Autor Tema: Moja Fabia IV, 1.0 tsi 81kW, Style, razmena iskustava itd.  (Pročitano 10755 puta)

0 članova i 7 gostiju pregledaju ovu temu.

Na mreži FbiaZapočeo temu

Zdravo drugari, pisacu vam o mojoj F4 pa videcemo dokle ce to da ide. Forumom nisam zadovoljan, nema korisnika F4, nema razmene informacija, diskusije... Evo ja cu da pokusam pa ako nema dovoljno odziva necu se dalje udubljivati.
Pokusacu da budem sto objektivniji a valjda sa mojih preko 30 godina vozackog iskustva mogu i da uspem u tome sve sa nadom da ono sto napisem bude korisno drugima a i ja da dopunim svoje znanje i iskustvo. Pocecu danas pa cu nastavljati kako mi vreme dozvoli a i odziv drugih clanova foruma pokaze.

Dakle moja F4 je i moja prva Skoda. Brend mi se nikad nije posebno dopadao a posebno ne Fabia. Ipak cenio sam Skodu zbog njenog napredovanja, pripadanja VW i zato sto se proizvodi u Ceskoj. Cesi zaista zasluzuju postovanje i u inzenjerskoj tehnici, industriji, i u nauci i inace... Pisao sam nesto o tome i ranije. Nije cudo sto je Skoda najprodavaniji brend u Srbiji ali sasvim ironicno Audi je najpopularniji sto je posebna prica u koju ne bih sad ulazio.
Trebalo je da menjam auto i F4 mi se sasvim uklapala, po velicini, opremi, pa i izgledu a pre svega zbog motora 1.0 tsi sa 81 kW. Imao sam velikih ocekivanja i uglavno izgleda da su ona bila opravdana.

Evo mojih prvih iskustava. Presao sam preko 1000 km uglavnom medjugradske voznje, nesto autoput i nesto grad.
Za pocetak bih pricao o motoru i voznji sto je meni i najvaznije.
Dakle motor je iznad mojih ocekivanj ali idemo po redu. Receno mi je u salonu da tokom razradjivanja ne smem da prelazim 2500 do 3000 obrtaja i to prvih bar 2000 km. Ovo mi vec nije jasno jer u uputstvu pise drugacije a i radi se o modernom motoru...
Dobro, trudio sam se da ovo ispostujem tako sto sam postovao skodine preporuke za promenu stepena prenosa. Ovde ide drugo iznenadjenje. Kompjuter sugerise promenu u visi stepen brzine vec ispod 2000 obrataja (recimo izmedju 1800 i 2000). Naravno kad prebacite u visi stepen broj obrtaja padne na oko 1500. Kao da je dizel...(nisam odusevljen svim tim). Obicno nisam cekao da mi sugerise kod usporenja prebacivanje u nizi stepen jer mu je ovaj kriterijum jos ludji. Za sada postujem ove sugestije mada ne volim tako da vozim cak i u vreme razradjivanja. Uglavno ovde ide dobra vest za buduce kupce. Prosecna potrosnja sa ovakvim skodinim preporukama moze da bude ispod 5.0 l/100 u medjugradskoj voznji (magistralni i bolji regionalni putevi). Prosto neverovatno!!!
Moja prosecna potrosnja je bila 5.2 l/100 (u medjugradskoj). E sad kakva je to voznja bila. Pa otprilike  dve trecine automobila na putu preteknem ja a jedna trecina pretekne mene. Dakle voznja po brzini iznad proseka. Naravno koncentrisano uz stalni rad na menjacu. U tom smislu potrosnja je zaista odlicna. Opet ponavljam uz jos pazljiviju voznju i prosecniju brzinu potrosnja bez problema moze da bude 4.9 - 5.0 l/100 pa i ispod. I to sve u vreme razradjivanja motora kad on obicno trosi nesto vise.
Zaista sam prezadovoljan ovim do sada. Kod preticanja morao sam malo i da menjam stil voznje i na osnovu toga sam uveren da ce motor biti odlican kad mi budu dali zeleno svetlo da ga zavrtim malo vise. Vidi se vec da oko 3000 obrataja moze bas lepo da povuce. To je sto se tice potrosnje. Na autoputu u sestoj brzini vozi oko 140 km/h na 3000 obrtaja, potrosnja umerena, buka zadovoljavajuca. 
O samoj voznji, kvalitetu i slicnom. Prvo, citao sam na forumima o zvuku kosacice trocilindricnog motora i slicne gluposti. Realnost je sledeca. Da li zbog izolacije ispod poklopca motora ili zbog samih inzenjerskih unapredjenja ovog vec milionski proizvedenog motora (i godinama prisutnog u raznim vecim modelima) u F4 ovaj motor vrlo prijatno brunda do 3000 obrtaja. Nema zveckanja, stektanja i slicnih neprijatnih zvukova. Motor je prilicno tih i ko bude vozio po skodinoj preporuci promene stepena prenosa uzivace u maloj potrosnji i prijatnoim zvukovima u kabini. Na 140 km/h (moja najveca brzina do sada) buka u kabini i dalje je prihvatljiva, moze se razgovarati, slusati muzika...
E sad, za mene najzanimljiviji deo. Moj predhodni auto imao je multilink vesanje na zadnjoj osovini i bio je neverovatno brz i stabilan u krivinama (naprimer 120 km/h opusteno u prosecnoj krivini). Od F4 nisam to ocekivao ali na osnovu  recenzija nadao sam se da nije mnogo gora. E pa isprobao sam i mogu samo da kazem da je F4 odlicna i po tom pitanju.
Menjac rucni, 6G. Odlican. Malo sam nezadovoljan 4 stepenom (iz 5 u 4). Mozda je do mene i navikavanja. Naravno razradjuje se pa videcemo dalje. Nije mi jasan drugi stepen, nije tako fleksibilan za sporo kretanje, videcemo.
Start-stop sistem. Ne volim ga i redovno ga iskljucujem. Ali mogu da vam kazem da on radi savrseno. Na pritisak kvacila ili pomeranje volana pali se gotovo savrseno i odmah mozes da krenes. Ako su akumulator i elektronika odgovarajuci savetovao bih mladim vozacima da se naviknu i ne iskljucuju ga. Zaista odlicno radi. Ja bih ga trajno iskljucio ali to je nemoguce. Ono sto svaki put iskljucim jeste  kontrola kretanja izmedju linija. I ta asistencija odlicno radi ali za moje iskustvo i koncentrisanu voznju samo smeta i iritira. Svo ovo iskljucivanje i drndanje po tabletu zbog klime naprimer me prilicno iritira ali valjda cu se navici.
Tempomat dobro obavlja funkciju. Uglavnom, sve zajedno, prezadovoljan za sada.
Pisacu i o drugim aspektima a za sada ovoliko.



  • Vozi: Fabia 1.0 tsi, 110 ks?

Na mreži wkobre

Odg: Moja Fabia IV, 1.0 tsi 81kW, Style, razmena iskustava itd.
« Odgovor #1 poslato: 18. Jun, 2023. 20:47 »
Alal vera za post  :bravo:
Već je bilo priče oko F4, jednostavno još ih nemaju članovi foruma, a firme koje kupe po 30 komada nemaju razloga da dolaze ovde i raspituju se bilo šta. Čak i kad krenu da se raspadaju, prodaće nekome za dostavu pre nego da ulože ne daj bože....
Što se tiče tri cilindra, kod mene u društvu ih isto generalno hejtuju i pričaju kako loš zvuk proizvodi. Iskreno ja se oko toga ne slažem, a moram priznati više mi se i to sviđa nego ovaj moj traktor.
Drago mi je da neko poštuje period razrade motora. Znam koliko je privlačno da se nov auto "stisne", ali i ja sam uspeo da se suzdržim (nije bilo lako). Šta više čak nisam prelazio više od 80km/h prvih 3000km. Ne mogu da se setim da li sam čak odmah posle menjao ulje (besplatno je bilo to znam), a čini mi se već sledeće godine ili nakon dve sam menjao i ulje u menjaču. I zaista je bilo opiljaka na magnetu.
Ne znam zašto lane asist i ostale asistencije zezaju da mora stalno da se gasi?! Ja sam samo jednom isključio i tako je ostalo zauvek. Dok se start stop može isključiti trajno softverski, a ko hoće da se zeza, ima i hardversko rešenje na AliExpress-u.
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K

Van mreže fobia24

Odg: Moja Fabia IV, 1.0 tsi 81kW, Style, razmena iskustava itd.
« Odgovor #2 poslato: 18. Jun, 2023. 20:56 »
Lepo opisano, ali zasto nisi otvorio garazu i to sve tamo stavio sa slikama? Steta da nema garaze za F4. Sve se moze resiti sa trajnim gasenjem SS sistema i da line assist ostane ugasen dok se ne ukljuci. Ja sam to sam odradio na oktaviji i ako je fabricki po defoltu upaljen svako startovanje. SS nisam gasio jer mi ne smeta, ali i to se moze trajno ugasiti.

Na mreži FbiaZapočeo temu

Odg: Moja Fabia IV, 1.0 tsi 81kW, Style, razmena iskustava itd.
« Odgovor #3 poslato: 18. Jun, 2023. 21:49 »
Dobro, idemo dalje. Ne cudite sto imam volju da pisem jer sam stvarno uzivao u voznji mog novog auta, Fabie IV iz naslova.
Ne znam to sa garazom kako ide, sto da slikam kad na netu ima toliko klipova i slika.
Nesto bih pisao o Style opremi kod F4. Moja najdobronamernija preporuka je svima da doplate za Style opremu. Nikad nije bilo da za toliko para dobijete takve dodatke. Prvo, sedista su drugacija. Drugaciji je oblik sedista, kroj, platno, imate podesavanje lumbalnog dela. Zadnji parking senzori su odlicni. Njihov rad je ilustrovan na ekranu Bolera a naravno i zvucni su. Znam kod predhodnog auta koliko su mi bili korisni za parkiranje po centru Beograda. Sam Bolero odlicno izgleda i dobro je postavljen... Dobijete i automatsku klimu sa otvorima za putnike na zadnjoj klupi. Climatronic je relativno dobro organizovan i postavljen... Pamti ono sto ostavite kod izlaska iz auta...
Dobijete i alu felne koje su sasvim korektne. Ima tu jos nekoliko zgodnih dodataka i sve to za manje od 1000 evra u odnosu na Ambition opremu. Moja preporuka za to. Fabia nudi za "male" pare (1200 evra) i automatski menjac, DSG sa sedam brzina. Mene to nije interesovalo jer uzivam u rucnom menjanju brzina pogotovo kad krenem sa mojom promenom stepena prenosa na 2500-3000 obrtaja (a ponekad i vise  ;)). Ono sto je mene zanimalo, bio je 1.5 tsi motor koji dobijete za samo 1500 evra vise. Posle citanja, raspitivanja i cinjenice da 1.5 tsi ide samo sa DSG odbacio sam ga potpuno kao nesto bespotrebno i suvisno. Jasno je vec da ce F4 sa mojim 1.0 tsi biti i vise nego brza (najvise mislim na medjuubrzanja).
Iako F4 nije neka velika lepotica, svidja mi se, a sa Style enterijerom sam prezadovoljan. Dakle unutra je odlicna.
LED srednja i duga svetla su takodje odlicna.
Veliki minus za male pokazivace pravca na zadnjoj strani (takodje stop svetla) i uopste svetla na zadnjoj strani nisu kako treba a nisam hteo to da doplacujem. Naprimer, jako je bitno na autoputu kod naglog kocenja ukljuciti sva 4 zmigavca a kod F4 oni su pozadi mali, slabo vidljivi. Stop svetla se utapaju u poziciona...Nije sve to kako treba...
Po meni F4 je idealan porodicni auto za porodice sa jednim ili dva deteta do recimo 12 godina.
Registracija je ispod 20000 dinara! Ja sam inace uspeo da zadrzim premijski stepen 1 jer ga imam vec godinama. Cena registracije se odnosi na premijski stepen 1.
Ljudi ja sam prezadovoljan. F4 ispunjava sve moje potrebe i omogucice mi brzu, efikasnu i udobnu voznju.
Nije zanemarljivo kao prednost kad ne vozite neki egzotican auto ili brend. Skoda je jako rasirena kod nas a 1.0 tsi ce biti jedan od najcescih motora. Nije slucajno da je VW izbacio iz upotrebe 1.2 tsi (ne tako los) a uveo 1.0 tsi u toliko modela (od audija do skode, od fabie do nekih manjih i srednjih SUV, golfa, oktavije itd). Tako da optimista sam i veoma zadovoljan.
  • Vozi: Fabia 1.0 tsi, 110 ks?

Na mreži FbiaZapočeo temu

Odg: Moja Fabia IV, 1.0 tsi 81kW, Style, razmena iskustava itd.
« Odgovor #4 poslato: 18. Jun, 2023. 22:18 »
Da dodam jos jednu vaznu stvar. F4 dobro upija neravnine na putu. Sto je jos vaznije, kod prelaska neravnina, zvuk koji se cuje je niske frekvence, odnosno, zagasit, tup, nije zveketav, iritantan. To mi se jako svidja.
Vec sam pominjao krivine, dakle, upravljivost je odlicna, takodje volan mi odgovara po obliku. Ponekad drzim volan jednom rukom po sredini (opustena ruka u krilu) i volan ima odlican oblik u tom delu (polozaj na 6 sati).
Ne razumem zasto sredisnji naslon za ruku nije klizni. Pa to je tako jeftino, ne znam zasto se brukaju. Jos je veca bruka sto kaseta kod suvozaca nema osvetljenje (cena oko 1 evra). To da bi napravili otklon od jacih modela u kuci verovatno. Glupa logika ali je logika... Ipak osvetljenje na plafonu je korektno (4 led svetla, 2 napred, 2 pozadi) pa se i u kaseti vidi...
Rezervni tocak pune velicine, palac gore za AutoCacak, iskusni su oni u kombinovanju opreme.
Paljenje motora na dugme, simpaticni egzibicionizam.
Grejani, elektricni retrovizori. To elektricno podesavanja verovatno necu koristititi godinama ali grejanje ce zatrebati.
Uputstvo za auto, nepotpuno i oskudno.
Naprimer nigde ne pise da iz svog stana mozes da otvoris sve prozore na kolima i dok sidjes do auta on se provetri i ohladi jer se predhodno usijao na suncu.
I tako, Fabijica je vrlo simpaticna i lepo cemo se druziti.
 
  • Vozi: Fabia 1.0 tsi, 110 ks?

Na mreži wkobre

Odg: Moja Fabia IV, 1.0 tsi 81kW, Style, razmena iskustava itd.
« Odgovor #5 poslato: 18. Jun, 2023. 22:29 »
Naprimer nigde ne pise da iz svog stana mozes da otvoris sve prozore na kolima i dok sidjes do auta on se provetri i ohladi jer se predhodno usijao na suncu.

Jer nije za preporuku na našim prostorima iz bezbednosnih razloga  =)) =))
Ali su zato stavili napomenu tipa: nemojte piti antifriz iako je sladunjav  =))
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K

Na mreži hakkler

Odg: Moja Fabia IV, 1.0 tsi 81kW, Style, razmena iskustava itd.
« Odgovor #6 poslato: 19. Jun, 2023. 01:34 »
Uff koliko texta i impresije o novom autu...ajd uživaj.

I garaža bez fotki je samo tema ko i svaka druga.

Dobio si full led svjetla u ambition ?? Ne znam baš..ako nisi nadoplatio.

Meni je bila interesantna..ono baš pojava na cesti kako je narasla i kako ide..

Dok nisam sjeo..namjestio zic po meni i onda sjeo iza...
Hvala...ali ne.

Nema ništa više prostora nego moja 11g stara...tu je sav moj interes za f4 pao u vodu.

ajd gepek su povečali.
Sretni km..i skrati malo impresije

Na mreži FbiaZapočeo temu

Odg: Moja Fabia IV, 1.0 tsi 81kW, Style, razmena iskustava itd.
« Odgovor #7 poslato: 22. Jun, 2023. 14:16 »
Gradska voznja itd.
Ovih dana sam vozio samo po gradu pa da malo prodiskutujem i to. Podsecam u periodu sam razrade i vozim uglavnom po preporukama indikatora za promenu stepena prenosa.
Ne znam sta da mislimo o tom indikatoru, naprimer promenu iz 2. u 3. sugerise mi maltene na 1500 obrtaja. Posle promene broj obrtaja padne skoro na 1000. Bas mi je mucno da tako vozim ali ajde dok je razradjivanje. Iz trece kod usporenja pada broj obrtaja na 1000 a on jos uvek ne sugerise promenu u 2. stepen. Nenormalno. Dva puta mi se ugasio u drugoj brzini kod prelaska lezeceg policajca. Dobro, sigurno je i do mene jer sam bio nezan prema Fabijici. Bas me zanima da li ce se ovaj indikator promeniti posle kontrolnog pregleda jer je stvarno preteran, jeste da je turbo benzinac jeste da ima 200 Nm ali ovo je previse. Inace kilav je to 2000 obrtaja kasnije povuce ko blesav. Trebalo je to malo bolje da se uravnotezi ali verovatno nije moglo tako da kad prodje razradjivanje malo cu kasnije da prebacujem u 2. i 3. stepen. Ocigledno ovo je motor koji mozes da vozis super ekonomicno i kilavo ali mozes da ga vozis i super dinamicno (ako si preko 2500). Ovo drugo ce kostatite znacajnog povecanja potrosnje pa kako ko voli. U svakom slucaju zanimljivo je kako ovakav motorcic nudi takve ekstremne razlike u voznji. Inace, jedva cekam da ga potegnem do 4-5000 a kasnije i do crvenog.
Potrosnja u gradu. Sa ovom kilavom voznjom u razradjivanju je oko 6-6.5 l/100.
Da, dosta se pise o potrosnji pa da nesto napomenem. Jako je bitna razlika u nadmorskoj visini izmedju pocetne i krajnje tacke. Naprimer, ako vozite do Kopaonika sa istim stilom voznje u povratku ce potrosnja biti znacajno niza (naravno zavisno od udaljenosti starta, dakle nije isto od Kraljeva ili od Sombora do Kopa).
Moja glavna zamerka do sada je climatronic. Ovih dana je prilicno toplo a klima slabo hladi (cak sa recirkulacijom!). Mozes klimu da postavis na 22 stepena naprimer ali ona to nikad nece dostici (pa ni 25 danas). Cemu onda mogucnost postavljana te temperature. Verovatno mali motor-slaba klima. Razocaravajuce.
Imam pitanje u vezi goriva. Receno mi je u salonu da treba da sipam benzin 95 sa aditivima. Posto imam NIS karticu zanima me da li postoji razlika izmedju BMP95 i OPTI95? Navodno OPTI ima aditive, valjda je odgovarajuci?
  • Vozi: Fabia 1.0 tsi, 110 ks?

Na mreži Ljuba

Odg: Moja Fabia IV, 1.0 tsi 81kW, Style, razmena iskustava itd.
« Odgovor #8 poslato: 22. Jun, 2023. 15:40 »
@Fbia To saltanje brzina prema indikatoru, narocito u postupku razrade, ti je neko nalozio, preporucio ili nesto trece?
Koliko znam, ta fabricki podesena preporuka promene stepena prenosa sluzi samo i jedino u svrhu ustede goriva. Vozim auto koji nema tu novotariju ali sam vozio dosta firminih auta opremljenih istom. Ne kazem da sam Bogom dán ali nikad se nisam obazirao na tu preporuku i vozio "na dugme". Slusam motor i drzim ga u obrtajima gde mi se cini da je "najsrecniji". Verujem da su inzenjeri pazili na taj detalj ali opet na manjim obtrajima je manji i pritisak ulja u motoru. Karikiram,  zasto ga muciti voznjom u 4. na 1000 ili 1500 obrtaja pa jos sa klimom  :)
  • Vozi: Fabia 2

Na mreži t.salai

Odg: Moja Fabia IV, 1.0 tsi 81kW, Style, razmena iskustava itd.
« Odgovor #9 poslato: 22. Jun, 2023. 17:51 »
Benzinjara je ima raspon obrtaja. Komotno ti njega vozi do 3k obrtaja samo bez potapanja gasa. Nista mu nece biti.
  • Vozi: Skoda Fabia - 1.9 TDI vRS - OEM+

Van mreže fobia24

Odg: Moja Fabia IV, 1.0 tsi 81kW, Style, razmena iskustava itd.
« Odgovor #10 poslato: 22. Jun, 2023. 18:34 »
Slazem se. I koliko znam taj indikator ne sugerise u nize vec u vise stepene prenosa. Slusas motor po zvuku. Sve je to relativno i zavisi da li je auto na ravnom, nizbrdo, uzbrdo, da li ubrzavas... Zato nema univerzalnog pravila saltanja. Vazno je da ga ne silujes pod velikim opterecenjem ni u niskim ni u visokim obrtajima.

Na mreži FbiaZapočeo temu

Odg: Moja Fabia IV, 1.0 tsi 81kW, Style, razmena iskustava itd.
« Odgovor #11 poslato: 22. Jun, 2023. 19:01 »
@Fbia To saltanje brzina prema indikatoru, narocito u postupku razrade, ti je neko nalozio, preporucio ili nesto trece?
Koliko znam, ta fabricki podesena preporuka promene stepena prenosa sluzi samo i jedino u svrhu ustede goriva. Vozim auto koji nema tu novotariju ali sam vozio dosta firminih auta opremljenih istom. Ne kazem da sam Bogom dán ali nikad se nisam obazirao na tu preporuku i vozio "na dugme". Slusam motor i drzim ga u obrtajima gde mi se cini da je "najsrecniji". Verujem da su inzenjeri pazili na taj detalj ali opet na manjim obtrajima je manji i pritisak ulja u motoru. Karikiram,  zasto ga muciti voznjom u 4. na 1000 ili 1500 obrtaja pa jos sa klimom  :)

Ljubo, dobro ti je pitanje i razmisljanje. U salonu kod preuzimanja auta su mi rekli da u toku razrade ne prelazim 2500 eventualno do 3000 obrtaja prvih 2-3000 km. Da bih ispunio njihov zahtev-preporuku resio sam da ne gledam u pasulj nego da postujem fabricke kriterijume-preporuke za promenu stepena prenosa. O tome sam pisao. Inace ja ne volim i ne praktikujem taj nacin voznje.
U praksi to izgleda ovako, naprimer u trecoj brzini na 1800 auto mi sugerise da prebacim u 4. stepen ja to ucinim, ako povecavam brzinu kretanja vrlo brzo sam na 2500 obrtaja a auto mi je vec trazio da prebacim u petu. Da bih zadovoljio preporuke razrade ja (ako vec nisam) prebacujem u petu itd. Kad malo jace ubrzavam ili preticem obrtaji se brzo povecavaju te nekad promenim u visi stepen izmedju 2500-3000 obrataja. Dakle iako ne volim sve to ja na taj nacin zadovoljavam razradu (preporuke servisa) i ne vozim preterano kilavo i prakticno prebacujem u visi stepen u razlicitim rezimima (nekad ispod 2000 kao sto trazi indikator promene) a nekad u rasponu 2000-3000 obrataja. Inace rekli su mi da ne prelazim 3000 sto ja i nisam sasvim ispostovao.
To sto ti pises ja se slazem i ja tako vozim i tako cu voziti kad prodje vreme razrade (uz postupno inteziviranje). Za sada moram
ovako zbog razradjivanja. Jedva cekam da to prodje jer je bas zamorno.
  • Vozi: Fabia 1.0 tsi, 110 ks?

Na mreži FbiaZapočeo temu

Odg: Moja Fabia IV, 1.0 tsi 81kW, Style, razmena iskustava itd.
« Odgovor #12 poslato: 22. Jun, 2023. 19:12 »
Slazem se. I koliko znam taj indikator ne sugerise u nize vec u vise stepene prenosa. Slusas motor po zvuku. Sve je to relativno i zavisi da li je auto na ravnom, nizbrdo, uzbrdo, da li ubrzavas... Zato nema univerzalnog pravila saltanja. Vazno je da ga ne silujes pod velikim opterecenjem ni u niskim ni u visokim obrtajima.
Da razjasnimo nesto oko indikatora. Tacno je da on sluzi za ustedu potrosnje goriva ali po fabrickom receptu za taj konkretan motor kako je to najoptimalnije za njega. Ovaj 1.0 tsi ima turbinu i 200 Nm obrtnog momenta i za to indikator predlaze promenu stepena prenosa ispod 2000 (ali za svaki stepen malo drugacije, da ne objasnjavam). Medjutim kod atmosferaca gde maksimum obrtnog momenta pomeren na vece obrtaje intikator radi drugacije te on obicno sugerise promenu u visi stepen negde blizu oko 2500 obrataja. Kod dizela sa jakim motorima i visokim obrtnim momentom sugerisa ce vec oko 1500 obrtaja (i cak ranije)  da prebacis u visi stepen. Nadam se da se razumemo sad.
E sad da li indikator sugerise promenu i u nizi stepen. Kod mene sugerise. Kad toliko mucis motor da broj obrtaja padne ispod nekog prihvatljivog minimuma on sigurise promenu u nizi stepen. Naravno ja to ne praktijujem i ne cekam da on sugerise.
Ali ponavljam indikator ume i to da sugerise. Slazem se, posebno je bitno kad vozis uzbrdo da se prilagodis toj cinjenici kod promene stepena prenosa.
  • Vozi: Fabia 1.0 tsi, 110 ks?

Na mreži FbiaZapočeo temu

Odg: Moja Fabia IV, 1.0 tsi 81kW, Style, razmena iskustava itd.
« Odgovor #13 poslato: 22. Jun, 2023. 19:18 »
E sad cu da vam napisem kako cu ja da vozim nakon par meseci sto se tice promene brzina.
Brzine cu da menjam na 2500-3000 obrtaja. Kod vecih ubrzanja i preticanja bice to na 3000 do 4500 pa i 5000 obrtaja.
To zato sto je turbo benzinac. Da je atmosferski benzinac dodajte na to iznad 500-1000 obrtaja.
To nije ekonomicna voznja ali ja tako volim i to ce da me kosta "malo" vece potrosnje ali bas me briga vazno je da uzivam.
Nadam se da sam detaljno sve opisao i odgovorio
  • Vozi: Fabia 1.0 tsi, 110 ks?

Na mreži Ljuba

Odg: Moja Fabia IV, 1.0 tsi 81kW, Style, razmena iskustava itd.
« Odgovor #14 poslato: 22. Jun, 2023. 19:19 »
@Fbia Ok, trenutno si uslovljen garancijom da se pridrzavas onog sto ti je receno. Za one koji su bas zaluđenici, ne upirem prstom  :),  bilo bi zanimljivo naci grafikon krive obtrnog momenta da se vidi gde se tacno isporucuje tih 200Nm i shodno tome prilagoditi voznju. Mada, takva voznja je robija  :))
  • Vozi: Fabia 2



Pretraga foruma [Google]