To sam probao , pali ventilatore kada se prespoji.
Ako upali ventilator kad prespojis zice sa dermodavaca reklo bi se da je on crk'o.
Ako imas jedan ventilator na hladnjaku onda on ima dualnu funkciju, hlađenje motora i freona u klima sistemu. Takav ventilator napajaju 3 zice, 1 je masa, 2 su + za manju i vecu brzinu hlađenja.
Ako hoces da proveris ispravnost ventilatora raskaci njegov dzek pa direktno sa akumulatora dovedi + i -, tako ces biti siguran da li je ispravan. Ako on radi, onda postoji postupak da skines dzek sa termodavaca na kom je jedna zica stalan minus (ili plus, ne mogu da se setim) koji kad prespojis na jednu od druge dve (SA ISKLJUCENIM KONTAKTOM) treba da radi manja brzina ventilatora, kad prespojis drugu (SA UKLJUCENIM KONTAKTOM tj. kljuc u kontakt bravi na prvoj poziciji) treba da radi veca brzina ventilatora.
Sta mi jos pada na pamet je da ako je zaglavio termostat ventilator se nece paliti jer rashladna tecnost ne cirkulise kroz hladnjak odakle termodavac meri temperaturu i pali ventilator po potrebi. Da to utvrdis najlakse ti je da opipas gornje i donje crevo na hlanjaku, kad motor dostigne radnu temperaturu, ako je razlika u temp velika - termostat je zaglavio.
Znaci neki redosled dijagnostifikovanja problema:
1. Da li je ventilator ispravan
2. Da li je termostat ispravan
3. Ako je pod 2 odgovor DA, da li je termodavac ispravan (testiranje uz pomoc prespajanja zica na njegovom dzeku)
Ako su odgovori na sva 3 pitanja DA onda nek ti je Bog u pomoci
.
Sto se tice klime i toga sto nece da upali ventilator treba da proveris senzor pritiska freona u rashladnom sistemu, jer ako je on falican klima i sve vezano za nju jednako muerto. Tu sta mi jos pada na pamet je da ako imas automatsku klimu i ona zabrljavi hoce da napravi poprilican haos sa hlađem na autu. Pricam iz svog iskustva gde nikakva dijagnostika nije pomogla nego metoda pokusaja i promasaja tj. kad sam zamenio modul klime sve se vratilo u normalu.