Autor Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)  (Pročitano 219600 puta)

0 članova i 42 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže KarlheinzZapočeo temu

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #300 poslato: 29. Avg, 2016. 00:20 »
Sta mislite o Marley uljima? Ja sam sipao u 1.9JTD na preporuku druga. Generalno sam bas zadovoljan.

Nesto je već pisao ovde
http://forum.skodaforum.rs/motor-i-menjac/stalker-saveti-u-vezi-motornih-ulja/msg32917/#msg32917
  • Vozi: OctaviA5 1.9TDI 2008 Elegance+

Na mreži Skorpion

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #301 poslato: 29. Avg, 2016. 00:52 »
Jos jedno pitanje od mene.
Koe ulje je preporuceno za Opel Zafira 2006 god. 1.9CRDI od 150KS - Fiatov MJet? U servisnoj knizici je zavedeno 10W40 i 5W30. Ako se ne lazem treba da ima DPF, auto preslo oko 130k km kad je kupeno i za sada radi normalno.
  • Vozi: Škoda Octavia A7 Style 1.6 TDI 85Kw

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #302 poslato: 29. Avg, 2016. 13:44 »
Za 505.01 i brend:
bilo koji ako ima zvanično odobrenje VW-a. Najbolje za koji ste sigurni da je originalno ulje.
Starijih lista ima na net-u (90% su obnovljene licence) a za one kojih tamo nema pogledajte na sajtu proizvođača (mnogi kao prilog daju važeći 505.01, često uz 502.00 i 505.00).
Naravno, vidite i koja vam cena odgovara (jest' da ulje ne može da bude preskupo, ali može malo i da se uštedi u ova teška vremena).

Marly su dobra ulja. Već sam skoro sve rekao na link-u (hvala @Karlheinz!).
Dakle, kome nije skupo ne treba ni da štedi, ali su u nivou premium klase (malo skupljih, ali od Marly-a jeftinijih) ulja.
Ulja sa dodatim kermetima (cermet) nisu nešto što bi trebao da bude prvi izbor (jako je diskutabilno da li je to bolje ili čak lošije).

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #303 poslato: 29. Avg, 2016. 14:02 »
Jos jedno pitanje od mene.
Koe ulje je preporuceno za Opel Zafira 2006 god. 1.9CRDI od 150KS - Fiatov MJet? U servisnoj knizici je zavedeno 10W40 i 5W30. Ako se ne lazem treba da ima DPF, auto preslo oko 130k km kad je kupeno i za sada radi normalno.

Ako je pravih 130k km, onda (svakako) neko 5W-30 ulje. Koje?
Originalna preporuka Fiat-a je ACEA C2, Opel-a C3 (unazad, preko Dexos2, originalno LL-a-025).
Za motor u odličnom stanju, neko C2/C3 bi mu baš leglo (kao što je npr. Mobil 1 ESP ili bilo koje slično).
Može i samo C3, poželjni (ali ne i obavezni) Dexos2, dobro dođe MB 229.51/229.52 (naročito ovo drugo).
10 god. star motor i ukoliko se sumnja u kilometražu: može i 5W-40, bilo koje ACEA C3 (originalno nije bio ni zahtev i pored DPF-a, dakle moglo je bilo koje A3/B4 ali mislim da je bolje držati se (bar) C3 ili C2/C3).

Van mreže mirkuk38

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #304 poslato: 29. Avg, 2016. 14:26 »
G. Stalker, posle koliko km treba da se pređe sa 507 5W-30 na neku drugo ulje (što se tiče viskoznosti i nekih drugih karakteristika)?

I koje je ulje preporuka za neke "zrele" motore?

Hvala i pozdrav!

Van mreže marko nis

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #305 poslato: 29. Avg, 2016. 15:54 »
Hvala Stalker na brzom odgovoru  :)
  • Vozi: Skoda fabia vrs mk1

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #306 poslato: 30. Avg, 2016. 08:10 »
G. Stalker, posle koliko km treba da se pređe sa 507 5W-30 na neku drugo ulje (što se tiče viskoznosti i nekih drugih karakteristika)?

I koje je ulje preporuka za neke "zrele" motore?

Hvala i pozdrav!

Zavisi od mnogo faktora. Lepo ste rekli "treba" jer svakako NE mora.
Fabrika će (uglavnom) reći da treba koristiti 5W-30 504/507 sve do remonta motora (kada je potrošnja ulja sa njim nepodnošljiva onda je i motor zreo za isti).
Kod PD (većine njih, naročito starijih) motora gde je (zapravo) 5W-40 default a mogu se koristiti i 5W-30, posle nekih (već) 100k km bi bilo dobro tu mogućnost preskočiti i držati se 5W-40 (osim za pretežno gradsku vožnju).
Obično se kao "magična granica" uzima 200k km, što je samo gruba aproksimacija.
Drugi povod je početak troškarenja ulja, što je obično (već) kasno.

Kod (novijih) motora gde je VW 504/507 izričit zahtev ne treba menjati tip ulja jer većina drugih su inferiorna.
Prvo što treba uraditi (između 100 i 200k km, u principu 200k km) to je da se prestane sa varijabilnim (produženim) intervalima zamene ulja i koristiti Vw 504/507 sa fiksnim (15000km ili godinu dana).

Na (npr.) više od 10 god. i/ili 250k km (±20%) bi moglo da se pređe na ACEA C3 ulja u 5W-40 visk. gradaciji (uz VW 502.00 i 505.01). Kod benzinaca bi moglo da se koristi i MaxLife Valvoline (sintetičko 5W-40). Kod dizela, naročito sa DPF treba se držati ACEA C3 i VW 505.01 (uz to). Prvenstveno C3 (ako je DPF u funkciji).

Posle 300k km ili 400k km (ili nepoznate kilometraže koja može da bude i blizu (oko) pola miliona) moglo bi se ići i na 5/10W-50.
Za turbo motore prvenstveno 5W-50 za ostale 10W-50. Ovo naročito ako motor troškari ulje (što je česta pojava kod ovakvih motora). Ako motor ne troškari ulje, prvi ste vlasnik i znate istoriju održavanja, ne bih išao preko 5W-40 (a i 5W-30 bih svakako produžio ... do nekih 250-300k km, možda i više (zavisno od godina starosti vozila)).

Kad motor troškari ulje, manje mu znači veći kvalitet ulja, ulje treba menjati na 10-tak hiljada km i koristiti viskoznije ulje (5W-40 pa 5W-50 ... 10W-50/60 ako se u startu odustaje od remonta motora).

Kad motor počne da troškari 5W-30 već je u zreloj (završnoj) "peak-life" fazi. Prelazak na viskoznija ulja je odlaganje neminovnog (mada to može biti i više godina i više desetina hiljada km). Treba imati na umu da odlaganje remonta poskupljuje isti.
Kad i sa 5W-40 trošenje ulja bude 4-5 dl na 1000km, svakako izmeriti kompresiju (i ne samo to, već izvršiti detaljan pregled motora) i odlučiti šta dalje.

Van mreže mirkuk38

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #307 poslato: 30. Avg, 2016. 08:58 »
Hvala G.Stalker na odgovoru.
Pitam za sebe. Uzeo sam nov auto (TDI), ali brzo nabijam kilometražu (uglavnom dugačke rute vikendom i nekoliko puta godišnje po Evropi - auto se ne vozi po gradu). Ulje menjam na 20.000km, odn. svakih 5 do 6 meseci (potroši do pola litre od zamene do zamene).

Dakle, do 200.000km da sipam VW 507, a posle toga neko ACEA C3 5W-40 (čak i ako ne krene da troši ulje) ?

Ovako nešto?




Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #308 poslato: 30. Avg, 2016. 16:49 »
Na samog sebe se pozivam:
"Kod (novijih) motora gde je VW 504/507 izričit zahtev ne treba menjati tip ulja jer većina drugih su inferiorna.
Prvo što treba uraditi (između 100 i 200k km, u principu 200k km) to je da se prestane sa varijabilnim (produženim) intervalima zamene ulja i koristiti Vw 504/507 sa fiksnim (15000km ili godinu dana)." (za Vas neka bude bar 200k km, može i 250k km).
&&
"Ako motor ne troškari ulje, prvi ste vlasnik i znate istoriju održavanja, ne bih išao preko 5W-40 (a i 5W-30 bih svakako produžio ... do nekih 250-300k km, možda i više (zavisno od godina starosti vozila))."
...
Ajd' da dodam:
1) Uz upotrebu kakvu navodite, slobodno ulje menjajte na 30k km, osim ako vam je 20k km zgodnije ... recimo ukoliko prelazite 40k km godišnje ... no, ispod toga je bacanje para (može iz sličnih razloga i 25k km).
2) Mnogo vožnje na dugim relacijama ... ne bih na 200k km (sigurno) prešao na 5W-40 (naročito kod novijih automobila), ako ništa drugo zbog nezgodacije sa češćim zamenama ulja (uz neispunjavanje svih zahteva na prvom mestu).
3) Vi sigurno nećete napraviti 5000 rh bez 350k km ... odložite (bezrazložni) prelazak na 5W-40 bar na 300k km.
4) DA. Ulje je o.k. (na takav tip ulja sam i mislio). Elf ili nešto drugo ali sa istim ispunjenjem VW approval-a.
5) Naravno, na prve znake troškarenja (možda ih i ne bude do pominjanih km) pređite na 5W-40.

Pozz

Van mreže mirkuk38

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #309 poslato: 30. Avg, 2016. 18:00 »
Hvala g.Stalker... kako kvalitetan odgovor  :bravo:

Sve jasno, teram do 300k na 507-ici pa auto na doboš.

Ulje menjam na 20k iz dva razloga: auto je chipovan + ne bih da budem razapet na krst od strane prisutne zajednice forumaša. Čim nekome spomeneš interval od 30k, odmah krene da vrti glavom  ::) i negoduje.

Ako ne počne da troši ulje do 300k, donosim tri gajbe piva na prvi sledeći skup  bravo2

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #310 poslato: 30. Avg, 2016. 19:35 »
Pa ... spremite jednu (gajbu) crnog (tamnog) pa da se vidimo na skupu (uf! gde li su smajliji ... ovde ide "živeli")*.
Šalim se naravno, posle drugog (piva) mogu preći samo na bezalkoholno ... slabo ti ja podnosim etanol.

* nešto mi se čini da ćete Vi dogurati svetlosnu sekundu bez troškarenja ulja.

P.S.
Ako je motor čipovan, svakako je dobro skratiti interval zamene ... no ako se vozi umereno 25000km nije mnogo (ili ako kompjuter ne izbaci poruku pre toga).

Van mreže vlada320

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #311 poslato: 09. Sep, 2016. 15:57 »
Postovani gospodine Stalker,
Opel Astra H 1.3 CDTI 2006.godiste, 140.000km, auto u procesu nabavke, odmah bih menjao ulje. Planiram max.10.000km godisnje i tako bih dalje menjao ulje. Koje preporucujete?
  • Vozi: Mercedes B180 w245 / ex Fabia mk1 1.4 16v

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #312 poslato: 10. Sep, 2016. 08:37 »
Za opisan slučaj, praktično bilo koje 5W-40 ulje (računam da je bez DPF).
Ako je model sa DPF onda ACEA C3 5W-40 ulje.
U principu još je bolje 0W-40 ali za zamenu na cca. 10k km, 10 god. starosti vozila i 140k km, je možda (kako kome) i (pre)skupo.
(za DPF ACEA C3, 0W-40, npr. Aral, Mobil ...)
Za zamenu ulja na 15000km a naročito preko toga (mada za godište vozila i km, ne bih preporučuo više od 20k km, u gradu ni više od 15k km) 0/5W-40 mora imati i GM LL-B-025 (ili Dexos2) a za DPF Dexos2.
Za mnogo gradske vožnje i motor u idealnom stanju, može i 5W-30, najbolje Dexos2.
Ipak, to bih ostavio za drugu zamenu (kada se uverite da li je motor u odličnom stanju). Doduše može i odmah (što često preporučujem) da se (brže i lakše) uverite u očuvanost motora, ali je poželjno znati šta je ranije sipano (niz godina) inače se mogu izvući pogrešni zaključci (tj. potrebno je dva puta zaredom sipati isto). Osim toga, to je skuplja varijanta (nego 5W-40).
Pošto ulje menjate na 10k km onda ne morate prvi put skraćivati servisni interval, inače za one koji prelaze 15 ili 20k km, poželjno je prvi put zameniti na oko 10k km ulje (pri kupovini vozila).

P.S.
Uzeo sam u obzir da u motor može i ACEA C2 ali posle 10 god. i više od 100k km mi se čini malo preambicioznim.
Eventualno (ako motor "ne troši ni kap (ulja)") bi ACEA C2/C3 ulja u 5W-30 VG mogla da se koriste).
Ipak, 5W-40 (ACEA A3/B4 ako nema DPF) mi se čini kao optimalan izbor.
« Poslednja izmena: 10. Sep, 2016. 08:45 Stalker »

Van mreže ИгоР

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #313 poslato: 10. Sep, 2016. 16:48 »
Поштовани колега, да ли могу на бензинцу са ТНГ користити 5W40 уље за турбодизел-ПД Манол.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #314 poslato: 10. Sep, 2016. 21:15 »
Da, naravno.
Kod ovog ulja "Turbo-Diesel" i "PD" je čista (anti)reklama (marketing).
Ništa tu nije specijalno za TD.
Kako je ulje ACEA C3, idealno je za TNG.
U slučaju TD ulja sa više sulf. pepela (1,3% tipično, za automobilska), može (nije strašno) ali nije idealno (nije za više uzastopnih zamena).



Pretraga foruma [Google]