Autor Tema: Rasprava o temperaturi rashladne tecnosti  (Pročitano 2402 puta)

0 članova i 3 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže EF22Započeo temu

Rasprava o temperaturi rashladne tecnosti
« poslato: 18. Avg, 2023. 12:08 »
Pozdrav
Imam problema sa Skodom Superb 1.6 tdi dsg 2016g, dizala je temperaturu na jakim uzbrdicama do nekih 95° po kazaljci i obratili smo se ovlastenom servisu koji su rekli da treba ubrzo uraditi veliki servis gdje ce se vodena pumpa zamjeniti koja cesto pravi problem zaglavi se i slicno.. Odradili smo veliki servis i nakon nekog vremena ponovno se pocelo desavati ali jako cesto, skoro na svakoj uzbrdici ako se malo zustrije vozi. Jedan dan se upalila greska motora, a ja imam obdeleven sa kojim sam vidio da je greska cooling pump "c". Auto odvezen u ovlasteni servis i oni su rekli da ta pumpa nema veze sa hladenje motora vec samo sa grijanjem kabine da gura vrucu vodu u kabinu radi grijanja. Ponistili su gresku, ali javlja se svaki dan ne preko check engine lampice nego na dijagnostici. I ja sam otisao napraviti jedan test, skopcao sam dijagnostiku upalio pracanje temperature vode i otisao na jednu uzbrdicu i vozio sam malo dinamicnije. Temperatura se samo pela 100° pa 105° i kada je dosla na 108° onda je tek kazaljka pocela se dizati( jer u svih vw grupacije laze malo kazaljka) i temperatura vode je isla do maximalnih 110° i tu se zaustavlja ,bude nekoliko sekundi i opet se vrati na 105° gdje se i kazaljka vrati na normalu i tako u krug ako je neka veca uzbrdica. Da li ste imali slicnih iskustava ili neki savjet?

Van mreže dosra20

Odg: Rasprava o temperaturi rashladne tecnosti
« Odgovor #1 poslato: 18. Avg, 2023. 12:42 »
Dal je netko kontroliro termostat?
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9SDI 2006

Van mreže DJM

Odg: Rasprava o temperaturi rashladne tecnosti
« Odgovor #2 poslato: 18. Avg, 2023. 14:42 »
@EF22 , evo odma pitanje da li je to bio prvi veliki servis škode odnosno tačnije da li to prva zamijena rashladne tečnosti , pa ako jeste da li si primjetio promijenu boje i mutnoću iste pa da onda idemo na termostat i na električnu pumpu za rashladnu tečnost , usput ima 2 nezavisna termostata i 2 električne pumpe u sistemu , ali prvo ovo oko boje imutnoće
  • Vozi: OCTAVIA IV 2.0 TDI 85KW

Van mreže EF22Započeo temu

Odg: Rasprava o temperaturi rashladne tecnosti
« Odgovor #3 poslato: 18. Avg, 2023. 17:28 »
Sto se tice termostat nije niko jos nista provjeravao ni dirao u vezi njega. Jeste bio je to prvi veliki servis, rashladnu tesnost mogu sada provjeriti jedino u kakvom je stanju.
U servisu su vozali auto i kazu terperatura normalna i nista. Kada su vratili auto ja sam otisao na voznju malo dinamicniju i brzo se digla temperatura na nekoliko sekundi, sve snimio i pokazao im i sada su oni poslali taj video kao na reklamaciju za veliki servis, a isto tako trazi mi video kada se upali check engine lampica sto se desilo samo jednom. Msm glupost sada ja moram cekati lampicu da je uslikam koja ce se sama ugasiti nakon 1h ili 2h..

Van mreže EF22Započeo temu

Odg: Rasprava o temperaturi rashladne tecnosti
« Odgovor #4 poslato: 18. Avg, 2023. 17:29 »
Je li ta pumpa C sluzi samo za grijanje kabini ili kako jer za nju izbaciva gresku a oni nece jos da je mjenjaju jer kazu nema veze sa hladnjem motora

Van mreže Mihailo

Odg: Rasprava o temperaturi rashladne tecnosti
« Odgovor #5 poslato: 18. Avg, 2023. 17:54 »
Jesi li pratio temp. ulja prilikom pregrevanja?
  • Vozi: 2015 Octavia 1.2tsi 105ks

Van mreže hirurg

Odg: Rasprava o temperaturi rashladne tecnosti
« Odgovor #6 poslato: 18. Avg, 2023. 18:19 »
Pozdrav
Imam problema sa Skodom Superb 1.6 tdi dsg 2016g, dizala je temperaturu na jakim uzbrdicama do nekih 95° po kazaljci i obratili smo se ovlastenom servisu koji su rekli da treba ubrzo uraditi veliki servis gdje ce se vodena pumpa zamjeniti koja cesto pravi problem zaglavi se i slicno.. Odradili smo veliki servis i nakon nekog vremena ponovno se pocelo desavati ali jako cesto, skoro na svakoj uzbrdici ako se malo zustrije vozi. Jedan dan se upalila greska motora, a ja imam obdeleven sa kojim sam vidio da je greska cooling pump "c". Auto odvezen u ovlasteni servis i oni su rekli da ta pumpa nema veze sa hladenje motora vec samo sa grijanjem kabine da gura vrucu vodu u kabinu radi grijanja. Ponistili su gresku, ali javlja se svaki dan ne preko check engine lampice nego na dijagnostici. I ja sam otisao napraviti jedan test, skopcao sam dijagnostiku upalio pracanje temperature vode i otisao na jednu uzbrdicu i vozio sam malo dinamicnije. Temperatura se samo pela 100° pa 105° i kada je dosla na 108° onda je tek kazaljka pocela se dizati( jer u svih vw grupacije laze malo kazaljka) i temperatura vode je isla do maximalnih 110° i tu se zaustavlja ,bude nekoliko sekundi i opet se vrati na 105° gdje se i kazaljka vrati na normalu i tako u krug ako je neka veca uzbrdica. Da li ste imali slicnih iskustava ili neki savjet?
Kod svih auta kazaljka kad stoji naprimjer na 90 stepeni ima radni obujam +, - nekih 15 stepeni. Nije to nikakvo laziranje vec jednostavno napravljeno tako da radi.


  • Vozi: Skoda Karoq Style Plus 1.6TDI 2020

Van mreže EF22Započeo temu

Odg: Rasprava o temperaturi rashladne tecnosti
« Odgovor #7 poslato: 18. Avg, 2023. 19:21 »
Jesi li pratio temp. ulja prilikom pregrevanja?
Temperatura ulja ide do max 126 sto je ok svi kazu

Kod svih auta kazaljka kad stoji naprimjer na 90 stepeni ima radni obujam +, - nekih 15 stepeni. Nije to nikakvo laziranje vec jednostavno napravljeno tako da radi.
pa daaa da i vozaca ne bi to smaralo jer bi se u voznji stalno dizala i spustalaa

Van mreže Mihailo

Odg: Rasprava o temperaturi rashladne tecnosti
« Odgovor #8 poslato: 18. Avg, 2023. 19:33 »
Ne znam da li je +-15, to mi deluje puno bas.

A da li se pri primanju gasa ponasa drugacije, tacnije da li primecujes drugaciji odziv gasa i rad turbine?
  • Vozi: 2015 Octavia 1.2tsi 105ks

Van mreže EF22Započeo temu

Odg: Rasprava o temperaturi rashladne tecnosti
« Odgovor #9 poslato: 18. Avg, 2023. 19:35 »
Ne znam da li je +-15, to mi deluje puno bas.

A da li se pri primanju gasa ponasa drugacije, tacnije da li primecujes drugaciji odziv gasa i rad turbine?

Meni se Superb-u tek poslije 108 stepeni kazaljka pocinje rasti znaci na ovome auto fakticki 18 stepeni + -
Sto se tice gasa nema nikakvih promjena

Van mreže EF22Započeo temu

Odg: Rasprava o temperaturi rashladne tecnosti
« Odgovor #10 poslato: 18. Avg, 2023. 19:36 »
Da li termostat moze kasniti sa otvaranjem ili on kad se pokvari moze samo biti otvoren i zatvoren?

Van mreže hirurg

Odg: Rasprava o temperaturi rashladne tecnosti
« Odgovor #11 poslato: 18. Avg, 2023. 19:54 »
Ne znam da li je +-15, to mi deluje puno bas.

A da li se pri primanju gasa ponasa drugacije, tacnije da li primecujes drugaciji odziv gasa i rad turbine?
Tako sam negdje pročitao na nekom forumu. I ja sam se uvjerio da je tako. A mozes i sam putem dijagnostike.
  • Vozi: Skoda Karoq Style Plus 1.6TDI 2020

Van mreže Mihailo

Odg: Rasprava o temperaturi rashladne tecnosti
« Odgovor #12 poslato: 18. Avg, 2023. 20:00 »
Koristi izmenu, nemoj pisati vise postova za redom.
Termostat koliko znam kad ode ostaje otvoren ili zatvoren.
To sto posle 18 stepeni pocne da dize skalu, ne znaci da je tolerancija 18 stepeni.
Ako si u prilici probaj da ispratis na kojoj temp. ulja pocinje da skace temp. vode.
Mislim da imamo slican problem. Meni kad temp. ulja predje 114-115 stepeni pocne da dize temp. vode. Ali vec kad se ulje zagreje na oko 100 stepeni, odziv gasa postane tromiji i turbini treba vise da odreaguje i cudno se ponasa. Ranije je ulje islo otprilike do 110 ali je odziv gasa i rad turbine bio normalan. 126 stepeni za motore kao moj i tvoj mi ipak deluje previse...
U mom slucaju je promenjena vodena pumpa u sklopu koje je i termostat, zamenjena rashladna tecnost i ociscen hladnjak i nista nije reseno. U ovlascenom servisu u Valjevu su mi rekli da oni vise nemaju ideju sta je i da ne mogu da mi pomognu. Ovih dana sam malo ozbiljnije poceo da se bavim problematikom, posle godinu dana, mada generalno nisam izlazio iz grada pa mi i nije predstavljalo problem. Za sada mi se cini da problem moze biti u malom hladnjaku (valjda je to od ulja), pa cu videti sa mehanicarom da nekako ocistimo i njega... Mislim da se na mom motoru (1.2 tsi, CJZA, 77kw) on nalazi negde iza...
  • Vozi: 2015 Octavia 1.2tsi 105ks

Van mreže hirurg

Odg: Rasprava o temperaturi rashladne tecnosti
« Odgovor #13 poslato: 18. Avg, 2023. 20:30 »
Vag grupacija pokazuje 90 od 70 do 110 stepeni. Pomocu senzora i parametara koje računar dobija on radi na sledeci nacin. Dakle ako auto davite po gradu temperatura se penje do 110 stepeni, racunar tad bira ekonomiju i drzi motor do te temperature i kadnpredje preko hladi sistem. Ako auto vozite na otvorenoj i gazite po gasu racunar tad bira rezim performanse i teži da obori temp što niže.

Takodje vas dvojica kolega vozite jako različite motore. Koji nisu ni po cemu slični. A pogotovo sto benzinski motori se vise griju i radna temperatura sama im je veca.
Dijagnosticki ispratite parametre u gradskoj i otvorenoj voznji. Pa cete vidjeti velika odstupanja u temperaturama.
  • Vozi: Skoda Karoq Style Plus 1.6TDI 2020

Van mreže DJM

Odg: Rasprava o temperaturi rashladne tecnosti
« Odgovor #14 poslato: 18. Avg, 2023. 20:54 »
@EF22, još jedno pitanje kako se ponašao auto prije ovih svih zahvata u servisu , da li je prije svih radova bio bez ovakvih simptoma pregrijavanja
Ako nije bilo toga možda cijeli problem u odzračivanju sistema na pravilan način
Ovaj novi sistem hlađenja u 2 toka dugi i kratki protok rashladne tečnosti zajedno sa hladnjakom EGR je ni blizu sličnosti sa prijašnjim modelima i jako se teško odzračuje , sistem novi je sa dvije električne pumpe i dug je postupak odzračivanja pogotovu kad se mijenja pumpa i sve izađe napolje
« Poslednja izmena: 18. Avg, 2023. 20:59 DJM »
  • Vozi: OCTAVIA IV 2.0 TDI 85KW



Pretraga foruma [Google]