Autor Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)  (Pročitano 219576 puta)

0 članova i 48 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže vlada320

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #315 poslato: 10. Sep, 2016. 22:34 »
Zahvaljujem se na odgovoru i samo bih jos hteo  par nedoumica da razresim:
Da li ulja gradacije 5w40 sa dodatkom "turbo diesel" u nazivu imaju neke benefite pri koriscenju u CR dizel motoru ili su sva ta ulja vise za PD motore? Da li neko ulje povoljnije utice na vek trajanja turbine?
Ja sam u poslednje vreme za benzinca koristio G energy F sinth 5w40 i bio sam zadovoljan? Da li da nastavim sa istim u 1.3 CDTI motoru 66kw - nema DPF (kao sto sam pitao u jednom od prethodnih postova) ili je suvise gusto za taj motor? Vidim da ima u prodaji i F sinth 0w40, ali ne znam kome je namenjeno - nema odobrenje ni jednog proizvodjaca, pa ne znam da li bi bilo koristi ili stete da predjem na njega?
  • Vozi: Mercedes B180 w245 / ex Fabia mk1 1.4 16v

Na mreži 2 Busy

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #316 poslato: 11. Sep, 2016. 08:48 »
Fabia TDI 74 kW/101KS,
400000 km pređenih.
Castrol EDGE 5w/40 trenutno u motoru.
Potrošeno je 600 ml, na 5000 km.
Da li ima razloga za remont/brigu ili da vozim dalje?
Hvala.


Sony Xperia Z3


Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #317 poslato: 11. Sep, 2016. 08:50 »
"Turbo Diesel" nema nikakve veze sa bilo kakvim benefitima (osim profita proizvođača u vidu malo veće cene).
Često su to ulja ista kao i "non TD". To je čisto MARKENTIŠKA kategorija a ne tehnička (u 90% slučajeva).
Moderna ulja imaju vezana odobrenja VW 502/505/505.01 što se postiže novom generacijom (sada ne tako novom, doduše) multifunkcionalnih paketa aditiva (i ništa više). Za PD, naročito starije, možda bi PD ulja (sad ih praktično više i nema, Modriča i još poneki (samo) proizvođač) sa samo 505.01 bila malo pogodnija i to je to (nikakva "Ultra, Giga, Super, Hiper" i slična njasra). Ujedno bi ova ulja (zbog više AW aditiva) možda mogla da utiču (i) na duži vek turbine. U principu 5W-xx i 0W-xx su bolja za turbinu od 10W-xx ulja.
G energy F synth 5w40 će biti dovoljno dobro ulje za zamenu do 15000km.
Za duže intervale zamene (ne baš svih 50k km ili dve godine) bolje je istoimeno u 5W-30 (zbog Opel(GM)-LL-A/B-025 odobrenja). Doduše ni 5W-40 nije pregusto, ali svakako da vredi probati i 5W-30 (čak iako je broj km je često duplo veći od onog na tabli, što je čest slučaj kod polovnjaka). Sa 5W-30 možete ostvariti i uštedu goriva uz istu ili sličnu zaštitu motora.
0W-40 G-energy je odlično ulje ali zaista ne poseduje odobrenja (?). Verovatno bi ih lako dobila ali je takva "politika kuće" (pretpostavljam da se forsira za japanske i američke automobile na domaćem (domicilnom), ruskom, tržištu ... ili tako nešto).
Kako je na granici SAE 40 (na 100°C) te je ono što u šali zovem "0W-35" ne bih ga savetovao za Vaš slučaj (i uopšte kod iole starijih motora, sa više od 100k km, osim kod npr. Honda motora sa 0W-20 ili 0W-30 defaultom gde je baš pogodno za više od 200 ili 300k km).

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #318 poslato: 11. Sep, 2016. 08:57 »
Fabia TDI 74 kW/101KS,
400000 km pređenih.
Castrol EDGE 5w/40 trenutno u motoru.
Potrošeno je 600 ml, na 5000 km.
Da li ima razloga za remont/brigu ili da vozim dalje?
Hvala.


Sony Xperia Z3



?!
(koliko (pa) da troši (sa 400k km, do meseca kad je najdalji od zemlje ili 10x oko iste), 60 ml -?)
Ajd' sad i ozbiljno (izvinjavam se ali nisam mogao da odolim, pre jutarnje kafe):
Ne vidim neki poseban razlog za brigu. Deluje kao normalna potrošnja, no značajnije je koliko potroši na 10k km (na toliko bi trebalo da se menja ulje, ipak je star motor). Ako je do skoro bila "nulta" pa je sad "srknuo" pola litara (doduše i leto za nama), onda je "da se obrati pažnja" i ništa više. Pratite dalje situaciju i dolivajte ulje (održavajte nivo). Kad budete imali vremena (narednih meseci) možete i do servisa da proverite kompresiju i na detaljni pregled motora (i eventualnih curenja ulja, obratite pažnju na eventualne mrlje posle parkiranja). Sama potrošnja od cca. 1dl/1000km svakako NE ukazuje da je remont potreban (neophodan). Tek je 2-3x (ili više) veća potrošnja ulja za hitniji odlazak u servis gde bi jedino mogli da Vam kažu u kakvom je stanju motor.
Za sada: "vozi i ne misli" (i održavaj količinu ulja u propisanim granicama).

Na mreži 2 Busy

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #319 poslato: 11. Sep, 2016. 09:15 »
Hvala na brzom odgovoru.Na autu je vraćena km dok sam ga kupovao,ali sam prilikom kvara na diznama, uvidom u ECU obavešten da je auto prešao 375000 KM.
Ulje menjam na godinu dana, do sada nisam dogurao do 10k km sa jednim menjanjem.
Pre mesec dana išli na more (1400 km,grubo),istočna CG,teški usponi. Tu je potrošila oko 100ml u oba pravca, ali nije bilo razloga za dolivanje.

Sony Xperia Z3


Van mreže Neba

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #320 poslato: 14. Sep, 2016. 23:12 »
Postovanje g. Stalker,

Jedno pitanje (nadam se s kratkim odgovorom):

U motor 1.9sdi je (greskom) sipano VISCO 5000 C 5W-40 ulje, da li moze da osatane ?

p.s. Ukoliko je pozitivan odgovor da li se za dolivanje moze koristiti VISCO 3000 SAE 10W-40 (koje je ranije bilo u motoru) ?

Hvala,
Bane
  • Vozi: Fabia 1.9 SDI

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #321 poslato: 15. Sep, 2016. 18:27 »
Poštovani g. Bane,

Samo se kratkom odgovoru i možete nadati (prebukiran sam totalno).

DA.

If "DA" then answer next:

Da (ako baš mora, nije baš sjajno, bolje istim ili sličnim*, npr. Castrol Magnatec 5W-40, isto ili vrlo slično)

* pre svega bilo koje ACEA C3 sa VW 502/505/505.01

Van mreže Filo

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #322 poslato: 29. Sep, 2016. 14:31 »
Stalker, promenio sam ulje na moja felicija prije 100 km. Evo ovo ulje sam stavio sada:


Ono sto sam primetio e sada NA HLADAN motor (na zagrean ne, samo na hladan), malo sporije mi gasi sijalica za pritisak ulje, t.e cekam 1 sekunda nakon palenja da izgasi sijalica. Sa staroto ulje (manol defender 10-40), to nije bilo slucaj, jos pri verglanje sijalica se gasila. Na zagrean motor nema ovo, sijalica se gasi odma, ali na hladan samo malo sacekam da se izgasi sijalica.
Jel to u red ?
Isto primetio sam da ovo novo ulje malo mi deluva kako da je pogusto nego manolot, manolot je bio kako voda, mnogo redak, a ovo mi deluva ko pogusto. Jel to moze biti uzrok ?
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže sasacalko

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #323 poslato: 30. Sep, 2016. 08:54 »
Jesi li menjao i filter ulja, ja sam imao isti problem nakon malog servisa, filter ulja je bio los.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #324 poslato: 30. Sep, 2016. 09:12 »
Možda (filter, neodgovarajući, loš ...), možda i davač (senzor), kontakt ili tako nešto.
Šta god da je, do ulja najverovatnije NIJE. Recimo da ulje nije to što piše i da je 20W-50, opet (na ovim temp.) ne bi bilo razlike.
Uostalom, jako je teško "od oka(tivno)" proceniti viskoznost ulja.
U krajnjem slučaju 1-2s nije posebno za brigu, važnije da se ne dešava kada je motor zagrejan i naročito posle duže voznje na leru (to bi već ukazivalo na dobranu istrošenost motora, ležaja radilice posebno).
Ako u hladnijem periodu (sa mrazom) gašenje postane još duže (2-3 još uvek o.k. na tim temp.) onda u servis, proveriti šta se proveriti može pa na kraju i promeniti ulje (iako ne verujem da je do toga).
Ne znam kako je u Makedoniji, ali ovde ne bih baš trčao za "77" uljima, pored tolike ponude (drugih), iako je o.k. firma.
Jednostavno NE vidim način da to bude "jeftino a dobro" i da se dovlači (čak) iz Holandije.
Ipak, i da je "Pera, Mika i Laza" d.o.o. iz garaže, više od 20W-50 NE može da bude (ne bi im se isplatilo, morali bi da koriste BS koji je skup, pa manja zarada). Tako da je ulje poslednje u šta treba sumnjati.
Možda i ste i previše opterećeni jednom primećenoj pojavi ... (pa ste joj pridali veliki značaj)?
U svakom slučaju (za sada) ništa ozbiljno i teško da je do ulja.

Van mreže Filo

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #325 poslato: 30. Sep, 2016. 16:49 »
Jesi li menjao i filter ulja, ja sam imao isti problem nakon malog servisa, filter ulja je bio los.

Da, zamenio sam i filter, marka SCT. Isto i prosli filter za ulje je bio SCT.

Ne znam kako je u Makedoniji, ali ovde ne bih baš trčao za "77" uljima, pored tolike ponude (drugih), iako je o.k. firma.
Jednostavno NE vidim način da to bude "jeftino a dobro" i da se dovlači (čak) iz Holandije.

Ulje sam kupio od drugar koj ima firma koja se bavi sa uvoz na filtri i plocki od fabrike SCT. Uvezivao i Mannol, ali sada uvezuje od lubrikants. Evo oficijalno obavestenje na 77lubrikants: https://www.77lubricants.nl/news/detail/?tx_ttnews%5Btt_news%5D=158&cHash=06e4475d044ecfe26175fb1287e5ec9e

Znaci ova firma Unikomerc, ta je firma na drugarot od kogo sam kupio ulje.
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže Diamond

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #326 poslato: 30. Sep, 2016. 17:49 »
Stalker, promenio sam ulje na moja felicija prije 100 km. Evo ovo ulje sam stavio sada:


Ono sto sam primetio e sada NA HLADAN motor (na zagrean ne, samo na hladan), malo sporije mi gasi sijalica za pritisak ulje, t.e cekam 1 sekunda nakon palenja da izgasi sijalica. Sa staroto ulje (manol defender 10-40), to nije bilo slucaj, jos pri verglanje sijalica se gasila. Na zagrean motor nema ovo, sijalica se gasi odma, ali na hladan samo malo sacekam da se izgasi sijalica.
Jel to u red ?
Isto primetio sam da ovo novo ulje malo mi deluva kako da je pogusto nego manolot, manolot je bio kako voda, mnogo redak, a ovo mi deluva ko pogusto. Jel to moze biti uzrok ?

Imao isti problem na Favoritu i cak mislim posle na Feliciji... Resio problem tako sto sam stavio filter ulja od Yuga 45... E sad  zasto?
Pa samo zato sto filter od Yuga 45 ima onaj mali ventil u filteru sa gornje strane odmah do zavrtnja i ne dopusta da ulje izadje iz filtera jel kod Yuga stoji pod 90 stepeni... I ne mora uljna pumpa svaki put da puni filter uljem nego samo se nastavi krug... I tu gubis tih par sekundi dok se lampica ne ugasi... Dok kod ostalih filtera gde je taj mali ventil dole desava se da par sekundi treba da se ugasi lampica kad je motor hladan dok on napuni filter uljem...
  • Vozi: Skoda Felicia 1.6MPi , Skoda Felicia 1.3 GLX

Van mreže Filo

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #327 poslato: 30. Sep, 2016. 18:09 »
1 sekunda max nakon palenja lampica se gasi. Mozda i nije neki problem, u tokom voznje nisam primetio da mi lampica trepka ili da se upali, a istestirao sam i par puti da malo krenem obrtaj u crveni zoni, nista nema.
Mozda i nije za briga ovo, mozda i nisam obrnuo dovolno paznju ranije na lampica.
Baska kod ovoj 1.3 motor, filter stoi tako da ulje nemoze da izadze van, zasto negov polozaj je oko 110-120-130 stepena, ne 90 kako kod juga pa da ima mogucnost celo ulje da izadze van
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže Diamond

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #328 poslato: 30. Sep, 2016. 18:22 »
1 sekunda max nakon palenja lampica se gasi. Mozda i nije neki problem, u tokom voznje nisam primetio da mi lampica trepka ili da se upali, a istestirao sam i par puti da malo krenem obrtaj u crveni zoni, nista nema.
Mozda i nije za briga ovo, mozda i nisam obrnuo dovolno paznju ranije na lampica.
Baska kod ovoj 1.3 motor, filter stoi tako da ulje nemoze da izadze van, zasto negov polozaj je oko 110-120-130 stepena, ne 90 kako kod juga pa da ima mogucnost celo ulje da izadze van

Znam da stoji pod uglom, ja sam taj savet inace dobio od jednog majstora iz NS koji samo skode radi, inace i ja odrzavam kod njega... I kao sto rekoh uspelo je :D
  • Vozi: Skoda Felicia 1.6MPi , Skoda Felicia 1.3 GLX

Na mreži AcoSk

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #329 poslato: 30. Sep, 2016. 20:15 »
@Stalker, molim te prokomentarisi sledeci tekst. Sa drugog je sajta..
Posebno me zanima da li je sintetika "agresivna" za gumice isl na starijem motoru??
Ili je svakako bolja sintetika za motor pa neka je presao i 400k km?

"Sintetsko ulje (ne "sintetičko") iako se tako u slobodnom govoru ne naziva je prilicno agresivno u odnosu na zaptivke i gumice u motoru koji je vec dostigao 20-30 god, stoga se ne preporucuje nakon toliko predjenih kilometara, pa se najcesce menja polu-sintetskim (u ovom slucaju 10w-40 gradacija) koje sadrzi isto bazno ulje ali ensto drugaciji paket aditiiva i u ensto drugacijem odnosu u odnosu na mineralno (15w-40, 20w-50...). Tako da, u svakom slucaju, bolje je 10w-40, ali pod uslovom da je motor jos uvek u dbrom stanju, da ne propusta ulje na zaptivkama, ne sagoreva ga, ne curi itd...ako je taj slucaj, onda je preporuka mineralno, iako ono nesto slabije podmazuje i slabije reaguje na hladan start. Ako zime gde se vozi auto nisu previse jake, 15w-40 ce odraditi posao, ako apk jesu, onda mozda probati da se nadje 10w-40 mineralno (ima ga a Lukoilu), ili ici sa 10w-40 polusintetsko, pa dolivati vise puta. U svakom slucaju, treba ispostovati standard kvaliteta. Za E34 je to SG/SH. sto danas sva ulja zadovoljavaju, mada, pre sam za neki visi standard tipa SJ/SL zbog paketa aditiva i sl. Mineralno menjati na 7-8 hiljada km, polusint na 10-12. Preporucujem iskljucivo ORIGINALNA ulja, bilo koje marke, ali samo da su originalna. Posto je goimla falsa i lose robe na trzistu, moje iskustvo, a i vecina vozaca u BMW klubu Šabac, (ima ih oko 30 sa oko starijim vozilima) jesu ulja pumpasa (Lukoil, Mol, Nis...) bez ikakve bojazni. Svi do ejdnog su do sada bili zadovoljni.  Licno vozim M50 motor iz 90-te i vec godinama sipam polusint Lukoil lux 10w-40, a poneki put sam sipao i Nisotec 10w-40. Nisam primetio ikakvu razliku, s tim sto mi za truknu manje trosi Nisotecovo, sto me zacudilo. Napominjem da ulje dolivam tek na 10.000, jer tek negde od 8000 pokazuje teznju ka trosenju (verovatno tada slabi viskoznost ulja), i ako se odlucim na raniju zamenu onda ga i ne dolivam, ako ipak odlucim da vozim 12-13 hiljada, onda dolijem litar. Takodje, ukoliko dolivate, efikasnije je sacekati da ulje padne nesto iznad donjeg markera na meracu pa doliti skoro litar, nego stalno dosipati, jer se tako osvezi kompletno ulje u motoru.                Eto, rezime je da se sipa originalno ulje, a  razne Castrole, Mobile, Totale iz Turske i sl bih zaobisao. Preporuka za G Energy ulje, jer se pravi u Italiji, u bivsoj blendari Chevrona koju je otkupio Gazprom. Best buy u odnosu na cenu, a imate ga na svim njihovim pumpama, i lako ga je naci u slucaju dolivanja i sl. Za nase stare masine, standard je odavno ispunjen. Treba samo paziti na originalnost proizvoda, gradaciju i ipak malo skratiti interval zamene."



Pretraga foruma [Google]