ŠKODA Fabia > FABIA 2021

Moja Fabia IV, 1.0 tsi 81kW, Style, razmena iskustava itd.

(1/33) > >>

Fbia:
Zdravo drugari, pisacu vam o mojoj F4 pa videcemo dokle ce to da ide. Forumom nisam zadovoljan, nema korisnika F4, nema razmene informacija, diskusije... Evo ja cu da pokusam pa ako nema dovoljno odziva necu se dalje udubljivati.
Pokusacu da budem sto objektivniji a valjda sa mojih preko 30 godina vozackog iskustva mogu i da uspem u tome sve sa nadom da ono sto napisem bude korisno drugima a i ja da dopunim svoje znanje i iskustvo. Pocecu danas pa cu nastavljati kako mi vreme dozvoli a i odziv drugih clanova foruma pokaze.

Dakle moja F4 je i moja prva Skoda. Brend mi se nikad nije posebno dopadao a posebno ne Fabia. Ipak cenio sam Skodu zbog njenog napredovanja, pripadanja VW i zato sto se proizvodi u Ceskoj. Cesi zaista zasluzuju postovanje i u inzenjerskoj tehnici, industriji, i u nauci i inace... Pisao sam nesto o tome i ranije. Nije cudo sto je Skoda najprodavaniji brend u Srbiji ali sasvim ironicno Audi je najpopularniji sto je posebna prica u koju ne bih sad ulazio.
Trebalo je da menjam auto i F4 mi se sasvim uklapala, po velicini, opremi, pa i izgledu a pre svega zbog motora 1.0 tsi sa 81 kW. Imao sam velikih ocekivanja i uglavno izgleda da su ona bila opravdana.

Evo mojih prvih iskustava. Presao sam preko 1000 km uglavnom medjugradske voznje, nesto autoput i nesto grad.
Za pocetak bih pricao o motoru i voznji sto je meni i najvaznije.
Dakle motor je iznad mojih ocekivanj ali idemo po redu. Receno mi je u salonu da tokom razradjivanja ne smem da prelazim 2500 do 3000 obrtaja i to prvih bar 2000 km. Ovo mi vec nije jasno jer u uputstvu pise drugacije a i radi se o modernom motoru...
Dobro, trudio sam se da ovo ispostujem tako sto sam postovao skodine preporuke za promenu stepena prenosa. Ovde ide drugo iznenadjenje. Kompjuter sugerise promenu u visi stepen brzine vec ispod 2000 obrataja (recimo izmedju 1800 i 2000). Naravno kad prebacite u visi stepen broj obrtaja padne na oko 1500. Kao da je dizel...(nisam odusevljen svim tim). Obicno nisam cekao da mi sugerise kod usporenja prebacivanje u nizi stepen jer mu je ovaj kriterijum jos ludji. Za sada postujem ove sugestije mada ne volim tako da vozim cak i u vreme razradjivanja. Uglavno ovde ide dobra vest za buduce kupce. Prosecna potrosnja sa ovakvim skodinim preporukama moze da bude ispod 5.0 l/100 u medjugradskoj voznji (magistralni i bolji regionalni putevi). Prosto neverovatno!!!
Moja prosecna potrosnja je bila 5.2 l/100 (u medjugradskoj). E sad kakva je to voznja bila. Pa otprilike  dve trecine automobila na putu preteknem ja a jedna trecina pretekne mene. Dakle voznja po brzini iznad proseka. Naravno koncentrisano uz stalni rad na menjacu. U tom smislu potrosnja je zaista odlicna. Opet ponavljam uz jos pazljiviju voznju i prosecniju brzinu potrosnja bez problema moze da bude 4.9 - 5.0 l/100 pa i ispod. I to sve u vreme razradjivanja motora kad on obicno trosi nesto vise.
Zaista sam prezadovoljan ovim do sada. Kod preticanja morao sam malo i da menjam stil voznje i na osnovu toga sam uveren da ce motor biti odlican kad mi budu dali zeleno svetlo da ga zavrtim malo vise. Vidi se vec da oko 3000 obrataja moze bas lepo da povuce. To je sto se tice potrosnje. Na autoputu u sestoj brzini vozi oko 140 km/h na 3000 obrtaja, potrosnja umerena, buka zadovoljavajuca. 
O samoj voznji, kvalitetu i slicnom. Prvo, citao sam na forumima o zvuku kosacice trocilindricnog motora i slicne gluposti. Realnost je sledeca. Da li zbog izolacije ispod poklopca motora ili zbog samih inzenjerskih unapredjenja ovog vec milionski proizvedenog motora (i godinama prisutnog u raznim vecim modelima) u F4 ovaj motor vrlo prijatno brunda do 3000 obrtaja. Nema zveckanja, stektanja i slicnih neprijatnih zvukova. Motor je prilicno tih i ko bude vozio po skodinoj preporuci promene stepena prenosa uzivace u maloj potrosnji i prijatnoim zvukovima u kabini. Na 140 km/h (moja najveca brzina do sada) buka u kabini i dalje je prihvatljiva, moze se razgovarati, slusati muzika...
E sad, za mene najzanimljiviji deo. Moj predhodni auto imao je multilink vesanje na zadnjoj osovini i bio je neverovatno brz i stabilan u krivinama (naprimer 120 km/h opusteno u prosecnoj krivini). Od F4 nisam to ocekivao ali na osnovu  recenzija nadao sam se da nije mnogo gora. E pa isprobao sam i mogu samo da kazem da je F4 odlicna i po tom pitanju.
Menjac rucni, 6G. Odlican. Malo sam nezadovoljan 4 stepenom (iz 5 u 4). Mozda je do mene i navikavanja. Naravno razradjuje se pa videcemo dalje. Nije mi jasan drugi stepen, nije tako fleksibilan za sporo kretanje, videcemo.
Start-stop sistem. Ne volim ga i redovno ga iskljucujem. Ali mogu da vam kazem da on radi savrseno. Na pritisak kvacila ili pomeranje volana pali se gotovo savrseno i odmah mozes da krenes. Ako su akumulator i elektronika odgovarajuci savetovao bih mladim vozacima da se naviknu i ne iskljucuju ga. Zaista odlicno radi. Ja bih ga trajno iskljucio ali to je nemoguce. Ono sto svaki put iskljucim jeste  kontrola kretanja izmedju linija. I ta asistencija odlicno radi ali za moje iskustvo i koncentrisanu voznju samo smeta i iritira. Svo ovo iskljucivanje i drndanje po tabletu zbog klime naprimer me prilicno iritira ali valjda cu se navici.
Tempomat dobro obavlja funkciju. Uglavnom, sve zajedno, prezadovoljan za sada.
Pisacu i o drugim aspektima a za sada ovoliko.



wkobre:
Alal vera za post  :bravo:
Već je bilo priče oko F4, jednostavno još ih nemaju članovi foruma, a firme koje kupe po 30 komada nemaju razloga da dolaze ovde i raspituju se bilo šta. Čak i kad krenu da se raspadaju, prodaće nekome za dostavu pre nego da ulože ne daj bože....
Što se tiče tri cilindra, kod mene u društvu ih isto generalno hejtuju i pričaju kako loš zvuk proizvodi. Iskreno ja se oko toga ne slažem, a moram priznati više mi se i to sviđa nego ovaj moj traktor.
Drago mi je da neko poštuje period razrade motora. Znam koliko je privlačno da se nov auto "stisne", ali i ja sam uspeo da se suzdržim (nije bilo lako). Šta više čak nisam prelazio više od 80km/h prvih 3000km. Ne mogu da se setim da li sam čak odmah posle menjao ulje (besplatno je bilo to znam), a čini mi se već sledeće godine ili nakon dve sam menjao i ulje u menjaču. I zaista je bilo opiljaka na magnetu.
Ne znam zašto lane asist i ostale asistencije zezaju da mora stalno da se gasi?! Ja sam samo jednom isključio i tako je ostalo zauvek. Dok se start stop može isključiti trajno softverski, a ko hoće da se zeza, ima i hardversko rešenje na AliExpress-u.

fobia24:
Lepo opisano, ali zasto nisi otvorio garazu i to sve tamo stavio sa slikama? Steta da nema garaze za F4. Sve se moze resiti sa trajnim gasenjem SS sistema i da line assist ostane ugasen dok se ne ukljuci. Ja sam to sam odradio na oktaviji i ako je fabricki po defoltu upaljen svako startovanje. SS nisam gasio jer mi ne smeta, ali i to se moze trajno ugasiti.

Fbia:
Dobro, idemo dalje. Ne cudite sto imam volju da pisem jer sam stvarno uzivao u voznji mog novog auta, Fabie IV iz naslova.
Ne znam to sa garazom kako ide, sto da slikam kad na netu ima toliko klipova i slika.
Nesto bih pisao o Style opremi kod F4. Moja najdobronamernija preporuka je svima da doplate za Style opremu. Nikad nije bilo da za toliko para dobijete takve dodatke. Prvo, sedista su drugacija. Drugaciji je oblik sedista, kroj, platno, imate podesavanje lumbalnog dela. Zadnji parking senzori su odlicni. Njihov rad je ilustrovan na ekranu Bolera a naravno i zvucni su. Znam kod predhodnog auta koliko su mi bili korisni za parkiranje po centru Beograda. Sam Bolero odlicno izgleda i dobro je postavljen... Dobijete i automatsku klimu sa otvorima za putnike na zadnjoj klupi. Climatronic je relativno dobro organizovan i postavljen... Pamti ono sto ostavite kod izlaska iz auta...
Dobijete i alu felne koje su sasvim korektne. Ima tu jos nekoliko zgodnih dodataka i sve to za manje od 1000 evra u odnosu na Ambition opremu. Moja preporuka za to. Fabia nudi za "male" pare (1200 evra) i automatski menjac, DSG sa sedam brzina. Mene to nije interesovalo jer uzivam u rucnom menjanju brzina pogotovo kad krenem sa mojom promenom stepena prenosa na 2500-3000 obrtaja (a ponekad i vise  ;)). Ono sto je mene zanimalo, bio je 1.5 tsi motor koji dobijete za samo 1500 evra vise. Posle citanja, raspitivanja i cinjenice da 1.5 tsi ide samo sa DSG odbacio sam ga potpuno kao nesto bespotrebno i suvisno. Jasno je vec da ce F4 sa mojim 1.0 tsi biti i vise nego brza (najvise mislim na medjuubrzanja).
Iako F4 nije neka velika lepotica, svidja mi se, a sa Style enterijerom sam prezadovoljan. Dakle unutra je odlicna.
LED srednja i duga svetla su takodje odlicna.
Veliki minus za male pokazivace pravca na zadnjoj strani (takodje stop svetla) i uopste svetla na zadnjoj strani nisu kako treba a nisam hteo to da doplacujem. Naprimer, jako je bitno na autoputu kod naglog kocenja ukljuciti sva 4 zmigavca a kod F4 oni su pozadi mali, slabo vidljivi. Stop svetla se utapaju u poziciona...Nije sve to kako treba...
Po meni F4 je idealan porodicni auto za porodice sa jednim ili dva deteta do recimo 12 godina.
Registracija je ispod 20000 dinara! Ja sam inace uspeo da zadrzim premijski stepen 1 jer ga imam vec godinama. Cena registracije se odnosi na premijski stepen 1.
Ljudi ja sam prezadovoljan. F4 ispunjava sve moje potrebe i omogucice mi brzu, efikasnu i udobnu voznju.
Nije zanemarljivo kao prednost kad ne vozite neki egzotican auto ili brend. Skoda je jako rasirena kod nas a 1.0 tsi ce biti jedan od najcescih motora. Nije slucajno da je VW izbacio iz upotrebe 1.2 tsi (ne tako los) a uveo 1.0 tsi u toliko modela (od audija do skode, od fabie do nekih manjih i srednjih SUV, golfa, oktavije itd). Tako da optimista sam i veoma zadovoljan.

Fbia:
Da dodam jos jednu vaznu stvar. F4 dobro upija neravnine na putu. Sto je jos vaznije, kod prelaska neravnina, zvuk koji se cuje je niske frekvence, odnosno, zagasit, tup, nije zveketav, iritantan. To mi se jako svidja.
Vec sam pominjao krivine, dakle, upravljivost je odlicna, takodje volan mi odgovara po obliku. Ponekad drzim volan jednom rukom po sredini (opustena ruka u krilu) i volan ima odlican oblik u tom delu (polozaj na 6 sati).
Ne razumem zasto sredisnji naslon za ruku nije klizni. Pa to je tako jeftino, ne znam zasto se brukaju. Jos je veca bruka sto kaseta kod suvozaca nema osvetljenje (cena oko 1 evra). To da bi napravili otklon od jacih modela u kuci verovatno. Glupa logika ali je logika... Ipak osvetljenje na plafonu je korektno (4 led svetla, 2 napred, 2 pozadi) pa se i u kaseti vidi...
Rezervni tocak pune velicine, palac gore za AutoCacak, iskusni su oni u kombinovanju opreme.
Paljenje motora na dugme, simpaticni egzibicionizam.
Grejani, elektricni retrovizori. To elektricno podesavanja verovatno necu koristititi godinama ali grejanje ce zatrebati.
Uputstvo za auto, nepotpuno i oskudno.
Naprimer nigde ne pise da iz svog stana mozes da otvoris sve prozore na kolima i dok sidjes do auta on se provetri i ohladi jer se predhodno usijao na suncu.
I tako, Fabijica je vrlo simpaticna i lepo cemo se druziti.
 

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju