Autor Tema: DIY Automatska dnevna svetla octavia mk2  (Pročitano 1906 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže DonKihotZapočeo temu

DIY Automatska dnevna svetla octavia mk2
« poslato: 23. Sep, 2019. 14:35 »
Kao što sam u garaži pisao, uradio sam na mom autu instalaciju za automatska dnevna svetla preko Prokinog relemata.

Moja Oktavija A5 ima automatska svetla i ksenone na kratkim svetlima. Osnovna ideja je bila da maksimalno prištedim ksenone
iz očiglenog razloga uštede na pu pu pu daleko bilo eventualnoj zameni balasta ili sijalica.

Opciju softverske aktivacije maglenki umesto dnevnih svetala sam odbacio nakon nekih razmišljanja. Najviše mi je smetala
činjenica da se gase dnevna svetla kad se aktivira ručna kočnica recimo...

Odluka je pala na relemat, i opciju da aktivira duga svetla.
http://proko.rs/tv/car_dimmer.php#1
Na linku ima opis uređaja, i video primer. Uskoro ću napraviti snimak i kako to izleda kod mene.

Nakon povezivanja, dobio sam sledeće:
Prekidač za farove mi je uvek na automatskom režimu. Kad startujem auto, ako je dovoljno svetlosti, ‚‚kratka‚‚ svetla se ne aktiviraju.
Tada relamat pali duga svetla na 40% inteziteta par sekundi nakon startovanja auta (kad se napon stabilizuje).
Ako se koristi ablender, intezitet farova se pojačava sa 40% na 100%.
Čim se upale kratka svetla, duga se automatski gase. Kad se upale duga svetla, u obe varijante, ona rade na 100%.
Okidač za gašenje dnevnih svetala je signal sa pozicije. To omogućava da se pozicija i dalje koristi kao parking svetlo.

Meni je najviše posla trebalo dok sam rastavio sve ispod volana, kutiju osigurača i akumulator sa plastikama kako bih
našao trasu za provlačenje kablova od farova do table sa osiguračima u kabini. Takođe, nisam imao šemu konektora fara,
pa sam morao da ispitam ožičenje oba fara.

Na sam relemat se dovodi stalno napajanje +12V preko osigurača koje se koristi za rad dnevnih svetala, napajanje +12V
preko brave (pobuda za aktivaciju dnevnih svetala), masa naravno, i signal +12V ili masa koje će biti pobuda za
deaktivaciju dnevnih svetala (tj, kao što sam gore napisao, kod mene se gase dnevna kad rade kratka).
Meni su farovi razdvojeni pa sam doveo na relamat dve posebne p/f žice sa konektora koje su +12V za duga svetla i
+12V sa pozicije levog fara, tj ukupno 3 žice.

Kad sam razvalio šta je trebalo, uočio sam poziciju za provlačenje kablova. Potrebno je skinuti akumulator i plastike oko njega.


Ista pozicija, samo zumBirano.


Sa unutrašnje strane je potrebno skinuti plastiku ispod volana i rasklopiti tablu sa osiguračima (osloboditi je i skinuti poklopac
sa zadnje strane).


Opet isto, samo izbliza.


Kad se navuče spiralni bulžir, to izgleda ovako.




Kao što se na slikama i može videti, ovde su provučene 3 p/f žice u spiralnom bulžiru, na mestu gde već prolazi GRO kablova.
Gumena prirubnica kroz koju prolaze kablovi ima na sebi 3 ‚‚sisice‚‚ od kojih sam ja jednu fiknuo i iskoristio. Zaptivenost mi
se čini odlična, jer je rupa manja, a na mestu prolaska je korišćen termoskupljajući bulžir. Guma je lepo stisla kablove.
Ceo relemat je ožičen sa p/f 0,75mm2 Zaječarcom, pa sam iste koristio i dalje. Sve ide do levog fara, uredno vezonkama
prikopčano za postojeću instalaciju, odakle se odvaja 1 žica za desni far. Nju sam provukao pored sajle od haube. Sve je
spakovano da se bukvalno ne primećuje i izgleda kao la fabrika (fabrika ne koristi spiralni bulžir, al dobro sad...).  :)

Stižemo do farova, koji su kod mene ksenon kratka svetla i automatska nivelacija farova (ako je to i bitno). Šemu konektora
i unutar fara sam snimio, i naknadno ću je ubaciti jer ono što sam ja škrabao samo ja razumem.  =)) Nekome će trebati.

Fabričku instalaciju nisam hteo da sečem, pa sam skinuo izolaciju na nekih 20mm, upleo moju žicu, i naravno zalemio.
Ne moram pisati da sam sve izolovao trakom, pričvrstio vezonkama, itd...



Nakon lemljenja


Izabrao sam da radim baš na samom konekoru jer mi je najprilaznije za rad, sutra lako mogu da sve razlemim i batalim...

Prelazimo na unutrašnju stranu.  :bravo:

Kad se skine poklopac kutije sa osiguračima dobije se ovo:


U suštini, svi crveni dovodi su konstantnih +12V, ostali su aktivirani preko brave, tj kontakta. Kako sam hteo da mi napajanje
ide sa ove table i da osigurač za dnevna svetla bude u tabli, skinuo sam sa neke stare table osigurača jednu buksnu za osigurač.
Za buksnu sam zalemio p/f žicu i uz malo muke ubacio je sa ostalim na slobodno mesto. Kad je to urađeno, ostaje da se samo
stavi osigurač i eto kulturnog napajanja za relemat, preko table sa osiguračima i zasebnog osigurača.
Evo buksne i zalemljene žice:



Inače, da bi se buksna ubacila, ova roza plasika se oslobodi sa osigurača i klizne u stranu, da bi buksna ušla dublje, u crnu
plastiku koja drži osigurač. Kad buksna uđe ušla je  :)) i vrati se roza plastika. U tom položaju preklapanje onemogućava da
se buksna izvuče.

Za pobudu releja preko brave sam uzeo jedan osigurač od 25A (veći nisam imao) i za jedan kraj zalemio p/f žicu. Ovde nisam
hteo da koristim buksnu, jer se osigurač nikad neće menjati. Nije ni predviđeno da se ovde koristi, meni je poslužio samo kao
most, a svakako može da se izvuče sa sve žicom i prelemi ako baš bude potrebe (a neće biti). Nažalost ovu kreaciju nisam slikao.

Kad se spakuju osigurači, to izgleda ovako:


Na ovoj slici se vidi i 6 rednih ‚‚luster‚‚ klema. 3 žice od farova, napajanje uređaja, pobuda uređaja i masa (koju sam uzeo sa
metalnog nosača koji se takođe vidi na slici - stopica pod šraf sve po pesu) dolaze na kleme. Sa druge strane, ukleman
je relemat. Korišćene su hilzne 0,75mm2 dužine 20mm, pa se u klemama preklapaju i obe idu zajedno pod oba šrafa.
Iznad klema viri relemat (kao kutija šibica je) koji je vezonkama pripet i to je to.
Osigurač u četvrtom redu od 7,5A (dugi, braon) je konstantnih +12V i napaja dnevna svetla.
Osigurač od 25A, poslednji u trećem redu (dugi, beli) je pobuda za aktiviranje dnevnih svetala po stabilizaciji napona.

Eto, ostaje da priložim video demonstraciju, i napraviću kao što rekoh šemu konektora, kao i vezu relemata (iako je ona očiglena).

Od alata i materijala, treba strpljenje, žica, termoskupljajući bulžir, spiralni bulžir, izolir traka, lemilica, toreksi, ključ 10, skalpel,
neki ravni srafciger, redne kleme, hilzne i jedna stopica, buksna za osigurač, i sam relemat. To je naravno, za ovaj način na
koji sam ja radio.

Eto toliko...(samo  =)))

 beer1
  • Vozi: Škoda Octavia III 1.8 TSI

Van mreže Marjanke

Odg: DIY Automatska dnevna svetla octavia mk2
« Odgovor #1 poslato: 23. Sep, 2019. 17:45 »
Jesi bas hteo duga da budi dy ili?

Послато са SM-J415FN  


Van mreže DonKihotZapočeo temu

Odg: DIY Automatska dnevna svetla octavia mk2
« Odgovor #2 poslato: 23. Sep, 2019. 17:48 »
Jesam. Za ovaj far mislim da je najbolja varijanta.

Poslato sa EML-L29  

  • Vozi: Škoda Octavia III 1.8 TSI

Na mreži AcoSk

Odg: DIY Automatska dnevna svetla octavia mk2
« Odgovor #3 poslato: 23. Sep, 2019. 19:30 »
Mogu da se ukodiraju maglenke kao dnevna, a da se ne gase kada je aktivirana rucna.

Svaka cast na tolikom trudu oko toga.

Van mreže Marjanke

Odg: DIY Automatska dnevna svetla octavia mk2
« Odgovor #4 poslato: 23. Sep, 2019. 20:00 »
Aco, kako moze, placam i sutra dolazim kod tebe.

Послато са SM-J415FN  


Van mreže DonKihotZapočeo temu

Odg: DIY Automatska dnevna svetla octavia mk2
« Odgovor #5 poslato: 23. Sep, 2019. 20:08 »
Uzivam da radim ovakve stvari. :-) Samo sado mazo :-D

Poslato sa EML-L29  

  • Vozi: Škoda Octavia III 1.8 TSI

Na mreži AcoSk

Odg: DIY Automatska dnevna svetla octavia mk2
« Odgovor #6 poslato: 23. Sep, 2019. 21:05 »
Aco, kako moze, placam i sutra dolazim kod tebe.

A joj bilo davno, ne znam napamet, morao bih da pogledam. Kada bismo dozvali @Filip mozda bi on znao. Od njega sam saznao i da moze preko maglenki uopste (on je tada kodirao da se gase sa podignutom rucnom).

Van mreže milosgranice

Odg: DIY Automatska dnevna svetla octavia mk2
« Odgovor #7 poslato: 24. Sep, 2019. 12:12 »
Svaka cast na trudu i poslu, dosta pipavo i nezgodno za rad
  • Vozi: fabia 1.9sdi

Van mreže DonKihotZapočeo temu

Odg: DIY Automatska dnevna svetla octavia mk2
« Odgovor #8 poslato: 24. Sep, 2019. 14:31 »
Evo ožičenja fara:
 (unutar fara posle konektora je sve isto, samo se donekle razlikuju boje žica koje dolaze)
  • Vozi: Škoda Octavia III 1.8 TSI



Pretraga foruma [Google]