Autor Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)  (Pročitano 218273 puta)

wkobre, Mareska, Marjan984, paliic, dRagojlo, mtesic, Zdushan, slavisa982, ivanovitzz, m@c|-|oR, Ljuba, Ćuree89 i 54 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže mujka

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #525 poslato: 20. Jan, 2019. 21:52 »
Momci hvala na odgovorima.
Ima 505.01 ovaj petrol sto sam sipao.
Imal neki brend da savjetuje za to 5w40 ulje. I koja je "orginalna" cijena za nekih 5l posto ima dosta varijacija u cijeni za isto ulje kod različitih prodavača. Malo sam istraživao za ovo ravenol ulje i čini se da je ok.
Ravenol VPD 5w40 5L 31€

Evo specifikacija za petrol 5w40 premium performance


Sent from my Mi A2  
  • Vozi: Octavia 1u

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #526 poslato: 21. Jan, 2019. 23:03 »
Može taj Petrol.
Ravenol je takođe odlično ulje (čak mi se i više sviđa). Cena (navedena) je takođe odlična (vrlo pristupačna).

Na mreži slobodanalex

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #527 poslato: 06. Feb, 2019. 21:31 »
Pozdrav Stevo, po preporuci/nagovoru poznanika koji prodaje Pakelo ulja (nahvalio ga je da je naj naj ulje na trzistu - trgovacka prica !?), pa me interesuje dal se isplati preci na Pakelo ili da ostanem na Shell-u. Jel imas neke informacije/iskustva sa tim uljem? Inace zahtevana specifikacija je 504/507.
  • Vozi: ŠKODA SUPERB COMBI 2.0 TDI STYLE 2017 Lava Blue

Na mreži petarp031

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #528 poslato: 10. Feb, 2019. 21:44 »
Dobro vece Stevo, nadam se da uzivate u voznji Vaseg novog ljubimca, pa s toga niste cest gost naseg foruma.
Imam jednu nedoumicu na koju mozda imate odgovor. Naime, od kupovine  skoda octavia mk1 rs 1.8t (neke 3 godine ili 30.000km) sipam shell ultra 5-40 i nikakvu primedbu nemam. Potrosnje gotovo da nema, tj.ona je minimalna, zavisi da li imam dosta auto puta i ostre voznje, ali se krece do 300 grama na 10.000km kada ga menjam, ujedno je to oko godinu dana staro ulje. Shell ulje sam uzimao u ovlascenom shell shopu koji ima sertifikat generalnog uvoznika, tj Orbika. Pre par dana sam u istoj prodavnici uzeo ulje, ali sam primetio da na pakovanju pise uvoznik Ciak. Googlajuci primetim da je jedini ovlasceni uvoznik i dalje Orbiko. Objasnjenje Ciak-a je takvo, da oni ne smeju zvanicno da budu uvoznik, vec to rade preko svoje firme Ciak Hrvatska. Da li ste upoznati sa ovom informaciom? Pretpostavljam da se ne bi smeli igrati i reklamirati shell ulja a da su ista plagijat. Na netu ima raznih informacija, od toga da u Srbiji trenutno shell pakuje nisotek, do toga da su u shell pakovanjima rumunska ulja, totalno sam zbunjen.
Veliki pozdrav uz nadu da imate neke informacije o ovom brendu i poslovanju u nasoj drzavi.

Poslato sa ANE-LX1 uz pomoć Tapatoka


Van mreže mirkuk38

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #529 poslato: 10. Feb, 2019. 23:11 »
Dok se g. Steva ne javi, da prokomentarišem, a on će da pojasni i potvrdi...

1. Veliki brendovi imaju puno blendara, širom Evroazije, tako da je moguće da proizvodi nisu u dlaku isti i identično kvalitetni, čak i kada bi hteli, a postoji i mogućnost da prave ulja "za različita tržišta"  ???  Meni to recimo počelo da smeta kod Total-Elf grupacije, na kojima samo piše, made in EC.

2. Isto tako, ovi veliki ponekad naruče da im se napravi ulje tih i tih specifikacija, pa to onda prodaju pod svojim brendom, a niko osim njih ne zna ko je pravi proizvođač ?

Koliko znam, Liqui-Moly se proizvodi (samo na jednom mestu?) u Nemačkoj i tu nema laži, nema prevare.
Isto tako, Kroon-oil se proizvodi samo u Holandiji i to kada kupite, znate gde je napravljeno i za koje tržište.
Motul sam viđao Indijski, Vietnamski itd, ali ako piše made in France, to bi trebalo da je to.

Za one koji ne žele da razmišljaju i blago su opterećeni, imamo rešenje  :B=).

Posle desetak godina na ELF-u, prelazim na Kroon Oil  ::)


Na mreži petarp031

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #530 poslato: 11. Feb, 2019. 07:29 »
Hvala na detaljnom tumacenju. Sve je ovo meni negde jasno, veliki proizvodjaci naprave dogovor sa proverenim manjim igracima zarad postizanja profita.
Prosto ne mogu da shvatim da kupovinom premium klase ulja, koje ima odobrenje i zig ferarija, sto retko koje ulje ima, u pakovanju dolazi neki nisote, za koji ne mislim da je los, ali prosto nije to ulje sa takvim karakteristikama.
3 godine sipam gorivo na Eko pumpama, 98 oktana jer sam video da auto mnogo lepse radi na to gorivo nego bilo koje drugo u nasoj drzavi. Za isto gorivo sam isao 15 km u totalno drugom pravcu od mojih ruta, placao ga i do 10 din skuplje nego na Nis pumpi, da bih u poslednje vreme postao skeptican i preko jednog drugara koji se druzi sa covekom iz rukovodstva Eka dobijem informaciju kako oni vec vise od 6 meseci ne uvoze gorivo, vec isto gorivo kupuju od Nis rafinerije, a transport im vrsi Knez petrol. Ista cisterna prvo istoci gorivo na Eko, a zatim 700 metara ode na Knez i nastavi istakanje, video svojim ocima. Jos mi taj direktor iz Eka kaze kako na Eko pumpi gde ja tocim 98 oktana je mali promet i oktani vremenom ispare, pa je najbolje da mi on kaze kada cisterna istoci gorivo, da tada sipam . Od trenutka kako sam dobio ovu informaciju, nisam vise svratio na drugu pumpu osim Nis sa najvecim prometom.
Zbog ove price, verujem da cak ni na Shell pumpi u Srbiji nije shell v power iz uvoza, vec samo Nis sa mozda dodatkom nekih aditiva.
Ali, ako je ista prica sa uljima, treba sebe ubediti da sipam nis ulje koje nisam tocio ni u juga. Citao sam Stevove postove i znam da on veoma ceni ovog proizvodjaca, mozda zato sto zna sta ostali rade.
Nadam se da cemo imati odgovor.
Pozdrav

Poslato sa ANE-LX1 uz pomoć Tapatoka


Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #531 poslato: 11. Feb, 2019. 20:41 »
Nije baš ista priča sa uljima, ali je slična u smislu da se sve radi da se maksimalno smanjuju troškovi.
I sigurno NIS ne puni Shell jer jedva imaju kapaciteta i za Nisotec (od kad RNB i FAM nisu u okviru NIS-a).
No i to se može promeniti, da nije političke situacije ("sankcije", doduše ne važe za luksuzne automobile, prema Rusiji od strane EU) možda bi i to bilo istina.
Eko su NIS goriva (to čak i ne kriju) a ona bolja su aditivirana Total-ovim aditivima (što je dobro). Naravno, treba točiti na prometnijim Eko pumpama da od toga bude koristi (uopšte je najbolje na takvim točiti bez obzira na distributera).
Mejdžorsi imaju blendare širom sveta (i Evrope), tako da Shell i Total obično na istoku Evrope budu iz Poljske ili Rumunije. Nije to tako loše kako zvuči "na prvu" ali svakako neke nijanse kvaliteta idu ka Zapadu.
Btw. Motul iz Azije teško da može da se nađe kod nas (i da bude računice), a postoji i "Made in Italy" što je o.k. (naravno Francuska je uvek prvi izbor, ako može da se bira).
Moguće da je sve o.k. ali ne znam odnos Ciak-Orbico. Ono što je tužno je da nema firme iz Srbije koja bi direktno sarađivala sa Shell-om (ne zbog Hrvata, nego zbog nas, nismo valjda "paradajz republika", bar smo Šljivropa (bar malo više od prethodnog, nadam se dosta više), i za toliko (još uvek) sposobni). Ne znam, Shell je odličan brend, Orbico jeste veliki (državani, a vidimo i međudržavni) distributer tako da je to o.k., ali nije Shell jedini (pa da morate da tražite ko koga poseduje i u kom procentu i zašto i slično).

Na mreži petarp031

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #532 poslato: 11. Feb, 2019. 22:51 »
Hvala Vam Stevo na odgovoru. Makar ste mi pomogli da cujem pricu oko aditiviranja Eko goriva, mozda se vratim njihovim uslugama. Shell-om sam do sada bio jako zadovoljan, vec godinama sipam ovaj brend u dosta razlicitih vozila i svuda se pokazao jako dobar, najverovatnije cu nastaviti i dalje sa ovim uljem.
Veliki pozdrav!

Poslato sa ANE-LX1 uz pomoć Tapatoka


Van mreže netix

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #533 poslato: 20. Feb, 2019. 22:47 »
Pozdrav,
Zadnjih 5-6 servisa u pd tdi motoru  AVB od 74kw koristim ulje Mobile 1 esp 5w30  sa kojim sam zadovoljan. Na 10000km potrosnja ulja je minimalna -300 ml.
Sada vidim da u prodaji ima shell ultra ect c2/c3 0w30 sa cenom koja je povoljnija 20% od mobil1. Šta mislite o ovom ulju?
  • Vozi: 1.9tdi avb 74kw

Van mreže shuxx

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #534 poslato: 21. Feb, 2019. 18:00 »
Zamolio bih Stalkera za komentar.
Prvu zamenu ulja sam radio sa
Motul 8100+xclean
Drugu sa VW fotka kantice u prilogu
A danas svratih na Ekohelenik pumpu i videh ovo njihovo ulje Eko megatron platinum formula V

Molim za poredjenje....
U pitanju je dizelas 2008 godiste. 1.4 tdi 80 ks tri cilindra  DPF....i sad je na oko 140000...cenim da nije skidana kilometraza

Sae 5W30 50400/50700

Sent from my SM-A320FL  

  • Vozi: Škoda Fabia MK II 1.4 TDI

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #535 poslato: 21. Feb, 2019. 19:30 »
Da li je shell ultra ect c2/c3 0w30 "hleba preko pogače" u odnosu na Mobil 1 esp 5w30?
Pa i nije, oba su izuzetna i spadaju u kategoriju: "svemoguća" (Almighty) ulja.
Dobro, Shell je SAE 0W-30, ali vredi probati, uvek se možete vratiti na M1 ESP.
**********
Sva tri ulja su o.k.
Motul ima nešto više zvaničnih odobrenja (osim VW), dok VW servisno i Eko imaju zvanično samo VW 504/507 ali to je i ono što treba. Nema nekih velikih razlika tu, VW 504/507 je standard sa visokim zahtevima, pa svako ulje koje ga ispunjava je vrlo dobro. E sad, možda malo i znači kategorija "odlična" (za nijansu još i bolja), kao što je Motul, ali to su zaista nijanse.
Naročito je bez razloga da se daje više novca ako se ulje menja po fiksnim intervalima (15000 km ili godinu dana) a ne po indikatoru sa table (pa do 2 god. ili 30k km, što sa mnogo gradske vožnje ne bih savetovao a i teško da je moguće (zbog broja radnih sati koje računar uzima u obzir).
Dakle, vidite koliko Vam znači pojedini brend i kolike su cene, pa za koje god da odlučite neće biti nikakvih problema. Eko ulja su kvalitetna a Grci sarađuju sa Mobil-om tako da nema šta da se brine, više je nego o.k.
Servisna ulja, samo da su originalna, jer su takođe kvalitetna a pravi ih neki od poznatih proizvođača (obično).

Na mreži slobodanalex

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #536 poslato: 21. Feb, 2019. 19:32 »
Pozdrav Stevo, po preporuci/nagovoru poznanika koji prodaje Pakelo ulja (nahvalio ga je da je naj naj ulje na trzistu - trgovacka prica !?), pa me interesuje dal se isplati preci na Pakelo ili da ostanem na Shell-u. Jel imas neke informacije/iskustva sa tim uljem? Inace zahtevana specifikacija je 504/507.

Neki komentar za Pakelo?
Danas mi na poslu bili uvoznici za Texaco i ubedjuju me da je to naj naj ulje...  :B=)
Ako moze i za Texaco neki komentar?
  • Vozi: ŠKODA SUPERB COMBI 2.0 TDI STYLE 2017 Lava Blue

Van mreže shuxx

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #537 poslato: 21. Feb, 2019. 19:39 »
Hvala puno.

Eko ulje je dosta povoljnije. Menjam na 15000km. I 80% voznje mi je regionalni put. Sve na oko 2000 rpm...

Sent from my SM-A320FL  

  • Vozi: Škoda Fabia MK II 1.4 TDI

Na mreži URKE 80

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #538 poslato: 21. Feb, 2019. 19:40 »
Rizikujem da ispadnem gluplji nego što jesam,ali ajde da pitam. Da li postoje ulja ili se zna da neka ulja prave zimi manje emulzije u vidu čuvenog kajmaka?
Pitam zato što auto koji sam kupio u decembru a servis radio krajem januara(dakle bio je debeli minus) ulje koje je bilo u autu bukvalno je napravilo emulzije neuporedivo manje nego kada sam posle mesec dana uzeo da proverim situaciju sa novim uljem. Koje je ulje bilo u motoru pojma nemam. Ulje koje sam ja sipao je Havoline Ultra S 5W-40. Clio 3 1.2 16V 75ks.

Послато са Moto C  

  • Vozi: Fabija 1.9SDI 2001god. ASY

Van mreže netix

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #539 poslato: 22. Feb, 2019. 14:56 »
Da li je shell ultra ect c2/c3 0w30 "hleba preko pogače" u odnosu na Mobil 1 esp 5w30?
Pa i nije...

Pretražujući dalje SHELL ulja naišao sam i na SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AV-L 0W30
https://orbico-shelllubricants.rs/shell-helix-ultra-professional-av-l-0w-30/
https://orbico-shelllubricants.rs/prednosti-shell-helix-ultra-professional-av-l-0w-30/

Kakvo je ulje AV-L u odnosu na ECT c2/c3 i koje je bolje za PD TDI (ne baš najnovije dizel motore) ?

  • Vozi: 1.9tdi avb 74kw



Pretraga foruma [Google]