Autor Tema: Electric auxiliary heater  (Pročitano 4837 puta)

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže hakkler

Odg: Electric auxiliary heater
« Odgovor #15 poslato: 03. Okt, 2013. 15:36 »
mišljenja sam da taj warm up je u doslovnom prijevodu naziv za neki mali
kiler sa valjda dodatnim grijačem u njemu.
više kao patka koju je netko dodatno instalirao na oem instalaciju.
nisam pregledavao net..ali ugl. u nijednom manualu se ne spominje.
opčenito grijanje funkcionira tj. vezano je za temperaturu motora..i postoji slikovno
objašnjenje kako najbrže zagrijati unutrašnjost korištenjem klapne za unutarnju
recirkulaciju zraka..te nakon nekog vremena isključivanjem iste.
ventilator sigurno nije na 3.
evo idem baš bacit pogled u manual od auta..od fabije sdi i moje
octavije sta pise u vezi tog

i ako ima tako nesto..sigurno je na visoj klasi auta

edit..dok pisem na mobu..neba je vec poslao slican post

Van mreže NebaZapočeo temu

Odg: Electric auxiliary heater
« Odgovor #16 poslato: 03. Okt, 2013. 15:55 »
Ne zove se warm up, tako nazvah temu na kojoj smo dosli do pitanja tog pomocnog elektricnog grejaca.
 A da postoji i na Fabiji postoji, gore sam postova dve slike sa http://www.mediafire.com/?32vct1hmvx1rz  file Aer Conditionat.pdf
Ali sudeci po strucnosti i znanju ljudi u ovlascenim servisima u BGu a to nije nesto sto bi isao kod bilo kog da mi ugradjuje mislim da polako odustajem.... :(

p.s. @ hakkler koj nivo opreme ima vasa Fabija SDI?
« Poslednja izmena: 03. Okt, 2013. 16:02 Neba »
  • Vozi: Fabia 1.9 SDI

Van mreže hakkler

Odg: Electric auxiliary heater
« Odgovor #17 poslato: 03. Okt, 2013. 16:11 »
stqndardni clasic iz 2006.
daljinsko centralno..klima..p.podizači..hlađeni pretinac i 14" kotači

bez warm up.. ;)

Van mreže NebaZapočeo temu

Odg: Electric auxiliary heater
« Odgovor #18 poslato: 03. Okt, 2013. 16:23 »
stqndardni clasic iz 2006.
daljinsko centralno..klima..p.podizači..hlađeni pretinac i 14" kotači
Pa da kao moja, s tim sto je moja 2005to... Elem taj grejac izgleda da ide samo uz elegance...
  • Vozi: Fabia 1.9 SDI

Van mreže bokilava

Odg: Electric auxiliary heater
« Odgovor #19 poslato: 03. Okt, 2013. 16:31 »
Ti iz servisa ili nemaju pojma ili se niste dobro razumeli. Webasto sigurno nije to sto se na Fabiji zove PTC, webasto je ''odvojeni'' sistem koji moze da radi i kad motor ne radi. Na kamionima radi na naftu, na putnickim automobilima uglavnom ima dodatni aku za to. Ne znam za sve modele al znam za Pasata. Tako da verujem da su oni pricali o Webastu a ti o PTC-u... mada kapiram da su znali da to postoji lako bi ste se razumeli o cemu ustvari pricate

Van mreže DUTJA ZP

Odg: Electric auxiliary heater
« Odgovor #20 poslato: 03. Okt, 2013. 19:02 »
Ljudi ajd' da pitam pa i neka isadnem glup u drustvu  ::)
Dok sam citao ove vase komentare,vracam film vozio sam desetak sluzbenih kola unazad 5 godina i naravno da sam grejao kabinu tek kad se motor malo ugreje jer duva 'ladno bilo da je yugo,punto,astra,reno... i benzin i dizel.... al ne dade mi djavo mira,malopre odem upalim fabiu,odvrnem grejanje na maxx, ono duva mlako bez obzira da li je na brzini 1,2,3 ili 4 u bilo kom polozaju klapne i na centralne izduve i na sofersajbnu, a motor hladan.A inace mu treba vecnost i nekih 20km da podigne na 90c. Ali ovde je bila prica o SDI i generalno dizelima a moj je benzinac.
E sad,ili sam ja glup pa je to za benzince normalno (mada mi zvuci neverovatno) ili i ja imam taj PTC iako tamo pise da je za dizelase,mada imam Elegance opremu. Sad sam i zbunjen,ima li neko dijagnozu za mene po ovoj temi?

Van mreže tasa

Odg: Electric auxiliary heater
« Odgovor #21 poslato: 03. Okt, 2013. 19:47 »
Pazi ovako, pogledaj gore sto je neba okacio one slike, pa druga, pise zavisno od modela (only fitted on certain models), tako da postoji mogucnost da imas, sto da ne, uzivaj  ;)
  • Vozi: fabia sedan 1.9sdi, 2002, passat b6 2.0tdi 2008 Sportline

Van mreže bushido

Odg: Electric auxiliary heater
« Odgovor #22 poslato: 03. Okt, 2013. 20:13 »
Jedina nelogicnost, tj dio procedure koji ne razumijem je, zasto bi ventilator morao biti bas na brzini 3?
Koja je razlika izmedju ostalih brzina, nije da one odredjuju/usmjeravaju smjer protoka zraka kroz sistem...

Pitanje je cisto onako generalno, razmisljam.... jer ocito je da nitko nema bas previse inf o ovoj "opciji"....

Van mreže NebaZapočeo temu

Odg: Electric auxiliary heater
« Odgovor #23 poslato: 03. Okt, 2013. 20:17 »
Evo ti moj onako cist logican odgovor zasto mozda ne bi radio na brzini 1 i 2. Tada je manji protok vazduha a grejac cenim da nema regulaciju vec samo on/off pa bi mogao da pregreje kuciste koje je plasticno u kome se nalazi....
  • Vozi: Fabia 1.9 SDI

Van mreže hakkler

Odg: Electric auxiliary heater
« Odgovor #24 poslato: 04. Okt, 2013. 01:28 »
@DUTJA ZP
benzinac i diesel su dva različita svijeta. Benzinac možeš zagrijat na mjestu u leru na -5c..i grijanje prije proradi..dok se s dizelom moraš vozit..da bi došao do radne temperature i grijanja. Tu je mehanika tj termodinamika glavna.  ;D

Evo ti moj onako cist logican odgovor zasto mozda ne bi radio na brzini 1 i 2. Tada je manji protok vazduha a grejac cenim da nema regulaciju vec samo on/off pa bi mogao da pregreje kuciste koje je plasticno u kome se nalazi....

ne slažem se s tim jer po mojoj logici je protok zraka veči na brzini 3. i 4 gdje je maximalan protok zraka..ali ne i sa povečanjem brzine temperatura grijanja ili hlađenja.
Znam da sam mjerio klimu..i najmanje je bilo na prvoj brzini ..oko +4,7..dok je na najjače bilo +7,8c

Kao što klima najhladnije hladi na najmanjem (1.) tako i kod grijanja najjače grije na 1...mislim pod temperaturu..dok je protok gdje je grijanje /hlađenje za koji stupanj manje kod grijanja ili stupanj više kod hlađenja vezan za brzine 3. i 4.
Normalno da je grijanje najjače kad motor dosegne radnu temperaturu + još ako se uključi unutarnja recirkulacija

anyway..C/P iz manuala:
The heating effect is dependent upon th
e coolant temperature, thus full heat
output only occurs when the engine has reached its operating temperature

i tu po meni priča završava...jer ovo što se navodi kao warm up grijač..ilii nešto slično jednostavno ne spada pod oem opremu niti jedne fabije (ako da..kataloški mu je ??? )

Što se tiče najbržeg zagrijavanja kabine u zimskim mjesecima koje dolazi kod disela starije generacije.
Pričekati par sekundi dok motor proradi kako treba..uključiti unutrašnju recirkulaciju (da mu ne krademo odmah toplinu potrebnu za radnu temeperaturu) položaj na noge i po sredini..pošto je večinom nemoguća recirkulacija kada je usmjerena na šajbe (gdje je i nacrtan mali kiler/grijač). Je da je kod toga postupka nus pojava magljenje stakla..ali uglavnom. Promatrajuči kako se temperatura motora diže..isključiti recirkulaciju..i povečanjem temperature motora povečavati brzinu ventilatora..na 2....3. kad dosegene radnu..na full.
Kome je to malo i prekratko a nema grijanje siceva..neka su kupi one grijane sjedalice na upaljač   O0

Nešto slično piše u manualu od fabije a i od moje octavije.
U pdf.u na engleskom sa neta strana 74. nije baš nešto objašnjeno u vezi brzog zagrijavanja:

http://ws.skoda-auto.com/OwnersManualService/Data/en/Fabia_6Y/do_03-2008/Manual/Fabia/A04_Fabia_OwnersManual.pdf

Što se još protoka zraka i grijanja vezanog za temepraturu motora tiče.Kad je vani bilo -18c...i auto je dosegao radnu od 87c..90c nakon 10km...pri stajanju na semaforu u leru...jednostavnim okretanjem brzine puhanja na max 4. u minutu sam mu srušio radnu temeraturu na +70c  :)) i grijanje je odmah postalo mlako..na dalje sa vožnjom je opet sve došlo kako treba.

Život je gibanje..kod dizela je to grijanje  O:-)

Van mreže NebaZapočeo temu

Odg: Electric auxiliary heater
« Odgovor #25 poslato: 04. Okt, 2013. 11:54 »
Mogao sam ti i ja odmah reci da u user manualu se nigde to ne spominje, bar ne ovom sto sam nasao na netu. Ali isto tako znam da sam u dokumentaciji nasao da taj deo postoji, sto potvrdjuju i kolege koje imaju elegance opremu. Tako da prica o tome da li postoji ili ne se tu zavrsava. Heating element for additional heating na Fabiji mk1 postoji  :)

Zasto o tome nista ne pise u upuststvu i zasto u servisu tvrde da to ne postoji (ili se ja s njima razumeo nisam) mene ne zanima. Interesuje me jedino mogucnost/cena ugradnje istog  :D

/* sto se logike tice, uz pretpostavku da je taj grejac nema regulaciju vec samo on i off state, tj kad je temperatura rashladne tecnosti motora ispod 75 stepeni on bi radio non stop i podizao poprilicno temperaturu sebe i okoline (ide na osigurac od 100A), tu temperaturu valja odvesti u kabinu inace preti opasnost od topljena i zapaljenja okolnih elemenata  ;) to je i razlog zasto bi zeleo da mi isti ugradi neko zaista strucan, a ne neko ko nije ni cuo da to postoji. Slazem se da je temperatura vazduha na brzini 1 kada pricamo o grejanju najveca a na 4ci najmanja ali to je vec posebna diskusija, ako u kabini temperature -5 stepeni i ubacujes prvom brzinom vazduh temperature (lupam) 50 stepeni ili ako ubacujes 4tom brzinom vazduh temperature (lupam) 35 stepeni gde ce se pre zagrejati na 20 stepeni !? */

p.s. warm up time naslov vec poodavno ne odgovara ovoj diskusiji o PTC heater-u jer sam temu otvorio s idejom da pitam ostale SDIjevce koliko vremena treba njihovim vozilima da dostignu 90 stepeni...
  • Vozi: Fabia 1.9 SDI

Van mreže DUTJA ZP

Odg: Electric auxiliary heater
« Odgovor #26 poslato: 04. Okt, 2013. 12:16 »
Upravo to me i bunilo sto neko pocne da prica o postizanju radne temperature motora i usput spomene PTC koji nema nikakve veze sa tim, a onda onaj ko nema ili ne zna sta je taj PTC se vrati na objasnjenje da ce duvati toplo kad zagrejes auto. Svi smo malo prosetali kroz vise tema.
Znam da su diesel i bezin 2 sveta, a isto tako znam da sam juce upalio auto i iste sekunde je duvalo mlako narednih par minuta,pri tom je motor bio leden a moje je pitanje bilo da li i benzinci sa elegance opremom imaju taj PTC, a ne da li cu motor zagrejati u mestu ili da ga provozam i kako je to na dieselu.
U svakom slucaju izvukao sam sustinu iz vecine komentara i dobio odgovor na moje pitanje,a Nebin prethodni post je vrlo slican mom zakljucku,sto si tice PTC heatera.

P.S. Sto se tice t motora npr. astru klasik benzin 1.4 sam mogao ostaviti 2 sata da radi u mestu i niti bi se motor ugrejao niti bi duvalo toplo u kabini sve dok se ne provoza,a punto klasik obrnuto za par minuta u mestu ugreje i kabinu i motor a ako ga odmah vozim hladnog bude hladan narednih 15ak minuta.

Na mreži URKE 80

Odg: Electric auxiliary heater
« Odgovor #27 poslato: 04. Okt, 2013. 22:17 »
Jutros probao na mojoj SDI fabiški na -1.5C. Odmah je počeo da ide mlak vazduh. Korisna stvarčica.
  • Vozi: Fabija 1.9SDI 2001god. ASY

Van mreže milosgranice

Odg: Electric auxiliary heater
« Odgovor #28 poslato: 05. Okt, 2013. 11:04 »
kako podesis tockice za grejanje urke 80? moja fabija je sdi, motor ASY, airbag za vozaca suvozaca,prednji pod.,niklovane rucice vrata, manuelna klima, dal moj skodilak to ima?
  • Vozi: fabia 1.9sdi

Van mreže bushido

Odg: Electric auxiliary heater
« Odgovor #29 poslato: 05. Okt, 2013. 13:44 »
pa prolistaj malo unazad, pise ti sve...
Temp na max, brzina vent na 3 i puhanje na sajbu....



Pretraga foruma [Google]