Autor Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)  (Pročitano 219247 puta)

Mareska, Robby i 41 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #510 poslato: 30. Nov, 2018. 17:45 »
To su sasvim solidna ulja. Na 60-to godišnjicu firme (brenda) otovrena je i nova blendara - potpuno automatizovana i sasvim moderna. Osim marketinga koji je kao iz prošlog veka ... ostalo je o.k.
Imaju i svoja HC bazna ulja (nije vrh u svojoj kategoriji ali su uglavnom III bazna grupa, tako da bar nisu mešavine ("trule") I/III, II/III (još i nekako) ili II+).
Malo nervira što su zapustili odobrenja za automobilski program te osim VW drugo i ne pokušavaju da dobiju (dok npr. FAM, NIS i RNB (Galax) imaju dosta takvih, npr. MB).
Dobar odnos kvalitet cena ... od kad su malo pojeftinili (inače su bila (pre)skupa ulja dugi niz godina, pa su tako i smanjivala učešće na tržištu). Dodatno je tu Gazda (ruska državna kompanija) kome je 20x više stalo do goriva i ako ima negde da se buši do nafte.
Više detalja na Bjbikers forumu tu je baš pre par nedelja bila šira diskusija o ovome (doduše više vezano za mototaktol 15W50 ali se može i uopštiti, a i ima malo opštih opaski).
Pozdrav!

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #511 poslato: 24. Dec, 2018. 19:59 »
Ajd' da malo skrenem sa teme.
Kao član mnogih foruma nekog sam morao da "izdam", ovog puta SVE (nisam bio član samo tamo*).
*Dacia forum
Da, kupih novi Dacia Sandero (1.0) ... za više se nije moglo.
Sa malo više para kupio (od benzinaca):
Hyundai i30 ili Kia Ceed, sa još više Skoda RApid** ili neku Hondu (eventualno Reno Fluence).
**merkano, pa ... daleko od realnosti (sve najbolje čuo o onom "pandurskom", ali džaba).

Od dizela, najverovatnije neku Škodu sa 1.6 dizel motorom ... eh, za to bi mi trebala (bar) dupla primanja.
Novi Polo bi sa dizel motorom bio o.k. ali je (zaista) preskup (kako kome, meni isto kao i Bugati, ni za jedan ni za drugi nemam pa sad da li nedostaje par hiljada ili par stotina hiljada evra ... isto mu dođe).

Dobro, da li sam mogao polovno?
Teško ... jedva sam se uklopio ratom i to zbog 7 godina (iako je dobit banke onda stravična).

P.S.
Više detalja na blogu (i CBC-u).

Van mreže bigor

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #512 poslato: 24. Dec, 2018. 20:26 »
Ma nema veze i Dacia je auto, samo pazi koje ulje sipas neka je sa srecom i neka te dobro sluzi

Послато са Redmi 4X  

  • Vozi: skoda oktavia 2.0 AZJ

Van mreže ivanm

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #513 poslato: 24. Dec, 2018. 20:35 »
U zdravlje da sluzi pa da se zameni boljim!  Ulje na 10000km bez obzira sta kazu


Sent from my iPhone   Pro

Na mreži mtesic

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #514 poslato: 25. Dec, 2018. 08:44 »
Po meni, to je lep i praktičan auto, a veeeelika stvar je i isterati novo vozilo iz salona;
Napravio si racionalan i dobar izbor - čestitam, a koristim i priliku da ti zahvalim što godinama pišeš o tome koja je za većinu forumaša ipak nepoznanica.
  • Vozi: Fabijica MK1 1,2 htp :-)

Van mreže -nebojsa-

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #515 poslato: 25. Dec, 2018. 20:15 »
Dacia je izdrzljivo magare  :) Radio sam pre 10ak godina u Dacia servisu, jos tadasnji Logan i Sandero je bio izdrzljiv. Novi je jos i napredovao u svakom pogledu. Nece tu biti nekih problema, kao sto su vec napisali, raspitaj se koje ulje ide u taj motor  =))
  • Vozi: Škoda Octavia 3 Combi 1,2 TSI 6B 2013.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #516 poslato: 25. Dec, 2018. 22:33 »
Hvala svima!!
Pa na 10 hiljada km ... možda prvi put.
Mislim da je 15000 km dobro odmereno s obzirom da je na Zapadu 20.000 km za promenu ulje (mali servis).
Do sada sam prelazio između 10 i 15 hiljada km, mislim da ću biti bliže 15000 km od sad, možda i između 15 i 20 hiljada km (nadam se).
U motoru je Elf Evolution 900 SXR ... malo čudan (ili možda i ne toliko) izbor.
U motoru je 3 cilindra i 3 litara ulja. Motor je blago "navijen" i prava zujalica, pa ACEA A3/B4 i Normal SAPS ima smisla ... a malo je i do toga što su takva ulja jeftinija (a posle garantnog roka u servisima sipaju Motrio).
Uopšte je ideja da servisi budu što jeftiniji (relativno govoreći) a naročito veliki (motor ima lanac).
Antifriz se menja na 4 god. (vel. ser.) što je o.k. (moglo je i 5 doduše), onaj "vanzemaljac" Renoa (fluorescentno zelen).
Kočioni fluid takođe na 4 god. ... pošto je DOT 4+ u principu (relativno) je o.k. (kao i za 5.1), inače 2-3 god. (DOT 3 i DOT 4).
Po novim (vidi blog) Renault odobrenjima u ovaj bi motor trebalo RN17 ulje (ACEA C3) i to 5W-30.
Iskreno i bez toga sam siguran da bi (npr.) Total INEO MC3 SAE 5W-30 bio bolji izbor (za nov motor).
No, siguran sam da će i SXR biti dovoljno dobro.
Btw. čim je Normal SAPS u Euro 6 to (bi trebalo da) znači da je proizvođač uveren u malu potrošnju ulja, svakako ne više od litar na 15 do 20 hiljada km. E sad, koliko će biti, videćemo. Neki kažu par dl na 10 hiljada km, pola litara na 15000 km ... no, malo je uopšte (objavljenih) iskustava.
Motor nije još dokazan kao 1.4 ili 1.2, tri cilindra zvuči lošije od 4, ali trend je takav da "igranka" počinje baš sa 3 cilindra i 1.0 motorima (npr. novi Polo) ili 1.2 (opet sa 3). Golf klasa je uglavnom sa 1.4 i 1.6 a dizeli su uglavnom više 1.5 ili 1.6 nego (kao do skoro) 1.9 ili 2.0 koji su sad više za start "D" klase.
Euro 6 je toliko restriktivan da (izgleda) jedino još preostaju ovakve "kerefeke"... u planu je bilo i gorivo sa 1 ppm sumpora ali se odustalo od toga kao previše zahtevnog uslova.
Iskreno, nadam se da manje od 5 ppm neće ni tražiti, no nikad ne reci nikad.
Kod nas slaba vajda od 6-ice (ne očekujem nižu cenu registracije, ako i za Euro 4 uvedu biću prijatno iznenađen, mislim od 4 pa naviše).
Da, ne isplati se previše novi auto (gubi brzo na vrednosti), ali štedi vreme, što mi je jako bitno.
Osim toga, kod nas ne samo da su pokrpili ulice nego je i jedno 20-tak % preasfaltirano, tako da u gradskoj i prigradskoj vožnji nema više štrecanja od rupa na putu (ili je mnogo manje).
Još jednom hvala svima na dobrim željama.

Na mreži vlado985

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #517 poslato: 25. Dec, 2018. 23:15 »
Super,cestitke,nek je sa srecom novi auto, predstavi nam auto u garazi da vidimo kakvih slika  :RR)  :bravo:
  • Vozi: Škoda Fabia 1.4mpi 50kw AME

Van mreže jovan.ilic.89

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #518 poslato: 26. Dec, 2018. 08:25 »
Честитам Стево, много безбиједних километара са новим аутом! beer1

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #519 poslato: 29. Dec, 2018. 19:20 »
Hvala svima još jedanput!
Ujedno i sve najbolje u Novoj godini. Neka 2019 bude bolja od stare, pre svega puno zdravlja.
Pošto smo na automobilskom forumu, onda i da Vas služe Škode, a i drugi automobili.

Za praznike ću okačiti i nešto (novih) slika (ako budem mogao lepo da operem auto).

Van mreže KarlheinzZapočeo temu

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #520 poslato: 31. Dec, 2018. 11:57 »
Nek' je sasrećom sa novim kolima! Daj slike pa da "dobiješ" zvaničnu "Garažu" na škodaforum.RS!  bravo2
  • Vozi: OctaviA5 1.9TDI 2008 Elegance+

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #521 poslato: 31. Dec, 2018. 14:00 »
Da, naravno.
Srećna Nova godina.
I svim ostalim članovima foruma, naravno.

Van mreže mujka

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #522 poslato: 20. Jan, 2019. 03:53 »
Pozdrav

Auto Skoda Octavia 1U 66kw agr 66000 prešla 2009 god
Prošla izmjena je bila u aprilu 2018 god sipano je 5w40 ravenol
(ne znam jel sipano 4.5l posto sam je skoro kupio)
(a i korisnicko upustvo je zbunujuce kod komsije koji ima 2007 godiste pise kapacitet ulja 4,5l a kod mene u upustvu 3,8l isti model)
Za nekih 300km ce biti 10.000km od zamjene. Potrosnja ulja na ovih 10.000 je do crvene linije na slici.
Skoro sam dosuo Petrol Premium Performance 5W-40 oko 0.45l pa se nivo ulja podigao na zelenu liniju. (tu sipam i gorivo)



Godišnje planiram preći maximalno 15.000km (30% gradske voznje tipa 3-5km stop) tako da bi volio jednom godišnje na proljeće mjenjati ulje.

Po korisničkom upustvu oni savjetuju
15000km/12 mjeseci

VW 505 00 (b)
VW 505 01
VW 507 00
ACEA B3 (a), odnosno B4 (a)

a) Samo u posebnim slučajevima zamene ulja ukoliko gore navedena ulja nisu dostupna.
b) Osim PD-motora (motor sa pumpnom diznom).

Koje ulje savjetujete ?
Koliko sipati 4.5l ?
Interval zamjene 15000 ili cesce ?

Hvala

Pozz


  • Vozi: Octavia 1u

Van mreže -nebojsa-

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #523 poslato: 20. Jan, 2019. 07:44 »
Jedini nacin da ustanovis koliko trosi ulja je da kod sledece zamene sipas do maksismuma na meracu pa da pratis.
Sto se kapaciteta ulja tice, zavisi od oznake motora. Moguce je da kod tebe ide 4.5l .
Sto se tipa ulja tice, mislim da za 505.01. ili 507.00 nema potrebe jer nije PD motor. Ali to ce Stalker daleko bolje objasniti. bravo2
  • Vozi: Škoda Octavia 3 Combi 1,2 TSI 6B 2013.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #524 poslato: 20. Jan, 2019. 21:13 »
Hvala Nebojša. Skoro je sve rečeno, ali ajd' da ponovim.
1) Verovatno da Vam treba 4,5 l ali svakako prvo sipajte 3,5 do 4 pa ćete već videti (prvi put) a posle ćete i znati za sledeći (naravno, po potrebi i prvi put dopunite, ne mora do samog max. najbolje na oko pola pa posle par nedelja, eventualno "nivelisati" bliže oznaci "max".
2) Ulje menjajte na jednom godišnje (cca. 15000 km), uz malo gradske vožnje nema potrebe na manje.
3) Nije neophodno (baš) VW 505.01 ali baš to savetujem (u 5W-40 verziji). Imate takvih ulja u velikom broju.
Pogledajte da li je to ulje koje ste već koristili takvo (VW 505.01). Petrol ulja su zapravo Texaco, ali u poslednje vreme nemaju nikakvo obaveštenje na sajt (baš me mrzi da "kopam"). U svakom slučaju nađite prerušeni Texaco Ultra S 5W-40 i to je to (iste specifikacije na etiketi).
Pozdrav!



Pretraga foruma [Google]