Autor Tema: interval zamene ulja: "mokri" DSG 7  (Pročitano 2809 puta)

0 članova i 3 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Filip BGZapočeo temu

Odg: interval zamene ulja: "mokri" DSG 7
« Odgovor #15 poslato: 16. Apr, 2024. 15:38 »
Iako sam započeo ovu temu pre više od 4 godine, nisam komentarisao, jer mi je žao čoveka.
A da mu pomognem, ne mogu.
DQ381 je jedno obično smeće, da se tako, na relativno pristojan način, izrazim.
Tačno je da su mehanički problemi višestruko ređi od električnih, zato me i čudi ovakva havarija. Ne znam šta je tačno krenulo po zlu, ali ishod je tužan po vlasnika.
O propustima prilikom dizajna, kao i prilikom same izrade celog sklopa može da se piše opširno.

Još jedan podatak koji govori o tome koliko je VW nezainteresovan za sudbinu kupaca nesrećnog DSG menjača je taj da do 2020. nisu imali ispravnu zvaničnu servisnu proceduru kako zameniti ulje u menjaču koji je uveden u upotrebu još 2017.
Ukratko, plastični adapter koji, između ostalog, služi za podešavanje pravilne količine ulja u DSG menjaču, prilikom zamene ulja, postoji u dve varijante, duži i kraći.
0BT321363 - White Fill Tube, 70 mm
0GC321363 - Red Fill Tube, 67 mm
U žargonu ih zovu beli i crveni, mada ovaj beli može biti i bež, a crveni cigla boje. A da nesreća bude veća pod navedenim šiframa se mogu naći i aftermarket varijante u plavoj i crnoj boji, da unesu dodatnu zabunu.
Duži je potrebno odvrnuti dva kruga da se ispusti višak ulja, a kraći nije. Postoji, dakle, mogućnost da se prilikom zamene ulja menjač prepuni ili da mu fali oko 200ml ulja, što, delimično za utehu, po rečima druga koji se nagledao stotina skršenih DSG menjača, i nije strašno.
Zato na YouTube postoji više klipova na kojima čak i dobri majstori zamenu ulja urade pogrešno, tj. nivo ulja im je ispod ili iznad propisane granice.

Slika u prilogu je iz ispravnog servisnog uputstva iz 2020.
  • Vozi: Superb 2.0 TDI 2014

Van mreže fobia24

Odg: interval zamene ulja: "mokri" DSG 7
« Odgovor #16 poslato: 16. Apr, 2024. 15:47 »
U ovom slucaju mehanickih ostecenja je bitan dosta i nacin voznje i odrzavanje. Ako je kolega prvi vlasnik i vozio je normalno, onda je slucaj zaista za zaljenje po pitanju kvaliteta. Ako je auto kupljen polovan, onda ko zna kako je vozen pre toga.
U vreme foruma su kupci danas obavesteni o svim problemima koji se javljaju kod svakog brenda koji ima aktivne forume i to je dobra strana ovih foruma. Da smo u vremenu od pre 30g, ne bi znali za sve ove mane, sto ne znaci da istih nema.

Na mreži wkobre

Odg: interval zamene ulja: "mokri" DSG 7
« Odgovor #17 poslato: 16. Apr, 2024. 18:38 »
Hvala momci na podršci  beer1
Auto sam kupio od prijatelja koji živi već duže vreme u Nemačkoj, a prvi je vlasnik. Jedino što je tovario u njega su kompjuteri i tako ta IT oprema. Nije redovno održavao, po našim standardima, nego je na 2 godine/30.000km, naravno u ovlašćenom servisu i sa tim sam bio upoznat. Što se mog održavanja tiče, čim sam ga preuzeo, radi unutrašnjeg mira, veliki, mali servis, kao i sve tečnosti su promenjene na 123.000km, gume takođe. U sport mod sam ubacio svega nekoliko puta, vozim tako da lagano kruziram i uživam u tome.
Jedini napor za auto, ako uopšte mogu tako da nazovem, je kada idem na duži put, gde i po 5h znam da držim 150 na tempomatu (osim stajanja na granici). A takve rute, samo češće je imao prvi vlasnik.
Ne znam, majstor kaže da je jednostavno menjač bio faličan i da niko od nas dvojice nije kriv što se to dogodilo. Iako je prvo mislio da sam zeznuo ja zbog ulja koje sam sipao.
Najgore u ovoj situaciji, pored naravno cene popravke, je to što se dugo čeka na delove, mnoge je nemoguće uopšte kupiti. Jer VAG misli da se ti delovi nikada ne kvare. Kao na primer taj zupčanik koji mi se pohabao. Tako da će čupati iz nekog drugog i prebaciti kod mene. Verovatno isto važi za kućište, jer ne verujem da je moje upotrebljivo.
Bio bih daleko srećniji da mu je neko od nas dvojice, ili obojica dušu vadio, pa da ima smisla da je ovako samleven...Ovako nisam pametan šta mi je činiti: da ga odmah stavim na oglas nakon popravke uz poprilične gubitke nakon svih ulaganja, ili da zadržim i nadam se najboljem..
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K

Na mreži Peja

Odg: interval zamene ulja: "mokri" DSG 7
« Odgovor #18 poslato: 16. Apr, 2024. 20:10 »
Niko ni da prokomentarise...
"Svi junaci nikom ponikoše, i u crnu zemlju pogledaše"
Kvalitet više ne postoji, za taj 7 stepeni DSG sam čuo bas dosta problema.
Juče sam vozio Kodiaka 2023, 200ks TDI, DSG mu je ok, ali troši litar ulja na 2000km.
Dizaster
Za sada nemam problema sa DQ381, 67800 km, Kodiaq MY2019, prvi sam vlasnik. Jos 2-3 godine i auto ide dalje (pre redovnog servisa menjaca), ali ne zbog menjaca vec da uhvatim zadnij voz pre nego nam nametnu elektro vozila.
  • Vozi: Kodiaq 2.0 TDI DSG FWD, Hyundai i20 BC3, Dacia Logan 1.4 MPI

Na mreži Peja

Odg: interval zamene ulja: "mokri" DSG 7
« Odgovor #19 poslato: 16. Apr, 2024. 20:13 »
Jedini napor za auto, ako uopšte mogu tako da nazovem, je kada idem na duži put, gde i po 5h znam da držim 150 na tempomatu (osim stajanja na granici). A takve rute, samo češće je imao prvi vlasnik.
Ne znam, majstor kaže da je jednostavno menjač bio faličan i da niko od nas dvojice nije kriv što se to dogodilo. Iako je prvo mislio da sam zeznuo ja zbog ulja koje sam sipao.
koje je ulje sipano?
  • Vozi: Kodiaq 2.0 TDI DSG FWD, Hyundai i20 BC3, Dacia Logan 1.4 MPI

Na mreži wkobre

Odg: interval zamene ulja: "mokri" DSG 7
« Odgovor #20 poslato: 16. Apr, 2024. 20:35 »
Miller's oil, al da me ubiješ sad ne mogu da se setim dal je Millermatic ili NT+. Probao sam račun da nađem, ali nema šanse... svakako sam kucao na oil finder, pa je bila preporuka proizvođača, a kupljeno u Mass-u.
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K

Na mreži Peja

Odg: interval zamene ulja: "mokri" DSG 7
« Odgovor #21 poslato: 16. Apr, 2024. 21:02 »
Da li postoji razlog zbog koga nisi kupio od Skodinog/VW/Audi servisa?
  • Vozi: Kodiaq 2.0 TDI DSG FWD, Hyundai i20 BC3, Dacia Logan 1.4 MPI

Na mreži wkobre

Odg: interval zamene ulja: "mokri" DSG 7
« Odgovor #22 poslato: 16. Apr, 2024. 21:31 »
Imam pravilo koga se striktno držim što se održavanja tiče: motorno ulje jednom godišnje, kočiona tečnost na dve godine, ulje menjača (do sada sam isključivo manielce vozio) na četiri godine, na toliko i rashladnu tečnost. I sve sam uzimao Motul.
Kupovinom Škode imao sam tri novine u životu- nije iz Japana, nije benzinac i nije manuelac.
Slučajno sam na internetu, sad više ne sećam se gde, čitao jako pozitivne komentare za Miller's. I tako mi je palo napamet malo da odstupim od onoga čega se strogo držim, kad sam već to uradio za ove 3 stavke.
Uzeo sam ceo komplet Miller's tečnosti (osim rashladne čini mi se). U temi o motornom ulju sam pisao o lošem iskustvu i ne preporučujem ga. E sad, koliko je prijalo menjaču, ne znam...do samog raspada on je glatko menjao brzine, bez ikakve indicije da nešto nije kako treba.
Zašto nisam uzeo originalno ulje proizvođača? Imam tu potrebu da kupujem te stvari višeg kvaliteta (marketinški/cenovno, to je diskutabilno) radi unutrašnjeg mira i osećaja da dobro brinem o svom autu.
Svakako sam već sledeće godine ponovo kupio Motul za motor i zaista se ponovo pokazao kao superioran (u temi o uljima više).
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K

Na mreži AleksandarAca

Odg: interval zamene ulja: "mokri" DSG 7
« Odgovor #23 poslato: 16. Apr, 2024. 22:33 »
Da li isti taj menjac ide u Tiguan 2021 godiste i koji je interval zamene ulja? Mislim da su mi rekli u ovlascenom da se menja na 120k, mozda gresim...

Van mreže ljusasd

Odg: interval zamene ulja: "mokri" DSG 7
« Odgovor #24 poslato: 16. Apr, 2024. 22:50 »
Ja sam imao peh sa tim DQ381 u sinovljevom Audi-ju A3 2.0 TDI 2018 godište. Kod njega je stradao mehatronik koji je i najčešći kvar.
Auto je uvežen iz Francuske i imao je servisnu istoriju ali kako je bio na lizingu servisna istorija ne sadrži detaljno šta se radilo na autu nego piše npr "servisni radovi" i cena istih.
Uvidom pre kupovine na nekoj km od 119000 km pisalo je da je nešto rađeno i pored je stojala malo veća ciifra što sam ja skontao da je menjač servisiran kako fabrika nalaže na tih 120000 km.
Kada sam preuzeo auto ( 173000 km) i dovezao ga kući, prilikom ulaska u grad izbacio mi grešku za kvar DSG, a vozio sam ga samo 100 km.

Kontaktirao sam prodavca, sutradan sam ga odvezao u obližni VW ovlašćeni servis gde su utvrdili da je stradao mehatronik. Prodavac je insistirao da auto pogleda i ovlašćeni Audi servis i nakon njihovog pregleda je utvrđeno isto, stim da je utvrđeno da menjač nikada nije ni servisiran. Čitavih 173000 km.

Naravno prodavac mi je predložio da auto vratim ali se sin zapalio za isti , a već smo ga predhodno registrovali pa smo pristali da auto ostane a prodavac je snosio komplet popravku menjača.

Isti menjač mi je zapao prilikom kupovine Arteona. Ali sam ga prodao - menjao kada je imao oko 85000 km pa nisam stigao da servisiram menjač na oko 90000 km na koliko su mi predložili umesto na 120000 km.

Sadašnji auto Audi A6 ima ZF-ov 8 brzinski automatski menjač na kojem nije predviđena zamena ulja uopšte od strane Audi-ja. Takav menjač nosi i BMW i još neke marke automobila.

ZF fabrika preporučuje zamenu ulja i filtera na tom menjaču od 80000 do max 100000 km. Tako sam i uradio stim da ovlašćeni nije hteo da mi zameni tj. kako kažu ne smeju jer nije ni predviđena zamena pa sam zamenio na u drugom servisu.

  • Vozi: Karoq 1.5 TSI DSG Style 2019: AUDI A6 45 TDI Avant S-line 2018:

Van mreže ljusasd

Odg: interval zamene ulja: "mokri" DSG 7
« Odgovor #25 poslato: 16. Apr, 2024. 22:53 »
Da li isti taj menjac ide u Tiguan 2021 godiste i koji je interval zamene ulja? Mislim da su mi rekli u ovlascenom da se menja na 120k, mozda gresim...

Ako je rečeno na 120000 km onda je najverovatnije taj DQ381



  • Vozi: Karoq 1.5 TSI DSG Style 2019: AUDI A6 45 TDI Avant S-line 2018:

Na mreži wkobre

Odg: interval zamene ulja: "mokri" DSG 7
« Odgovor #26 poslato: 16. Apr, 2024. 23:37 »
Kupio sam i novi mehatronik, on me je izašao 1500e. Ovaj sad što je u njemu planiram kada budem išao u Austriju da pošaljem u jednu firmu koja se nalazi u Notingemu. Neće da prihvate paket ako se šalje van EU. Tamo rade remont za ~500e i tom prilikom vrše nekakve nadogradnje, te daju "lifetime" garanciju (i onda dole malim slovima: garancija važi ako pijani skočite kroz vatru, napravite dupli salto u nazad dok žonglirate 25 čunjeva i jednom nogom se dočekate na monocikl).
Samo to još nisam rešio definitivno, dok smislim šta ću sa autom i svakako se finansijski oporavim od ovoga.

Edit: @AleksandarAca mislim da može biti i DQ250, DQ500 i DQ381. Zavisi od motora...ili serije.
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K

Na mreži Ljuba

Odg: interval zamene ulja: "mokri" DSG 7
« Odgovor #27 poslato: 17. Apr, 2024. 10:19 »
@wkobre mozda mi je promaklo pa zato pitam..  Jesi li proverio ima li i koja je cena polovnog menjaca?
Ne predlazem ugradnju, vise pitam iz razloga kako bi tema pokrila sva resenja neke ovako ozbiljne havarije.

  • Vozi: Fabia 2

Na mreži wkobre

Odg: interval zamene ulja: "mokri" DSG 7
« Odgovor #28 poslato: 17. Apr, 2024. 10:35 »
Pronašao sam dva sajta koja mogu biti korisna. Pošto sam pisao kako VAG ne želi da prodaje pojedine delove, jedna fabrika koja ima proizvodnju u Poljskoj, Slovačkoj i Ukrajini se dosetila i počela da pravi te delove. Nažalost to sam kasno otkrio, jer ne želim da čekam još mesec dana da prikupim sve što treba.
Takođe, postoji sajt gde se prodaju polovni DSG menjači. Možda je i to bolja varijanta od ove na koju sam išao. Ali eto, za sebe sam kasno pronašao, pre svega očekivao sam da će mi auto biti gotov pre 30 dana.... čekam ga skoro 50 već, a nešto imam osećaj da će se ponovo odložiti  :(

Evo linkova:
https://maktrans.net/zaptchasti-akpp/audi-vw/DQ381-0GC

https://www.proxyparts.com/car-parts-stock/result/gearbox-code/dq381/part/gearbox/
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K

Na mreži Ljuba

Odg: interval zamene ulja: "mokri" DSG 7
« Odgovor #29 poslato: 17. Apr, 2024. 16:21 »
A nasi otpadi, nudi li neko menjace?
  • Vozi: Fabia 2



Pretraga foruma [Google]