Autor Tema: Dilema  (Pročitano 3702 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže MareskaZapočeo temu

Dilema
« poslato: 29. Sep, 2023. 04:34 »
Svaki savet dobro dosao.
Imam ponudu za nova vozila i moram da odlucim brzo. Oktavia 2.0tdi 115ks ambition ili superb 1.5tsi ambition auto ce se koristiti za taxi razlika u ceni je "samo" 4.000e da li taj 1.5tsi stvarno troši kombinovane voznje samo 8l. Oba auta manuelni menjač.
  • Vozi: Passat

Na mreži wkobre

Odg: Dilema
« Odgovor #1 poslato: 29. Sep, 2023. 08:15 »
Najbolji drugar vozi baš tu Oktaviju, isključivo grad i ne mazi ga ni malo. Sada je na 60.000km i 2 godine je star. Kaže 8-8.5l.
Žena vozi Leona 1.4 DSG i za 4km kreni stani vožnje i mučnih 20-30min do posla, nabija i 10l.
Sad za vikend me je vozio CarGo sa tim 2.0 115ks (Audi) i kaže da je presrećan. Izvadio je DPF i ugasio Adblue. Tvrdio je da mu troši 6-6.5l.
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K

Van mreže Filip BG

Odg: Dilema
« Odgovor #2 poslato: 29. Sep, 2023. 09:23 »

Dobar dan,
Ako se auto koristi isključivo kao vozilo za taxi onda se na duže staze dizel isplati.
Ako računate da Superb 1.5 tsi troši 8l onda računajte da Vam Oktavija 2.0 tdi troši 5l.
Na svakih 1000 km to je razlika od 50 evra. Ako godišnje prelazite 40.000 onda na gorivu „zaradite“ godišnje još 2000 evra
Po sprintmonitoru Superbovi 1.4 i 1.5 tsi 110kw mogu da troše do 8l.
 
Sa druge strane, ako se auto koristi i za „uživanje“, ja bih kupio Superb ako je samo 4000 evra skuplji.
  • Vozi: Superb 2.0 TDI 2014

Na mreži wkobre

Odg: Dilema
« Odgovor #3 poslato: 29. Sep, 2023. 11:21 »
Ja sam prevideo šta piše, pročitao na brzinu. Drugar vozi Oktaviju 1.5 TSI manuelni.
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K

Na mreži zzeelljjkkoo

Odg: Dilema
« Odgovor #4 poslato: 29. Sep, 2023. 11:38 »
Dobar dan,
Ako se auto koristi isključivo kao vozilo za taxi onda se na duže staze dizel isplati.
Ako računate da Superb 1.5 tsi troši 8l onda računajte da Vam Oktavija 2.0 tdi troši 5l.
Na svakih 1000 km to je razlika od 50 evra. Ako godišnje prelazite 40.000 onda na gorivu „zaradite“ godišnje još 2000 evra
Po sprintmonitoru Superbovi 1.4 i 1.5 tsi 110kw mogu da troše do 8l.
 
Sa druge strane, ako se auto koristi i za „uživanje“, ja bih kupio Superb ako je samo 4000 evra skuplji.
Ја сам окорела "бензињара", цео живот, и никад нисам имао нити сам размишљао да возим дизелаша, вероватно је то неки анимозитет на онај звук трактора који су имали дизелаши пре 40так година и на ону слику пурњања црног дима иза кола и гушења ако си у колима иза, а на жалост то пурњање и смрад и данас све чешће виђам јер смо "сиротиња" која на данашњим дизелашима поискључује све оне трословне скраћенице и још понешто, па се добије малтене ондашњи дизелаш.
Елем, да ли је неко имао и дизелаша и бензинца и покушао да израчуна цену коришћења аута по километру, да би направио реалну успоредбу?
Јер мислим да фокус само на потрошњу горива не даје праву слику. Негде сам раније писао, али ако изузмемо цену набавке (мада ни то не би требало јер су до скора дизелаши, по мени, били неоправдано скупљи), да ли је неко за дизелаша, поред горива, гледао и рачунао цене делова, одржавања, и све друго што је трошак, па поделио са бројем пређених км.
Мој утисак је да дизелаши или нису уопште јефтинији или су можда и скупљи за експлоатацију, јер дефинитивно су комплекснији и компликованији, што подразумева доста скупље одржавање, поготово ван гарантног рока.
Понављам, фокус само на гориво неће дати праву слику.
  • Vozi: Fabia IV 1.0 MPI 80ks Ambition 2023

Na mreži Baltazar

Odg: Dilema
« Odgovor #5 poslato: 30. Sep, 2023. 12:57 »
Tesko da su u eksploataciji skuplji dizelasi, smeo bih da tvrdim da su jos uvek jeftiniji.
Ako uzmemo Oktaviu ili Superb sa motorima slicne snage, dizel ce da trosi 2-3 litra manje. Neka je samo litar, sto je veoma tesko, na 25 000 potrosice oko 250l x 210 dinar = 52 000 dinara. Ako je razlika 2 l onda je preko 100 000.
Zasto je dizel kompleksniji ili komplikovani od modernih turbo benzinaca sa direktnim ubrizgavanjem?
Mozda u malom autu jeste slicno ali veliki auto ili terenac benzinac trosi poprilicno vise.
  • Vozi: Škoda Rapid 1.2 tsi 2014

Na mreži zzeelljjkkoo

Odg: Dilema
« Odgovor #6 poslato: 30. Sep, 2023. 13:30 »
Могуће да си у праву.
Зато и питам да ли је неко возио обе врсте мотора, са детаљном евиденцијом трошкова, и на крају израчунао колико је коштао пређени километар.
Можда и ја грешим, али пратећи форум чини ми се да се појављује доста људи којима се дешавају проблеми са дизнама или ДПФ или чим год већ на дизелима, а све су то поскупи трошкови.
Понављам, можда грешим, али не сећам се да је неко писао о проблемима са бензинцима, и турбинама, и неким од сличних склопова. Углавном су проблеми везани за потрошњу уља.
Бар мени тако изгледа.
А могуће је и да се много више дизела вози међу форумашима па се стиче утисак да има више проблема.
  • Vozi: Fabia IV 1.0 MPI 80ks Ambition 2023

Van mreže m@c|-|oR

Odg: Dilema
« Odgovor #7 poslato: 30. Sep, 2023. 13:49 »


.... пратећи форум чини ми се да се појављује доста људи којима се дешавају проблеми са дизнама или ДПФ или чим год већ на дизелима, а све су то поскупи трошкови.
Понављам, можда грешим, али не сећам се да је неко писао о проблемима са бензинцима, и турбинама, и неким од сличних склопова. Углавном су проблеми везани за потрошњу уља.

Možda zato što su dizeli prisutniji kod nas?
:)
  • Vozi: Superb III FL, 2.0 TDI 4x4

Na mreži zzeelljjkkoo

Odg: Dilema
« Odgovor #8 poslato: 30. Sep, 2023. 13:55 »
Могуће и то.
Да ли има негде податак колики је однос дизелаша и бензинаца у Србији? МУП сигурно има, да ли зна неко овако?
  • Vozi: Fabia IV 1.0 MPI 80ks Ambition 2023

Na mreži observer

Odg: Dilema
« Odgovor #9 poslato: 02. Okt, 2023. 12:44 »
Ja sam komentarisao relativno često ovde 1.6 TDI (75KS) i 1.2 TSI (86KS), moje malo kućno poređenje - Polo iz 2010 i Golf iz 2017 (oba kupljeni novi, a od 2017 do 2021 voženi uporedo).

Polo, plaćen cca 16.000 eur, prešao 125k (posle toga prodat), od vanrednih kvarova EGR na oko 88.000 km = 700 eur
Ukupan prosek potrošnje 0-125k km = 4,85

Golf, plaćen cca 14.000 eur, prešao (do sada) 64k, od vanrednih kvarova za sada ništa (ni sijalica).
Ukupan prosek potrošnje 0-64k km = 5,3

Performanse skoro identične osim što je Golf mnogo lakši "u nosu", logično, zbog lakšeg motora.

Lično baš volim dizele ali ih nikad nisam imao (do ovog Pola), najviše žalim što nisam imao para za SDI dok je bio aktuelan (prodavao se do 2003).
Sad su postali tehnologijom nakrcano smeće koje je neisplativo za običnog korisnika.

Što se tiče 1.2 TSI, ako nešto i pođe po zlu, mogu maltene da zamenim ceo motor (polovan) po ceni jedne dizne za 1.6 TDI (nove).
« Poslednja izmena: 02. Okt, 2023. 12:50 observer »
  • Vozi: VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Na mreži zzeelljjkkoo

Odg: Dilema
« Odgovor #10 poslato: 02. Okt, 2023. 12:51 »
Ако сам добро израчунао, за ова два аутомобила трошкови експлоатације скоро дођу "егал", можда је чак бензинац и мало повољнији због оног квара на Полу и скупљег дизела?
Какав је однос цена редовних сервиса?
  • Vozi: Fabia IV 1.0 MPI 80ks Ambition 2023

Van mreže sloba147

Odg: Dilema
« Odgovor #11 poslato: 02. Okt, 2023. 13:04 »
Могуће и то.
Да ли има негде податак колики је однос дизелаша и бензинаца у Србији? МУП сигурно има, да ли зна неко овако?

Dovoljno je ukucati na polovnim automobilima u pretragu npr. skoda octavia i filtrirati benzin/dizel i moze da se stekne prilicno dobra slika odnosa izmedju benzinaca i dizelasa. Trenutno na oglasima ima 1029 octavia dizel (svih godista i kubikaza) i 147 benzinki.
Uostalom, "ogranicavanje" cene goriva Vlade Srbije dovoljno govori da ima mnogo vise dizelasa.
  • Vozi: octavia a7

Na mreži zzeelljjkkoo

Odg: Dilema
« Odgovor #12 poslato: 02. Okt, 2023. 13:18 »
Можемо развијати теорије и филозофије, можда тај податак са огласа говори и нешто друго, да људи хоће да се реше дизелаша јер и нису баш толико повољнији у експлоатацији (непотврђено, па схватите као шалу).  :)

Егзактан податак за 2022. годину је да је у Србији у тој години продато 22.785 нових аутомобила (бензин - 59%, дизел - 20%, хибриди - 17% (код хибрида има и једних и других, мада мислим да и овде преовладава бензин)).
Као и претходних година Шкода је најпродаванија, па следе: Toyota, Fiat, Hyundai, Dacia и Kia.

Код половних дизели су купованији али нисам успео наћи податак о процентима.
  • Vozi: Fabia IV 1.0 MPI 80ks Ambition 2023

Na mreži observer

Odg: Dilema
« Odgovor #13 poslato: 02. Okt, 2023. 14:34 »
Ако сам добро израчунао, за ова два аутомобила трошкови експлоатације скоро дођу "егал", можда је чак бензинац и мало повољнији због оног квара на Полу и скупљег дизела?
Какав је однос цена редовних сервиса?

Ako eliminišemo inflaciju, servis za benzinca je cca 120 eur a za dizela je bio uvek oko 200.
Interval je isti (ja sam išao fiksno na 15.000 km)

Ja sam sebi računicu lako našao: u vreme kada sam kupovao Golfa, cene potencijalnih vanrednih a po kilometraži bliskih kvarova na dizelašu su bile ovakve:
- DPF = 2000 eur
- 4 dizne = 4 x 600 eur
- remont turbine = 1500 eur

Turbinu mogu a i ne moram da računam jer je imaju oba motora.
Opet je puno, naročito kada dodam i 700 eur za EGR koji je već plaćen.
« Poslednja izmena: 02. Okt, 2023. 14:39 observer »
  • Vozi: VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Na mreži zzeelljjkkoo

Odg: Dilema
« Odgovor #14 poslato: 02. Okt, 2023. 14:54 »
Значи у овом случају превага је на страни бензина.
Не сећам се да сам на форуму прочитао да је неко имао проблем са дизнама или турбином на бензинцу.

Сада би било занимљиво видети упоредно искуство неког форумаша који је возио неког јачег дизела и јачег бензинца.
  • Vozi: Fabia IV 1.0 MPI 80ks Ambition 2023



Pretraga foruma [Google]