Autor Tema: Dilema oko motora za pretezno gradsku voznju  (Pročitano 695 puta)

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže sale.kriminale

Odg: Dilema oko motora za pretezno gradsku voznju
« Odgovor #15 poslato: Februar 22, 2020, 06:43:41 posle podne »
Hmmm ... 270ks je momačka varijanta. Kao zimovanje .... ovo ono ... Ukebali smo ga. Sada je kompromitovan.  =))   

Disclaimer: Zezam se.   ;)
  • Vozi: Dacia Logan
Samo klotara se isplati.

Na mreži Mihailo

Odg: Dilema oko motora za pretezno gradsku voznju
« Odgovor #16 poslato: Februar 22, 2020, 07:01:08 posle podne »
Vozim 1.2tsi pa nisam kompetentan da dajem misljenje o motorima, ali htedoh reci da meni neke sugestije bas i ne piju vodu... :D

Prvo, ne utice samo klirens na upravljanje i natinjanje, postoji recimo i teziste, a i masa delova koja na isto uticu...
Dalje, ja u potpunosti razumem zelju za 280ks i benzincem... Jednostavno nije isti osecaj u voznji... Niko ne kaze da ces voziti van ogranicenja, ali me takodje niko ne moze ubediti da je isto voziti 1.6 tdi i 2.0 tsi u okviru ogranicenja... Pogotovu kad se ukaze prilika i dobar put, 4x4 i 280 konjica u superbu sigurno ne mogu da se porede sa dizel kodiakom...
Za potrosnju u gradu se moram sloziti da sumnjam da je realno ispod 13-14 u gradu. Takodje dalja prodaja je veoma diskutabilna...
Ono sto ja ne znam, a palo mi je na pamet ovih dana, je koliko treba ovom 4x4 pogonu da odreaguje? Koliko se to moze porediti sa stalnim 4x4 pogonom kao kod subarua ili onim pravim quatro... Tacnije, koliko takav 4x4 doprinosi u dinamicnoj voznji, a ne kao pripomoc po snegu...
  • Vozi: 2015 Octavia 1.2tsi 105ks

Na mreži Maksimus

Odg: Dilema oko motora za pretezno gradsku voznju
« Odgovor #17 poslato: Februar 22, 2020, 07:22:24 posle podne »
Pomalo "sarena" dilema,ajde da i ja iznesem moje misljenje.
Ako zelis sportsku voznju,ni jedan od pobrojanih ne ispunjava to na pravi nacin. Superb 270 ide odlicno na pravcu,ali sto se tice sportske voznje koja pre svega podrazumeva krivine,tu ipak dolazi do izrazaja njegov karakter koji je pre svega okrenut komforu. Iako je osetan napredak u dinamici u odnosu na prethodne verzije(pogotovo uz opcije poput sportskog vesanja,progresivnog upravljaca,4x4 sistema,meni je prebacio ocekivanja),ali ako je sportski dozivljaj cilj tu nesto poput djulie veloce dosta bolje funkcionise. Sam 4x4 sistem mnogo znaci i daleko je od samo pripomoci po klizavom,ko ima bilo kakve nedoumice nek provoza superb sa i bez 4x4 sistema. Taj sisem nema nikakve slicnosti u ponasanju sa oni haldexima od pre 20 godina,sada tu postoji mnostvo senzora koji prate mnoge parametre od ugla volana do klizavosti podloge i prema tome prilagodjavaju ponasanje 4x4. Takodje xds+ sistem je prisutan na obe osovine kada auto ima 4x4,za razliku od samo na prednjoj u slucaju fwd auta.
Takodje od gradske potrosnje od 10 litara na superbu 270 nema nista,meni dizel 190 dsg 4x4 trosi nikad ispod 8.5-9(i to na duzim relacijama od tvojih). Tako da racunaj 12 objektivno(a sa gazenjem nebo je granica,mada tu ni dizel nije imun),ali opet uzmi u obzir da je to nekih 3 litra razlike i na 10 000km to izlazi nekih 30000 dinara razlike na godinu dana,uzimajuci u obzir da je i benzin jeftiniji po litru od dizela. Pritom jedna premium guma za superba kosta oko 25k dinara,tako da stvarno mislim da nema nekog posebnog finansijskog razloga da se ustrucavas da uzmes tsi,ako zelis tu snagu.
Ja sam uzeo dizel iz specificnih razloga,a 2 stvar koje me nerviraju a za koje nisam znao buduci da sam pre toga 10 godina vozio benzince su tragicno sporo podizanje temperature i dpf regeneracije.
Temperaturu sporo dize i to mene licno nervira jer nije dobro za sam motor,ako vozis u gradu i kratke relacije to ce dodatno da te smara. Sto se grejanja kabine zimi tice to nije problem,auto ima elektricni grejac kabine. Problem dizanja temperature se moze kompenzovati webastom. DPF ima neverovatan talenat da se upali u glupo vreme,pre neki dan mi je upalio regeneraciju uvece nakon sto sam seo da odem 5km od kuce,a 2 sata pre toga sam se vratio sa puta od 300km... Doduse vise ne mora da se vozi ne otovrenom u visokim obrtajima da bi otpusio,dovoljno je sacekati u kolima desetak minuta da zavrsi to. I dizel ima dovoljno snage,kultivisano radi,lepo ide,po gradu zbog dosta obrtog odlicno povlaci,ali treba drzati dsg u s modu(ovo vazi za vise manje sve nove automatike,radi ekonomije forsiraju previse niske obrtaje i cine da se auto i sa preko 400ks gusi).
Kodiaq je porodicni SUV,od sportske voznje nema nista(i ovde alfa stelvio moze da bude dobar izbor),taj tsi sa 190ks u njemu nece trositi nista manje od onog u superbu od 270ks,ako nece i vise zbog mase. Prednost bi mu bila veca funkcionalnost prtljaznika,lakse penjanje po ivicnjacima,kao i kraci auto,pre svega jer superb ume da bude duzi od dosta slobodnih mesta za paralelni parking koja mogu da se nadju u toku radnog vremena.
  • Vozi: Superb Sportline 4x4

Van mreže sale.kriminale

Odg: Dilema oko motora za pretezno gradsku voznju
« Odgovor #18 poslato: Februar 22, 2020, 09:23:11 posle podne »
Svako ima svoju filozofiju. Najbolje je da Superbaši odgovore na ovu temu. Lično više volim benzince ali ne bih uzimao Godzilu čak i da sam milioner. Mislim da bi čovek uzeo i slabiju varijantu 2.0 TSI 190ks DSG kada bi bilo sa 4x4 pogonom. Nije mi jasna politika Škode što su samo u najjačoj varijanti ponudili 4x4. Moglo je to i sa 190ks i to bi bilo ekonomičnije uz nešto slabije ubrzanje recimo 8s od 0-100 što uopšte ne bi bilo loše. Ne znam koliko košta servis i registracija za 270ks ali ako to nije problem, onda nije ni potrošnja. Pomirio bih se sa 15l na 100km a sve ispod toga bi bilo kao da sam ogrebao Bingo. Ova klasa se ne kupuje sa pitanjem koliko troši, već samo sa pitanjima o performansama. Neki Poršei troše oko 25l. Velika većina se odriče performansi iz finansijskih razloga i cela auto-industrija tako funkcioniše. Malo jače performanse, mnogo veća cena. Ucenjivanje sa opcijama i varijantama. Zato se ja držim blizu klotare. Mene neće zajebati. Bolji sam ja vozač nego što su oni prodavci. Nabijem obrtaje i izvlačim iz najslabijeg motora sve što mi treba. Znam da šaltam i DSG mi ne treba. Koji reli auto koristi DSG. Ruka mi je na menjaču uvek i vozim kao Fanđo. Znam da vozim i bez 4x4. Ne mogu oni mene ubediti da mi treba nešto što mi ne treba. Uživam u vožnji sa malo para jer je uživanje ipak subjektivna stvar. Pametniji sam od njih.  :))
  • Vozi: Dacia Logan
Samo klotara se isplati.

Na mreži petarp031

Odg: Dilema oko motora za pretezno gradsku voznju
« Odgovor #19 poslato: Februar 22, 2020, 09:28:08 posle podne »
Pravi rally auto klase WRC, R5 pa cak i R3 imaju menjace vise slicne dsg nego manuelnom. Procitaj malo, videces i sam.
  • Vozi: Octavia RS mk1

Van mreže sale.kriminale

Odg: Dilema oko motora za pretezno gradsku voznju
« Odgovor #20 poslato: Februar 22, 2020, 09:41:52 posle podne »
Znam da imaju one brze menjače kod volana. Ne razumem se ali verujem da tu ima dosta automatike. Moj ekspoze je samo lični stav u pogledu putničkih vozila u redovnoj prodaji dok naravno svako ima svoju filozofiju i to je OK. Dakle, Superb 1.5 TSI 6MT i ćao. Živim opušteno.
  • Vozi: Dacia Logan
Samo klotara se isplati.

Na mreži petarp031

Odg: Dilema oko motora za pretezno gradsku voznju
« Odgovor #21 poslato: Februar 22, 2020, 09:53:42 posle podne »
U ovom slucaju, razlika izmedju 1.5 tsi i 2.0 tdi na papiru iznosi 40ks, benzinac ima ubrzanje nepunih sekundu vece nego dizel, negde oko 9 sekundi, sto uopste nije los rezultat za toliko veliki auto. Pokretac teme treba da provoza oba auta pre kupovine istog. Definitivno 2.0tsi nije vozilo za grad niti je racionalna kupovina, ali je vozilo koje ce ostaviti mnogo veci osmeh na licu nego pomenuta dva slabija motora.
DSG je dobar menjac, pogotovu u 2.0 dizelu i benzincu, dok je kod 1.5 ipak DQ200 koji ima losiju reputaciju nego kod jacih verzija (ispravite me ako gresim).
Pozdrav
  • Vozi: Octavia RS mk1

Na mreži crtacrta

Odg: Dilema oko motora za pretezno gradsku voznju
« Odgovor #22 poslato: Februar 23, 2020, 09:13:44 pre podne »
vrc ima mjenjače bliže traktoru nego autu a daleko su od dsg-a..vjerojatno dsg ne bi izdržao ni 3-4 zavoja
često šaltaju bez kvačila baš radi brzine promjene omjera ...slično je i u formuli samo kaj  formula nema mjesta za polugu 
  • Vozi: octavia 1.6 mpi

Na mreži Maksimus

Odg: Dilema oko motora za pretezno gradsku voznju
« Odgovor #23 poslato: Februar 23, 2020, 11:36:07 pre podne »
Nij da cesto saltaju bez kvacila-vec uvek saltaju bez kvacila  :))
Sekvencijalni menjac ima ravno secene zupcanike i poluga ih gura jedne na druge,kvacilo je potrebno samo da se krene iz mesta. Mana je sto se kroz brzine mora ici redom,ne moze se izabrati neka brzina kao kod H menjaca.
Tako da on radom jeste manuelni,ali je iz perspektive korisnika(aj da kazemo interfejsom) blizi dsg-u kada je ukljucen manuelni mod pa se salta na pedalice iza volana ili guranjem rucice napred nazad. Jer i u wrc i u dsg menjacu povlacis pedalicu,ne pritiska se kvacilo  i bira brzina.
  • Vozi: Superb Sportline 4x4

Van mreže sale.kriminale

Odg: Dilema oko motora za pretezno gradsku voznju
« Odgovor #24 poslato: Februar 23, 2020, 11:48:36 pre podne »
Na desnu ruku istetoviraš "DSG" i udri po H menjaču. Tako dobiješ dva u jedan i teraj.   =))
Zalepiš oznake 4x4 na poklopac prtljažnika i svi misle da ispod haube imaš 270ks.
Sve rešeno uz veliku uštedu.  :))
  • Vozi: Dacia Logan
Samo klotara se isplati.

Van mreže Vuk

Odg: Dilema oko motora za pretezno gradsku voznju
« Odgovor #25 poslato: Februar 23, 2020, 12:40:33 posle podne »
Da probam da pomognem mojim iskustvom sa 280ks.
1. Potrošnja:
- Grad 13-15
- Novi Beograd 10-12
- Cruise control (150km/h) - 9-9,5 letnje gume, 9,5-10 zimske
- Dugoročni prosek za zadnjih 5-6 hiljada km - 9,8, ali ja uglavnom pravim kilometražu na otvorenim putevima

2. Ubrzanja i dinamika vožnje.
Nema puno pametovanja, auto jako dobro ubrzava i to pogotovo dolazi do izražaja na magistralnim putevima. Što bi rekao jedan moj prijatelj, pri obilasku ni ne gledaš da li nailazi neko sa druge strane, svakako ćeš obići na vreme.
U brojkama to znači sledeće: Mereno 5,2 0-100, odnosno 13,4 na 1/4 milje.
Uz tuning box - 4,8 do 100, 12,8 na 1/4 milje.
Što se tiče dinamične vožnje po otvorenom putu, tu nema nikakvih problema. Auto može da se vozi sasvim lepo i dinamično bez ikakve nesigurnosti ili ljuljanja (moj primerak nema DCS), ali...
Treba imati u vidu da Superb nije predviđen za ekstremnu vožnju. U praksi to znači da će vreme na stazi biti među boljim, ali i da će kočnice, gume a i amortizeri biti spaljeni nakon nekoliko krugova.
Što se tiče 4x4 pogona - dovoljno je dobar i za sneg i za led u smislu da uz normalnu vožnju i dobre gume u razumnim uslovima neće nikada biti problema. 

3. Zaključak
Ukoliko nemaš želju i potrebu da koristiš auto u ekstremnim uslovima koje sam gore naveo, realno je dizelaš od 190ks odlična opcija. Verovatno bih i ja uzeo taj motor da sam normalan.
Meni je primarni izbor za zamenu ovog superba bio Kodiaq RS, ali nažalost, trenutno nije dostupan u Srbiji, pa ću morati opet da pokušam Superbom, ali ću dodati sportsko ogibljenje i progresivni volan, koji nisu bili dostupni kada sam uzimao trenutni.

Inače, ako razmišljaš o Kodiaqu sa 2.0 TDI od 190 konja, trenutno je na akciji u ACS-u, pa ti se možda isplati da pogledaš.

Nadam se da sam pomogao bar malo

Van mreže sale.kriminale

Odg: Dilema oko motora za pretezno gradsku voznju
« Odgovor #26 poslato: Februar 23, 2020, 12:55:52 posle podne »
Uh što si podero gume. Svaka ti dala (vode iz bokala).  ;)
Koje ti je vreme na stazi ako nije tajna.
  • Vozi: Dacia Logan
Samo klotara se isplati.

Na mreži petarp031

Odg: Dilema oko motora za pretezno gradsku voznju
« Odgovor #27 poslato: Februar 23, 2020, 01:00:12 posle podne »
Dobar review. Reci mi jel ovo na poslednjoj slici ostecen disk od poderane plocice ili mozda spaljene?
  • Vozi: Octavia RS mk1

Van mreže Vuk

Odg: Dilema oko motora za pretezno gradsku voznju
« Odgovor #28 poslato: Februar 23, 2020, 01:09:41 posle podne »
Vreme je bilo 1:40.nešto

Što se tiče diskova, spaljene pločice se po pravilu stvrdnjavaju. Inače su na ovoj slici 3000km stare pločice, zamenjene pre tog Navaka. Inače su zamenjene kao posledica prethodnog Navaka...

Na mreži Maksimus

Odg: Dilema oko motora za pretezno gradsku voznju
« Odgovor #29 poslato: Februar 23, 2020, 01:42:10 posle podne »
Superb bi trebalo da ima iste celjusti kao golf r,a za njega ima track plocica,ako ga vec izvozis na stazu to ne bi bila losa investicija.
Takodje na superbu od 18" ide 235 guma,na 17 je 215 ako se ne varam.

P.S. Zanimljivo mi je da 90% tsi superbova koje vidjam ima iste felne kao tvoj.
« Poslednja izmena: Februar 23, 2020, 01:47:23 posle podne Maksimus »
  • Vozi: Superb Sportline 4x4