubara, da li ikada idemo na sistematski, da li pratimo da li nase lepse polovine i dame u kuci idu na zenske preglede...ja dizem ruke od lima i plastike, malo vise cu da vodim racuna i ljudima iz svoje okoline i o sebi bravo2
  • Vozi: SKODA SUPERB 2.0 TDI 103 KW 2015; SKODA FABIA 1.2 HTP 44 kw 2011
Gazdama su dani odbrojani. No X7 allowed!