ŠKODA Octavia > OCTAVIA 2004-2013

Problem turbina?

(1/25) > >>

stg44:
Evo već skoro pola godine se vuče problem, niko da riješi od majstora, da bi prije par dana dobio savjet da promjenim turbinu (repariram).

U osnovi je šištanje-grebanje ili kako već opisati zvuk koji se javlja u slijedećim situacijama:
- naglom oduzimanju gasa u trenutku kada auto ubrzava (najčešće recimo u 3.brzini kada se ide uz uspon i mora se u krivinama dodavati i oduzimati nešto naglije)
- naglo dodavanje gasa (kada se auto kao "cima")
- prebacivanju brzine u veći stepen kada se malo više ubrza pa pritisne pedala kvačila

Zvuk je nemoguće pravilno opisati, iz kabine se čuje kao "hhhhhh" ili "ffff".

Kada je auto u leru ništa se ne čuje, bez obzira koliko se dodavao ili oduzimao gas.
Ako se ide polagano sa ubrzavanjem ili usporavanjem skoro nikad se ne javi.

Auto nije izgubilo na snazi, bez problema pretiče, ubrzava, brzo razvije brzinu i do 150kmh, preko ne vozim. Nisam primjetio povećanu potrošnju ulja, mjenjano nedavno na 10.500km, mislim da nije falilo nimalo, takodjer potrošnja goriva ista.


Pitanje svih pitanja: da li ovako bez pogovora odnijeti turbinu na reparaciju ili sugerisati majstorima još neku dijagnostiku (majstori su se sveli većinom na to da im dodjes i kažeš šta je kvar a oni zamjene) da ne lupaju glavom. Ili sugerišu da zamjeniš sve što im padne na pamet, pa jedno će sigurno biti :)

Marko Curcic:
Ako ce ti nesto pomoci, reci cu ti moje iskustvo sa riknjavanjem turbine uz slicne simptome. Auto nije hteo da vuce preko 3500 o/m, uz povremeno sistanje turbine koje ja nisam umeo da cujem, ali ljudi kod kojih sam bio jesu. Otišao sam sa planski da odradim chip i pri prvom merenju snage pre chipa turbina je zadnji put zasistala i tada je pukla osovinica u izlaznom kolu, ostetila pritom i kućište. Dim je napunio radionicu stravično. Ako se osteti kuciste tu popravke istog nema vec i ono mora da se menja.
Ne prizivam nista lose, ali ako ti se tako nesto desi, ne smeš da nastavis voznju, odmah ga gasis. Meni je za samo oko minut rada 3L ulja izbacio, sto u auspuh sto drugde..
Uglavnom ako imaš pouzdanog majstora odvezi da pogleda da je 100% turbina. Bolje da je odradis nego da te ostavi negde.
Mozda sam malo otisao i u off ali zeleci da pomognem i prenesem svoje iskustvo


Послато са SM-J710F  

stg44:
hvala za info, nije taj zvuk sistanja, kad sam kupovao ovo auto imao sam priliku da testiram dvije octavije gdje su turbine stravisno sistale i zavijale, tj fijukale.
ono sto me buni da auto zaista odlicno vuce, uz uspon 9% ide preko 90kmh bez po muke u 4.brzini, kada pretičem i stisnem gas ode sa 80 na 120 za par sec. ali opet ne mogu samo reci nije nista i vozi dalje :)

m@c|-|oR:
Sad ste i mene zabrinuli
:(
Moja Oktavija (2.0 TDI PD) pri ubrzanju hoće ponekad da zazviždi pri uključenju turbine. Zvižduk je lagan i diskretan i prestaje nakon recimo 2.500 obrtaja.

Drug koji mi je asistirao pri kupovini auta mi je rekao da se ne čuje nijedan sumnjivi zvuk turbine.

Kako se proverava stanje turbine? Koji su glavni simptomi?

Auto vuče, kako kaže kolega, kao nevreme. Ponaša se odlično. Ne dimi ni crno i sivo. Motor radi jako stabilno i mirno.

nidza:
Da li je turbina uopšte? Možda je neki remen ili španer? Čudim se da se u leru ne čuje, turbina kada ima anomaliju u zvuku, to bi se moralo čuti i u leru kad turiraš.

Ako ti je za utehu, ja sam Alfu kupio pre nekoliko godina, turbina je zviždala ko luda. U međuvremenu je auto podignut na preko 190KS, išao fantastično, prodat krajem prošle godine takav kakav je, i evo čovek se i dalje vozi ko car. Zviždi i dalje.

Na službenoj Astri koju sam dobili od matične firme na oko 70 hiljada, zviždala je turbina još grđe nego na Alfi. Sada je na Astri 370 hiljada km, i zviždi i dalje, potpuno isto.

Eto, ja ti želim da ti to tvoje zviždi i šušti barem koliko na Astri.

Prijateljski savet, ne menjaj napamet ništa. Mora da se nedvosmisleno utvrdi gde je problem, a pre svega, DA LI JE problem.

 :)

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju