Skorašnje poruke

Stranice: 1 2 ... 10
1
OCTAVIA 2004-2013 / Odg: Centralna brava
« Poslednja poruka hirurg poslato 27. Apr, 2024. 21:45 »
Moras dijagnostikom. Mozda je komfortni modul. A mozda zeza neki mikro prekidac. I onda misli da je auto otvorenih vrata pa nece da zakljuca.
2
OCTAVIA 2004-2013 / Odg: Centralna brava
« Poslednja poruka Mitar poslato 27. Apr, 2024. 21:32 »
Zice su u redu a da li je mikro prekida poveza sa bravom od gepek vrata posto su mi i ona stala sa radom
3
OCTAVIA 2004-2013 / Odg: Centralna brava
« Poslednja poruka soneje poslato 27. Apr, 2024. 19:59 »
Verovatno je mikroprekidač neki u kvaru ,moguće da je u  prednjim levim vratima.Prekontroliši žice u gumi između vrata.
4
OCTAVIA 2004-2013 / Centralna brava
« Poslednja poruka Mitar poslato 27. Apr, 2024. 18:59 »
Dobar dan, imam problem sa centralnom bravom, nece da mi zakljuca auto na daljinski a ne mogu ni iz kabine na dugme stim da  na daljinskom mi otključavanje radi i dava sva 4 migavca tako i iz kabine, i gepek mi me funkcioniše a Osiguraci svi ispravni, pa da li je neko imao slican problem. Hvala pozdrav                           Skoda Octavia 2010 77kw
5
Motor Menjač / Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Poslednja poruka Stalker poslato 27. Apr, 2024. 16:46 »
Hyundai je baš tvrdoglav (kao i svi drugi) da u modelima posle 2020. "zakuca" SAE 0W-20 ako već nije (kao Honda) na 0W-16 ili 0W-12. Ovo je pomalo "na silu" i "natgnuto" ali je zvanično a zvanično se ne komentariše. Ipak, kad ovlašćeni servis radi drugačije a kune se da je zvanično, onda se njima guraju dodatne informacije koje ne smeju da proslede korisnicima, pa slede nemušti odgovori.
Jedna tragi-komična situacija ali zaista je opšta pojave i važi za sve proizvođače.
Ranije je za 1.6T-GDI motor bilo preporučeno SAE 0W-30 ACEA A5/B5 a kao alternativa ulje koje baš navodite: Shell Helix Ultra ECT AH 0W 30 (C2/C3) (doduše sad Shell ima na net-u samo ECT ili AH bez da su zajedno, čime definitivno postaje "najgore od sve (Mejdžorske) dece" po pitanju javno dostupnih informacija, a nekada je predvodio ... kako je lako popustiti za promil profita).
Dakle, ne vidim da ne bi moglo, ali je zaista neprimereno tako raditi (indirektno nas tretiraju kao zemlju trećeg sveta, doduše možda i bolje zbog klime koja je svakako toplija nego kod Nemaca ili Danaca). Dakle, ACEA C2 može sve što i A5/B5 plus bolja zaštita izduvnog sistema (katalizatora a naročito DPF-a kod dizel motora). E sad, ulje je i C3 (zapravo C3 low SAPS a ne klasično mid SAPS) pa je tu opet sve isto i verovatno i bolja zaštita motora ali uz 1-2% veću potrošnju goriva*).
*što nije od značaja za pojedinca ali jeste za kontinent ... tu je pitanje zašto se onda zvanični NE pridržavaju "spasavanja planete" (ako je tako ne spasu, onda ćemo sigurno iskuljučenjem punjača mobilnih, sa mreže, kada se ne pune telefoni - otprilike analogno prethodnom jer je 1-2% često i "0%" npr. 0,2%).
Možda ima veze sa: https://www.hyundai.rs/vesti/posvecenost-hyundai-motor-u-postizanju-nulte
mada je tekst iz 2021. (pozdravljam za tad) a sada je već 2024. pa bi sa 0W-20 otišli i korak dalje ...
Bilo je i gorih stvari (većih odstupaja), npr. Honda gde je ovdašnji osveštani (pardon, ovlašćeni) servis sipao 5W-40 umesto 0W-20.
Dakle, nema Vam druge, a motor može biti i bolje zaštićen a Vi se ne sekirajte za spas planete ionako nije do vas (a i par litara pa do pola rezervoara godišnje vas neće posebno spasiti).
***
Kosilice ... pa nije baš "bogohuljenje" doliti neko multigradno ulje (ali pre svega mineralno SAE 15W-40) ali iako zvuči šašavo, to nije dobra praksa. Iskreno, najbolja su SAE 10W-30 ulja i to baš za kosilice, ili SAE 30 kao jeftinija alternativa. Sintetička će odraditi posao ali em su "tanka" em im nedostaje ZDDP-a (onog klasičnog) pa možda neće biti mnogo lošije ali i malo je "sramota" za nekoliko puta skuplje ulje (btw. iako se "sva" motorna ulja mogu meštati, izbegavao bih SAE 30 mineralku i SAE 5W-30 sintetičko ulje).
6
Motor Menjač / Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Poslednja poruka Stalker poslato 27. Apr, 2024. 16:12 »
Samo da završim sa mastima pa prelazim na zejtin.
Li complex može uvek umesto "obične" Li masti. Uglavnom imaju bolju (širu) temperaturnu primenu (140 ili 160 cel.) i bolju otpornost na vodu (čak i sa istim oznakama ISO ili DIN standarda).
EP masti umesto "non-EP" ne valja uvek. EP aditivi sadrže sulfide pa mogu izazvati koroziju (kod obojenih metala). Za čist čelik (sivi liv) može ali nema potrebe.
Btw. Li compleksne masti je još teže naći (naročito ako nisu NLGI 2). Puno sreće! Pozz
7
Motor Menjač / Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Poslednja poruka sheytan poslato 27. Apr, 2024. 15:55 »
Kolega Stalker, može li koja reč na ovo moje? :)


Na prvom godišnjem(potrefilo mi se da sam imao taman 15.000 i neki km :) ) servisu u velikom, glavnom Hyundai servisu mi sipaše ulje kakvo proizvođač "ne preporučuje", tj. sipaše SHELL ECT AH 0W-30, a u uputstvu za Evropu piše da preporučuju Helix Ultra AH 0w-20 ili Helix Ultra A5/B5 0w-20. Pitao sam šefa servisa zašto, kako, i izlupetao se bzvz, ali izbora, nažalost, NEMAM :( . Pitanje za kolegu Stalkera: koliko ovo sipano ulje škodi, ako uopšte škodi? Motor je 1.6T, sa GPF.

Drugo pitanje, zvučaće vrv šašavo  :B=) : "Održavam", tj. vodim računa o 3 četvorotaktne jeftinije kosilice iz uže/šire familije. U svaku sipamo SAE 30 zejtin. Da li je bolje u njih sipati(ili ako nekad zafali DOLITI) multigradna ulja, jer njih najčešće imam viška(vodim računa i o nekoliko automobila  :B=) ) ?
8
Motor Menjač / Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Poslednja poruka Stalker poslato 27. Apr, 2024. 15:45 »
Na žalost, kapiram trgovce "samo tako". Malo se toga proda, a prodaje sa uglavnom NLGI: 2.
Dakle, imamo sledeći slučaj:
Shell: DIN 51502: K3 K-20, ISO 6743-9: L-XBCEA 3
FAM:  DIN 51502: K3 K-30; ISO 6743-9: L-XCCHA 3; SRPS B.H3.634
Što znači sledeće:
1) DIN standard nije potpun nego okrnjen (i od istog malo vajde ima, prikazano samo NLGI i otpornost na niske temp.)
2) FAM uspešno zamenjuje Shell i čak ga prevazilazi po ISO standardu. Uglavnom je sve identično, razlike su: druga oznaka C (FAM) u odnosu na B (Shell) znači baš otpornost do -30°C umesto -20 (što nije od velikog značaja, ali ipak je bolje). Na visoke temp. su podjednako otporne, C (treća oznaka od L-a, što označava +120 cel.); sledeća oznaka se razlikuje (H u odnosu na E) što znači da Shell ima aditive za postojanost u vodi ali ne i u slanoj vodi (kao FAM). Poslednja oznaka znači da nemaju EP aditive (bilo bi B da imaju).

9
OCTAVIA 2004-2013 / Odg: Octavia karavan gepek problem
« Poslednja poruka sebekkg poslato 26. Apr, 2024. 22:23 »
To ti je mikroprekidač na kvaki. Može kod električara da se zameni za 15-20e ili pozovi u ovlašćeni pitaj koliko je nova. Ja sam skorije ocu kupio za fabiju 1, bila je oko 40e. A neke leve kinezare su bile 30e. Za toliko se ne vredi testirati, po mom mišljenju.
10
OCTAVIA 2013-2020 / Odg: Octavia 3 - servis trapa
« Poslednja poruka sebekkg poslato 26. Apr, 2024. 22:18 »
Šolje amortizera.
Stranice: 1 2 ... 10

Aktivne teme

Centralna brava hirurg
[27. Apr, 2024. 21:45]


Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!) Stalker
[27. Apr, 2024. 16:46]


Octavia karavan gepek problem sebekkg
[26. Apr, 2024. 22:23]


Octavia 3 - servis trapa sebekkg
[26. Apr, 2024. 22:18]


Zamjenja ulja u mjenjaču Adoox
[26. Apr, 2024. 20:20]


Balansiranje hirurg
[26. Apr, 2024. 16:49]


Problem turbina? Nemampojma
[26. Apr, 2024. 13:37]


Koje brisače kupiti? AcoSk
[26. Apr, 2024. 12:51]


Skoda Fabia amortizeri hirurg
[25. Apr, 2024. 21:41]


Skoda Kamiq 1.0 Gtec Metan cng Br@n@
[25. Apr, 2024. 21:15]


Škoda KAMIQ informacije, utisci, komentari Ljuba
[25. Apr, 2024. 19:15]


AAAD - dodatne aplikacije u Android auto-u Remark78
[24. Apr, 2024. 15:08]


Drzac za telefon RadovicS
[24. Apr, 2024. 13:53]


Skoda oktavia wrs izbika vodi na bocu Lemilemi
[24. Apr, 2024. 10:55]


Ciscenje usisa i jos ponesto sarajevo123
[23. Apr, 2024. 20:57]


Iskustva oktavia 4x4 sarajevo123
[23. Apr, 2024. 20:37]


Lupkanje zadnji desni tocak Nemampojma
[23. Apr, 2024. 19:19]


Problem sa projektorima fara .Alex-
[23. Apr, 2024. 16:03]


Regeneracija DPF filtera Srdjan tdi
[23. Apr, 2024. 10:32]


Nova Octavia A8, kupovina, rok isporuke fobia24
[22. Apr, 2024. 22:22]