ŠKODAforum.RS

ŠKODA Superb => SUPERB 2015 => Temu započeo: Sirius Decembar 25, 2016, 10:15:43 pre podne

Naslov: Emergency braking iskustvo
Poruka od: Sirius Decembar 25, 2016, 10:15:43 pre podne
Eto da podelim sa vama moje iskustvo sa ovom opcijom na superb-u.Pre dva dana vozim mojom ulicom,4 trake ,brzinom nesto malo vecom od 50km/h.U traci krajnom desnom kojom sam vozio ,parkirano auto ukoso ,tako da mu je zadnji kraj izlazio jedno 50-ak cm na ulicu,ja malo odklonim u levo kako bi ga zaobisao ,i na jedno 2 metra bum!! Aktivirao se emeg.braking tako da je je mene i zenu zakucalo u pojaseve,srecom niko nije isao blizu od pozadi inace bi sudar bio zagarantovan.
Ova opcija sigurno korisna u nekim situacijama ,ali siguran sam da moze biti i opasna.Pitam se takodjer da li radar moze tako i da opazi pesaka?
Naslov: Odg: Emergency braking iskustvo
Poruka od: Markkoni Decembar 25, 2016, 12:08:59 posle podne
Nisi prvi sa ovakvim iskustvom. Iz tog razloga nisam uzeo tu opciju za Fabiju. Sve koje znam a da imaju taj sistem imali su par negativnih iskustava, potencijalno opasnih.

Tapatalk Post

Naslov: Odg: Emergency braking iskustvo
Poruka od: Peja Decembar 25, 2016, 12:34:37 posle podne
Treba procitati NCAP test, jer na YT ne prikazuju autonomno kocenje ispred pesaka.

Naprotiv, smatram sistem izuzetno korisnim. Ako te neko udari od pozadi, to nije tvoj problem. Tvoj problem je ako nekog ispred sebe udaris, pogotovo pešaka.

Pri narednoj kupovini, ohavezna stavka ce biti autonomno kocenje kao i svi ostali siguronosni sistemi koji su raspoloživi kod tog tipa vozila.
Naslov: Odg: Emergency braking iskustvo
Poruka od: nebojsar Decembar 25, 2016, 03:43:23 posle podne
Ako te neko udari od pozadi, to nije tvoj problem.

Mislim da ako ukocis bez osnova, iz cistog hira ili zbog automatike to ne moze da se vodi kao klasicno udaranje otpozadi, znam da je  posle toga teret dokazivanja na onom ko je udario ali opet, nema logike. Naglo kocenje je dozvoljeno u situacijama kad imas nepredvidjenu situaciju, pesaka, prepreku, vozilo... Ne iz zabave ili zbog greske automatike/vozaca.

Odstojanje treba da se drzi i tu nema nista sporno ali da je tako kao sto si ti napisao svako bi mogao da bode kocnicu do poda kad god mu se cefne.
Naslov: Odg: Emergency braking iskustvo
Poruka od: ugi85 Decembar 25, 2016, 04:27:29 posle podne
Nazalost, nije tako. Nas zakon ne tumaci razloge naglog zaustavljanja vec krivicu za takvu saobracajnu nesrecu snosi vozac vozila koje udari vozilo ispred sebe.
Naslov: Odg: Emergency braking iskustvo
Poruka od: nelle Decembar 25, 2016, 04:39:52 posle podne
Zašto se uzima zdravo za gotovo da je u pitanju greška? Automatika je odradila svoje na osnovu parametara koje poseduje. Napomenuo bih da pretpostavljam da je u konkretnoj situaciji verovatno postojala mogućnost izbegavanja, kao što i reče kolega, ali auto to nije mogao da prepozna. A u saobraćaju je uvek bolje zaustaviti se nego rizikovati. Ako neko iza ne zaustavi vozilo, svakako je kriv.
U drugom slučaju (kočenje iz hira), mogla bi biti podeljena odgovornost. Znamo da niko nije kažnjen zbog spore vožnje, ali i to je prekršaj (usporavanje saobraćaja, ako se dobro secam). Analogno tome, i kocenje- zaustavlja nje bez razloga se može isto tumačiti.  Mada policija to toleriše, na sudu se može dokazivati i dokazati, a tada bi svakako bila podeljena odgovornost oba vozača. (I onaj sto je udario od nazad i dalje ima obavezu da se zaustavi pred svakom preprekom. )
Naslov: Odg: Emergency braking iskustvo
Poruka od: Markkoni Decembar 25, 2016, 05:46:49 posle podne
Problem je sto se to ponekad desi i u praznoj ulici. Takodje je prijatelju jednom odreagovalo pri preticanju kada mu je nailazio auto u susret. Tako da ono, neka hvala.

Tapatalk Post

Naslov: Odg: Emergency braking iskustvo
Poruka od: voyager Decembar 25, 2016, 06:40:04 posle podne
Pa meni se u praznoj ulici nikad nije desilo za 85000km.
Naslov: Odg: Emergency braking iskustvo
Poruka od: Markkoni Decembar 25, 2016, 07:03:29 posle podne
Verujem da ima jos ljudi kojima nije. Drugaru na Golfu 7 jeste.

Tapatalk Post

Naslov: Odg: Emergency braking iskustvo
Poruka od: mirkuk38 Decembar 25, 2016, 07:53:23 posle podne
Dvadesetak puta mi se desilo do sada da sam imao prikaz kolizije na ekranu uz audio upozorenje

(https://s29.postimg.cc/wfvdqn3fr/emergency_braking.png)

.. i to uvek kada sam imao prepreku u svojoj kolovoznoj traci kojoj sam se približavao suviše brzo.

Jednomo je sistem odradio kočenje umesto mene, kada sam nesmotreno krenuo u rikverc sa parking mesta, a imao sam bočni saobraćaj.

Ali da mi blokira točkove u toku makazica recimo, bilo bi baš baš nezgodno. Sreća pa će u budućim modelima ovaj sistem biti ispoliraniji i još poželjniji, kao što reče kolega Peja.

 bravo2
Naslov: Odg: Emergency braking iskustvo
Poruka od: observer Decembar 28, 2016, 07:25:20 posle podne
 Hvala pokretacu teme za izuzetno korisnu informaciju, nadam se da to nikad nece biti u standardnom paketu opreme ;)
Naslov: Odg: Emergency braking iskustvo
Poruka od: zokiruma Decembar 28, 2016, 08:13:29 posle podne
Ja sam se sa ovim igrao na jednom drugom tipu auta, radi se o BMW 535d xdrive. ''Igrao'' sam se sa tempomatom gde sam recimo podesio brzinu vozila na tipa 60 km/h i menjao sam rastojanja do vozila ispred.  Mislim da se radi o slicnom sistemu kao ovaj sto je u temi. U pocetku sam bio poprilicno skeptican i nisam skidao nogu sa kocnice, ono za svaki slucaj ali sistem sasvim lepo radi. Recimo u guzvi je predobar, ogranicenje 60 i srednje rastojanje do vozila ispred (koliko se secam bilo je vise mogucnosti izbora za podesavanje rastojanja) i mnogo je komotnija voznja nego klasicno, sasvim lepo usporava, odrzava rastojanje i ubrzava kada auto ispred ubrza, za nedelju dana koliko sam se igrao sa njim nije bilo uopste nekih neprijatnih situacija, naravno treba biti oprezan i drzati stvari ppod kontrolom ali je mnogo lakse i prijatnije voziti, pogotovo u guzvama. Sto se mene tice ako bi kupovao novi auto i da ima mogucnost ovog dodatka kao opreme uzeo bi ga bez razmisljanja.

Sto se tice autoputa nije bas prijatno kao recimo u gradu, kocenja i ubrzanja na autoputu mogu da budu malo ostrija ali i dalje nista strasno i ok je kada se covek navikne, meni je licno bilo sve vreme neprijatno da pri 130km/h verujem da ce zakociti na vreme pa sam dosta puta ja kocio pre sistema, ali mislim da je to subjektivna stvar i mozda stvar navike. Nije recimo koristan kao klasican tempomat samo iz naprednavedenog razloga, u mom slucaju, ali i dalje ne kvati sliku o celom kompletu.

Znaci u gradu, guzve i slicno super radi, stavise neznije uspori nego ja nekada, ono kada se malo zamislis pa stisnes malo jace kocnicu, ovde je sistem bolji od coveka :)

Za tih desetak dana koje sam imao ovaj auto nisam imao nikakvih problema vezano za recimo kisu ili maglu, radilo je super, opet podvlacim da nisam presao desetine hiljada kilometara da bi video neke vece mane ali sto se mene tice ima sve preporuke.  Nije bas svejedno u pocetku ali to je kao sve novotarije, i za nove stvari treba malo vremena da se covek navikne, nije lako ni prvi put voziti automatik ili tempomat itd.
Naslov: Odg: Emergency braking iskustvo
Poruka od: voyager Decembar 28, 2016, 09:25:10 posle podne
Nije u pitanju isti sistem sa sistemom iz ove teme. To o čemu si ti pisao se kod Škode zove Adaptive Cruise Control i po meni je najbolja stvar koju sam uzeo na O3.

Funkcioniše na isti način koji si opisao i traži privikavanje ali je za putovanja savršena stvar.
Naslov: Odg: Emergency braking iskustvo
Poruka od: zokiruma Decembar 28, 2016, 09:42:00 posle podne
Nije u pitanju isti sistem sa sistemom iz ove teme. To o čemu si ti pisao se kod Škode zove Adaptive Cruise Control i po meni je najbolja stvar koju sam uzeo na O3.

Funkcioniše na isti način koji si opisao i traži privikavanje ali je za putovanja savršena stvar.

Mislim da je na BMW to Active Cruise Control, kontam da ima dosta zajednickog, princip je isti, zaustavi auto na vreme, najverovatnije koristi i iste senzore kao ACC i slican algoritam. Mozda najveca razlika je sto je stalno aktivan i ne moze da se iskljuci kao ACC. Ja idem logikom ako ACC ima poprilicno dobar algoritam i veliku upotrebljivosy za pretpostaviti je da i EBS ima slicne odlike.

U svakom slucaju voleo bi da u sledecoj Octaviji ( mada svidja mi se i Rapid :) ) imam i ACC i EBS ako moze :)
Naslov: Odg: Emergency braking iskustvo
Poruka od: Peja Novembar 01, 2017, 11:34:46 pre podne
Pitanje u smislu povećanja bezbednosti vožnje u uslovima guste magle. Naravno da je najsigurnije ne voziti, ali nekada se mora. Osim vožnje brzinom spram uslova na putu, interesuje je me da li postoji mogućnost korišćenja bezbednosnih sistema vozila kao dodatna mera povećanja bezbednosti.

Dakle, da li ACC i Emergency-braking funkcionišu u uslovima guste magle na putu?
Naslov: Odg: Emergency braking iskustvo
Poruka od: voyager Novembar 01, 2017, 02:39:01 posle podne
Acc i Front Assist na O3 funkcionise ali u uputstvu pise da magla, kiša i sneg otežavaju rad sistema. Ja za četiri godine svakojakih vremenskih uslova nisam primetio uticaj vremena.
Naslov: Odg: Emergency braking iskustvo
Poruka od: Peja Novembar 01, 2017, 03:17:59 posle podne
Hvala za info.
Mislim da FrontAssist detektuje kamerom. ACC detektuje ili radarom ili laserom. Ako je detekcija laserom, verovatno bi magla mogla zasmetati, ali ako je na principu radara, onda bi trebalo da nema uticaja.
https://www.youtube.com/watch?v=IeOoQ-kEhlQ
Naslov: Odg: Emergency braking iskustvo
Poruka od: nidza Novembar 01, 2017, 04:24:20 posle podne
Da li bi uz pomoć radara zaustavio auto u mrklom mraku ili magli, ako stoji poprečen auto bez svetala na AP recimo, bez načina da ga svojim očima na vreme uočiš?



Naslov: Odg: Emergency braking iskustvo
Poruka od: Peja Novembar 01, 2017, 04:43:50 posle podne
Ne znam, ali nije to ono sto me zanima.

Pitanje u smislu povećanja bezbednosti vožnje u uslovima guste magle. Naravno da je najsigurnije ne voziti, ali nekada se mora. Osim vožnje brzinom spram uslova na putu, interesuje je me da li postoji mogućnost korišćenja bezbednosnih sistema vozila kao dodatna mera povećanja bezbednosti.

Dakle, da li ACC i Emergency-braking funkcionišu u uslovima guste magle na putu?

Naslov: Odg: Emergency braking iskustvo
Poruka od: voyager Novembar 01, 2017, 05:06:09 posle podne
Na principu radara na O3 rade i ACC i FA.
Naslov: Odg: Emergency braking iskustvo
Poruka od: voyager Novembar 01, 2017, 05:06:43 posle podne
Nisam probao :)
Naslov: Odg: Emergency braking iskustvo
Poruka od: voyager Novembar 01, 2017, 05:58:04 posle podne
U varijanti DSG bi mogao da zaustavi sam. Da li bi na vreme detektovao prepreku ne znam ali verujem da bi mogao. Kod manuelca bi ili počeo da koči pa da traži da vozač preuzme kočenje zbog preniskog rpm-a ili bi odmah tražio da vozač koči jer je prepreka izuzetno blizu.

Ovako inače ACC i FA funkcioniše pa bi tako reagovao i na auto koji stoji.
Naslov: Odg: Emergency braking iskustvo
Poruka od: nidza Novembar 01, 2017, 06:09:12 posle podne
Vrh. Sad mi je žao što nisam kofigurisao.

Imam popriličnu km na AP po jakoj magli. Nije mi palo napamet da ima i bezbedonosnu ulogu, ne samo za održavanje rastojanja.

Sent from my SM-N9005  

Naslov: Odg: Emergency braking iskustvo
Poruka od: mirkuk38 Novembar 01, 2017, 06:20:44 posle podne
Meni samo pišti i vizuelno upozorava kada misli da ne pratim prepreku ispred, a razlika u brzini ukazuje na skori incident. Nikada nisam bio u prilici da mi ukoči zbog frontalnog udesa.
Ali prilikom isparkiravanja u rikverc mi je jednom zakočio zbog bočnog nadolazećeg saobraćaja. M6 je menjač bez ACC.
Imam sve parking senzore + blind spot detection.

Inače, vozio sam neko kraće vreme M6 Superbicu sa ACC na autoputu. Iako je distanca bila postavljena na MAX, prilikom sustizanja automobila u brzoj traci, sistem je odreagovao dosta kasniije nego što bih ja lično, i relativno naglo zakočio da zadrži rastojanje. Prva pomisao mi je bila: ala će ovo da obrije diskove, ako je ovo normalno.  Razlika u brzini nije bila nešto velika, možda 30ak km/h. Doduše, ja sam veoma nežan prema autu, kočim motorom, anticipiram situacije itd... pločice mi traju 150.000km+.  U svakom slučaju, ima tu dosta prostora za poboljšanje. Možda bi bilo bolje da je ACC bio onaj do 210km/h ili koliko već, pa da radar dobacuje na veću daljinu.

Sent from my LG-H815  

Naslov: Odg: Emergency braking iskustvo
Poruka od: nidza Novembar 01, 2017, 06:25:24 posle podne
Meni zapište prednji senzori kad neko pokušava da me iseče što je dobar štos. Prvo sam mislio da se tripuju, međutim reaguju na naglo prestrojavanje, pripreme te na reakciju unapred.

Baš sam zaintrigiran da li bi počeo da koci sam ako detektuje prepreku na sred puta. To je must have opcija za bilo koji vid smanjene vidljivosti, ako to radi kako treba i baš sam magarac. :D

Sent from my SM-N9005  

Naslov: Odg: Emergency braking iskustvo
Poruka od: Peja Novembar 01, 2017, 06:52:21 posle podne
A po magli?
Naslov: Odg: Emergency braking iskustvo
Poruka od: Maksimus Novembar 01, 2017, 06:52:39 posle podne
Meni je kocio par puta (kad mi neko uleti u traku a lose proceni moju brzinu). Pisti nekoliko puta dnevno  :B=) . Inave front assist radi preko radara,ne kamere.
Naslov: Odg: Emergency braking iskustvo
Poruka od: Peja Novembar 01, 2017, 06:54:27 posle podne
Kako onda detektuje pešake?

Isuviše su mali kao objekat koji treba primetiti u tako kratkom vremenu.
Naslov: Odg: Emergency braking iskustvo
Poruka od: voyager Novembar 01, 2017, 07:26:49 posle podne
Moj ne detektuje pesake
Naslov: Odg: Emergency braking iskustvo
Poruka od: voyager Novembar 01, 2017, 11:02:57 posle podne
ACC je najbolji opcional koji možete staviti na auto.
Naslov: Odg: Emergency braking iskustvo
Poruka od: nidza Novembar 02, 2017, 07:28:10 pre podne
Pa sad, ne bih ga stavio pre bilo koje opcije koju sam dodao, ali našlo bi se mesta za njega, na kraju spiska, zbog česte magle na relaciji koju vozim svako jutro.

Obratiću baš pažnju ove zime koliko bi eventualno pomogao.

Sent from my SM-N9005  

Naslov: Odg: Emergency braking iskustvo
Poruka od: Maksimus Novembar 02, 2017, 08:32:02 pre podne
ACC(adaptivni tempomat) ne mislim da je neka obavezna stavka (ja nikada ne vozim po tempomatu),ali Front assist je odlicna stvar (to je ovaj sistem koji uz pomoc radara koci i upozorava). A front assist mislim da ima svaki superb,ako ne svaki onda bar od ambition na gore.
Naslov: Odg: Emergency braking iskustvo
Poruka od: voyager Novembar 02, 2017, 09:00:37 pre podne
Bez uvrede, ko nije koristio ACC neko vreme ne može ispravno da sudi.

Pritom ne kažem da je savršen sistem jer to nije sistem autonomne vožnje već asistencije vozaču ali tako relaksira vožnju da je za svaku preporuku.
Naslov: Odg: Emergency braking iskustvo
Poruka od: nidza Novembar 02, 2017, 09:48:38 pre podne
Shvatam šta želiš da kažeš, ali meni trenutno stvarno nikakva relaksacija _od_ vožnje nije potrebna. Sama vožnja mi je relaksacija i želim što manje da me auto vozi, što više ja njim da upravljam, zato  i tempomat retko koristim. Uostalom, zato sam sa stanovišta objektivnih potreba za automobilom - van svake logike, kupio ovaj auto, umesto Superb DSG TDI. Dosta novca bih uštedeo sa njim.

Propust je što nisam proučio dovoljno ACC sa stanovišta bezbednosti, tu je argument velik ko kuća, ako "vidi" kroz gustu maglu. U tom slučaju vredi svake doplate i krivo mi je što ga nisam poručio. Retrofit nije moguć.
Naslov: Odg: Emergency braking iskustvo
Poruka od: Peja Novembar 02, 2017, 10:14:03 pre podne
"Ako" vidi. Taj argument jos uvek pokusavam potvrditi i na stranim forumima. Jedino sto sam uspeo pronaci je onaj YT snimak.

Nikada ne treba prepustiti da te tehnologija voza (barem ne jos uvek), ali ako je voznja duga svaki vid mentalne relaxacije (manji zamor) vozaca je takodje u sluzbi povecanja bezbednosti. Cak i da te takav sistem makar malo psihicki ne opusti, sigurno ce ti pruziti vise sansi u incidentnim situacijama, mozda ne da spreci udes, ali barem da ihod udesa bude sa sto manjim povredama. To je barem moj licni stav.
Naslov: Odg: Emergency braking iskustvo
Poruka od: nidza Novembar 02, 2017, 10:23:10 pre podne
Dobar ti je stav, vođen istom logikom sam pretraživao iskustva na netu, i neočekivano došao do brojnih lažnih kočenja, koja su ljudi okarakterisali kao užasno neprijatno iskustvo. Ne razmišljajući o prednostima sistema u uslovima magle, uz adaptivni tempomat koji bih veoma retko koristio, kao i običan, odluka je pala da mi nije potreban, pogotovo što ima tendenciju da pogreši.

Magla, naravno, sve to bitno menja.
Naslov: Odg: Emergency braking iskustvo
Poruka od: Maksimus Novembar 02, 2017, 10:46:42 pre podne
Ja nikada ni obican tempomat ne koristim,a auto sa acc sam koristio mesec i nesto i jednoatavno isprobavao sam sistem al nisam nikako opusten da na 150 nesto vozi umesto mene. Ne kazem da je sistem los (naprotiv,odlicna stvar) ali meni licno(a i siguran sam da nisam jedini) jednostavno nije prijatno da nesto "vozi" umesto mene. Ja sam zadovoljan sto sam dobio ovaj front assist (noc,magla,uletanje u traku) jer reaguje jako brzo (moj sam podesio na rano upozorenje). Imam bezbednosnu stranu tog radarskog sistema,a ova "luksuzna" mi nije primamljiva. Inace doplata za acc je u superbu jako,jako mala (220e),najvise zato sto fakticki svaki superb ima radar u masci,a dobra stvar je sto kada auto fabricki ima taj sistem preko vcds moze da se aktivira lane assist,traffic sign recognition itd(to nisam znao do pre nekih dva meseca inace bih doplatio,cisto radi dodatnih bezbednosnih sistema koji su ponaosob poskupi).
Naslov: Odg: Emergency braking iskustvo
Poruka od: Peja Novembar 02, 2017, 10:50:47 pre podne
ACC i Front Assist nisu i ne rade istu funkciju.

Mozda sam pogresio sto nisam otvorio posebnu temu?
Naslov: Odg: Emergency braking iskustvo
Poruka od: mirkuk38 Novembar 02, 2017, 11:23:17 pre podne
Pejo, ti si kriv za sve :P

Bilo bi dobro kada bi ACC mogao da se tweakuje, tipa na 200m da pusti gas, na 100m ako je potrebno, da lagano dozira kočnicu, na 50m jače itd.

Koliko se sećam, kada smo se približili na 80ak metara, u istom trenutku je pustio gas i krenuo da koči   ???

Voykane, moraćemo negde da odemo na klopu van grada, Mladenovac, Novi Sad... itd. Biraj :)

ps. Ako će Fićko da časti, možemo i do njega  bravo2
Naslov: Odg: Emergency braking iskustvo
Poruka od: Filip Novembar 02, 2017, 11:35:54 pre podne
mogu ja do Mladenovca pa ti časti ;)
Naslov: Odg: Emergency braking iskustvo
Poruka od: voyager Novembar 02, 2017, 01:24:55 posle podne
FA ume da da "false positive". ACC nikad!!! Radi u gustoj magli. Ostalo su lične preference...
Naslov: Odg: Emergency braking iskustvo
Poruka od: Maksimus Novembar 02, 2017, 01:37:29 posle podne
Pa rade preko identicnog sistema (radar u masci,isti za oba) tako da nista pouzdaniji FA nije od ACC,a ni obratno (pritom ako imas acc imas i fa).
@mirkuk38 Moze da se podesava acc koliko ja znam,ako imas mode select (koji ja imam). Onda moze da se podesava infividual mod,od podvozja,preko menjaca,upravljaca (progresivni) do klimatizacije. A Front Assist se podesava u setup meniju,ima 3 podesavanja osetljivosti (rano,srednje,kasno).
Naslov: Odg: Emergency braking iskustvo
Poruka od: Peja Novembar 02, 2017, 01:47:17 posle podne
Evo lepog objasnjenja (http://www.radartutorial.eu/02.basics/Automotive%20Radar.en.html). Naravno, ne verujem nista dok ne nadjem info od vise nezavisnih izvora, ili barem da nisu direktno prepisivali.

I jos malo teorije (https://www.researchgate.net/publication/250296226_A_24_GHz_ACC_Radar_Sensor).
Naslov: Odg: Emergency braking iskustvo
Poruka od: Peja Novembar 03, 2017, 07:51:13 pre podne
"In November 2005, the new adaptive cruise control caused a stir in a test by Auto Bild in cooperation with DaimlerChrysler . In this test, the new distance control system of the S-Class should be demonstrated. The driving situation in the fog could only be simulated in one hall. In this system, however, the system did not always work due to the steel structure of the hall as well as the many electronic equipment in the same. Since the DaimlerChrysler employees knew this in advance, a board was installed on the hall floor, from which the car-image editor Michael Specht, who was also initiated into the problem and was to be used as a driver for this test, had to brake. The first attempt failed and the vehicle steered by woodpecker drove in artificial fog on the last vehicle of the simulated tail end. In further, faked tests in the same way Specht managed to bring the vehicle to a halt in time. [11]

Since the camera team was able to overhear the internal discussions between Specht and the employees of DaimlerChrysler by microphones that had previously recorded the missing warning sound in the vehicle interior, the dizziness flew open. DaimlerChrysler apologized for the incident and offered a new test. The experiment was repeated outdoors with neutral drivers under normal conditions, with the system functioning properly in 16 trials. "

Izvor (http://translate.google.com/translate?sl=de&tl=en&js=y&prev=_t&hl=de&ie=UTF-8&u=https%3A%2F%2Fde.wikipedia.org%2Fwiki%2FAbstandsregeltempomat%23Lidar&edit-text=)