Autor Tema: Moja Fabia IV, 1.0 tsi 81kW, Style, razmena iskustava itd.  (Pročitano 10652 puta)

0 članova i 11 gostiju pregledaju ovu temu.

Na mreži FbiaZapočeo temu

Odg: Moja Fabia IV, 1.0 tsi 81kW, Style, razmena iskustava itd.
« Odgovor #15 poslato: 22. Jun, 2023. 19:28 »
@Fbia Ok, trenutno si uslovljen garancijom da se pridrzavas onog sto ti je receno. Za one koji su bas zaluđenici, ne upirem prstom  :),  bilo bi zanimljivo naci grafikon krive obtrnog momenta da se vidi gde se tacno isporucuje tih 200Nm i shodno tome prilagoditi voznju. Mada, takva voznja je robija  :))
Tako je Ljubo, nije vazno samo na koliko je obrtaja maksimalni obrtni moment nego kriva njegove raspodele.
Kod ovog mog turbo benzinca 200 Nm je izmedju 2000 i 3500 obrtaja ali to ne znaci da je ispod 2000 i iznad 3500 prazno odnosno u znacajnom rasponu izvan 2000-3500  on ima OM preko 150 Nm. A 150 Nm je kratkotrajni maksimum kod nekih atmosferskih benzinaca od recimo 1600-1800 kubika. Dakle zato su turbo benzinci toliko mocni jer u sirokom rasponu (recimo 1600 do 5000) vuku jako dobro a to ni vecina turbo dizela nema jer je njihov opseg kraci.
  • Vozi: Fabia 1.0 tsi, 110 ks?

Van mreže fobia24

Odg: Moja Fabia IV, 1.0 tsi 81kW, Style, razmena iskustava itd.
« Odgovor #16 poslato: 22. Jun, 2023. 20:00 »
Ne secam se za indikatore najbolje. Na mom koji je dsg nema indikatora naravno ali na 2.0 tsi od 245 konja on menja u D rezimu bukvalno na 1500 obrtaja u visi stepen ako nije u jacem ubrzanju i ne smeta mu ni najmanje toliko niski obrtaji. Ne oseti se mucenje. Kod 1.5 tsi dsg u kodiju od mojih menja na nesto visim obrtajima na oko 2000 ÷_ 200 obrtaja jer je slabiji motor dosta i tezi auto. Naravno, moze i u S modu da se vozi da menja kasnije brzine ali taj mod ja bar koristim samo kada zustrije vozim. U normalnim situacijama mi D mode ne smeta.

Na mreži FbiaZapočeo temu

Odg: Moja Fabia IV, 1.0 tsi 81kW, Style, razmena iskustava itd.
« Odgovor #17 poslato: 22. Jun, 2023. 20:35 »
Ne secam se za indikatore najbolje. Na mom koji je dsg nema indikatora naravno ali na 2.0 tsi od 245 konja on menja u D rezimu bukvalno na 1500 obrtaja u visi stepen ako nije u jacem ubrzanju i ne smeta mu ni najmanje toliko niski obrtaji. Ne oseti se mucenje. Kod 1.5 tsi dsg u kodiju od mojih menja na nesto visim obrtajima na oko 2000 ÷_ 200 obrtaja jer je slabiji motor dosta i tezi auto. Naravno, moze i u S modu da se vozi da menja kasnije brzine ali taj mod ja bar koristim samo kada zustrije vozim. U normalnim situacijama mi D mode ne smeta.
Pa da, to je to. Sa dsg ti kao da imas indikator ali ne moras da ga gledas vec kompjuter sve zavrsava za tebe. Ti imas  motor sa velikim obrtnim momentom i njemu je prihvatljivo da menja na 1500 (pogotovo sto auto nije tezak preterano). 1.5 tsi u Kodiaku je slicno kao moj 1.0 tsi sa 81 kW u Fabiji kad se uzme u obzir velicina i tezina svakog od vozila (Kodiak ima i veliki presek i otpor vazduha u odnosu na Fabiu). Medjutim tu treba imati u vidu da DSG ima 7 stepena prenosa (a Fabia 6) i nesto druagacije odnose. Sve se to slaze i Skodini inzenjeri su sve to dobro preracunali jer su naravno eksperti za sve to (u odnosu na nas). 1.5 tsi u Fabiji bi bio prava stvar ali realno preterana za uslove voznje u Srbiji i ogranicenja koja vaze. Moze covek da vozi 20-30 kilometara preko ogranicenja (ako je sve cisto i bezbedno) ali ne moze 50 km preko, to bi vec bilo bespotrebno, rizicno, pa i bezobrazno.
  • Vozi: Fabia 1.0 tsi, 110 ks?

Na mreži hakkler

Odg: Moja Fabia IV, 1.0 tsi 81kW, Style, razmena iskustava itd.
« Odgovor #18 poslato: 22. Jun, 2023. 21:52 »
Daj se ne opetrečuj sa tim EKO indikatorima promjene..vozi po guštu i slušaj motor.

Imam i ja taj indikator..pa uopće ne obračam pažnju na njega.
Eco glupost radi grete...
Vozi:
1-20+
2-40+
3-60+
4-80+
5-100+
6-120+

I motor će ti biti zahvalan..
Meni več na 60 signalizira petu..i makar je diesel sa preko 135ks...sav se drma na tih 1200 okretaja koliko je to u petoj.
Več bi se raspao da vozim kako mi jedan indikator nalaže.
Btw vozim se najniže u 4toj na 50..55 ako je fluidno ravna cesta bez prometa..al i to je pre nisko.

Na mreži FbiaZapočeo temu

Odg: Moja Fabia IV, 1.0 tsi 81kW, Style, razmena iskustava itd.
« Odgovor #19 poslato: 01. Jul, 2023. 16:47 »
U medjuvremenu presao preko 1800 km, uglavnom magistralni i regionalni putevi, nesto grad i autoput.
Nisam mogao vise da podnesem "glupi" inidikator promene brzina (i preteranu preporuku salona da 2-3000 km ne prelazim 2500 najvise 3000 obrtaja. Kao sto sam vec napisao u uputsvu Fabie nisu tako restriktivni zahtevi za razradjivanje (prvih 1500 km) pa valjda skodini inzenjeri znaju bolje od nasih salonaca i servisera...
Promenio sam tempo voznje i promene brzina, vozio sam do 3500 obrtaja a vrlo retko do 4000. U praksi od Kragujevca preko Topole do Beograda niko nije vozio brze od mene osim par vozila na autoputu od Malog Pozarevca. Sve ovo uz vredno menjanje brzina a posto ih ima 6 (za dobar tempo) mora bas cesto da se menja (jer nisam hteo da prelazim 3500-4000 obrtaja). Za nekih mesec dana podicicu i ovaj tempo. Zaista sam uzivaoooo. Voznja u ovom ritmu je mnoooogo zanimljivija i tecnija. Motor zapravo jedino bas lepo radi i vuce preko 2-2500 obrtaja. Na malom i srednjem gasu motor se skoro ne cuje ili prijatno brunda (dakle ne pisti-vristi-zvekece nego diskretno brunda, bruum-bruum-bruum). U sestom stepenu na 100 km/h motor se skoro ne  cuje samo blago kotrljanje tockova. Na uzbrdici pre naplatne rampe 140 km/h u sestoj brzini bez problema. E sad, sto se tice potrosnje...
Vidim nema nekih posebnih pitanja i komentara pa ne bih vise za sada.
(Hakkler, kao sto vidis iz gore napisanog, slazem se sa tobom, mada ko zeli malu potrosnju indikator je zaista dobar reper)
  • Vozi: Fabia 1.0 tsi, 110 ks?

Na mreži Markkoni

Odg: Moja Fabia IV, 1.0 tsi 81kW, Style, razmena iskustava itd.
« Odgovor #20 poslato: 02. Jul, 2023. 11:41 »
Ja sam svaki novi auto vozio prvih 500 km bez visokih obrtaja (preko 4000, benzinac), posle toga raznovrsno, sa kratkim potapanjima i do 5-6000 o/min. Nikad nikalav problem. Npr. Fabia (1.2 110 KS) je sad na oko 300.000 km, od vanrednih stvari samo bobine zamenjene na oko 220.000.

Na mreži FbiaZapočeo temu

Odg: Moja Fabia IV, 1.0 tsi 81kW, Style, razmena iskustava itd.
« Odgovor #21 poslato: 02. Jul, 2023. 18:45 »
Ja sam svaki novi auto vozio prvih 500 km bez visokih obrtaja (preko 4000, benzinac), posle toga raznovrsno, sa kratkim potapanjima i do 5-6000 o/min. Nikad nikalav problem. Npr. Fabia (1.2 110 KS) je sad na oko 300.000 km, od vanrednih stvari samo bobine zamenjene na oko 220.000.
Hvala Markkoni, meni to takodje izgleda logicno. Sta ima bolje za razradjivanje nego menjati obrtaje (posle nekih 1000 km) ali kratkotrajno (u visim i visokim obrtajima) dok se sasvim ne razradi. Dakle da ne brinem sto sam izgubio strpljenje  ;). To sto su u salonu sugerisali je stvarno preterano...
Nego, super, presao si 300 000 km sa motorom koji vise nije u upotrebi nego je zamenjen mojim 1.0 tsi, to je stvarno ohrabrujuce za sve nas trocilindrase. Pri tome vozio si dinamicno koliko se secam.
  • Vozi: Fabia 1.0 tsi, 110 ks?

Na mreži Markkoni

Odg: Moja Fabia IV, 1.0 tsi 81kW, Style, razmena iskustava itd.
« Odgovor #22 poslato: 02. Jul, 2023. 18:52 »
Pa bilo je tu raznovrsne vožnje, i ozbiljnog gasa, i dosta lagane. Ja sam je vozio do oko 130.000 km, posle toga kolega koji je i sad vozi. Pritom je on malo žustriji vozač. Da ne zaboravimo i da je remapirana na oko 130 KS na 10.000 km. Tako da za taj motor možemo samo da im se poklonimo. Verujem da je i 1.0 podjednako izdržljiv. Nisam čuo za njega da ima neke izražene probleme.

Na mreži FbiaZapočeo temu

Odg: Moja Fabia IV, 1.0 tsi 81kW, Style, razmena iskustava itd.
« Odgovor #23 poslato: 02. Jul, 2023. 19:08 »
Pa bilo je tu raznovrsne vožnje, i ozbiljnog gasa, i dosta lagane. Ja sam je vozio do oko 130.000 km, posle toga kolega koji je i sad vozi. Pritom je on malo žustriji vozač. Da ne zaboravimo i da je remapirana na oko 130 KS na 10.000 km. Tako da za taj motor možemo samo da im se poklonimo. Verujem da je i 1.0 podjednako izdržljiv. Nisam čuo za njega da ima neke izražene probleme.
Zbog remapiranja i kolege to je jos impresivnije. Bravo
Ali cekaj malo, ja verujem da je 1.0 bolji od 1.2 jer da je 1.2 bio toliko dobar (a bio je solidan) ne bi ga oni zamenili sa 1.0 pogotovo jer 1.2 nije bio nista manje stedljiv a stednja je odlican mamac za neke kupce, plus 1.2 bolje uliva vece poverenje od "jadnih" 1.0 zapremine (opet kupci i njihova logika...).
Pazi ne samo da su masovno uveli 1.0 nego su 1.2 potpuno izbacili iz proizvodnje. Taj 1.0 tsi je bio glavni razlog da sam kupio moju prvu Skodu. 1.0 su stavljali u prilicno veliki i teski Karoq, to je meni bio prilican kriterijum. A ovo tvoje iskustvo sa 1.2 tsi je meni samo dodatni dokaz. Takodje u novoj Fabiji se nalazi 1.0 tsi EVO koji je jos dodatno doteran u odnosu na predhodni 1.0 tsi. Sve u svemu, ja sam razmatrao 1.5 tsi u mojoj F4 (mala doplata, vec sam pisao) ali sad vidim da i ovaj 1.0 prevazilazi sve mogucnosti saobracaja u Srbiji tako da 1.5 nema nikakvog smisla osim u modelima vecim od F4.
Nego, koji benzin ste sipali u vasu Fabiju 1.2 tsi i da li ste imali redovne servise, odnosno kako tumacis tu vasu kilometrazu bez problema?
  • Vozi: Fabia 1.0 tsi, 110 ks?

Na mreži Markkoni

Odg: Moja Fabia IV, 1.0 tsi 81kW, Style, razmena iskustava itd.
« Odgovor #24 poslato: 02. Jul, 2023. 20:30 »
Naravno, auto je servisiran kako je propisano. Uglavnom sipan 98 dok sam ja vozio. Pa auto su vozili da kažem tehnički potkovani vozači. Nikad jak gas dok je hladan, hlađenje pre gašenja posle jakog tempa i tako redom...

Na mreži FbiaZapočeo temu

Odg: Moja Fabia IV, 1.0 tsi 81kW, Style, razmena iskustava itd.
« Odgovor #25 poslato: 02. Jul, 2023. 21:34 »
Izvini, jos jedno pitanje. Fabia 3 sa 130 KS je ozbiljna igracka. Kako tvoj "zustri" kolega uspeva da se odbrani od kazni za prekoracenje brzine?
  • Vozi: Fabia 1.0 tsi, 110 ks?

Na mreži wkobre

Odg: Moja Fabia IV, 1.0 tsi 81kW, Style, razmena iskustava itd.
« Odgovor #26 poslato: 02. Jul, 2023. 21:42 »
Ali cekaj malo, ja verujem da je 1.0 bolji od 1.2 jer da je 1.2 bio toliko dobar (a bio je solidan) ne bi ga oni zamenili sa 1.0 pogotovo jer 1.2 nije bio nista manje stedljiv..

Svakako je dobar motor jer su se za njega odlučili, a kažeš i sam već je bila revizija i još će ga usavršavati. Međutim pravi razlog ukidanja je ušteda u proizvodnji i dalji razvoj svakog motora pojedinačno (1.0, 1.2, 1.4, 1.5, 1.8, 2.0) i priča oko elektrifikacije, plus jednostavnije im je da spakuju paket opreme ovakav ili onakav u kombinaciji 3 a ne 6 motora, jer se i proizvode u različitim fabrikama. To je okolo po internetu ranije što sam čitao, e sad dal je to pravi razlog ko će ga znati...
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K

Na mreži Baltazar

Odg: Moja Fabia IV, 1.0 tsi 81kW, Style, razmena iskustava itd.
« Odgovor #27 poslato: 02. Jul, 2023. 23:28 »
VAG grupa prodaje od 8 do 10 miliona vozila godisnje, ako ustedi 100 E po vozilu izracunajte kolika je cifra.
  • Vozi: Škoda Rapid 1.2 tsi 2014

Na mreži observer

Odg: Moja Fabia IV, 1.0 tsi 81kW, Style, razmena iskustava itd.
« Odgovor #28 poslato: 03. Jul, 2023. 14:27 »
Uživam čitajući temu, najzad ozbiljan opis nekog modela a ne tinejdzersko onanisanje nad slikama, tako da, od mene sve pohvale što nema slika - samo nepotrebno troše prostor :)

Inače, ove tzv "Garaže" se ovde pretvore u beskrajna i besplodna razglabanja o tome da li su lepše felne A od felni B, što je za nekoga koga zanimaju izvorni utisci o nekom automobilu, potpuno nebitno.

Što se tiče šaltanja, zaista mislim da se ne treba opterećivati indikatorom već voziti po osećaju i sluhu.
Samo da napomenem - za motor je štetno da mu dodajete gas u režimu niskih obrtaja ali konstantna vožnja na ravnom na 1200-1500 obrtaja je sasvim ok. Ali ako je potrebno ubrzati, stepen ili dva niže i tek onda po gasu.

Kao što je već spomenuto, turbo benzinci imaju izuzetno ravnu krivu obrtnog momenta i to treba obilato koristiti, imaćete i nisku potrošnju i dobre performanse i trajnost.
  • Vozi: VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Na mreži FbiaZapočeo temu

Odg: Moja Fabia IV, 1.0 tsi 81kW, Style, razmena iskustava itd.
« Odgovor #29 poslato: 03. Jul, 2023. 15:42 »
Hvala na komentarima. Slazem se sa svima.
Da, to je vazno, vozis u vecem stepenu prenosa, opusteno, ujednaceno, na bas niskim obrtajima, odjednom zelis da ubrzas, recimo zbog preticanja, nikako iz tog stepena prenosa nego stepen-dva nize i onda gas.
Naravno, ne treba voziti u niskim obrtajima (pa cak i da se radi o konstantnoj brzini) na uzbrdici.
  • Vozi: Fabia 1.0 tsi, 110 ks?



Pretraga foruma [Google]