Autor Tema: Informacija za superb  (Pročitano 3483 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže tasaZapočeo temu

Informacija za superb
« poslato: 17. Apr, 2014. 19:48 »
Kolege,
ajde neka mi neko kaze nesto malo o superb-u, planiram da kupim, u planu je 1.9tdi.

E sad, koje su slabe tacke na superb-u, na sta obratiti paznju itd., i kako se krecu cene odrzavanja. 

Poz..
  • Vozi: fabia sedan 1.9sdi, 2002, passat b6 2.0tdi 2008 Sportline

Van mreže Turbo

Odg: Informacija za superb
« Odgovor #1 poslato: 17. Apr, 2014. 20:15 »
Nisam siguran da li Superb ima multilink napred, ali mislim da ima kao i braća p platformmi Passat B5 i Audi A4 B5. Ako ima, ono je skupo, to se raspitaj.


Što se ostatka održavanja tiče, ne vidim zašto bi bilo skuplje nego za bilo koji drugi 1.9TDI, dobro poznat i pouzdan motor, delova svuda svakakvih nivoa kvaliteta, majstora takođe.

Van mreže tasaZapočeo temu

Odg: Informacija za superb
« Odgovor #2 poslato: 17. Apr, 2014. 20:45 »
Silna ramena i kugle, aj taman raspitacu se, ako neko u medjuvremenu to vec ne zna i napise :)
  • Vozi: fabia sedan 1.9sdi, 2002, passat b6 2.0tdi 2008 Sportline

Van mreže Marko1989

Odg: Informacija za superb
« Odgovor #3 poslato: 17. Apr, 2014. 22:05 »
Drugar je vozio superbu sa tim motorom od 131 ks i bio je zadovoljan  svime sem opremom :-) ali to je vec stvar izbora :-P
Za moj ukus oje od 105 i 116 ks su slabs  za tu karoseriju... pozz

Van mreže SuperB

Odg: Informacija za superb
« Odgovor #4 poslato: 18. Apr, 2014. 14:03 »
Ja vozim Superb 1.8T od 2008 godine. Kod kupovine ovog modela obrati pažnju na miris/smrad vlage unutar vozila. Ovi modeli imau problem oko ulaska vode u kabinski deo,  u pod vozila kod instalacije pa može doći do korodiranja instalacije za kabinski deo vozila, voda prodire kod kućišta polen filtera, na mestu gde se to kućište spaja sa karoserijom jer se vremenom "uništi" zaptivni deo na kućištu filtera, ja sam kod menjanja strane volana kupio novo kućište filtera pa nemam tih problema, ali pratim stanje jer može mnogo toga da ti uništi oko instalacije. Ja nisam imao problem, ali vidim da neki članovi drugih foruma imaju kod  koridiranja zadnjih vrata u predelu osvetljenja registarske tablice/ručke za otvaranje zadnjih vrata vozila. Gledaj opremu vozila, u comfort opremi koju ja imam dobijaš kožni volan,ručicu menjača i ručne kočnice, retrovizor sa senzorom za svetlo, senzore za kišu,komande na volanu.... naravno i ovo što su naveli i ostali članovi, a to ne možeš ti da utvrdiš bez kanala i alata pa je najbolje pre kupovine da majstor pogleda trap vozila i sve ostalo + dijagnostika. Ako radiš veliki servis sa originalnim delovima ( što sam ja radio) računaj na min 550e, ako radiš sa delovima drugih proizvođača oko 300e. Mali servis nije problem. Imaš senzore za istrošenost prednjih pločica pa te bord kompjuter upozorava da treba da menjaš pločice kao i za kvar sijalica. Potrebni su ti bar zadnji parking senzori,ako vozilo nema i prednje, meni mnogo pomažu jer je automobil dugačak 4.80m . U svakom slučaju sve zavisi od broja pređenih km, od održavanja tog vozila, ako kupiš od neke picajzle imaćeš sreće :) Tu smo da ti pomognemo sa savetima da kupiš sebi što bolji  primerak  ;)

Evo primer dela koji korodira




A tu korodira instalacija zbog ulaska vode u kabinu

« Poslednja izmena: 18. Apr, 2014. 14:10 SuperB »

Na mreži Filip

Odg: Informacija za superb
« Odgovor #5 poslato: 18. Apr, 2014. 14:09 »
Nisam siguran da li Superb ima multilink napred, ali mislim da ima kao i braća p platformmi Passat B5 i Audi A4 B5. Ako ima, ono je skupo, to se raspitaj.

Ma ima sigurno multi-link napred.  ::)
  • Vozi: Škoda Octavia 1.8 TSI Elegance + Eibach & RS 18" + Revochip

Van mreže bugarin

Odg: Informacija za superb
« Odgovor #6 poslato: 18. Apr, 2014. 15:04 »
aj filipe, oprosti coveku na lapsusu.
turbo je mislio na ovo sto se nalazi na slici:

komplet prednjeg vesanja.


poznajem vise ljudi koji voze pasate sa ovim sistemom i nije tako veliki broj njih koji su imali problema sa ramenima i kuglama. naravno, obavezna detaljna kontrola vesanja kada budes birao auto.

za sve ostalo, najmerodavniji je klega superB, jer jedini medju nama poseduje vozilo za koje se interesujes.
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD

Van mreže tasaZapočeo temu

Odg: Informacija za superb
« Odgovor #7 poslato: 18. Apr, 2014. 17:57 »
Odlicno kolege,
sada znam na sta da obratim paznju, mada ce svakako ici na kanal da se prekontrolise trap.
Komplet pr.vesanja koliko staje, onako cirka.
  • Vozi: fabia sedan 1.9sdi, 2002, passat b6 2.0tdi 2008 Sportline

Van mreže SuperB

Odg: Informacija za superb
« Odgovor #8 poslato: 18. Apr, 2014. 21:06 »
Na svu sreću još mi ti delovi ne trebaju pa ne znam tačno kako se kreću cene originala, ali sam čitao po forumima da se komplet kreće od 200-500e, naravno u zavisnosti od proizvođača i kao što kažu koliko para toliko i muzike  ;)

Van mreže Turbo

Odg: Informacija za superb
« Odgovor #9 poslato: 19. Apr, 2014. 13:38 »
Ma ima sigurno multi-link napred.  ::)


Passat B5 i B5.5 imaju multilink napred, zato pretpostavljam da i Superb ima.

Na mreži Filip

Odg: Informacija za superb
« Odgovor #10 poslato: 19. Apr, 2014. 15:14 »
Mešaš osnovne pojmove, dakle ipak nije lapsus što reče kolega bugarin.

Ne, ni Passat B5 ni B5.5 ni Superb nemaju multi-link napred, neće ga imati ni Passat B9.

Multi-link je tip ZADNJEG vešanja.

Svi oni napred imaju MacPherson.

http://en.wikipedia.org/wiki/MacPherson_strut

http://en.wikipedia.org/wiki/Multi-link_suspension
  • Vozi: Škoda Octavia 1.8 TSI Elegance + Eibach & RS 18" + Revochip

Van mreže Turbo

Odg: Informacija za superb
« Odgovor #11 poslato: 19. Apr, 2014. 15:31 »
Polako Filipe, nemoj da peniš ;)

Dakle:
http://pmmonline.co.uk/technical/multi-link-suspension-systems-purpose-and-function
Citat
What does a multi-link suspension consist of?

A typical example of a multi-link suspension is found on the front axle of the VW Passat B5. The basic elements in this system are two pairs of upper control arms (front and rear), two pairs of lower control arms, stub axle, stabiliser, connecting rods, shock absorbers and springs. All control arms are made of light alloys and integrated ball joints.


Citat
The car featured fully independent four-link front suspension

Treći pasus: http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Passat_(B5)

i još:

http://www.myturbodiesel.com/wiki/control-arm-replacement-and-steering-knuckle-removal-b5-passat-and-audi/

Da dodam:

Citat
A multi-link suspension is a type of vehicle suspension design typically used in independent suspensions, using three or more lateral arms, and one or more longitudinal arms.

http://en.wikipedia.org/wiki/Multi-link_suspension

Malo slike:


« Poslednja izmena: 19. Apr, 2014. 15:36 Turbo »

Na mreži Filip

Odg: Informacija za superb
« Odgovor #12 poslato: 19. Apr, 2014. 16:42 »
Odustajem.   ???

Samo još fali i šema iz Etke...   :o

Zna se šta je prednje, a šta zadnje vešanje kada se kaže McPherson ili multi-link, i na šta se misli.   ::)

Nisam video neku brošuru iz VW-a s osnovnim podacima o vozilu da piše i napred i nazad multi-link. Evo Škodinih:

Superb:



Octavia:



Dakle svuda McPh napred, a pozadi multi-link može da bude, ali ne mora. Nigde ne videh i napred i nazad ista multi-link osovina.
  • Vozi: Škoda Octavia 1.8 TSI Elegance + Eibach & RS 18" + Revochip

Van mreže Turbo

Odg: Informacija za superb
« Odgovor #13 poslato: 19. Apr, 2014. 16:59 »
Za Oktaviju znam, ako pogledaš šeme, vidi se razlika MacPhersona i miltilinka. Ovo je Superb Mk.2 ako se ne varam što si okačio?

Koliko znam on je na osnovi Passata B6?

B5.5(i B5) zaista ima specifično rešeno prednje vešanje.

Van mreže SuperB

Odg: Informacija za superb
« Odgovor #14 poslato: 19. Apr, 2014. 16:59 »
Čovek je rekao da će pre kupovine  da odveze automobil kod majstora pa će majstor da se uveri u ispravnost/neispravnost prednjice tako da opušteno sa tim multi linkovima  8) ;)



Pretraga foruma [Google]