Autor Tema: Prevelika potrošnja benzina  (Pročitano 6911 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže mihajloalaspZapočeo temu

Prevelika potrošnja benzina
« poslato: 02. Feb, 2014. 01:14 »
Ovako...Od skoro sam primetio da mi auto troši nenormalno mnogo benzina (135 motor, karburator). Ranije je po gradu trošio između 9 i 10.5 litara normalne vožnje, sada potrošnja prelazi 17 litara!! Konkretan primer, sipao sam za 2700 dinara (18 l ), prešao 103 km po gradu, auto se ugasio. Nekako ga doguram do servisa gde sam na praksi, majstor mi iz njegovog auta pretoči 2l da imam da se vratim kući (od servisa do kuće nepunih 7 km), stignem kući, sutradan krenem i nisam iz ulice izašao auto se ponovo ugasi (to je prosečna potrošnja skoro 20l !!!! ). Svećice sam skinuo, bile su skroz crne, promenjene su u nadi da je možda do njih i da loše sagoreva, ali ništa. Proverio sam da ne sipa benzin u karter, nije do toga. Auspuh je skroz crn (99% sa siguran da je zbog lošeg sagorevanja jer ulje ne troši), ali auto skroz normalno radi, odlično ide, ne guši se, ne trokira...Posle nekih 20ak km, skinem nove svećice, ponovo su crne!! Ono što sam proverio, paljenje je naštelovano po propisu, zamenio sam kablove, kapu i ruku. Ako neko ima ovakvo iskustvo, zamolio bih da napiše nešto!

Van mreže olajkris

Odg: Prevelika potrošnja benzina
« Odgovor #1 poslato: 02. Feb, 2014. 03:27 »
Ja bih rekao da pogledas karburator.

Van mreže bugarin

Odg: Prevelika potrošnja benzina
« Odgovor #2 poslato: 02. Feb, 2014. 09:39 »
sto rece olajkris proveri karburator.

svecice su crne u sledecim slucajevima:

- rastelovan karb: dobro podesen vazduh a previse goriva, smanjen vazduh a dobro nastelovano gorivo

- slaba kompresija

- osteceni sicevi ventila

- nepostignuta radna temperatura

sam kazes da ulje ne trosi, tako da bi ja na tvom mestu uzrok trazio u rastelovanom karburatoru.
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD

Van mreže dusko zemun

Odg: Prevelika potrošnja benzina
« Odgovor #3 poslato: 02. Feb, 2014. 14:07 »
moje misljenje je da je u pitanju najrastelovaniji karburator koji moze da bude...
svakako treba potraziti prvo informaciju ko zna da napravi ovaj karburator u Nisu i na jugu Srbije pa onda pristupiti popravci
  • Vozi: skoda 110R, felicia pik up FUN, OCTAVIA TOUR ...

Van mreže mihajloalaspZapočeo temu

Odg: Prevelika potrošnja benzina
« Odgovor #4 poslato: 02. Feb, 2014. 19:30 »
Hvala na odgovorima! Ovde u Nišu nema ni jednog normalnog majstora za karburatore, svi gledaju samo da ti uzmu pare. Videću da nekako naštelujem karburator, ili da probam neki drugi polovan...

Van mreže vlada320

Odg: Prevelika potrošnja benzina
« Odgovor #5 poslato: 02. Feb, 2014. 23:24 »
Lako se može desiti da autu nije ništa, već su uzroci velike potrošnje goriva u sledećem:

- zimsko vreme, niske temperature i produženi rad motora pod sauhom;
- rad motora u mestu nakon prvog paljenja, dok čistiš sneg i led sa auta;
- vožnje na kratke relacije kada motor ni približno ne dostiže radnu temperaturu;
- manevrisanja pri parkiranju značajno povećavaju prosek potrošnje goriva;
- proklizavanje točkova na snegu i ledu, itd itd

I meni se dešavalo u zimskom periodu i na raznim automobilima da se potrošnja benzina ekstremno poveća, pa sam uzaludno tražio nepostojeći kvar. Moj ti je savet da još jednom analiziraš uslove pod kojima si vozio auto, pre nego što rasturiš karburator.
Proveri da ti nije zapušen filter za vazduh, odnosno dovod vazduha u filter.
  • Vozi: Mercedes B180 w245 / ex Fabia mk1 1.4 16v

Van mreže mihajloalaspZapočeo temu

Odg: Prevelika potrošnja benzina
« Odgovor #6 poslato: 07. Feb, 2014. 17:49 »
Da javim šta sam uradio povodom potrošnje...
 
Zakačen auto na analizator gasova, lambda između 0.6 i 0.7, što će reći prebogata smeša. Kako su ovde majstori neozbiljni, ja sam karburator sam štelovao pa sad potrošnja ide ovako:
sipao za 1200 (7.88 l), a pre toga sam do kraja ispraznio rezervoar, za sada 67km čisto gradske vožnje, a prvih 5-6 minuta pod sauhom (dok sam ne isključi), to je nekih 11.5 litara prosečno, a još nije prazan rezervoar.

Van mreže Lazar01

Odg: Prevelika potrošnja benzina
« Odgovor #7 poslato: 02. Sep, 2020. 00:18 »
Pozdrav, imam problema sa velikom potrosnjom oko 18 litra u pitanju je skoda felicia 1.3 glx 58 konja auto je prvo trosio oko 13 litra u gradu i rekli su mi da je problem karburator zamenio sam sve sto je trebalo ali kad sam vratio kada upalim auto kada je hladan radi na nekih 500 obrtaja dok se ne zagreje ali nema poteskoca sa paljenjem i desava se kad drzim kvacilo 10 sekundi i treba da krenem desi se da nece gas da primi i trosio je 13 litra a sada trosi 18 litra kako to da nastelujem i u cemu je problem.
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 glx

Na mreži pajapop

Odg: Prevelika potrošnja benzina
« Odgovor #8 poslato: 02. Sep, 2020. 00:50 »
 Problem je sto ti nije dobro podesena, nastelovana, smesa goriva, tj. odnos benzina i vazduha. Smesa ti je prebogata, tj. imas vise goriva nego sto je potrebno. Visak goriva ne znaci da ce auto da ide bolje...naprotiv, posle izvesne granice pocinje da se gusi u sopstvenom benzinu..." Visak vode ne valja ni u cipelama"... =)). Znaci, sama zamena delova, koju si uradio nije dovoljna., mora da se izvrsi stelovanje koje se inace uvek radi nakon remonta bilo kog karburatora. Tada se podesava smesa na radu na leru i pod opterecenjem...najbolje je sa aparatom za merenje izduvnih gasova. To je najbolje da uradis u nekom karburator servisu. A i kod zamene delova...pitanje je i kako si i da li si stelovao plovak?..Ma...imas dobre volje, ali nisi ti to nesto dobro odradio. A to da sam u pravu...mozes lako proveriti. Dovoljno je da skines svecice...ako su ti zagaravljene...nema sanse da je smesa u redu...i tu ti je problem...
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže bgdvinko

Odg: Prevelika potrošnja benzina
« Odgovor #9 poslato: 02. Sep, 2020. 11:52 »
Evo i malo o stelovanju karburatora, ko ih jos ima na svom vozilu.
Sraf za stelovanje mesavine se obicno nalazi na dnu grla karburatora i nije mehanicki ni sa cim vezan. To je ustvari jedna iglica koja se pomera kroz kanal za vazduh vezan na vakum i regulise mesavinu samo na leru a nikako kad je motor u upotrebi, dakle ne u voznji. Taj deo vezano za voznju odredjuje se izborom velicine dizni, konstrukcijski predvidjenih za doticni tip motora, odnosno karburatora, posebno montiranih unutar karburatora.
Rad na leru je ipak bitan za funkcionisanje motora pod saugom, te bi bilo dobro da mesavina bude korektno odmerena prema trenutnom stanju kako motora tako i karburatora. Na strijim karburatorima i motorima ovo podesavanje se nemoze ici putem merenja CO vrednosti jer ti motori vise nisu u stanju sto je fabrika predvidela za normalno, te su jedino moguca ova rucna podesavanja.

Dakle, spustamo ler gas njegovim srafom (onaj sa oprugom sto pomera osovinicu leptira) na vrlo nizak nivo dakle na nivo da motor radi jako neravnomerno, toliko nisko da se nalazi na granici gasenja. Motor treba da bude zagrejan na punu radnu temperaturu dok se stelovanje izvodi. Kad ste spustili ler gas toliko nisko da se motor trese, ali ne i prenisko da se izazove palenje lampice za pritisak ulja, srafom za regulaciju mesavine (levo-desno) trazimo polozaj gde motor najmanje trese. Ovo moze da bude na svega 500 rpm, sto je i normalno za ovu proceduru. Kad se pronadje najmirniji rad motora, tad podici ler gas na propisani koji se za vecinu vozila nalazi na oko 800-900 rpm.
Po meni bi sve drugo bilo pogresno, ovako bi dobili najoptimalnije stanje za vas motor shodno njegovom trenutnom stanju.
Mozemo izvrsiti i podesavanje sauga stelujuci razvodni mehanizam gornje klapne, koja zatvara vazduh i odnosa donje klapne-leptira, odnosno ugla otvaranja u odnosu na gornju klapnu.
Na nemiran rad pod saugom posle ovih podesavanja ukazivalo bi na pohabanost u osovinicama ovih klapni ili samog njihovog razvodnog mehanizma.
Toliko od mene za ovu temu, mozda nekom i pomogne...


  • Vozi: Skoda fabia 1.2 htp 2007

Van mreže bigor

Odg: Prevelika potrošnja benzina
« Odgovor #10 poslato: 02. Sep, 2020. 19:02 »
 Stelovanjem pilot srafa se uglavnom odredjuje smesa do 2k obrtaja, da moze da se smanji minimalno potrosnja i ucini da motor finije radi. Dosta je tajni u karburatoru, pa moze da bude svasta nesto problem visoke potrosnje poput sauha koji ne dihtuje dobro  i imalo bi se tu bas dosta pricati. Ako vec rijesis da ga sredis da to valja uzmi provjerenog majstora koji ce ga ijedno ocistiti i zamjeniti sve sto treba, tad si miran.
  • Vozi: skoda oktavia 2.0 AZJ



Pretraga foruma [Google]