Autor Tema: Egr ventil  (Pročitano 863 puta)

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Na mreži slavisa982Topic starter

Egr ventil
« poslato: Februar 26, 2020, 10:43:25 pre podne »
Pozdrav, nedavno sam primetio da mi je egr ventil iskljucen, softverski a i fizicki kabal je otpojen. Koliko sam primetio u ovih godinu dana koliko je kod mene auto ja nikakvih problema nemam, cak sam i na dijagnostici primetio da dpf radi svoj posao ali cesce (100-150 km) jer se vise vozi po gradu, limit za pokretanje dpf je 22,65gr a za servis 40gr, posle regeneracije u par navrata ostane 4-5gr. Vidim da je odradjena i softverska nadogradnja (dizelgate) u servisu, bar tako pise u servisnoj knjizici. Dal iko zna dal se skracuje vek trajanja dpf-a ili sta da steti motoru? Motor je 2.0 cr 103 kw, octavia FL.
  • Vozi: Skoda Octavia A5 FL 2012 2.0 TDI CR

Na mreži DonKihot

Odg: Egr ventil
« Odgovor #1 poslato: Februar 26, 2020, 11:07:50 pre podne »
Dobar egr je zatvoren egr. Dpf je otprilike nastao kao posledica egr ventila... Samo pun gas i no sikiriki.
  • Vozi: Škoda Octavia II SCOUT 2.0 PD TDI
Samo 4x4 B-)

Na mreži Mihailo

Odg: Egr ventil
« Odgovor #2 poslato: Februar 26, 2020, 02:49:30 posle podne »
Ali je njemu egr iskljucen (stalno otvoren), ako sam ja dobro razumeo... Da li moze biti stetno i da li skracuje vek dpf-a, reci ce neko ko ima iskustva, ali po zdravoj logici skracuje vek dpf-a jer kao sto rece DonKihot, dpf je nastao kao posledica egr-a...
  • Vozi: 2015 Octavia 1.2tsi 105ks

Na mreži slavisa982Topic starter

Odg: Egr ventil
« Odgovor #3 poslato: Februar 26, 2020, 03:01:14 posle podne »
Pa ne znam ja dal je otvoren ili zatvoren, samo znam da nemam problema ne dimi osim kad zavrsi regeneraciju. Samo je stvar trajnosti dpf-a
  • Vozi: Skoda Octavia A5 FL 2012 2.0 TDI CR

Na mreži DonKihot

Odg: Egr ventil
« Odgovor #4 poslato: Februar 26, 2020, 07:13:38 posle podne »
Ako je softverski i fizički isključen znači da je zatvoren. A da ti je stalno otvoren primetio bi.
  • Vozi: Škoda Octavia II SCOUT 2.0 PD TDI
Samo 4x4 B-)

Van mreže AcoSk

Odg: Egr ventil
« Odgovor #5 poslato: Februar 26, 2020, 11:21:54 posle podne »
Naravno, bas tako. Kada se gasi egr, zatvara se fizicki (i softverski).

@Mihailo, otkud tebi to. Pa mislis li da bi iko gasio egr ako bi on ostao otvoren da stalno usisava izduvne gasove opet i opet?
Primeni i tu zdravu logiku koju si pomenuo u svom postu.

A kakve veze imaju egr i dpf jedan sa drugim tj. Kako je to jedan nastao kao posledica drugog?
Jedino sto im je zajednicko je da smanjuju emisiju stetnih gasova.
  • Vozi: Skoda Octavia A5 Combi (1Z5) 1.6mpi 2008. god.

Van mreže observer

Odg: Egr ventil
« Odgovor #6 poslato: Februar 27, 2020, 09:53:48 pre podne »
Funkcija EGR je smanjenje stetnih emisija u izduvnim gasovima (pre svega azotnih oksida) tako sto snizava temperaturu sagorevanja u cilindrima (EGR vraca izduvne gasove na "jos jedan krug sagorevanja", sto znaci da u onome sto EGR vraca u cilindre ima manje kiseonika nego u "obicnom" vazduhu a manje kiseonika znaci i manje burno sagorevanje, odnosno manju temperaturu). ECU prati rezime rada motora i regulise rad EGR-a tako da se gasovi vracaju samo kada nema potrebe za punom snagom motora (jer manje kiseonika sa druge strane znaci i slabije sagorevanje), dakle pre svega u leru i na manjim opterecenjima.

Funkcija DPF je da filtira nesagorele cestice (cadj) i da ih s vremena na vreme bukvalno spali (to je ono sto se zove regeneracija filtera). Posle spaljivanja ostaje pepeo, koji nema kud, vec ostaje u filteru. Kada kolicina tog pepela predje odredjenu granicu (kod VAG je to oko 70-80 grama, mislim 78g) smatra se da je DPF trajno zapusen i ide ili na fizicko ciscenje ili se mora zameniti novim. Sto ima vise ciklusa regeneracija, pre ce se doci do granice zasicenja pepelom.

"Na liniji" izduva, prvo stoji EGR pa potom DPF (izduvni gasovi prvo prodju kroz EGR pa potom kroz DPF).

E sad, ako je EGR zatvoren i svi gasovi idu direktno u DPF onda DPF treba da "obradi" vise cadji. Dakle cesce su regeneracije.

Dodatno, regeneracije imaju svoj sekundarni efekat a to je razvodnjavanje ulja u karteru gorivom (pogledati temu o DPF, ukratko: regeneracija se kod VAG vozila izvodi tako sto ECU namerno produzi interval nalivanja goriva u cilindre sa svesnom namerom da deo tog goriva ostane nesagorelo i potom kroz izduv udje u DPF i tamo se spontano samozapali visokom temperaturom i tako spali nagomilanu cadj; sa nesagorelim gorivom uvek postoji problem jer deo neminovno prodje pored karika i dospeva u karter, otuda teme o "podizanju nivoa ulja" kod dizelasa). Zato ceste regeneracije nisu dobre za motor. Ili bar treba cesce menjati ulje.

Zakljucak sta je bolje se nekako sam namece: ili ne eliminisati uopste EGR ili ako vec mora, onda je pametnije skinuti i DPF. S tim da se to ne preporucuje zbog nadolazecih propisa na tehnickim pregledima (koji se istina najavljuju vec najmanje 10 godina).
« Poslednja izmena: Februar 27, 2020, 10:02:37 pre podne observer »
  • Vozi: VW Polo 1.6 TDI Comfortline 2010, VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Na mreži Mihailo

Odg: Egr ventil
« Odgovor #7 poslato: Februar 27, 2020, 10:24:32 pre podne »
Mislio sam na zatvoren (da ne vraca gasove na ponovno sagorevanje), izvinjavam se... Konto logike, poenta je bila ako egr ne vraca gasove na ponovno sagorevanje, vise cestica zavrsi u dpf-u, samim tim dpf ispasta...

A kakve veze imaju egr i dpf jedan sa drugim tj. Kako je to jedan nastao kao posledica drugog?
Jedino sto im je zajednicko je da smanjuju emisiju stetnih gasova.

Jedino...

Ako se ne varam, prvo je nastao egr (ne iskljucivo zbog smanjivanja stetnih gasova), a dpf je tu da filtrira i ono sto egr ne vraca na ponovno sagorevanje...
  • Vozi: 2015 Octavia 1.2tsi 105ks

Na mreži crtacrta

Odg: Egr ventil
« Odgovor #8 poslato: Februar 27, 2020, 05:20:01 posle podne »
ako ste vi to dobro objasnili opet nema smisla ..ako egr vrača natrag na sagorjevanje nastane pepel (?) , taj pepel završi u dpf ..tako da nema veze gdje sagori..završi u dpf -u . =)) zar ne ?
  • Vozi: octavia 1.6 mpi

Van mreže observer

Odg: Egr ventil
« Odgovor #9 poslato: Februar 28, 2020, 08:33:22 pre podne »
Da pojednostavim: EGR može postojati bez DPF ali DPF bez EGR nema puno smisla jer će se znatno ranije zapušiti. Uostalom, tako je i tekla povijest razvitka autotehnike - prvo je nastao EGR pa tek nakon nekih 10-15 godina su izmislili DPF (uporedo sa postrožavanjem EU normi ispušnih plinova).
  • Vozi: VW Polo 1.6 TDI Comfortline 2010, VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Na mreži DonKihot

Odg: Egr ventil
« Odgovor #10 poslato: Februar 28, 2020, 08:43:50 pre podne »
EGR je stroven da reguliše NOx, vraćanjem dela izduvnih gasova na ponovno sagorevanje.
Sa tim EGR spušta temperaturu sagorevanja ali paradoksalno stvara još veću količinu ČAĐI za koju je zadužen DPF.
Zatvaranjem EGR se više ne reguiše NOx (koji je manje štetan od same čađi koja je izuzetno kancerogena) ali se postiže
normalna temperatura izduvnih gasova i manje stvaranje čađi pa i manje zagađenje.
Ako se u obzir uzme i to da je većina EGR ventila neispravna, za rezultat je mnogo veća šteta nego korist od EGR ventila.
Loš EGR je mnogo veći zagađivač nego auto koji ima normalno sagorevanje bez egra dpfova katalizatora, bilo čega...
Eno benzinaca koji nemaju ni egr ni dpfove pa ne mogu da prođu na tehničkom merenje izduvnih gasova...

DPF je nastao kad su videli kakvo je sranje proizveo EGR, pa daj popravljaj što se može popraviti. Naravno da bi bila propast  reći, jbg usrali smo motku.
  • Vozi: Škoda Octavia II SCOUT 2.0 PD TDI
Samo 4x4 B-)

Van mreže observer

Odg: Egr ventil
« Odgovor #11 poslato: Februar 28, 2020, 09:53:50 pre podne »
Iako se slazem se da je bolji auto bez ikakvih "ekoloskih" dodataka, ovo je malo pojednostavljeno gledanje. Uostalom, kad su vec tu, onda nemamo kud (posebno zbog zahteva na tehnickim pregledima).
ECU prati rezime rada i efikasnost sagorevanja i kada je sve ispravno (a valjda bi trebalo da se trudimo da tako bude) stvaranje cadji ne bi smelo biti povecano sa EGR jer se u slucajevima kada je potrebna snaga (ubrzanje, vece opterecenje, visoki obrtaji) ECU obezbedjuje zatvaranje EGR i auto se ponasa kao da ga nema.
  • Vozi: VW Polo 1.6 TDI Comfortline 2010, VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Na mreži DonKihot

Odg: Egr ventil
« Odgovor #12 poslato: Februar 28, 2020, 11:07:35 pre podne »
Znam za mnogo auta na kojima je zatvoren egr i izbačen dpf da su u inostranskvu bez problema prolazili tehničke. Merio sam na c maxu gde mi je bio blokiran egr, dpf nisam ni imao, kao ni katalizator i sve ko apoteka.  =))
  • Vozi: Škoda Octavia II SCOUT 2.0 PD TDI
Samo 4x4 B-)

Na mreži Mihailo

Odg: Egr ventil
« Odgovor #13 poslato: Februar 28, 2020, 11:38:54 pre podne »
Meri se na leru?
  • Vozi: 2015 Octavia 1.2tsi 105ks

Na mreži DonKihot

Odg: Egr ventil
« Odgovor #14 poslato: Februar 28, 2020, 05:33:00 posle podne »
Da, na leru su merili.
  • Vozi: Škoda Octavia II SCOUT 2.0 PD TDI
Samo 4x4 B-)