Autor Tema: Motor 1.5TSI iskustva, pitanja..  (Pročitano 16432 puta)

0 članova i 8 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže ssassaZapočeo temu

Motor 1.5TSI iskustva, pitanja..
« poslato: 23. Dec, 2019. 20:30 »
Pozdrav,
da li vlasnici auta sa ovim motorom (1.5 TSI) mogu da kazu nesto o potrosnji ulja:
1. da li je ima i
2. koliko na 10.000 km ?
Razmatram kupovinu Oktavije, ali se dvoumim izmedju ovog i 1.6 tdi motora.
Da li 1.5 TSI ima GP filter?

Van mreže nidza

Odg: Motor 1.5TSI iskustva, pitanja..
« Odgovor #1 poslato: 23. Dec, 2019. 23:13 »
Od svih bitnih stvari vezanih za 1.5 TSI i Octaviu, tebe zanima samo jedna potpuno nebitna - potrošnja ulja?


Mislim da svako može da izdrži taj udar na budžet, ako mora da isfinansira 1300 din za litar na, recimo, dve godine i 30-40 hiljada km.


Svaki auto, koji se temperamentno vozi na otvorenom putu i u obrtajima će da svuče malo ulja. Koliko tačno, zavisi od automobila i vrste ulje. Režim magistrale i gradske vožnje najmanje svlače ulje, ali to ulje koje ostaje u motoru brže gubi svojstva. Realno ti je najbolji scenario po motor da malo doliješ, ako treba, a motor da radi u optimalnim obrtajima, bez mnogo ubrzavanja i kočenja.


Potrošnja ulja sama po sebi ne znači ništa loše, dokle god nije enormna, a to ti se na novom motoru neće desiti, odnosno, ako se desi, moraće da utvrde i reše problem - jer si pod garancijom.

  • Vozi: Škoda Octavia RS230 2017, Škoda Octavia 1.5 TSI Style 2021

Van mreže vnov

  • Vozi: KAROQ FL, Ex KODIAQ, Ex Octavia A5 FL 1.4TSI ELEGANCE + RS LOOK

Na mreži observer

Odg: Motor 1.5TSI iskustva, pitanja..
« Odgovor #3 poslato: 24. Dec, 2019. 12:13 »
Potrosnja ulja nije tako nebitna stvar - pre svega je vrlo dobar indikator.
"Sto se kuso rodi, vreme ne ispravi" kaze narod.
Generalno, ako potrosnje ulja ima, svakako je signal da motor nije dovoljno istestiran pre pustanja na trziste. Ili je istestiran ali se namerno stedelo na materijalu. A onda, Bog neka je na pomoci.
Ja za 1.5 TSI nisam jos procitao nista preterano lose (osim "kengurisanja" ali je to navodno reseno), ali ostaje neodgovoreno pitanje za GPF - da li ga ima i ako ima (a ima 99%) - kako se ponasa? Da li je tako maligan kao kod dizelasa, da li podize nivo ulja, koliko povecava potrosnju goriva i slicno.
Ovo su pitanja koja bih pre svih postavio u salonu prilikom kupovine auta, ali nazalost, ne verujem da bih dobio ikakav koristan odgovor.
Nabavke dizelasa u buducnosti sam iskljucio zbog DPF, da li ce tako biti i sa benzincima, videcemo.
Neminovno nas guraju ka elektricnim motorima, a tek onda se otvaraju problemi... Takav je zivot.
  • Vozi: VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Van mreže ssassaZapočeo temu

Odg: Motor 1.5TSI iskustva, pitanja..
« Odgovor #4 poslato: 24. Dec, 2019. 13:03 »
Baš zato što su vlasnici vozila sa prethodnom generacijom benzinskih motora prijavljivali potrošnju od 2 pa čak do 8 l ulja u servisnom intervalu, potrosnja ulja je veoma bitna stvar na 1.5 tsi, u smislu toga da li je nešto popravljeno. (vlasnici su često od fabrike dobijali odgovor da je to normalno).
Ja nisam spreman da sa 17.500 hiljada evra finansiram eksperimente VW i kupujem neispitane motore.
Zato i tražim iskustva isključivo vlasnika vozila sa ovim motorom, ako ima nekog ko je prevalio bar 20.000 hiljada km.
Isto tako i iskustvo sa GPF kao što je OBSERVER naveo, da li je manje naporan od DPF ili smo osudjeni na propast do prelaska na struju.

Van mreže crtacrta

Odg: Motor 1.5TSI iskustva, pitanja..
« Odgovor #5 poslato: 24. Dec, 2019. 13:11 »
da ja ne prepisujem , pročitajte ovdje
https://autoportal.hr/novosti/ne-troshi-ni-kapi-motornog-ulja-kakva-zabluda/
svaki motor troši ulje ..to se znalo kad je motor projektiran , izražava se u jedinicama  g/kWh .

Ako ulje ne troši znači da gorivo puni karter ..sve je opisano u linku gore .
Današnji motori radi što manje potrošnje gotovo savršeno raspršuju gorivo i nema govora u gorivu u karteru jer to povečava potrošnju ...isto mogu primjetiti oni koji ugrade plin u auto .motor počinje trošiti ulje ...a zapravo plin ne može kondenzirati i puniti karter .
  • Vozi: octavia 1.6 mpi ,LPG

Na mreži observer

Odg: Motor 1.5TSI iskustva, pitanja..
« Odgovor #6 poslato: 24. Dec, 2019. 13:26 »
... osim kod cestih (a nedovrsenih) regeneracija DPF, kada se neminovno gorivo sliva u karter i pravi ozbiljan (dugorocni) problem.
  • Vozi: VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Van mreže Pistone

Odg: Motor 1.5TSI iskustva, pitanja..
« Odgovor #7 poslato: 24. Dec, 2019. 13:40 »
1.8TSI CDAA su imali problema sa potrosnjom ulja, natezanjem lanca i sagorijevanjem ventila. Gresku skoda nije nikad priznala, nekom su platili troskove 60%, nekom sipak. Uglavnom klipne karike su im bile 82.5x1.0, 82.5x1.2 i 82.5x1.5, rupice od 0.50 mm. Navodno od 2013 su zamjenili serijski u proizvodnji i uzeli vece karike od 82.50x1.2mm, 82.50x1.5mm i 82. 50x2mm i rupica od 1.00mm.

Ljudi su se snalazili, kupovali sami o svom trosku vece karike uz promjenu klipova, i potrosnja ulja bi se smanjila uz redovniju primjenu zamjene ulja.
  • Vozi: Škoda YETI, 2010, 1.8TSI, 4x4, 118kw (152ks)

Van mreže ljusasd

Odg: Motor 1.5TSI iskustva, pitanja..
« Odgovor #8 poslato: 27. Dec, 2019. 14:52 »
Pozdrav,
da li vlasnici auta sa ovim motorom (1.5 TSI) mogu da kazu nesto o potrosnji ulja:
1. da li je ima i
2. koliko na 10.000 km ?
Razmatram kupovinu Oktavije, ali se dvoumim izmedju ovog i 1.6 tdi motora.
Da li 1.5 TSI ima GP filter?

Na mom Karoqu 1.5 TSI je na 13620 km kada je i signalizirao proveru ulja doliveno 0,9 lit.
  • Vozi: Karoq 1.5 TSI DSG Style 2019: AUDI A6 45 TDI Avant S-line 2018:

Na mreži observer

Odg: Motor 1.5TSI iskustva, pitanja..
« Odgovor #9 poslato: 30. Dec, 2019. 10:28 »
Da li ima GP filter i da li u uputstvu postoji neka procedura o ciscenju?
  • Vozi: VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Van mreže ssassaZapočeo temu

Odg: Motor 1.5TSI iskustva, pitanja..
« Odgovor #10 poslato: 30. Dec, 2019. 18:36 »
Čišćenje GP filtera, iz uputstva za oktaviju (skinuto u PDF formatu sa njihovog sajta, strana 47):

Način postupanja za vozila sa benzinskim motorima:
Vozite sa brzinom od najmanje 80 km/h pri broju obrtaja motora između3000-5000/min.
Otpustite pedalu gasa i neka se vozilo kotrlja nekoliko sekundi s ubačenim stepenom prenosa.
Ponovite ovaj način postupanja nekoliko puta.Ukoliko je filter uspešno očišćen, kontrolna lampica će se isključiti.Ako se kontrolna lampica ne ugasi u roku od 30 minuta, onda se ne vrši čišćenje filtera.
Nastavite pažljivo vožnju, zatražite pomoć najbližeg ovlašćenog servisa.

Van mreže ljusasd

Odg: Motor 1.5TSI iskustva, pitanja..
« Odgovor #11 poslato: 31. Dec, 2019. 00:00 »
Da li ima GP filter i da li u uputstvu postoji neka procedura o ciscenju?

Moj auto je bez GPF-a  bravo2
  • Vozi: Karoq 1.5 TSI DSG Style 2019: AUDI A6 45 TDI Avant S-line 2018:

Na mreži observer

Odg: Motor 1.5TSI iskustva, pitanja..
« Odgovor #12 poslato: 31. Dec, 2019. 11:23 »
Ako se kontrolna lampica ne ugasi u roku od 30 minuta, onda se ne vrši čišćenje filtera.
Nastavite pažljivo vožnju, zatražite pomoć najbližeg ovlašćenog servisa.

Pa ovo je jezivo, jos gore nego kod DPF gde bi sve (u najgorem slucaju) moralo da se zavrsi u roku od 10-15 min.
Sama tehnika ciscenja nije problem (voznja pod kocenjem motorom, sa ciljem da se digne temperatura izduva) i manje je zahtevna nego kod DPF ali ovih 30 min zabrinjava. Ko jos vozi 30 min u kontinuitetu bilo kuda, pa jos benzinca (koji se obicno kupuje za krace relacije)? Samo ko svaki dan putuje van mesta stanovanja na posao.
  • Vozi: VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Van mreže nidza

Odg: Motor 1.5TSI iskustva, pitanja..
« Odgovor #13 poslato: 31. Dec, 2019. 13:16 »
Kad se upali lampica signalizira problem. Ja sam je jednom video na prošloj O3 i nikad na trenutnoj. Tada se tek pristupa rešavanju problema na način opisan u uputstvu.

Mi ta kola vozimo kao da ne postoji filter. Ne vidim šta je različito sa GPF. Vozila koja su u normalnoj eksploataciji, 99% njih, ne verujem da će vlasnicima da zagorčavaju život, tj. neće da znaju da postoje.

Pitaj moju ženu šta je DPF, a vozi već 7mu godinu automobil sa tim, na kratkim relacijama i vrlo nepovoljnim uslovima za dizel motor. Nema bre pojma šta je to niti šta je regeneracija. Okrene ključ i vozi, ne proverava ništa, niti se razume, niti proverava. Prosečan vozač je danas upravo takav.
  • Vozi: Škoda Octavia RS230 2017, Škoda Octavia 1.5 TSI Style 2021

Van mreže ssassaZapočeo temu

Odg: Motor 1.5TSI iskustva, pitanja..
« Odgovor #14 poslato: 02. Jan, 2020. 23:23 »
Članak gde je objašnjen GPF:
https://www.auto.cz/vsechno-co-potrebujete-vedet-o-casticovych-filtrech-pro-zazehove-motory-cim-se-lisi-od-filtru-pro-diesely-124295

Deo članka (preveden preko google translate pošto je na češkom jeziku):
Међутим, читав процес регенерације ГПФ-а се разликује од ДПФ-а. Док су дизелски мотори морали неко време да раде стабилном брзином у режиму оптерећења мотора, у случају бензинских мотора (ГПФ), регенерација се покреће радом без гаса, тј. Начином кочења мотора. Основни захтев је обезбеђивање довода ваздуха или тачније кисеоника у издувни канал.
Мотор, који ради неоптерећен (тј. У режиму кочења), још увек се увлачи ваздух кроз клипове, али се не користи у облику запаљиве смеше, јер се у наведеном режиму вожње гориво не убризгава у мотор. Зрак се усисава у цилиндре, а клипови их затим присиљавају у издувну цев кроз отворене издувне вентиле током хода издувних гасова. На тај начин се таложене чврсте материје запале само комбинацијом температуре димних гасова која мора бити 400 до 700 степени и снабдевањем природним ваздухом који се доводи кисеоником у режиму без оптерећења. За разлику од дизелских филтера за честице који користе такозвану активну регенерацију (са додатним горивом), ГПФ је довољан са пасивном регенерацијом.
Шта ако наставим ићи под гасом?

Пасивна регенерација филтера за чађ се тако дешава када возите без гаса, када у мотор не улази гориво, већ само ваздух. У пракси, међутим, могу бити случајеви да возач вози дужи временски период под оптерећењем и самим тим без успоравања (смањујући гас када је пренос истовремено укључен). Како осигурати да честице из филтера изгоре?

Ако се то догоди, поставља се такозвани начин присилне регенерације. У том случају ће се температура димних гасова повећавати са одложеним паљењем искре и истовремено ће мотор бити пребачен на јаче сагоревање уз значајан вишак ваздуха. То може лако бити седам пута више у мотору него у стехиометријском односу мешања, где 14 кг ваздуха чини 1 кг бензина.
А када је потребна регенерација? За максимално зачепљење филтера сматра се максимална тежина честица од 8 грама по литру (г / л). У овом случају, међутим, принудна регенерација је већ неопходна. Међутим, ово је екстремни случај. ГПФ филтери направљени од синтетичке керамике обично имају зачепљење од око 1 г / л.
ГПФ је отприлике 10 до 30 пута мањи од дизелских филтера честица (значи количина честица које може апсорбовати). То је један од разлога зашто пасивна регенерација ГПФ-а мора бити много учесталија, рецимо у редовима од десетина до стотина километара.



Pretraga foruma [Google]