ŠKODAforum.RS

ŠKODA Octavia => OCTAVIA 2013 => Temu započeo: NCVEJIC April 19, 2018, 05:55:30 posle podne

Naslov: Oktavia A7 2014 1.6tdi 105ks problem sa prvim startovanjem
Poruka od: NCVEJIC April 19, 2018, 05:55:30 posle podne
Prilikom prvog startovanja motora duže vergla nekih 6-7s i kao da jedva upali. Posle toga auto pali normalno na drugi zub. Ne daje nikakvu grešku. Ako auto duže stoji (više od 12h) problem se opet javi pri startovanju ali ipak ne svaki put. U proseku svaki 5,6 put nakon dužeg stajanja. Startovao sam ga pri uključenim svetlima, sa uključenom klimom, punim i skoro praznim rezervoarom, na minus 10 i na plus 10. Nisam našao neku podudarnost. Da li je neko imao sličnih problema ili iskustva?
Naslov: Odg: Oktavia A7 2014 1.6tdi 105ks problem sa prvim startovanjem
Poruka od: vojkan85 April 19, 2018, 07:10:02 posle podne
Jel si menjao skoro filer neki?
Naslov: Odg: Oktavia A7 2014 1.6tdi 105ks problem sa prvim startovanjem
Poruka od: NCVEJIC April 19, 2018, 07:38:52 posle podne
Rađeni redovni servisi na 15000km sa svim filterima. Sledeći je za oko 5000km. Auto prešao do sad 128000km.
Na šta sumnjaš?
Naslov: Odg: Oktavia A7 2014 1.6tdi 105ks problem sa prvim startovanjem
Poruka od: lipovaccc April 19, 2018, 07:45:37 posle podne
Pa ovako kako si opisao problem moze biti u pumpi goriva koja se nalazi u rezervoaru ,  deluje mi kao da ne stigne  da nabije pritisak goriva  u sistemu pa zato duže vergla  i posle kada nabije pritisak pali normalno .
Naslov: Odg: Oktavia A7 2014 1.6tdi 105ks problem sa prvim startovanjem
Poruka od: nebojsar April 19, 2018, 07:54:35 posle podne
Kod mene se to desava vec neko vreme. To sam prijavio servisu ali su mi rekli da je to normalno i da ne treba nista da se kontrolise. Isti motor 2015 godiste. Kod mene nema pravila takodje, ne zavisi da li je stajao ili ne, nesto je cesce zimi. Mene je najvise zabrinulo sto ja vratim kljuc tj prekinem start a on nastavi da vergla do paljenja.  Recimo u zadnja dva dana mi se dva puta desilo a pre toga dosta dugo nije.
Naslov: Odg: Oktavia A7 2014 1.6tdi 105ks problem sa prvim startovanjem
Poruka od: NCVEJIC April 19, 2018, 08:01:57 posle podne
Kod mene je bilo možda tri puta mesečno ali sad je dosta češće. U servisu ne mogu ništa dok se ne pojavi greška. I dok su kola bila u garanciji vikali su da je to normalno ali ja vidim sad posle godinu dana da ipak nije. Sada neki drugi majstori sumnjaju na 5stvari. U suštini ne znaju. Mene samo brine da jednog trenutka neće upaliti. A da to npr bude 1000km od kuće. A onda će to skupo koštati.
Koliko često ti se to sada dešava?
Naslov: Odg: Oktavia A7 2014 1.6tdi 105ks problem sa prvim startovanjem
Poruka od: observer April 19, 2018, 08:02:20 posle podne
@nebojsar, ako imas start & stop onda mi to sa kljucem deluje skoro pa normalno. Naime, kod Golfa imam start & stop i primetio sam da je kontakt kljucem dovoljno samo dati impuls (bukvalno kao da imas dugme za start) a da onda starter nastavlja sam dok se motor ne upali.
Kod starjih modela kontakt brava je klasicna (koliko drzis toliko vergla).

@ncvejic - meni na Polu (1.6 tdi) se desavalo da nesto duze vergla (ali ne kao tebi 6-7 nego samo 2-3 sekunde) onda kada ne sacekam da se sve lampice pogase nakon davanja kontakta. Da li sacekas gasenje lampica pa onda startujes motor?
Naslov: Odg: Oktavia A7 2014 1.6tdi 105ks problem sa prvim startovanjem
Poruka od: NCVEJIC April 19, 2018, 08:10:54 posle podne
Probao sam i da ne sačekam do kraja lampice a inače pustim da se sve pogase. Nisam našao neku podudarnost. Odnosno nema veze sa tim. Možda vergla samo 1s duže ili odma pali ako se lampice ne pogase a startujem motor. Inače mi je brava na impuls što znači da samo okrenem ključ i pustim a on dalje sam pali.
Naslov: Odg: Oktavia A7 2014 1.6tdi 105ks problem sa prvim startovanjem
Poruka od: nebojsar April 19, 2018, 08:13:13 posle podne
Imam start stop i aktivan mi je.  Zbunjuje samo jer obicno taj impuls znaci start, sem u tim slucajevima kad start traje. Inace ja uvek cekam da ugasi grejace pa startujem i mislim da nije vezano za to vec za neki softverski parametar koji odredjuje kad ce se to desiti a kada ne.
Naslov: Odg: Oktavia A7 2014 1.6tdi 105ks problem sa prvim startovanjem
Poruka od: vojkan85 April 20, 2018, 07:00:28 pre podne
Jel si probao na dijagnostiku kada startuješ auto pa da se isčitaju parametri?
Naslov: Odg: Oktavia A7 2014 1.6tdi 105ks problem sa prvim startovanjem
Poruka od: srdjan80 April 20, 2018, 08:04:41 pre podne
Ista svar vec dve godine,Najčešće nakon kratkih relacija  , ali sam primeti da kada je isključm Stasrt -Stop ređe se dešava .
Naslov: Odg: Oktavia A7 2014 1.6tdi 105ks problem sa prvim startovanjem
Poruka od: NCVEJIC April 20, 2018, 05:09:54 posle podne
Na dijagnostiku moram da uhvatim taj trenutak ali pošto se to desi svaki 10ti 15ti put. To je jako teško. Evo baš sam jutros startovao motor posle dva dana mirovanja i upali na zub. Prosto više nisam pametan a jako me nervira kad se to desi. Čekam da se još učesti ako se to i desi pa ću opet u servis.  Od juče sam uzeo novi rezerni ključ pa ću da vidim ima li razlike. Ovo mi liči da ne dobije na vreme uslov za puštanje goriva
Naslov: Odg: Oktavia A7 2014 1.6tdi 105ks problem sa prvim startovanjem
Poruka od: fobia24 April 20, 2018, 07:12:39 posle podne
E meni se to desilo 3-4 puta samo i to isključivo ako ja prethodno nisam dovoljno dugo zaverglao da upali i odmah nakon toga ponovo verglam.
A to može biti i sa povratom goriva, da ga nema u sistemu uvek. Filter goriva? Mada kažeš da si njega isto menjao i ostao je problem? Probaj još da promeniš proizvođača filtera goriva ako uvek stavljaš isti.
Naslov: Odg: Oktavia A7 2014 1.6tdi 105ks problem sa prvim startovanjem
Poruka od: vojkan85 April 20, 2018, 08:13:31 posle podne
Meni se to javilo odmah posle zamene filtera goriva. I pitam majstora sta je bre ovo, kaze on sve ok 2-3 puta ce biti tako posle normalno. I bi tako.
Naslov: Odg: Oktavia A7 2014 1.6tdi 105ks problem sa prvim startovanjem
Poruka od: NCVEJIC April 20, 2018, 08:23:20 posle podne
Pa da to dok nije napunio filter i izašao sav vazduh. Ovo naše može da bude više stvari. Neki senzor, pumpa goriva, da kasno prepozna kod ključa, čak i dizna neka
Naslov: Odg: Oktavia A7 2014 1.6tdi 105ks problem sa prvim startovanjem
Poruka od: NCVEJIC April 20, 2018, 08:24:07 posle podne
Dok neko prvi ne reši stvar. Teško ćemo saznati
Naslov: Odg: Oktavia A7 2014 1.6tdi 105ks problem sa prvim startovanjem
Poruka od: nebojsar April 20, 2018, 10:20:38 posle podne
Mislim da ne treba da dramimo, ja sam ocitavao kodove vise puta posle takvog verglanja i nema ni jedne greske zabelezene u sistemu.
Meni jedino pada na pamet da mozda posle ciklusa rada DPF-a ostaje nesto vise goriva u sistemu i da "dry cranking" ili verglanje u prazno izbacuje taj visak iz cilindara ili iz sistema. Tako nesto se radi i na avionskim motorima da se odstrani visak goriva pa me ne cudi da i na modernim dizel motorima postoji softver koji tako nesto radi automatski. Da je bilo kakva greska na senzorima bilo bi vidljivo ako se ocita, a to se ne desava.
Naslov: Odg: Oktavia A7 2014 1.6tdi 105ks problem sa prvim startovanjem
Poruka od: vojkan85 April 21, 2018, 11:28:26 pre podne
Zar DPF ne odradi to sve pri gašenju motora? Ventilator nastavi da vrti dok ne ohladi i posle staje.
Naslov: Odg: Oktavia A7 2014 1.6tdi 105ks problem sa prvim startovanjem
Poruka od: nebojsar April 21, 2018, 11:42:09 pre podne
Ventilator bi samo trebao da ohladi dpf jer se on zagreje na 700c. Ne znam sta se desava sa diznom koja naliva dpf i da li sam rezim ostavlja nesto goriva u cilindrima ili u sistemu. Ako to detektuje neki senzor moze verglanjem da izbaci visak pre inicijalnog ciklusa paljenja. Samo to mi pada napamet.
Naslov: Odg: Oktavia A7 2014 1.6tdi 105ks problem sa prvim startovanjem
Poruka od: Maksimus April 21, 2018, 12:01:20 posle podne
Jedno pitanje:
Da li postoji varijanta da ventilator ostane da radi a da uzrok tome nije dpf? Cini mi se da mi auto leti cesce ostaje sa ventilatorom,a sumnjam da je dpf(cenim da je odradjena regeneracija,npr posle duze voznje na ap jacim tempom).
Naslov: Odg: Oktavia A7 2014 1.6tdi 105ks problem sa prvim startovanjem
Poruka od: vojkan85 April 21, 2018, 12:10:49 posle podne
Pa jedino ako ti diže temperaturu motora, ali ne verujem da je to toliko da mora i posle da radi. Pre bih rekao da je DPF u pitanju jer kod mene je recimo bio slučaj, da sam imao autoput pa onda grad i par km pred zgradu krene DPF da podiže obrtaje u leru na 1k i ventilator krene da se čuje kako vrti punim kapacitetom. Radio je Bogme dobrih 5 minuta. Nisam gasio motor, podigao haubu i posle toga prestao. Sutradan sve ok bilo. Mada sam još primetio da kada je bilo 10 stepeni recimo ujutru, odmah krene da diže 1k i ventilator krene da radi ali znatno slabije. Posle toga kada se zagreje prestane i obrtaji se vraćaju na default ;).
Naslov: Odg: Oktavia A7 2014 1.6tdi 105ks problem sa prvim startovanjem
Poruka od: Maksimus April 21, 2018, 12:50:57 posle podne
Ne dize temperaturu 1000%,medjutim ja racunam da mozda ventilator hladi motor (ne znam koja je temp ulja,mada imam pokazivac).
Naslov: Odg: Oktavia A7 2014 1.6tdi 105ks problem sa prvim startovanjem
Poruka od: vojkan85 April 21, 2018, 12:58:52 posle podne
Pre neki dan sam išao za NS i temperatura ulja mi je cepala do 100 stepeni. Castrol PowerEdge 5W30 je sipano na malom servisu. Brzina 120 na sat. Nadamo sam se da će iči ispod 100 iskreno, ali očigledno nije. Čim spustim brzinu na 80 na sat, temperatura spadne na 93,4 stepena. Pitam se samo kolika bi bila da idem 200 na primer, ili da idem za CG gde i sami znate kakav je put. Ventilator mi se ni jednom nije upalio ali je i logično jer vazduh hladi motor.
Naslov: Odg: Oktavia A7 2014 1.6tdi 105ks problem sa prvim startovanjem
Poruka od: slobodanalex April 21, 2018, 04:06:10 posle podne
temperatura ulja mi je cepala do 100 stepeni.

Ne brini, u julu ce ici i preko 100... meni nije padala ispod 105, do Grcke autoputem, tempomat na 135, klima non stop...
Naslov: Odg: Oktavia A7 2014 1.6tdi 105ks problem sa prvim startovanjem
Poruka od: NCVEJIC April 21, 2018, 04:07:39 posle podne
Meni se to dešava i nema baš nekih pravila. U pitanju je dpf
Naslov: Odg: Oktavia A7 2014 1.6tdi 105ks problem sa prvim startovanjem
Poruka od: NCVEJIC April 21, 2018, 04:08:50 posle podne
Što se temperature tiče piše u prospekti da je normalna od 90-110°
Naslov: Odg: Oktavia A7 2014 1.6tdi 105ks problem sa prvim startovanjem
Poruka od: slobodanalex April 21, 2018, 04:10:46 posle podne
Meni se to dešava i nema baš nekih pravila. U pitanju je dpf

Nema pravila, meni nekad radi regeneraciju na 200 a nekad na 800 km, zavisi od kvaliteta goriva, a sipam uvek na istoj pumpi...
Naslov: Odg: Oktavia A7 2014 1.6tdi 105ks problem sa prvim startovanjem
Poruka od: fobia24 April 21, 2018, 05:36:56 posle podne
I treba imati u vidu oni koji nemaju merač temperature ulje kao ja, da kada motor dostigne radnu temperaturu po pokazivaču rashladne tečnosti, ulje još nije dostiglo ni 50 stepeni. Da se motor zaista zagreje, potrebno je još 5-7min vožnje nakon toga.
Naslov: Odg: Oktavia A7 2014 1.6tdi 105ks problem sa prvim startovanjem
Poruka od: vojkan85 April 21, 2018, 07:07:49 posle podne
Jel Skode imaju kao Renoi pokazivac nivoa ulja na tabli? Na Meganu sam imao kockice kada palim.
Naslov: Odg: Oktavia A7 2014 1.6tdi 105ks problem sa prvim startovanjem
Poruka od: slobodanalex April 21, 2018, 07:17:17 posle podne
Nemaju
Naslov: Odg: Oktavia A7 2014 1.6tdi 105ks problem sa prvim startovanjem
Poruka od: fobia24 April 21, 2018, 08:06:59 posle podne
Odlična fora sa tim kockicama, ja sam isto imao na seniku. Mada mi nisu bile precizne, reno tehnologija. Potroši na meraču pola litre, a on drži isti broj crtica. Ali je ideja odlična.
Naslov: Odg: Oktavia A7 2014 1.6tdi 105ks problem sa prvim startovanjem
Poruka od: vojkan85 April 21, 2018, 08:34:18 posle podne
Slažem se da je malo varao, ali opet sam koncept i približavanje ne vičnim vozačima koji ne zaviruju ispod haube je nešto na šta su hteli da obrate pažnju verovatno.
Naslov: Odg: Oktavia A7 2014 1.6tdi 105ks problem sa prvim startovanjem
Poruka od: Maksimus April 21, 2018, 10:11:03 posle podne
Ja imam pokazivac temp ulja u nekom "sport" meniju,tu je nekoliko pokazivaca (g sila,temepratura ulja,raspoloziva snaga,obrtni moment,boost turbine) u principu gluposti,a niko da se seti da ubaci merac nivoa ulja koji bi zapravo bio koristan... Mada imam naviku da proveravam ulje tako da nije neki veliki problem  :B=)
Naslov: Odg: Oktavia A7 2014 1.6tdi 105ks problem sa prvim startovanjem
Poruka od: nebojsar April 21, 2018, 11:04:27 posle podne
Na bordu O3 postoji u meniju podatak o  temperaturi ulja, normalno je da se ona razlikuje od temperature rashladne tecnosti i da treba vise vremena da ulje podigne svoju temperaturu. Meni su standardne temperature ulja od 80-110 stepeni u zavisnosti od doba godine tj. spoljne temperature i duzine voznje. Sistem sa rashladnom tecnoscu je koliko znam  zatvoren dok temperatura ne dostigne 90 stepeni a onda rashladna tecnost pocinje da cirkulise da bi se hladio motor, za to vreme temperatura ulja skace. Kad dodje na odredjeni nivo temp. ulja onda na scenu stupaju ventilatori koji dodatno preko rashladne tecnosti obaraju istu.  Tu kod dizela i kod turbinskih motora ima dodatnih generatora toplote pa u zavisnosti od toga postoji potreba dodatnog hladjenja. DPF je samo zakomplikovao tu pricu. Koliko se secam na staroj oktaviji koja nije imala DPF i na superbu koji je bio benzinac isto sam imao rad ventilatora posle gasenja motora i to povezujem sa potrebom da se temperatura motora svede na nizi nivo posle gasenja. Po meni je ovo vrlo korisna pojava koja stiti zivotni vek motora.
I usput kad smo kod meraca, pokazivac pritiska ulja u motoru bi po meni bio najkorisniji, on moze da pokaze mnoge stvari po kojima se moze proceniti sta se desava sa motorom ( u kombinaciji sa temperaturom) a uz pomoc njega se mogu spreciti ostecenja...
 
Naslov: Odg: Oktavia A7 2014 1.6tdi 105ks problem sa prvim startovanjem
Poruka od: PD10 Jul 11, 2019, 09:30:58 pre podne
Prilikom prvog startovanja motora duže vergla nekih 6-7s i kao da jedva upali. Posle toga auto pali normalno na drugi zub. Ne daje nikakvu grešku. Ako auto duže stoji (više od 12h) problem se opet javi pri startovanju ali ipak ne svaki put. U proseku svaki 5,6 put nakon dužeg stajanja. Startovao sam ga pri uključenim svetlima, sa uključenom klimom, punim i skoro praznim rezervoarom, na minus 10 i na plus 10. Nisam našao neku podudarnost. Da li je neko imao sličnih problema ili iskustva?

Pozdrav ,

Da li si uspio riješiti problem, jer imam isti auto i isti problem.
Mijenjao sam senzore bregaste i radio neka podesavanja kod starta auta, ali nista se nije promijenilo.

Ono što sam  i ja uocio, da ako mi je palio regeneraciju, sljedeci dan pali bez problema. Ali definitivno mi mnogo smeta kada podjem na posao a on vergla. Nakon toga cu ga 100 puta danas upaliti i palit ce bez problema.
Naslov: Odg: Oktavia A7 2014 1.6tdi 105ks problem sa prvim startovanjem
Poruka od: NCVEJIC Jul 11, 2019, 11:04:39 pre podne
Pozdrav ,

Da li si uspio riješiti problem, jer imam isti auto i isti problem.
Mijenjao sam senzore bregaste i radio neka podesavanja kod starta auta, ali nista se nije promijenilo.

Ono što sam  i ja uocio, da ako mi je palio regeneraciju, sljedeci dan pali bez problema. Ali definitivno mi mnogo smeta kada podjem na posao a on vergla. Nakon toga cu ga 100 puta danas upaliti i palit ce bez problema.

Problem nisam rešio. Tražili su mi prošle godine u ovlašćenom servisu da im ostavim kola dva tri dana da ispituju. Naravno nisam ostavio.
Ili znaš ili ne znaš. Kakva tri dana.
Uočio sam da se javlja samo na spoljnjoj temperaturi od oko 5°do23°. Na ostalim ne. I kad zavergla duže obavezno ga pali na 750 O/min. Ka pali zimi on ide na 1000 O ili 800 O zavisno od temperature napolju. I zimi nema problema a i leti kad je preko 23°. Čuo sam da postoje neki elektroničari koji promene deo mape i naprave da valja. Nisam još nigde terao i mislim da neću još. Nisam spreman još da prepravljam mapu.  Problem je dakle u delu softvera.
Od kad mi se pojavila ova anomalija ima dve godine. Prešao sam za to vreme oko 55000km. Tako da mislim da i nije to neki problem da ponekad zavergla duže. S obzirom da se auto normalno ponaša sve ovo vreme
Naslov: Odg: Oktavia A7 2014 1.6tdi 105ks problem sa prvim startovanjem
Poruka od: PD10 Jul 11, 2019, 03:34:36 posle podne
Hvala na odgovoru.

Isti problem je i kod mene, i slicno kao i ti razmisljam.

LP
Naslov: Odg: Oktavia A7 2014 1.6tdi 105ks problem sa prvim startovanjem
Poruka od: Karlheinz Jul 22, 2019, 06:44:49 posle podne
Hvala na odgovoru.

Isti problem je i kod mene, i slicno kao i ti razmisljam.

LP
Nalog ti je suspendovan. Možeš se javiti na email ako želiš da učestvuješ dalje na forumu.