Google pretraga Škoda foruma

Aktivne teme [vidljive za Goste]


Obaveštenje za Goste

Gost, dobrodošao na škodaforumllRS. Nakon Prijavljivanja dostupno je više mogućnosti i sadržaja sa ŠKODA portala, vidljivi su skriveni linkovi i slike u punoj veličini a format prikaza je širi.
Pridruži se i ti - registruj se sada!


Autor Tema: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)  (Pročitano 58010 puta)

Na mreži imart

  • Test Drive
  • *
  • Član od: Avg 2018
  • Poruke: 6
  • L&Ke: 2
  • Lokacija: Hrvatska, Zagreb
Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #495 poslato: Avgust 15, 2018, 03:34:55 posle podne »
  • 2
  • 0
  • Samo da se nadovezem na post. Ulje u samom difu  nije sporno. Moze biti godinama isto.
    Kod mog auta u sklopu difa je i haldex spojka, takozvana, koja ukljucuje zadnji dif ako prednji kotaci pocnu proklizavati. Ecu dobije info od senzora abs-a da se jedan kotac vrti brze od  drugih i elektronika pali haldex pumpu koja pokrece spojku koja spaja zadnji dif i 4wd pocinje.
    Radi se o maloj hidraulicnoj spojci s nekoliko lamela u kojoj tlak ulja ide  i na 40 bara jer ima pumpu koja pumpa ulje pod tlakom i otvara ventile  koji ukljucuju pogon. To ulje se mijenja svakih 60000 km ili 3 godine. Nemam evidencije da je to ikad mijenjano al bit ce mi prioritet na iducem servisu. Nije  ni jeftino. Oko 30€ je litra ulja i pakira se samo u vag pakovanju jer je vag suvlasnik tvrtke haldex i ulaze u razvoj. Sto se tice haldexa na vag vozilima, filter se ne mijenja nikad. Nigdje se ne spominje. Kao da je for life. Iako postoji za kupiti. Kosta oko  50€.
    Tvrtka haldex preporuca izmjenu i ulja i filtera zajedno.
    Tako da cu to oboje zamijeniti unutar iducih 12 mjeseci da budem siguran. A ono 75W90 u difu nek se vrti dalje
    • Vozi: Skoda Yeti, 2.0 TDI 4x4

    Na mreži salepostman

    • Style
    • ****
    • Član od: Sep 2017
    • Poruke: 138
    • L&Ke: 1
    • Lokacija: Beograd
    Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
    « Odgovor #496 poslato: Septembar 27, 2018, 04:22:00 posle podne »
  • 0
  • 0
  • Postovani Stevo kakvo je vase misljenje o MOL dinamic longlife 0w30 ulju i ima li smisla sipati ga u 2.0 tdi motor posto fabricki nema PDF filter. Pozdrav i hvala.
    • Vozi: Skoda oktavia a5,2.otdi 2008 god

    Van mreže Stalker

    • Style
    • ****
    • Član od: Mar 2014
    • Poruke: 205
    • L&Ke: 35
    Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
    « Odgovor #497 poslato: Septembar 27, 2018, 07:49:18 posle podne »
  • 0
  • 0
  • To je jedno moderno i vrlo kvalitetno ulje.
    Svakako dolazi u obzir i za Vaš motor ali ne bih nikako uzimao kao prvi izbor. Čak i da je motor u izuzetno dobrom stanju.
    Za 10 (ili u desetoj) godina star motor, prvo što ne bih preporučio a to su produženi intervali zamene (preko 15000 km ili godinu dana). Iako bi 0W-30 možda i bilo dobro za pretežno gradsku vožnju, moj bi izbor pre bilo 5W-30 ulje sličnih karakteristika, ali i pre toga neko "obično" ACEA C3 (te "samo" VW 505.01) 5W-30 ulje, kao što je (ako smo već kod MOL-a) Dynamic Gold. Ako ste prešli preko 150 ili (naročito) 200k km, onda je jednako dobro (ili još bolje) Dynamic Prima 5W-40.
    Dakle, obrnutim redosledom od redosleda navođenja.
    Sitnice su (između 5W-30 i 5W-40 a naročito 5W-30 (oba) 504/507 i 502/505.01 razlike su u nijansama (nijansi)) te možete i "bacati novčić" u slučaju da ne možete odlučiti.
    Pozz

    Na mreži salepostman

    • Style
    • ****
    • Član od: Sep 2017
    • Poruke: 138
    • L&Ke: 1
    • Lokacija: Beograd
    Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
    « Odgovor #498 poslato: Septembar 27, 2018, 08:17:46 posle podne »
  • 0
  • 0
  • Hvala puno.
    • Vozi: Skoda oktavia a5,2.otdi 2008 god

    Na mreži ivanm

    • Ambition
    • ***
    • Član od: Jun 2013
    • Poruke: 92
    • L&Ke: 3
    • Lokacija: Aleksinac
    Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
    « Odgovor #499 poslato: Novembar 10, 2018, 11:27:29 pre podne »
  • 0
  • 0
  • Uuu, konacno prave osobe da resi moju decenijsku enigmu :) Vozim Tdi PD motore od 2004g, i sve je bilo Ok dok nisam saznao da postoji 507.00 ulje koje op svemu treba da je bolje od 505.01, koje sam koristio do tada. Long Life je, znaci kvalitetnije cim moze s njim da se predje vise km, unazad je kompatibilno sa 505.01 i obuhvata ga... znaci nema mnogo filozofija. 507.00 je obavezno za aute sa Dpf filterom, ali to nema veze s motorom vec sa DPf filterom, tako da naravno da moze i u isti Tdi PD a bez dpf-a. I ja sam tako presao na to ulje 507.00 i koristim ga bez problema u ALtei 2.0Tdi 2007g bez DPF-a, u Lupu 3L 1.2Tdi 2001g i to cak u izvedbi Shell Helix Ultra Professional 0W30. Nasao sam da je ovo ulje vrhunsko, imam ga za 950din. po litru, dok isti takav Motul kosta 1970din. litar... Sad sam kupio jos jedan PD tdi, Fabiu Vrs 2005g, koja je u Svici odrzavana iskljucivo na 505.01 5w40...  I za nju bi kad bude za zamenu uzeo isti taj Shell 0w30, ali ajde da pitam jos jednom, ovoga puta nekoga ko mozda zna definitivni tacan odgovor.... Neki ljudi tvrde, i to cak navodno experti za Tdi da je 505.01 5w40 NAJBOLJE ulje za 1.4, 1.9, 2.0 TDI PD motore bez DPF-a i da ulja 507.00 5w30 ili 0w30 nisu dobar izbor, jer sa njima brze strada bregasta i podizaci?! Da li je ovo tacno? I sta sa identicnim motorima koji su zavisno od trzista nudjeni sa ili bez Dpf-a? U onima sa Dpf-om da se sipa 507.00 zbog DPF-a  iako je 505.01 bolje za sam motor?
    Sta sa Lupom 1.2 Tdi koji je isto PD tdi a fabrika mu je propisala 506.01 0w 30 ili 5w30 jos te 2001g, a koje je sada skupo kao otrov, mislim da je Motul oko 3500din litar, a i njega obuhvata pomenuti Shell, koji je vrh po onome sto sam citao, a za 950din/ litar...
    I jedan P.S: Da li stvarno taj Motul 507.00 0w30 za tih suludih 1000din po litru nudi nesto vise u odnosu na Shell Helix Ultra Professional, ili Mobil ESP Formula ili Castrol Egde LL 507.00, pa neka bude i 10%?

    Van mreže sumadinac1.4 16v

    • Style
    • ****
    • Član od: Maj 2013
    • Poruke: 277
    • L&Ke: 7
    • Lokacija: Kragujevac
    Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
    « Odgovor #500 poslato: Novembar 23, 2018, 09:52:57 posle podne »
  • 0
  • 0
  • Majstor koji mi održava auto tvrdi  da je bolje da sipam elf ulje 10 40 za turbo dizele nego 10 40 total ulje za benzince. Sta kažeš na ovu tvrdnju on koristi pomenuto ulje u svom autu. Dakle ulje za dizele. Moj motor je 1.6 102hp benzin plin
    Hvala

    Послато са G3121 уз помоћ Тапатока


    Van mreže Stalker

    • Style
    • ****
    • Član od: Mar 2014
    • Poruke: 205
    • L&Ke: 35
    Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
    « Odgovor #501 poslato: Novembar 24, 2018, 10:04:52 pre podne »
  • 1
  • 0
  • O tempora, o mores!
    Potpuno je svejedno!
    To su vrlo slična ulja (ako ne i identična). Sve standarde i odobrenja ispunjavaju identično.
    Tehničke karakteristike su im identične do vrlo slične (kako iz koje godine je tehnički list).
    To "turbo diesel" je ionako KOMERCIJALNI a ne tehnički naziv.
    Ako je ulje ACEA A3/B4 jednako je dobro i za benzince i za dizele (niti je Total "benzinsko ulje" mislim na Total Quartz 7000, niti je Elf isključivo "dizel" ulje).
    Ako i postoji razlika onda je to u malo većem TBN-u kod Elf-a, što nije prednost za TNG nego (manja) mana*.
    *obično znači nešto više sulfatnog pepela u ulju
    Pošto zvanično nema tih podataka, rekao bih da je razlika (ukoliko i postoji) 1-2 vrednosti baznog broja, što nije od većeg značaja.
    Mislim da je Vaš majstor nešto umislio, garantovano se razlika NE može primetiti (osim eventualno detaljnih laboratorijskih analiza i to u sitnim detaljima i vrlo malim varijacijama, ubeđen sam).
    Placebo efekat ... kod nekih lekova i do 30% pa tako verovatno i kod ulja ("tiši motor", "masnije ulje pri zameni", "manje crno ulje", ovo ili ono, sve to nije objektivno).
    Sipajte bilo šta od oba, jer su to vrlo dobra ulja. (ako ste već odlučili za 10W-40)
    Btw. diskusija o tome "da li šija ili vrat" je ionako manje bitna, jer je za vaš motor (ako je u iole dobrom stanju, makar da ne troškari ulje) MNOGO bolje da koristite Total INEO MC3 (bilo 5W30 bilo 5W40) ili "makar" Total Quartz 9000 5W-40 (pa sad, šta Vam je drago).
    Pozz

    Na mreži ivanm

    • Ambition
    • ***
    • Član od: Jun 2013
    • Poruke: 92
    • L&Ke: 3
    • Lokacija: Aleksinac
    Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
    « Odgovor #502 poslato: Novembar 26, 2018, 04:25:10 posle podne »
  • 0
  • 0
  • Stalker, a ovo sto sam ja pisao, sta je bolje za Tdi PD, 505.01 5w40 ili 507.00 0w30? Sta Mislite o Motulu, da li je ulje kvalitetnije od recimo Castrol-a, s obzirom na razliku u ceni. Castrol 505.01 recimo ima za 920din/l dok je Motul Specific 505.01 1400din/l? Hvala!


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

    Van mreže Stalker

    • Style
    • ****
    • Član od: Mar 2014
    • Poruke: 205
    • L&Ke: 35
    Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
    « Odgovor #503 poslato: Novembar 27, 2018, 06:59:06 posle podne »
  • 0
  • 0
  • Pa dobro, tih 900 i kusur je Magnatec a to se ne može uporediti (tek tako) ni sa Edge-om a ni Motul-om, tako da je razlika u ceni (gledati Edge vs. X-Clean, oba u 5W-40, a ne jeftiniji Castrol i skuplji Motul).
    E kad se tako posmatra, razlika je ... 10-tak %. Taman da je svejedno.
    Ako već postavljate pitanje da li vredi kupiti jeftinije onda bi moglo i zašto Castrol vs. xxx ulje (20-30% jeftinije) koje takođe ima VW 505.01.
    Iskreno, i kod Motul-a i kod Castrol-a jedan (dobar deo) cene je u brendu. Objektivno to nije baš isplativo, ali kao i svaki brend ima svoju vrednost.
    No, uvek bih kupio skuplju seriju jeftinijeg proizvođača nego jeftiniju skupljeg, tako da (iako je cena slična) Total MC3 meni zvuči bolje od Castrol Magnatec-a.
    No, i TAJ Magnatec se pa više isplati od Edge-a, makar većini korisnika, pa onda možemo i tako da gledamo.
    Ako ulje menjate na 10k km (toliko prelazite u godini) onda svakako skuplja ulja zaobilazite.

    0W-30 vs. 5W-40?

    Ne može se odgovoriti a da bude u 100% slučajeva tačno. Kod novi(ji)h vozila, svakako 0W-30 a kod starijih 5W-40. Za više gradske vožnje 0W30 i obratno.
    No, i to je malo od značaja, većini je (motor u dobrom stanju, makar i sa relativno mnogo km) 5W-30 bolje od oba, da li 504/507 ili 505.01? Do 15000 km kao intervalu zamene nekako 5W30 505.01 (ako motor nema DPF) mi se čini ne samo isplatljivijim nego i u nijansama (nijanse) boljim. Jednostavno ako se ne prelazi mnogo km u godini, onda to podrazumeva više grada gde manje aditiva (uslovno rečeno, no i jeste tako) može biti i od koristi. Ako se prelazi npr. 20k km onda je 504/507 svakako bolji izbor (pa menjati na godinu dana, kod novijih i po kompjuteru (varijabilni intervali zamene)).

    Van mreže Stalker

    • Style
    • ****
    • Član od: Mar 2014
    • Poruke: 205
    • L&Ke: 35
    Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
    « Odgovor #504 poslato: Novembar 28, 2018, 02:29:08 posle podne »
  • 0
  • 0
  • Btw.
    5W-30 i za DPF ako je ACEA C3 (skoro sva), naravno.
    Da ne bude nejasno (zabune).

    Na mreži ivanm

    • Ambition
    • ***
    • Član od: Jun 2013
    • Poruke: 92
    • L&Ke: 3
    • Lokacija: Aleksinac
    Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
    « Odgovor #505 poslato: Novembar 28, 2018, 10:26:14 posle podne »
  • 0
  • 0
  • Hvala puno na odgovoru. U Fabiji RS koju sam nedavno kupio, a uvezema je iz Svakcarske je od kako je kupljena 2005g na svakih 12000km sipano 5w40 505.01, i s obzirom da da necu prelaziti s njom vise od 7000km godisnje, verovatno bi bilo dobro da nastavim sa 505.01... Motor radi perfektno a sada ima 240k km ma satu. U Lupo 3L 1.2tdi 2001 sam vec drugu god. za redom sipao Shell Ultra Pro 507.00 0w30, i auto nije trosio ulje, lepo je radio... Fabrika za njega jos tada rekla 0w30 jer je dizajniran da bude najmanji potrosac na svetu.... Mozda cu i tu da predjem na 505.01... Imam puno gredske voznje, na sitno, svakodnevno... Citao sam na Tdi forumu da je navodno 505.01 bolje za bregastu i podizace, mada mi to mije logicno, jer pri hladnom startu retko ulje stize odmah svuda... A ja cesto vozim u toku dana Lupa tako predjem 20km dnevno a da motor nema fore ni da dostigne maltene radnu temperaturu...


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

    Na mreži ivanm

    • Ambition
    • ***
    • Član od: Jun 2013
    • Poruke: 92
    • L&Ke: 3
    • Lokacija: Aleksinac
    Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
    « Odgovor #506 poslato: Novembar 29, 2018, 12:58:23 posle podne »
  • 0
  • 0
  • Mozda nisam bio bas jasan, namera mi je bila da poredim isti Castrol i Motul. Uzeo sam pre 10ak dana Castrol Edge 5w30 za ocev auto i platio sam 940din/l. Pandan tom ulju, Motul Specific 507.00 5w30 kosta cak 1593din/l, znaci nije bas duplo, ali blizu! Motul Specific 507.00 0w30 kosta zanimljivih 2064din/l, znaci vise nego DUPLO od odlicnog Shell Helix Ultra Professional 507.00 0W30, koje sam uzimao za 920din/l....


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

    Van mreže Stalker

    • Style
    • ****
    • Član od: Mar 2014
    • Poruke: 205
    • L&Ke: 35
    Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
    « Odgovor #507 poslato: Novembar 29, 2018, 04:07:54 posle podne »
  • 0
  • 0
  • Da, znam šta Vam je bila namera, ali mislim da sam (makar indirektno odgovorio).
    Trebalo je dati sve podatke odmah pa bi u prvom odgovoru dobili direktan odgovor.
    Doduše, ne trebam Vam ja za ovo (skoro retoričko ili je antiretoričko, očekuje se očekivan odgovor) pitanje (odgovor je očigledan).
    NE POSTOJI takvo ulje koje će (kvalitetom) opravdati 50% veću cenu u odnosu na bilo koji premium brend a da je za automobile i normalan saobraćaj (vožnju po propisima, dobro uz mala prekoračenja brzine bez tačkica).
    Nešto su mi mal(k)o "jefinjava" ta Castrol i Shell ulja, Edge 5W30 je obično cca. 10€ što ublažava poređenje ali ne menja zaključak (strogo gledano, tj. na samoj je granici, osim 0W30 gde ništa ne pomaže).
    Dakle, normalno je da u istoj kategoriji (klasi, u ovom slučaju premium) cene budu ±10% te sve preko toga je samo (pre)plaćen brend; važi u oba pravca (i minus i plus, od neke srednje vrednosti, pa tako i do 20% još nekako (najjeftinije u odnosu na najskuplje) ali ne i preko toga, važi i za Total, Chevron (Texaco) i Mobil; osim što su Premium brendovi to su i TOP 5 po veličini ("Mejdžorsi"), a Motul kao "jak brend" iako daleko manji proizvođač; tu bi mogao da se doda i Valvoline te Fuchs, LM itd.).
    Nadam se da sam sad bio jasniji (ovo sam već nekoliko puta ponovio, no možda ne i ovde na forumu, nego na blogu ili nekim drugim formumima).
    Pitanje je često, što me (po)malo čudi.
    Zanimljivo da će za brend ljudi dati 5x više za isti kvalitet ako je odeća ili obuća u pitanju, ali za ulja je i 30,1% mnogo ... no objektivno jeste mnogo, a svako je svojih para gospodar (kvalitet je sličan, razlike su u nijansama).
    Postavlja se pravo pitanje: ZAŠTO ONDA ("za boga miloga") kupovati premium brendove (već su u startu skuplji 21-50% od ekonomske klase).
    Dobro, ta ekonomska klasa mora imati zvanično odobrenje za vaš motor (što smanjuje razliku u ceni).
    Osim toga članstvo u ATIEL-u nešto košta (i vredi), više odobrenja, više košta (a znači ako i nije zahtev za vaš motor, jer neka druga odobrenja imaju veće zahteve po nekim kriterijumima), tu je i bolja ambalaža, bolja podrška, itd. i sl.).
    Dakle, Premium kategorija možda i vredi nešto preko "onih" 21% ... ali svakako ne mnogo više.

    Na mreži ivanm

    • Ambition
    • ***
    • Član od: Jun 2013
    • Poruke: 92
    • L&Ke: 3
    • Lokacija: Aleksinac
    Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
    « Odgovor #508 poslato: Novembar 29, 2018, 07:33:18 posle podne »
  • 0
  • 0
  • Hvala na odgovoru ponovo! Razjasnili ste mi stvari oko cena, a ovo koje ulje u pd tdi ispade bilo koje hehe :) Salim se, znaci nijanse, 5w40 mozda bolje zbog manje agresivnih aditiva za menjazu na 10000km. Mislim da su ljudi spremni da preplate nesto ali samo kada to treba da impresionira druge svojom pojavom... dok se ulje sipa a flasice bace. (Recimo mnogi ce pre uzeti Audi A4 B7 2006g sa preko 400k km za isti novac za koji bi mogli pazariti Alteu 2014g sa 120k km... Ili iPhone 7 umesto Huawei p20) Ja nisam u tom fazonu uopste... :)


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

    Na mreži vlado985

    • Style
    • ****
    • Član od: Jan 2018
    • Poruke: 123
    • L&Ke: 3
    • Lokacija: Bijeljina
    Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
    « Odgovor #509 poslato: Novembar 29, 2018, 10:02:18 posle podne »
  • 0
  • 0
  • A gdje su u svemu ovome Optima Modrica ulja,mozete nam g.Stalker malo o njima nesto reci,kako se oni kotiraju na trzistu kvalitetom, neki savjeti,preporuke ??
    • Vozi: Škoda Fabia 1.4mpi 50kw AME

     


    Obaveštenje za Goste

    Gost, dobrodošao na škodaforumllRS. Nakon Prijavljivanja dostupno je više mogućnosti i sadržaja sa ŠKODA portala, vidljivi su skriveni linkovi i slike u punoj veličini a format prikaza je širi.
    Pridruži se i ti - registruj se sada!