Skorašnje poruke

Stranice: 1 2 ... 10
1
OCTAVIA 2004-2013 / Odg: Octavia karavan gepek problem
« Poslednja poruka sebekkg poslato 26. Apr, 2024. 22:23 »
To ti je mikroprekidač na kvaki. Može kod električara da se zameni za 15-20e ili pozovi u ovlašćeni pitaj koliko je nova. Ja sam skorije ocu kupio za fabiju 1, bila je oko 40e. A neke leve kinezare su bile 30e. Za toliko se ne vredi testirati, po mom mišljenju.
2
OCTAVIA 2013-2020 / Odg: Octavia 3 - servis trapa
« Poslednja poruka sebekkg poslato 26. Apr, 2024. 22:18 »
Šolje amortizera.
3
Motor Menjač / Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Poslednja poruka paliic poslato 26. Apr, 2024. 21:54 »
A kupiti u Srbiji bilo kakvu m mast je izuzetno teško. Fuchs koju navodite je nemoguća misija ovde naći. Koliko vidim i Multis EP3, FOR 3EP je ista priča..
U opšte ne kapiram trgovce, ali uopšte..
4
Motor Menjač / Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Poslednja poruka paliic poslato 26. Apr, 2024. 21:49 »
Ako imate mast i na njoj DIN specifikacije bilo bi lakše (jer ih Shell krije kao zmija noge).
E sad, pošto nisam našao specifikacije (imam ih negde sigurno ali ...) na net-u, onda ću dati "pandane" (zamene) koje se mogu neznatno razlikovati (ali da ispune sve što i Shell).
Btw. ne pominju ni ISO specifikacije (kao da nije za tehničku primenu nego za vradžbine).
Ovo je inače "redak zver" (da se nađe u maloprodaji) jer em je NLGI 3 em korišćeno ISO 100 bazno ulje kao osnova.
U svakom slučaju to je litijumska mast opšte namene, e sad, da li i sa EP aditivima - to ne znam pa se moram OGRADITI zbog toga.
Dakle ako (je) treba i EP (po svoj prilici - NE)
Napominje se otpornost (mogućnost primene) do +130 °C što je zapravo 120 po DIN (jer je sledeća 140, ovo se hvale da su "bolji od standarda" ali ne znači ništa u tehničkom smislu).
Dakle, Total Multis EP 3 je dobra zamena (bazno ulje nešto viskoznije, a i nije čisto Li mast nego Li+Ca), ali o.k.
FAM FOR 3EP je odlična zamena, full Li mast, EP aditivi i tako to ... osnovne osobine su identične (osim što je ulje viskoznije, bolje na višim temp. a lošije na mrazu ali sve u granicama standarda, dakle - zanemarljivo u praksi, naročito za opšte namene). Preporučujem.
Fuchs RENOLIT LX-EPT 3 je zamena+ jer je otporna na temp. do 160 °C.
RENOLIT H 443-HD 88 je takođe o.k. (do +140) uzeti NLGI 3 varijantu.
Nisotec nema Li mast sa EP aditivima i konzistencijom NLGI 3 (na žalost, ali razumem ih jer se to malo traži) a GREASE LI 3 je to isto ali bez EP aditiva (btw. na njihovom sajtu imate o mastima i oznakama, ako vas interesuje više o ovome).

Ako ne treba EP kao što verovatno ne treba (još jednom se ograđujem ali njihov "tehnički papir" to ne navodi a ni jedan od međunarodnih standarda za masti, da se teže nađe zamena?):
Onda Nisotec GREASE LI 3 (kao što je gore pomenuto), FAM FOR 3, Total(Energies) Multis 3 (bez EP), a za Fuchs (veliki proizvođač mazivih masti) bi trebao poseban odgovor.
U svakom slučaju "non-Ep" je lako naći.
Viskoznost baznog ulja može imati mali uticaj kod ležaja sa velikim obrtajima (elektromotori) ali tu po pravilu ne idu NLGI 3 masti pa nije od većeg značaja.
U principu bolje od zamene je korišćenje kompleksnih Li masti (skuplje ali superiorne po svim pitanjima, naročito otpornost na vodu je bolja). Li imaju izbalansirane osobine pa su najviše u upotrebi. Ipak, ako su "obične" (non-complex) onda su tek osrednje otporne na vodu (Li-Ca su tu bolje*, a posebno neke egzotičnije, ali to je duga priča).
Pozz
*a i obične Ca masti (popularni naziv "tovatna mast").
Zahvaljujem!!
Malo sam pretraživao i jedino što nađoh to je da se na nekom grčkom sajtu koji se bavi prodajom ulja i masti (e-lubricants.gr) navodi za ovu Shell mast sledeće -
DIN 51502: K3 K-20, ISO 6743-9: L-XBCEA 3
Koliko je to tačan podatak pitanje je, ali vidim da za svaku drugu mast navode drugačije specifikacije, tako da to ide u prilog tačnosti podatka. Isto tako vidim da Shell navodi u tehničkom opisu kada mast ima EP k-ke.
Stevo, u smislu racionalizacije kupovine broja masti, da lj postoji smetnja da se EP mast koristi tamo gde je proizvođač preporučio običnu litijumsku mast? Ili pak kupiti jednu kompleksnu? Razumete šta sam mislio..
5
OCTAVIA 2013-2020 / Odg: Octavia 3 - servis trapa
« Poslednja poruka Remark78 poslato 26. Apr, 2024. 21:30 »
Dobio sam ovaj odgovor sa Briskoda na onaj snimak što sam i ovde poslao:

I would check the strut tops. They are known to wear and knock. Check the mounts themselves, make sure there is no wear or corrosion. It's a weak point on the Octavia.

Nisam baš siguran šta je hteo da kaže? Može li neko da prevede ove termine?
6
OCTAVIA 2004-2013 / Octavia karavan gepek problem
« Poslednja poruka Obllacak poslato 26. Apr, 2024. 20:22 »
Octavia 2010 karavan ne otvara gepek na dugme samo hoce na daljinski
7
OCTAVIA 2004-2013 / Zamjenja ulja u mjenjaču
« Poslednja poruka Adoox poslato 26. Apr, 2024. 20:20 »
Pozdrav svima ,
Naime,imam Skodu Octaviu 2,1.6 77 kw 2013 god. 5brz. manuelni mjenjac
I danas kupim ulje za mjenjač,odvrnem donji saraf da ispustim ulje, i iz mjenjaca izadje samo 0,8 l ulja, zatim odvrnem gornji misleci da ce izaci jos nesto ulja međutim nista.
Zavrnem donji saraf, i naspem ukupo 1l novog ulja u mjenjač,više ne može stati počne izljevati.
Zanima me da li se neko susretao sa time,jer po specifikacijama auta ide 1,9 l.
8
KAROQ 2017 / Odg: Balansiranje
« Poslednja poruka hirurg poslato 26. Apr, 2024. 16:49 »
Kazu da je najnormalnija stvar sa gumama za SUV. Niko od vulkanizera mi nije znao reci zasto. Slicno sam  iskustvo imao i ja :) nije bas ta cifra.
9
KAROQ 2017 / Balansiranje
« Poslednja poruka Buca poslato 26. Apr, 2024. 14:00 »
Pozdrav,

U pitanju je Karoq 2021 1.0 110hp  a gume Continental eco 215 65 16 iliti fabricke... Da li je neko imao situaciju da mu je bilo porebno preko 50g tegica... Ne verujem da sam takav srecnik da i na jednom prednjem i jednom zadnjem imam takvu situaciju.. Neko je u fazonu sve preko 30 je ravno cuvaj da ne pogines a neko kakve to ima veze stavlja se i 150g na suv je l ima nekp strucan da resi dilemu?
10
OCTAVIA 2004-2013 / Odg: Problem turbina?
« Poslednja poruka Nemampojma poslato 26. Apr, 2024. 13:37 »
Ma nije sigurno. Jedino da je prošlom vlasniku😁
Stranice: 1 2 ... 10

Aktivne teme