Autor Tema: Plivajući vs. fiksni zamajac  (Pročitano 11576 puta)

0 članova i 16 gostiju pregledaju ovu temu.

Na mreži m@c|-|oRTopic starter

  • RallyeSport
  • *****
  • Poruke: 511
  • Total likes: 1
  • Ugled L&K: 8
  • Lokacija: Smederevo-Niš
Plivajući vs. fiksni zamajac
« poslato: Februar 10, 2017, 09:46:12 pre podne »
Otvaram novu temu jer pretraga nije pokazala da za ovu generaciju postoji tema koja se bavi plivajućim zamajcem - tim pomorom modernih automobilista. Video sam iskustvo kolege koji vozi Mk1, ali za A5 (Mk2) ove teme nema.

Da ne bih davio teorijom - čemu služi, zašto se ugrađuje, preći ću odmah na stvar.

Pominjao sam u drugoj temi prijateljevog sina koji se školuje/radi u Porsche-u u Beču. Iz razgovora sa njim sam shvatio da i ovlašćeni Porsche servis u VAG vozilima menja plivajući zamajac fiksnim uz obrazloženje da je lamela ta koja preuzima vibracije i opterećenje koje je ranije preuzimao zamajac.

Razlika u ceni nije uopšte mala, to znamo svi.

Cilj mi je da, kao što naslov teme kaže, ovde razmenimo iskustva za i protiv ove dve opcije.

Ovo i iz razloga što se moj auto sa kilometražom bliži trenutku kad ću morati ozbiljnije da razmatram i ovu zamenu (a kako vozim 200.000 će biti nekad pre leta...).

Dakle, šta ste vi iskusili, šta ste menjali, čime? Kakav vam je stil vožnje i kako on utiče na zamajac? Lokalni vs auto putevi? Koji proizvođači su kod nas prisutni?
  • Vozi: Octavia A5, 2.0 TDI, karavan

Van mreže mirkuk38

Odg: Plivajući vs. fiksni zamajac
« Odgovor #1 poslato: Februar 10, 2017, 02:05:08 posle podne »
Koliko uopšte plivajući zamajac može potrajati pri normalnoj vožnji? Nešto mi se ne daju pare da menjam isti...  :P
Auto: Škoda Superb 2.0TDI MY2016 + Eibach Pro-kit + Revochip

Na mreži ferdinand

Odg: Plivajući vs. fiksni zamajac
« Odgovor #2 poslato: Februar 10, 2017, 02:16:43 posle podne »
Nema pravila. Zena ima audi A4 2.0 2009 god.
Kupljen nov i vozila samo ona i ja nekada.
Zamajac zamijenjen na 100k. Vec sa 70k se pocelo osjecati da nece dugo.
Garancija je naravno bila 2god i istekla.
Nije do stila voznje posto supruga vozi odlicno. Mada je 70% bilo gradske voznje.
Na netu je jako puno prituzbi na taj auto i zamajac.
  • Vozi: Škoda Octavia 2.0 tdi Style MY2017 Audi A4 2.0 2009.

Van mreže Nightsaber

Odg: Plivajući vs. fiksni zamajac
« Odgovor #3 poslato: Februar 10, 2017, 02:31:06 posle podne »
Meni 217.000 i jos uvek nije menjan. Moj zet na kolima 320.000 i jos uvek nije zamenjen. Verovatno gomila faktora utice na to, i a ono jednostavnko kako ti se zadesi, nekome 50k, nekome 250k, pa koliko srece imas. Mada se meni vec sad oseca da nece jos dugo, 20-ak hiljada mu dajem najvise.

Sto se tice ove zamene plivajuceg za fiksni, cuo sam dosta ljudi da se zali na to nakon zamene, doduse ima i toga sto se kod nas svako naziva majstorom. Ne znam kakav je slucaj kad u ovlascenom zamene, al' mi nije logicno da ga u fabrici stave plivajuci, pa ti posle ovlasceni menjaju za fiksni. Verujem i da bi fabrika jeftinije prolazila ako je vec isti djavo koji god da se stavi.
  • Vozi: Škoda Octavia A5 1.6 TDI 2011 4x4 & Mercedes Vito 109 CDI 2009

Na mreži m@c|-|oRTopic starter

  • RallyeSport
  • *****
  • Poruke: 511
  • Total likes: 1
  • Ugled L&K: 8
  • Lokacija: Smederevo-Niš
Odg: Plivajući vs. fiksni zamajac
« Odgovor #4 poslato: Februar 10, 2017, 02:48:14 posle podne »
Kako sam ja razumeo, sve je češća i prva ugradnja fiksnog zamajca. Ali se pažnja posvećuje setu lamela, korpa potisni ležaj i njihovoj trajnosti.

Slažem se da ima dosta faktora koji utiču na trajnost. Još se više slažem da kod nas ima puno "majstora".

Preneo sam informaciju kako se radi u Austriji. To se odnosi na vozila 5-6-7 godina starosti i na ona na kojima je preko 200,000 km, gde je došla na rad ta zamena.

U tom kontekstu sam i hteo da se iskomentarišemo kako bi kolege imale mogućnost da procene šta i kako raditi dalje.
  • Vozi: Octavia A5, 2.0 TDI, karavan

Van mreže Nightsaber

Odg: Plivajući vs. fiksni zamajac
« Odgovor #5 poslato: Februar 10, 2017, 03:56:51 posle podne »
Voleo bih da neko ko je zamenio plivajuci za fiksni iznese svoje utiske i navede prednosti i mane te zamene.
  • Vozi: Škoda Octavia A5 1.6 TDI 2011 4x4 & Mercedes Vito 109 CDI 2009

Na mreži ferdinand

Odg: Plivajući vs. fiksni zamajac
« Odgovor #6 poslato: Februar 10, 2017, 04:10:36 posle podne »
Kolega na fordu mijenjao...auto je poslije radilo kao traktor...
  • Vozi: Škoda Octavia 2.0 tdi Style MY2017 Audi A4 2.0 2009.

Van mreže -nebojsa-

Odg: Plivajući vs. fiksni zamajac
« Odgovor #7 poslato: Februar 10, 2017, 07:20:47 posle podne »
Prvo, kad se menja plivajuci zamajac fiksnim, menja se i lamela bez opruga (koja ide uz plivajuci zamajac) lamelom sa oprugama (jer obican zamajac-jednomaseni nema opruge).Drugaciji set kvacila.
Koliko znam cest je slucaj da je VW na 1,9TDI menjao setove sa plivajucim za setove sa fiksnim zamajcem kod popravki u garanciji, jer se kod modela od oko 04. do 09. plivajuci nije bas proslavio trajnoscu i kvalitetom. :-[
Moja bivsa Fabia 1,9TDI (101ks AXR)i ekvivalentna Ibiza iz istog perioda imaju fiksni zamajac; dok Polo 9N ima plivajuci na istim motorima. Razlika u voznji je u meksem manje grubom ponasanju pri polasku i promeni brzina; ali razlika nije velika.
Sto se drugih odnosa fiksni VS plivajuci  :) tice, ne znam kako se ponasa menjac predvidjen za plivajucim zamajcem kada se ugradi fiksni zamajac.Moguce da negde porizvodjaci ustede u konstrukciji menjaca kada vozilo ima plivajuci jer menjac trpi manja opterecenja.
Škoda Octavia 1.9TDI Elegance 2007 A5.5 Home Made

Na mreži slobodanalex

Odg: Plivajući vs. fiksni zamajac
« Odgovor #8 poslato: Februar 10, 2017, 09:14:28 posle podne »
Kod mene na Oktaviji 1.9 tdi je bio ugrađen Valeo set kvačila sa fiksnim zamajcem i lamelom sa oprugama. Posle 30.000 km mi je pukla radilica. Sad je stavljena je druga polovna radilica na I specijali i Luk set sa plivajućim, nisam više hteo da se igram...
  • Vozi: Škoda Superb Combi 2.0 TDI CR 170hp 2010 Ambiente + Eibach Pro Kit

Van mreže Nightsaber

Odg: Plivajući vs. fiksni zamajac
« Odgovor #9 poslato: Februar 10, 2017, 11:10:58 posle podne »
Kod mene na Oktaviji 1.9 tdi je bio ugrađen Valeo set kvačila sa fiksnim zamajcem i lamelom sa oprugama. Posle 30.000 km mi je pukla radilica. Sad je stavljena je druga polovna radilica na I specijali i Luk set sa plivajućim, nisam više hteo da se igram...
Bas sam na ovo mislio, jer mi je logicno da bi i fabrika stavljala to, ako je vec isti k***c. Mislim da ipak ne konstruisu isto auto koje ima fiksni i plivajuci zamajac, iako se on moze uglaviti na mesto ovog. Moguce je da rade u garanciji to, i da to izdrzi neko vreme, al' kad istekne garancija njega zabole patka za tebe.
  • Vozi: Škoda Octavia A5 1.6 TDI 2011 4x4 & Mercedes Vito 109 CDI 2009

Van mreže fabijanovic

Odg: Plivajući vs. fiksni zamajac
« Odgovor #10 poslato: Februar 11, 2017, 12:23:48 pre podne »
Kod mene na Oktaviji 1.9 tdi je bio ugrađen Valeo set kvačila sa fiksnim zamajcem i lamelom sa oprugama. Posle 30.000 km mi je pukla radilica. Sad je stavljena je druga polovna radilica na I specijali i Luk set sa plivajućim, nisam više hteo da se igram...
Jel original zamajac ili zamenski?Hvala
  • Vozi: OCTAVIA 1Z3 1.9TDI SILVER ELEGANCE

Na mreži Marjanke

  • RallyeSport
  • *****
  • Poruke: 595
  • Total likes: 3
  • Ugled L&K: 13
  • Lokacija: Gornji Milanovac
Odg: Plivajući vs. fiksni zamajac
« Odgovor #11 poslato: Februar 11, 2017, 10:22:43 pre podne »
Meni na a5 1.9tdi u servisnoj pise da je stavljen fiksni na 160k i tomi je vlasnik potvrdio, sas imam blizu 200k na satu, jeste malo grublje kretanje, ali kad ovaj rikne, zamenicu za plivajuci, mnogo veci komfor u voznji.

Послато са Lenovo A6020a46 уз помоћ Тапатока


Na mreži slobodanalex

Odg: Plivajući vs. fiksni zamajac
« Odgovor #12 poslato: Februar 11, 2017, 11:16:26 pre podne »
Jel original zamajac ili zamenski?Hvala
Zamenski, Luk. Škoda takođe ugrađuje ili Luk ili Sachs. Set kvačila (zamajac korpa i ležaj) je bio oko 40.000 din i zamena 50 eur.
  • Vozi: Škoda Superb Combi 2.0 TDI CR 170hp 2010 Ambiente + Eibach Pro Kit

Van mreže skodilakprvi

Odg: Plivajući vs. fiksni zamajac
« Odgovor #13 poslato: Februar 11, 2017, 06:52:36 posle podne »
Zamenjen plivajuci za fixni na 205000,
Na satu je 285000, guramo dalje.
  • Vozi: Octavia 1.9 TDI PD 105ks.
Nemoj na silu, uzmi veći čekić.

Van mreže Peja

  • Laurin&Klement
  • ******
  • Poruke: 2598
  • Total likes: 0
  • Ugled L&K: 40
  • "Lako ti je plitku vodu zamutiti, i budalu naljuti
Odg: Plivajući vs. fiksni zamajac
« Odgovor #14 poslato: Februar 11, 2017, 07:15:00 posle podne »
Meni je fabrički bio jedno-maseni zamajac.
Poruka hejterima:
Jedino što možete uraditi je da mi pljunete pod prozor