Autor Tema: Emergency braking iskustvo  (Pročitano 1517 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže SiriusTopic starter

Emergency braking iskustvo
« poslato: Decembar 25, 2016, 10:15:43 pre podne »
Eto da podelim sa vama moje iskustvo sa ovom opcijom na superb-u.Pre dva dana vozim mojom ulicom,4 trake ,brzinom nesto malo vecom od 50km/h.U traci krajnom desnom kojom sam vozio ,parkirano auto ukoso ,tako da mu je zadnji kraj izlazio jedno 50-ak cm na ulicu,ja malo odklonim u levo kako bi ga zaobisao ,i na jedno 2 metra bum!! Aktivirao se emeg.braking tako da je je mene i zenu zakucalo u pojaseve,srecom niko nije isao blizu od pozadi inace bi sudar bio zagarantovan.
Ova opcija sigurno korisna u nekim situacijama ,ali siguran sam da moze biti i opasna.Pitam se takodjer da li radar moze tako i da opazi pesaka?
  • Vozi: Superb 2.0 190 DSG 2016 Style

Na mreži Markkoni

  • Laurin&Klement
  • ******
  • Poruke: 1017
  • Total likes: 2
  • Ugled L&K: 34
  • Lokacija: Beograd
Odg: Emergency braking iskustvo
« Odgovor #1 poslato: Decembar 25, 2016, 12:08:59 posle podne »
Nisi prvi sa ovakvim iskustvom. Iz tog razloga nisam uzeo tu opciju za Fabiju. Sve koje znam a da imaju taj sistem imali su par negativnih iskustava, potencijalno opasnih.

Tapatalk Post


Van mreže Peja

  • Laurin&Klement
  • ******
  • Poruke: 2598
  • Total likes: 0
  • Ugled L&K: 40
  • "Lako ti je plitku vodu zamutiti, i budalu naljuti
Odg: Emergency braking iskustvo
« Odgovor #2 poslato: Decembar 25, 2016, 12:34:37 posle podne »
Treba procitati NCAP test, jer na YT ne prikazuju autonomno kocenje ispred pesaka.

Naprotiv, smatram sistem izuzetno korisnim. Ako te neko udari od pozadi, to nije tvoj problem. Tvoj problem je ako nekog ispred sebe udaris, pogotovo pešaka.

Pri narednoj kupovini, ohavezna stavka ce biti autonomno kocenje kao i svi ostali siguronosni sistemi koji su raspoloživi kod tog tipa vozila.
Poruka hejterima:
Jedino što možete uraditi je da mi pljunete pod prozor

Van mreže nebojsar

Odg: Emergency braking iskustvo
« Odgovor #3 poslato: Decembar 25, 2016, 03:43:23 posle podne »
Ako te neko udari od pozadi, to nije tvoj problem.

Mislim da ako ukocis bez osnova, iz cistog hira ili zbog automatike to ne moze da se vodi kao klasicno udaranje otpozadi, znam da je  posle toga teret dokazivanja na onom ko je udario ali opet, nema logike. Naglo kocenje je dozvoljeno u situacijama kad imas nepredvidjenu situaciju, pesaka, prepreku, vozilo... Ne iz zabave ili zbog greske automatike/vozaca.

Odstojanje treba da se drzi i tu nema nista sporno ali da je tako kao sto si ti napisao svako bi mogao da bode kocnicu do poda kad god mu se cefne.
  • Vozi: Skoda Octavia 3 1.6TDI Elegance, Hyundai i30 1.4CRDI

Na mreži ugi85

Odg: Emergency braking iskustvo
« Odgovor #4 poslato: Decembar 25, 2016, 04:27:29 posle podne »
Nazalost, nije tako. Nas zakon ne tumaci razloge naglog zaustavljanja vec krivicu za takvu saobracajnu nesrecu snosi vozac vozila koje udari vozilo ispred sebe.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Na mreži nelle

Odg: Emergency braking iskustvo
« Odgovor #5 poslato: Decembar 25, 2016, 04:39:52 posle podne »
Zašto se uzima zdravo za gotovo da je u pitanju greška? Automatika je odradila svoje na osnovu parametara koje poseduje. Napomenuo bih da pretpostavljam da je u konkretnoj situaciji verovatno postojala mogućnost izbegavanja, kao što i reče kolega, ali auto to nije mogao da prepozna. A u saobraćaju je uvek bolje zaustaviti se nego rizikovati. Ako neko iza ne zaustavi vozilo, svakako je kriv.
U drugom slučaju (kočenje iz hira), mogla bi biti podeljena odgovornost. Znamo da niko nije kažnjen zbog spore vožnje, ali i to je prekršaj (usporavanje saobraćaja, ako se dobro secam). Analogno tome, i kocenje- zaustavlja nje bez razloga se može isto tumačiti.  Mada policija to toleriše, na sudu se može dokazivati i dokazati, a tada bi svakako bila podeljena odgovornost oba vozača. (I onaj sto je udario od nazad i dalje ima obavezu da se zaustavi pred svakom preprekom. )
  • Vozi: O3 fl 1.2 tsi

Na mreži Markkoni

  • Laurin&Klement
  • ******
  • Poruke: 1017
  • Total likes: 2
  • Ugled L&K: 34
  • Lokacija: Beograd
Odg: Emergency braking iskustvo
« Odgovor #6 poslato: Decembar 25, 2016, 05:46:49 posle podne »
Problem je sto se to ponekad desi i u praznoj ulici. Takodje je prijatelju jednom odreagovalo pri preticanju kada mu je nailazio auto u susret. Tako da ono, neka hvala.

Tapatalk Post


Van mreže voyager

  • RallyeSport
  • *****
  • Poruke: 868
  • Total likes: 0
  • Ugled L&K: 13
  • Lokacija: Beograd
Odg: Emergency braking iskustvo
« Odgovor #7 poslato: Decembar 25, 2016, 06:40:04 posle podne »
Pa meni se u praznoj ulici nikad nije desilo za 85000km.
  • Vozi: Octavia A7 vRS 2.0TDI 6M
Blago Zlatiću, ja radim kao crnac... OK, neka uziva, lepo mu bilo  bravo2

Na mreži Markkoni

  • Laurin&Klement
  • ******
  • Poruke: 1017
  • Total likes: 2
  • Ugled L&K: 34
  • Lokacija: Beograd
Odg: Emergency braking iskustvo
« Odgovor #8 poslato: Decembar 25, 2016, 07:03:29 posle podne »
Verujem da ima jos ljudi kojima nije. Drugaru na Golfu 7 jeste.

Tapatalk Post


Van mreže mirkuk38

Odg: Emergency braking iskustvo
« Odgovor #9 poslato: Decembar 25, 2016, 07:53:23 posle podne »
Dvadesetak puta mi se desilo do sada da sam imao prikaz kolizije na ekranu uz audio upozorenje



.. i to uvek kada sam imao prepreku u svojoj kolovoznoj traci kojoj sam se približavao suviše brzo.

Jednomo je sistem odradio kočenje umesto mene, kada sam nesmotreno krenuo u rikverc sa parking mesta, a imao sam bočni saobraćaj.

Ali da mi blokira točkove u toku makazica recimo, bilo bi baš baš nezgodno. Sreća pa će u budućim modelima ovaj sistem biti ispoliraniji i još poželjniji, kao što reče kolega Peja.

 bravo2
Auto: Škoda Superb 2.0TDI MY2016 + Eibach Pro-kit + Revochip

Na mreži observer

Odg: Emergency braking iskustvo
« Odgovor #10 poslato: Decembar 28, 2016, 07:25:20 posle podne »
 Hvala pokretacu teme za izuzetno korisnu informaciju, nadam se da to nikad nece biti u standardnom paketu opreme ;)
  • Vozi: VW Polo 1.6 TDI Comfortline 2010, VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Van mreže zokiruma

Odg: Emergency braking iskustvo
« Odgovor #11 poslato: Decembar 28, 2016, 08:13:29 posle podne »
Ja sam se sa ovim igrao na jednom drugom tipu auta, radi se o BMW 535d xdrive. ''Igrao'' sam se sa tempomatom gde sam recimo podesio brzinu vozila na tipa 60 km/h i menjao sam rastojanja do vozila ispred.  Mislim da se radi o slicnom sistemu kao ovaj sto je u temi. U pocetku sam bio poprilicno skeptican i nisam skidao nogu sa kocnice, ono za svaki slucaj ali sistem sasvim lepo radi. Recimo u guzvi je predobar, ogranicenje 60 i srednje rastojanje do vozila ispred (koliko se secam bilo je vise mogucnosti izbora za podesavanje rastojanja) i mnogo je komotnija voznja nego klasicno, sasvim lepo usporava, odrzava rastojanje i ubrzava kada auto ispred ubrza, za nedelju dana koliko sam se igrao sa njim nije bilo uopste nekih neprijatnih situacija, naravno treba biti oprezan i drzati stvari ppod kontrolom ali je mnogo lakse i prijatnije voziti, pogotovo u guzvama. Sto se mene tice ako bi kupovao novi auto i da ima mogucnost ovog dodatka kao opreme uzeo bi ga bez razmisljanja.

Sto se tice autoputa nije bas prijatno kao recimo u gradu, kocenja i ubrzanja na autoputu mogu da budu malo ostrija ali i dalje nista strasno i ok je kada se covek navikne, meni je licno bilo sve vreme neprijatno da pri 130km/h verujem da ce zakociti na vreme pa sam dosta puta ja kocio pre sistema, ali mislim da je to subjektivna stvar i mozda stvar navike. Nije recimo koristan kao klasican tempomat samo iz naprednavedenog razloga, u mom slucaju, ali i dalje ne kvati sliku o celom kompletu.

Znaci u gradu, guzve i slicno super radi, stavise neznije uspori nego ja nekada, ono kada se malo zamislis pa stisnes malo jace kocnicu, ovde je sistem bolji od coveka :)

Za tih desetak dana koje sam imao ovaj auto nisam imao nikakvih problema vezano za recimo kisu ili maglu, radilo je super, opet podvlacim da nisam presao desetine hiljada kilometara da bi video neke vece mane ali sto se mene tice ima sve preporuke.  Nije bas svejedno u pocetku ali to je kao sve novotarije, i za nove stvari treba malo vremena da se covek navikne, nije lako ni prvi put voziti automatik ili tempomat itd.
  • Vozi: Skoda Octavia

Van mreže voyager

  • RallyeSport
  • *****
  • Poruke: 868
  • Total likes: 0
  • Ugled L&K: 13
  • Lokacija: Beograd
Odg: Emergency braking iskustvo
« Odgovor #12 poslato: Decembar 28, 2016, 09:25:10 posle podne »
Nije u pitanju isti sistem sa sistemom iz ove teme. To o čemu si ti pisao se kod Škode zove Adaptive Cruise Control i po meni je najbolja stvar koju sam uzeo na O3.

Funkcioniše na isti način koji si opisao i traži privikavanje ali je za putovanja savršena stvar.
  • Vozi: Octavia A7 vRS 2.0TDI 6M
Blago Zlatiću, ja radim kao crnac... OK, neka uziva, lepo mu bilo  bravo2

Van mreže zokiruma

Odg: Emergency braking iskustvo
« Odgovor #13 poslato: Decembar 28, 2016, 09:42:00 posle podne »
Nije u pitanju isti sistem sa sistemom iz ove teme. To o čemu si ti pisao se kod Škode zove Adaptive Cruise Control i po meni je najbolja stvar koju sam uzeo na O3.

Funkcioniše na isti način koji si opisao i traži privikavanje ali je za putovanja savršena stvar.

Mislim da je na BMW to Active Cruise Control, kontam da ima dosta zajednickog, princip je isti, zaustavi auto na vreme, najverovatnije koristi i iste senzore kao ACC i slican algoritam. Mozda najveca razlika je sto je stalno aktivan i ne moze da se iskljuci kao ACC. Ja idem logikom ako ACC ima poprilicno dobar algoritam i veliku upotrebljivosy za pretpostaviti je da i EBS ima slicne odlike.

U svakom slucaju voleo bi da u sledecoj Octaviji ( mada svidja mi se i Rapid :) ) imam i ACC i EBS ako moze :)
  • Vozi: Skoda Octavia

Van mreže Peja

  • Laurin&Klement
  • ******
  • Poruke: 2598
  • Total likes: 0
  • Ugled L&K: 40
  • "Lako ti je plitku vodu zamutiti, i budalu naljuti
Odg: Emergency braking iskustvo
« Odgovor #14 poslato: Novembar 01, 2017, 11:34:46 pre podne »
Pitanje u smislu povećanja bezbednosti vožnje u uslovima guste magle. Naravno da je najsigurnije ne voziti, ali nekada se mora. Osim vožnje brzinom spram uslova na putu, interesuje je me da li postoji mogućnost korišćenja bezbednosnih sistema vozila kao dodatna mera povećanja bezbednosti.

Dakle, da li ACC i Emergency-braking funkcionišu u uslovima guste magle na putu?
Poruka hejterima:
Jedino što možete uraditi je da mi pljunete pod prozor