Autor Tema: Čišćenje rashladnog sistema  (Pročitano 5357 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže AB886Započeo temu

Čišćenje rashladnog sistema
« poslato: 18. Nov, 2020. 14:10 »
Nakon sto sam vozilo odvezao u ovlasteni servis i nakon urađenog malog servisa, kazali su mi da su primjetili da je sistem za hlađenje/grijanje zaprljan i da je potrebno čišćenje sistema. Nakon malog rasptivinja kazali su mi da taj proces traje između 3h i 12h u ovisnosti koliko je sistem zaprljan. Također su mi prenjeli da ovo može uzrokovat da grijanje stane odnosno da dođe do pregrijavaja motora.

Sve to i nebi bilo toliko katastrofalno da za taj proces hoće da naplate 350€ (od toga su materijal /tečnost za ispiranje+antifriz/ je 180€,a usluga ispiritanje ostatak).

Molim vas vaš savjet šta, kako i najbolje učiniti u ovoj situaciji.

Vozilo je Škoda Octavia 1.6 Dizel

  • Vozi: Škoda Octavia 1,6

Van mreže pajapop

Odg: Čišćenje rashladnog sistema
« Odgovor #1 poslato: 18. Nov, 2020. 15:19 »
Također su mi prenjeli da ovo može uzrokovat da grijanje stane odnosno da dođe do pregrijavaja motora.



 Pazi, ovo sto su ti rekli je sigurno tacno,,,E sad...iskreno, u sadasnje vreme, prosto mi je tesko da zamislim situaciju u kojoj se sistem moze toliko zapustiti i zapostaviti da dodje do takvog stanja. Medjutim, verovatno ni oni to nisu ustanovili tek tako napamet...Verovatno su po boji i ostacima necistoca u staroj tecnosti videli da nije kako treba. Pa... ti imas dve varijante...da odmah bez filozofiranja odes do  njih i iskesiras sumu za odradjeni posao...ili, da sacekas prve znake pregrevanja motora ili slabijeg grejanja..pa da tek onda iskesiras ... :'(
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Na mreži dixon

Odg: Čišćenje rashladnog sistema
« Odgovor #2 poslato: 18. Nov, 2020. 16:17 »
Или да то ипак погледа неко ван овлашћеног сервиса, каже своје мишљење и цену ако би радио. Па онда ставиш на папир и видиш. Генерално, по овлашћеним слабо има мајстора, махом су све сервисери...

Van mreže DonKihot

Odg: Čišćenje rashladnog sistema
« Odgovor #3 poslato: 18. Nov, 2020. 16:41 »
Koliko je star auto? Da se zapusi, to moze sigurno.. Znam dosta ljudi koji su jako nemarni, koriste obicnu vodu umesto destilovane, cak im auto prosipa vodu pa je leti cista cesmusa a zimi mesavina, pa ne dodje do zapusenja(dobro, nije da prelaze ozbiljne kilometraze). A ispiranje nije nikakva nauka, to moze relativno lako da se izvede cak u kucnoj varijanti. Kod mene na poslu za ispiranje vecih hladnjaka i sistema ne uzimaju toliko, a firma koja to radi klempa dobro.
  • Vozi: Škoda Octavia III 1.8 TSI

Na mreži AcoSk

Odg: Čišćenje rashladnog sistema
« Odgovor #4 poslato: 18. Nov, 2020. 17:06 »
@AB886, od cega zaprljan? Od ulja, od cega? Nisu ti rekli nista?
Ne znam od cega bi se zaprljao sistem, osim mozda od ulja ako je probio dihtung glave...
Znaci prvo mora da se ustanovi od cega je sistem zaprljan.

Svakako ta suma od 350e i vise nego nerealna.
Oteraj ti auto kod nekog pismenog majstora da pogleda.

Na mreži dixon

Odg: Čišćenje rashladnog sistema
« Odgovor #5 poslato: 18. Nov, 2020. 18:26 »
@AcoSk буквално превише нереална цена. За 350 може да се уради равнање са дихтунгом главе и то да се упегла перфектно код некога искусног, а не да се испере систем хлађења мотора...

Van mreže milosgranice

Odg: Čišćenje rashladnog sistema
« Odgovor #6 poslato: 18. Nov, 2020. 18:57 »
Imaš tečnosti za ispiranje sistema po prodavnicama, druga stvar da imaš problem u najavi to bi osetio po grejanju kabine, prvo će tu da začepi a i po hlađenju samog motora. Kupi tu jednu tečnost i oteraj kod nekog drugog ovo liči na AKO PROĐE PROĐE.
  • Vozi: fabia 1.9sdi

Van mreže pajapop

Odg: Čišćenje rashladnog sistema
« Odgovor #7 poslato: 18. Nov, 2020. 23:25 »

 Pa i meni na to tako lici...Mozda je 35 evra, a oni rekose 350...pa APP... :)) S druge strane, malo je nerealno...350 evra..Pa koliko bi kod njih kostale ruke majstora za generalnu?...Onda pomislim, uopste nemam predstavu o tome koliko kostaju sredstva za ispiranje...Malo guglam...ma tu je oko 1000 din i manje...Sta oni tu mogu toliko da urade i sta toliko mogu da "turaju" da bi toliko naplatilil???....Bolje se drzati nekih babskih lekova...rastvor limunske kiseline...koka kola... =))...Ma, kupiti neko obicno sredstvo za ispiranje i otici kod obcnog majstora da to odradi.... C:-)
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže AB886Započeo temu

Odg: Čišćenje rashladnog sistema
« Odgovor #8 poslato: 19. Nov, 2020. 07:26 »
@AB886, od cega zaprljan? Od ulja, od cega? Nisu ti rekli nista?
Ne znam od cega bi se zaprljao sistem, osim mozda od ulja ako je probio dihtung glave...
Znaci prvo mora da se ustanovi od cega je sistem zaprljan.

Svakako ta suma od 350e i vise nego nerealna.
Oteraj ti auto kod nekog pismenog majstora da pogleda.

Pozdrav momci,

Vozilo je 2014.godište. A meni su prenjeli da postoji određenja fabrička greška koja je došla na ovoj Škodi i Golfu7 da je radijator toplote bio lošeg kvaliteta i da su opiljci od njega došli.

Ja jesam bio u ovlaštenom servisu i ovo je njihova cijena. Radi se o tome da oni imaju "upustvo" od strane Škode kako se ovo ispira. Proces ispiranja se radi u dvije faze sa dvije vrste hemijskih tečnosti. I zbog te tečnosti je ovako skupo. Proces ispiriranja traje 8h (prema njihovom upustvu).

  • Vozi: Škoda Octavia 1,6

Van mreže pajapop

Odg: Čišćenje rashladnog sistema
« Odgovor #9 poslato: 19. Nov, 2020. 10:14 »

Vozilo je 2014.godište. A meni su prenjeli da postoji određenja fabrička greška koja je došla na ovoj Škodi i Golfu7 da je radijator toplote bio lošeg kvaliteta i da su opiljci od njega došli.

Ja apsolutno verujem u ovo sto su ti rekli...Jer inace, problem i jeste u aluminijumskim radijatorima. Problem sa njima, inace, je kod neredovne zamene antifriza, najkasnije do 2 godine, jer kad nestanu aditivna sredstva u njemu i kad se PH vrednst antifriza spusti ispod dozvoljene granice dolazi do elektrolitske korozije hladnjaka...Jos ako je i slabijeg kvaliteta, utoliko je osetljiviji...E sad...samo ispiranje bez resavanja osnovnog problema stvarno nema smisla (bacanje para). Znaci, potrebno je zameniti i hladnjak a i onaj mali u kabini...verovatno su od istog proizvodjaca a samim  tim i kvalliteta (sumljivog)...Znaci, zamena celokupnog sistema...Sto se tice ispipranja...pa dobro, koriste se dvokomponentna sredstva...treba vremena da odstoje u sistemu da bi iizvrsila "nagrizanja", ali to po meni ima najvise smisla u skidanju kamenca i uljnih plakova i produkata raspadanja starog antifriza. Nisam siguran da je  bas takva metoda potrebna kod ispiranja cestica metala...Mislim da je skupa a nepotrebna. Sta bih ja uradio na tvom mestu?...Prvo, ne bih zurio, malo bi ga tako vozio i posmatrao boju rashladne tecnosti i pratio znake pregrevanja ili slabijeg grejanja u kabibni...Ako primetis promenu boje u ekspanzionoj tecnosti, da postaje zatamljena, braonkasta...rdjava..onda je stvarno potrebno onakvo ispiranje....Ako je to u redu, onda bih u nejskorije vreme, kad je zgodno, nabavio nove hladnjake (kavi su dasu, al su novi), zamenio i pri tome ponovo isprao sistem nekim jeftinijim sredstvom....U svakom slucaju tebi zamena hladnjaka "ne gine"...Ti to moras uraditi. A takodje, i sve druge kolege koje voze takav auto, to godiste...seriju...nek pregledaju svoje sisteme jer su i oni u istom problemu...
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže Filip BG

Odg: Čišćenje rashladnog sistema
« Odgovor #10 poslato: 19. Nov, 2020. 10:38 »
A meni su prenjeli da postoji određenja fabrička greška koja je došla na ovoj Škodi i Golfu7 da je radijator toplote bio lošeg kvaliteta i da su opiljci od njega došli.

Čak i u kvazi državama su ovlašćeni servisi (u dogovoru sa proizvođačem) priznavali deo troškova za otklanjanje nedostataka koji su priznati kao fabrička greška.
Ako je auto kupljen nov u BiH i održavan u ovlašćenom servisu tražite im da snose deo troškova (ne ulazim u iznos). Ukoliko odbiju, kažite da ćete napisati email proizvođaču i obavestiti ih da njihov zastupnik ne posluje u skladu sa principima marke.
Na 50-ak kilometara od Tuzle imate još dva ovlašćena servisa. Možete da čujete i njihovo mišljenje, ako Vas put vodi prema Brčkom ili Gračanici.
  • Vozi: Superb 2.0 TDI 2014

Na mreži dixon

Odg: Čišćenje rashladnog sistema
« Odgovor #11 poslato: 19. Nov, 2020. 12:03 »
Које је годиште у питању уопште? Пре fl или fl? Километража? Је л купљен нов или полован? Разумем зашто људи прво иду у овлашћени, ипак нека доза поверења. Али немојте да то буде једина солуција и да им на све верујете. Отиђите код некога ко ради вагене, распитајте се где има доброг мајстора па нек да своју дијагнозу. Нпр. у овоашћеном неће да поправљају добар број делова него само замене. Јер је брже, лакше, једноставније, а за џеп купца их баш брига јер им је радни сат исто плаћен да ли гањали и поправљали квар или заменили. Мени је тек кренуло да одлази дупло квачило на дсг, у овлашћеном кажу мора комплет ремонт што пре, ја пребледео, лупили неку цифру сачувај Боже. Отишао код Славка у Јаково, каже човек вози ово још хиљаде и хиљаде слободно, док не крене да смета у вожњи и онда се мења дупло квачило од 800е, а не ремонт целог. Али лакше је наравно наручити све и шраф по шраф измењати...

Van mreže AB886Započeo temu

Odg: Čišćenje rashladnog sistema
« Odgovor #12 poslato: 19. Nov, 2020. 13:27 »
Ja apsolutno verujem u ovo sto su ti rekli...Jer inace, problem i jeste u aluminijumskim radijatorima. Problem sa njima, inace, je kod neredovne zamene antifriza, najkasnije do 2 godine, jer kad nestanu aditivna sredstva u njemu i kad se PH vrednst antifriza spusti ispod dozvoljene granice dolazi do elektrolitske korozije hladnjaka...Jos ako je i slabijeg kvaliteta, utoliko je osetljiviji...E sad...samo ispiranje bez resavanja osnovnog problema stvarno nema smisla (bacanje para). Znaci, potrebno je zameniti i hladnjak a i onaj mali u kabini...verovatno su od istog proizvodjaca a samim  tim i kvalliteta (sumljivog)...Znaci, zamena celokupnog sistema...Sto se tice ispipranja...pa dobro, koriste se dvokomponentna sredstva...treba vremena da odstoje u sistemu da bi iizvrsila "nagrizanja", ali to po meni ima najvise smisla u skidanju kamenca i uljnih plakova i produkata raspadanja starog antifriza. Nisam siguran da je  bas takva metoda potrebna kod ispiranja cestica metala...Mislim da je skupa a nepotrebna. Sta bih ja uradio na tvom mestu?...Prvo, ne bih zurio, malo bi ga tako vozio i posmatrao boju rashladne tecnosti i pratio znake pregrevanja ili slabijeg grejanja u kabibni...Ako primetis promenu boje u ekspanzionoj tecnosti, da postaje zatamljena, braonkasta...rdjava..onda je stvarno potrebno onakvo ispiranje....Ako je to u redu, onda bih u nejskorije vreme, kad je zgodno, nabavio nove hladnjake (kavi su dasu, al su novi), zamenio i pri tome ponovo isprao sistem nekim jeftinijim sredstvom....U svakom slucaju tebi zamena hladnjaka "ne gine"...Ti to moras uraditi. A takodje, i sve druge kolege koje voze takav auto, to godiste...seriju...nek pregledaju svoje sisteme jer su i oni u istom problemu...

Hvala ti na odgovoru. Radijator je zamijenjen prošle godine ali taj je košto 150€ + zamjena. Medjutim i pretpostavljam da nije urađeno ispriranje sistema onako se to radi.

Oko mene imaju 3 ovlaštena servisa. U jednom od njih su korektni. Rekli su mi su voljni da ispiru sistem nekim drugim sredstvom na način da probaju isprati samo opiljke koje su ostali u sistemu. Ovi druga dva ipak insistiraju da se uradi kompletno ispiranje što je meni i logično jer zele da naplate.





  • Vozi: Škoda Octavia 1,6

Van mreže Flywine

Odg: Čišćenje rashladnog sistema
« Odgovor #13 poslato: 03. Dec, 2023. 09:55 »
Pozdrav svima, vidim da se dugo nije pisalo o ovoj temi, a ja imam problem vec par godina.
Octavi 1.6 2014god.140000 km presla. Sistem za hladjenje je toliko zaprljan da ja ne znam sta vise da radim. Do sada sam vozio 6 puta na ispiranje sistema i menjanje radijatora kabine jer ostajem bez grejanja non stop. Auto je odrzavan u intersremu, pa kod jednog privatnog majstora koji je radio u intersremu i sad na kraju odrzavam u Kisacu u ovlascenom servisu. Ja vise ne znam sta radim jer se sistem opet zaprljao i opet usred zime ostajem bez grejanja. Da li postoji neko trajno resenje, da li se zna uzrok svega toga, sta mi je sledece radim?
  • Vozi: Skoda octavia A7

Na mreži cacak

Odg: Čišćenje rashladnog sistema
« Odgovor #14 poslato: 03. Dec, 2023. 16:55 »
Koji ovlasceni servis u Kisacu...............
  • Vozi: skoda octavia 1,9tdi 77kw eleganc 2011



Pretraga foruma [Google]