Autor Tema: Saveti za vožnju DSG7  (Pročitano 6656 puta)

0 članova i 4 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže vtomic85Započeo temu

Saveti za vožnju DSG7
« poslato: 10. Jan, 2021. 08:51 »
Zdravo svima,
Planiram da za par meseci pazarim Fabiju 1.0 TSI sa 7-stepenim DSG menjačem. Iako iza sebe imam pređenih skoro milion kilometara, svega 50-60 km sam prešao u (tuđim) automobilima sa "automatikom". Dakle, znam da ga vozim, ali siguran sam da ne znam sve cake i fore, osim one da levu nogu treba da vežem za sedište :). Stoga otvaram ovu temu i nadam se korisnim savetima od iskusnijih vozača koji, nadam se, imaju iskustva baš sa Škodom i baš sa DSG7.
Neke stvari koje me interesuju su:
  • Kako koristiti menjač u špicu, gde svakog jutra prelazim 3-4 km u "stani-kreni" režimu, pomeram se po 15-20 metara na svaki minut? Da li ga držati u "D" sa nogom na kočnici ili izbacivati u "N"? Da li dugotrajno stajanje u mestu sa menjačem u "D" može da mu skrati životni vek?
  • Sa manuelnim menjačem sam se do sada prilično dobro snalazio na klizavom putu i kada se zaglavim u snegu. Kako se te situacije rešavaju sa automatikom?
  • Pročitah negde da ljudi na dužim nizbrdicama prebacuju iz "D" u "N" i onda ga vraćaju u "D" kad im ponovo treba snaga. Sam pristup mi je poznat, radim to ceo život sa manuelnim i potpuno sam svestan malobrojnih prednosti i mnogobrojnih opasnosti i mana takvog načina vožnje, to sad nije tema. Zanima me da li je pre svega izvodljivo a zatim i bezbedno po menjač da u toku vožnje menjam režim? Zar auto sa automatskim menjačem ne treba da se potpuno zaustavi da bi se menjač prebacio iz jednog položaja u drugi?
  • Slično prethodnom pitanju, recimo da treba da se brzo uparkiram/isparkiram/okrenem i da moram više puta da auto pomeram napred-nazad. Da li je neophodno da se potpuno zaustavi kako bih ga prebacio iz "D" u "R" i obrnuto, ili to mogu da uradim i ako nije u potpunom mirovanju već se kreće jako malom brzinom?
  • U slučaju parkiranja na nagibu, da li je dovoljno da menjač bude u "P" položaju, tj. da li taj položaj blokira točkove, ili je potrebno povući i ručnu kočnicu? Naravno da ću koristiti ručnu pri svakom parkiranju, samo me interesuje teorija.
Hvala :)
  • Vozi: Škoda Fabia III 1.0 TSI DSG-7

Na mreži Nenad78

Odg: Saveti za vožnju DSG7
« Odgovor #1 poslato: 10. Jan, 2021. 10:05 »
Pozz,nisam nekakav expert ali svojevremeno me interesovale skoro sva nabrojana pitanja.
Ovo je moje lično mišljenje sazdano od raznih forumaša i tekstova kao i  prakse.
1. Kod dsg7 nema potrebe da ga prebacuješ stalno,to već navodno sam odradi za razliku od nekih starijih mjenjača.
2. Nisam još za ovo par godina imao situaciju da ga izvlačim "cimanjem" tako da i ja čekam priliku da probam.
3. Nipošto!Em opasno,em rizikuješ da središ mjenjač.Dovoljno mu je da se jednom zbuni pa da nazubiš koju brzinu.Rezultat,jako skup kvar.
4. Obavezno zaustavljaj,mada se i meni desi u žurbi da ne ispoštujem to.Reperkusije su jaaaako skupe.
5. TSI jako slabo drži na uzbrdici,desilo mi se jednom da se cimne tako auto.Rekoh nije velik nagib a brzo ću. ;)
    Obavezno povlači ručnu ,pa i na ravnom,čisto radi zdrave navike.
  • Vozi: Škoda Kodiaq 1.5TSI DSG 2022

Van mreže fobia24

Odg: Saveti za vožnju DSG7
« Odgovor #2 poslato: 10. Jan, 2021. 11:58 »
Ni manuelni ni automatski menjac ne treba prebacivati u rikverc dok se ne zaustavi. Nece mu nista smetati ako ga izbacis na ler u voznji, ali nema potrebe u mestu kod stajanja u koloni. Mora u P mode kad se parkira. Imaces upozorenje na tabli ako zaboravis, a otvoris vrata.

Na mreži AcoSk

Odg: Saveti za vožnju DSG7
« Odgovor #3 poslato: 10. Jan, 2021. 12:52 »
* U koloni drzis u D sa kocnicom, nema potrebe da ga svaki cas prebacujes u N.

* Kad se zaglavis sa dsg-om ne mozes bas kao sa manuelnim, ali ipak moze malo da se zaljulja tako sto dodas gas pa pustis, on u trenutnku "raskvaci" pa se vrati malo unazad, pa ti opet gas i sve tako.... ALI nije bas da je to zdravo za menjac.

* Na nizbrdicama u N nikako! ! !
To ni sa manuelnim ne treba da se radi niposto!
Em na taj nacin trosis vise goriva, trosis kocnice vise (plocice i diskove), em je nebezbedno.
Motor ima nultu potrosnju na motornom kocenju, a na leru naravno ima neku potrosnju.
Znaci, besmisleno je izbacivati na nizbrdici na ler.
Pritom, ako auto ima GPF, tada na motornom kocenju radi regeneraciju!
Menjac u voznji mozes da prebacujes izmedju D i S, u N nemas potrebe nikada.

* Mozes da prebacis izmedju R i D i ako auto ne miruje sasvim, ali izbegavaj to. Ako ti se i desi nekada u brzini nece mu nista biti, ali nemoj da ti to bude praksa.

* Na nagubu obavezno rucna pa onda menjac u P.
Prvo povuces rucnu i pustis da ona prihvati vozilo, pa onda u P.

Jos jedan savet gratis, kada prebacujes iz P u D (ili obrnuto), nemoj da to radis previse sporo tj. nemoj da se zadrzavas redom u R pa u N da bi dosao do D, vec iz P predjes sve to jednakom brzinom.
Zasto? Zato sto mu tako nedas da bespotrebno salta u R pa u N pa u D, vec iz P predje odmah u D.
« Poslednja izmena: 10. Jan, 2021. 12:57 AcoSk »

Na mreži Bingodalton

Odg: Saveti za vožnju DSG7
« Odgovor #4 poslato: 10. Jan, 2021. 13:34 »
Na blagim nagibima, cesto i parking mestima, preporucio bih povlacenje rucne pre pustanja kocnice (koja je potrebna da ubacis u P).
Ako pustis kocnicu nakon prebacivanja u P, auto se oslanja na menjac, tj on ga zakoci. Bez obzira da li ces posle toga povuci rucnu (radi sigurnosti) ili ne, kad budes hteo da prebacis menjac iz P sledecom prilikom, menjac ce malo da zapne sto je pomalo neprijatno iskustvo.

Van mreže fobia24

Odg: Saveti za vožnju DSG7
« Odgovor #5 poslato: 10. Jan, 2021. 19:29 »
I dsg cesto sam prebaci u N kada pustis gas ako proceni da hoces da krstaris po inerciji. Cim pipnes kocnicu on vrati na motorno kocenje. Cak mozes sam kad naucis da citas njegove namere da izazoves da sam prebaci u slobodan hod ako imas blagu nizbrdicu gde bi sa motornim kocenjem usporavao, a tebi treba odrzavanje brzine. Onda das gas ponovo pa ga lagano i postepeno popustas da on razume sta zelis. Daleko su bolji dsg menjaci i prefinjeniji od konkurencije u klasi, ne mislim na premium. Vozio sam sva kola jer mi je to posao bio, ali me dsg u segmentu narodnog auta najvise privukao.

Na mreži AcoSk

Odg: Saveti za vožnju DSG7
« Odgovor #6 poslato: 10. Jan, 2021. 19:37 »
To kada on na ravnom isaltava u neutral se zove coasting function i nevidjena je glupost, pogotovu kada naglo treba da ubrzas, pa kada on usalta oseti se trzaj jaci.
Ja sam to preko borda odmah ugasio.

Van mreže Maksimus

Odg: Saveti za vožnju DSG7
« Odgovor #7 poslato: 10. Jan, 2021. 19:41 »
Dsg nikad nece izbaciti u N ako mu nije omogucen coasting(a mislim da mu to radi samo u ECO modu). Kada raskaci kvacila ispise obavestenje na boardu.

Ali je ziva istina za nizbrdice,odlicno razume hoces li visu ili nizu brzinu(jace ili slabije motorno kocenje). Na prosloj generaciji automatika(klasicnih) nema toga,isaltaju u visu brzinu pa gazim kocnicu ili manuelno saltas u nizu.

Na mreži AcoSk

Odg: Saveti za vožnju DSG7
« Odgovor #8 poslato: 10. Jan, 2021. 19:48 »
Ali je ziva istina za nizbrdice,odlicno razume hoces li visu ili nizu brzinu(jace ili slabije motorno kocenje). Na prosloj generaciji automatika(klasicnih) nema toga,isaltaju u visu brzinu pa gazim kocnicu ili manuelno saltas u nizu.

To da. I ja volim dsg zbog tih stvari, bukvalno nizira nizbrdo kada vidi da hoces da usporis (kada kocis) i drzi vise obrtaje da bi imao bolje motorno kocenje (sve dok se ne pipne gas).
Samo sve ovo nema veze sa isaltavanjem na ravnom.
Dsg nizbrdo nece sigurno isaltati na ler.

p.s. Namerno sam citirao post pre svog (znam da se to ne radi )

Van mreže dixon

Odg: Saveti za vožnju DSG7
« Odgovor #9 poslato: 10. Jan, 2021. 20:54 »
Ја преферирам убацивање у N на семафору и у шпицу по БГ, кад се стоји у месту по 20-30сек. Ништа неће да му шкоди, само може да му продужи радни век. Иначе, закачите VCDS па баците поглед колико је оптерећење на ламеле и квачила док је у D и под кочницом у месту у односу на N позицију и кочницу у месту..

Што се тиче ручне, писали су лепо људи, ја практикујем N, подизање ручне, отпуштање ножне да се ослони ауто на ручну и поново притисак ножне па у P и нема шта. Додуше мени је дупло квачило кренуло да одлази полако па гледам да му продужим радни век што више, можда и не мора са здравим мењачем овако нежно, али кажем опет није неки напор, пређе ти у навику и тако возиш, као што научиш и вагу на мануелном и тако возиш, у почетку мало и размишљаш, после све по аутоматизму... .

Иначе мануелни мод DSG је баш екстра, директан одзив промене брзине одмах по задатој команди пребацивања у вишу/мању, нема оног кашњења као на класичном аутоматику. Ја га ујутру док је хладан возим у мануелном, а и често иначе по граду ради мануелни мод кад није крени-стани, јер хоће да убаци у 5-6 брзину већ при 60-ак km/h, мсм врати га у мању чим му даш гас, али некако ми је мучење мотора, поготово дизел, само пуни DPF, ти нећеш имати тих брига .

Е обавезно се заустави на 0km/h кад убацујеш у P, иначе може џеп да те заболи опаасно. Такође кад излазиш из аута увек у P, макар оставио да ради док истрчиш до трафике, јер из N можеш при изласку из аута пребацити у D и одее :/

Van mreže Stevan

Odg: Saveti za vožnju DSG7
« Odgovor #10 poslato: 10. Jan, 2021. 23:44 »
Odličan savjet je ovo za brzo prebacivanje ručice od P do D i obratno.
Izbjegne se jedno ubacivanje i izbacivanje iz rikverca.
  • Vozi: Skoda Octavia 1.6 tdi 2014. god.

Van mreže Maksimus

Odg: Saveti za vožnju DSG7
« Odgovor #11 poslato: 11. Jan, 2021. 02:42 »
To da. I ja volim dsg zbog tih stvari, bukvalno nizira nizbrdo kada vidi da hoces da usporis (kada kocis) i drzi vise obrtaje da bi imao bolje motorno kocenje (sve dok se ne pipne gas).
Samo sve ovo nema veze sa isaltavanjem na ravnom.
Dsg nizbrdo nece sigurno isaltati na ler.

p.s. Namerno sam citirao post pre svog (znam da se to ne radi )
Naravno,uvek drzi ubacen u brzinu. Kad je u eco pa izbaci na ler ispise i obavestenje.

@dixon Nista nece da mu fali na semaforu,samo se maltretiras bezveze. Medjutim za duze stajanje rucna+N ili P,da nema pritiska na kvacilo.
Sto se ranojutarnjeg rucnig saltanja tice-sibni ga u S i uzivaj,drzace ti obrtaje taman koliko treba duze.
Meni bi S bio idealan po gradu samo kad bi iz 3 u 4 ubacivao ranije,tu ume da pridrzi brzinu.

Sto se prebacivanja u P tice,u novim skodama sa elektrincom rucnom u proncipu i holder ce da odradi taj posao(kad ugasis motor sam digne rucnu) ali i ja imam naviku da prvo ubacim u N pa onda dignem sam rucnu i onda u P.
Jbg navika iz klasicnog automatika kog ako odmah sibnes u P auto se "zaljulja" na menjacu jer u D modu drzi mnogo vece opterecenje na prenosu(samim tim i vesanju).

Van mreže fobia24

Odg: Saveti za vožnju DSG7
« Odgovor #12 poslato: 11. Jan, 2021. 08:10 »
Bas kad je hladan treba da radi na malom opterecenju sa sto nizim obrtajima. Ja manuelni ne predjem 2000 obrtaja ni uzbrdo dok se ne zagreje, odnosno dok se ulje ne razredi da dobije dobro podmazivanje. Naravno, nikad se ne muci jer treba osluskivati motor.
Ako vozac drzi noznu kocnicu nakon zaustavljanja u D, onda moze direkt u P i nece opteretiti menjac pod uslovom da se rucna ukljuci pre otpustanja nozne. Mada, automatik imaju moji u kodijaku. A oni pojma nemaju o tim finesama, pa cesto zateknem auto samo u  P bez rucne. Imaju elektricnu rucnu a auto cesto stoji i po 10+ dana da ga ne pomere, pa ni sam ne znam koliko je pametno imati rucnu tada. Ja sam na mazdama imao problem sa kocnicima i blokadom posle svakog pranja ili kise ako ne osusim u voznji kocioni sistem pre parkiranja. Za jednu noc blokira. Skoda nema ni priblizne probleme kao sto sam ih ja imao sa dve mazde i kocnicama.

Van mreže nidza

Odg: Saveti za vožnju DSG7
« Odgovor #13 poslato: 11. Jan, 2021. 08:58 »

DSG nema konverter momenta, već kvačila, te on u D sigurno neće da ih drlja jedno o drugo, već ih razdvoji kao što to činite i sami sa manuelnim menjačem. Slobodno u D na semaforu.


Da li se neko možda setio da pogleda uputstvo ?
  • Vozi: Škoda Octavia RS230 2017, Škoda Octavia 1.5 TSI Style 2021

Van mreže MAKS

Odg: Saveti za vožnju DSG7
« Odgovor #14 poslato: 11. Jan, 2021. 09:23 »
Svi saveti koje ste dali su ok.
Ali mislim da dizete veliku prasinu oko tog menjaca, bespotrebno.Princip voznje je isto kao i kod svakog drugog automatika. Jedina povoljnost je saltanje samog menjaca. Kod mojih vozila koja su bila automatik. Volvo 345, Opel kadet, saltanje se malo osecalo izmedju brzina. Ali kod fabije se to nije osecalo A komfor kod DSG je u tome sto se to ne oseca pri saltanju samog menjaca. Mnogo je veca udobnost vozili auto sa DSG-om nego neki stari automatik. Mislim da se jedino oseca pri prebacivanju iz prve u drugu, vrlo malo Ne znam kako je na japancima , ili na meckama i audijima / ne sumljam da je exta /.
Zato sedi vozi i nedivljaj. ;)
  • Vozi: OCTAVIA 1.6 2012 ELEGANCE



Pretraga foruma [Google]